Senzor temperature rashladne tecnosti

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Jan 21, 2006 9:10 pm

Hvala Nikola, da li tecnost protice kroz kuciste leptira tek kad termostat otvori sistem ili je protok nevezan za isti, tj. da li se ulivanjem vode u ekspanzionu posudu kroz crevo iz kucista leptira moze sa sigurnoscu utvrditi da je termostat otvoren. Ako moze da li je temperatura tecnosti u ekspanzionoj posudi (znaci kada se ostvari protok kroz istu i malo stabilizuje) ista kao temperatura tecnosti u bloku tj. da li se tako moze izmeriti na kojoj temperaturi je termostat otvoren ili poceo da otvara?

Inace malo sam cackao stari termostat i otkrio da kada se jednom otvori jako tesko dihtuje. Izgleda da se pojela ili bar izgubila elasticnost gumica putem koje dihtuje opruga (izvadio sam je i deluje deformisano po obodu, na mestu gde je oslanjana o kuciste termostata). Los antifriz, starenje gume, oslabila opruga ili nesto trece...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Ned Jan 22, 2006 1:46 pm

Kod mene je vod za grejanje leptira gasa uzet od voda za grejanje kabine. Dakle kroz vod za grejanje leptira gasa uvek protice voda dok motor radi. Sto znaci, da pracenjem protoka kroz ovaj vod ne mozes utvrditi da li je termostat otvoren ili ne.
E sad ovakva je situacija na mom boxer motoru, kako je kod tebe na 156-ici, ne znam, ali mislim da ti ne bi bilo tesko da utvrdis, ako znas koje crevo za sta sluzi... Predpostavljam da je i kod tebe slicna ili ista konstrukcija kakavu sam ja sad opisao.

Merenjem temp. rashladne tecnosti u ekspanzionoj posudi neces dobiti temp. koja bi bila jednaka ili slicna temp. otvaranja termostata...

Najlaksi nacin da utvrdis da li termostat otvara ranije nego sto je deklarisano je da pratis temp motora u trenutku kad kroz hladnjak, tj. dovodno crevo (cinimi se gornje) pocne da struju topla voda, i hladnjak pocne da se hreje...
Tako ces utvrditi da li termostat otvara kad bi trebalo, ali ti i dalje ostaje problem da li termostat zatvori vod prema hladnjaku kad je motor dovoljno ohladnjen...
I dalje tvrdim, ako na otvorenom putu temp. motora stoji ispod radne temp. 80 ili 90 stepeni, ne znam koja je u tvom slucaju, termostat NE VALJA i potrebno ga je zameniti novim.

Poz.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Sep 13, 2006 8:42 pm

Moram da izvucem ovu temu iz naftalina jer sam danas promenio termostat kod Deshe. Prvo je konstatovano da je termostat non stop bio otvoren, a nakon zamene temperatura je svo vreme oko 90 stepeni zakucana.

Znaci preporuka svim vlasnicima 156-ice ako vam temperatura nije oko 90 stepeni uvek, onda obavezno proverite/zamenite termostat.
Korisnikov avatar
Player
Garaža: Gtv V6 TB
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 153
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 4:22 pm

Čet Sep 14, 2006 12:43 am

Meni je temp oko 75-80C. Jedino kada ga gazim ili kada je guzhva po vrelom danu temp mi stoji oko 95C :? A kada ga nakachim na Visu pokazuje 99C :roll:
Toliko sam ulozhio u auto poslednjih dve nedelje da me prosto boli... a sad cu izgleda i termostat morati da menjam :(

Koliko te je izashao termostat ako nije tajna?
Objects in the mirror appear
TO BE LOSING !!!
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Sep 14, 2006 1:56 am

bigfoot napisao:Moram da izvucem ovu temu iz naftalina jer sam danas promenio termostat kod Deshe. Prvo je konstatovano da je termostat non stop bio otvoren, a nakon zamene temperatura je svo vreme oko 90 stepeni zakucana.

Znaci preporuka svim vlasnicima 156-ice ako vam temperatura nije oko 90 stepeni uvek, onda obavezno proverite/zamenite termostat.
Ja sam to mnogo puta do sada rekao ovde na forumu, a vi vlasnici 156-ica me ubedjivali kako nisam u pravu :roll:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Sep 14, 2006 8:23 am

@ Player

Narvno da nije tajna :cool , termostat me je kostao 7250din :shock: , ali Desha nije hteo da uzme onaj iz AP sporta koji je jeftiniji jer smatra da su losijeg kvaliteta. Sve u svemu skupo ali napokon ispravno zadovoljstvo.

@Nikola

I meni je to sve od samog pocetka bilo sumnjivo, ali i ja sam potpao pod uticaj vecine vlasnika 156-ica. Ipak crv sumnje je ostao i na kraju je ipak se pokazao ka ispravan kao i tvoje misljenje ;)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Sep 16, 2006 5:41 pm

Ko je proizvođač tog termostata i gde si ga nabavio. Jeste da je skoro tri puta skuplji ali ako je zaista kvalitetan... Sa tim stvarima se ne treba šaliti, ide zima pa bi bilo lepo da se brže zagreje kabina ;)

Ne bi bilo loše da preneseš utiske nakon mesec, dva eksploatacije, pozdrav.

Btw da li je menjan i senzor temperature u komlpetu?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Sep 16, 2006 6:58 pm

Termostat je kupljen u Delti, jer i ja delim misljenje Deshe da za bilo koji deo za koji se ne zna da li je ok ili ne, bolje kupiti u Delti. Jes' da ga platis obicno dva puta vise ali te manje boli glava. Ne znam da li je pri tome promenjem i senzor, ali pitacu Deshu pa cu vam preneti.

Za ovih par dana pretezno voznje po gradu, temperatura dodje to ~91C onda se otvori termostat i drzi na ~88C. Trenutno ne mogu ga mnogo forsirati jer sam menjao prednje diskove pa ne znam kako se tada termostat ponasa. Posto sledece nedelje idem u Grcku prenecu vam sva iskusta sa puta u vezi ovog novog termostata.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Sep 20, 2006 12:11 pm

Senzor temperature je ostavljen stari, jer je bio ispravan a da je i stavljen novi onda bi se morao kalibrisati. A ovo je jos jedan pokazatelj da je stari termostat bio neispravan.

Povratak na “Area Servizio”