Senzor temperature rashladne tecnosti
-
Go
- Drug Član
Post
Senzor temperature rashladne tecnosti
Menjao sam termostat pre dva meseca jer je auto jako sporo dostizao radnu temperaturu. U pocetku je bilo malo bolje ali sa zahladjenjem se ponovo javio isti problem, nekoliko minuta na leru da bi dostigao 50C . Prakticno retko se zagreje preko 75C (ili bar tako pokazuje). Novi termostat nije ba
-
Go
- Drug Član
Post
I mene ovih dana bas interesuje ta tematika.
Ja imam 156 SW 1.9JTD i meni je radna temperatura nesto malo iznad 70C (oko 72C-73C). Jednom sam uspeo da u gradi posle dugog cimanja postignem 90C ali to je to. Kada su temperature ovako niske treba mu bas dugo da postigne radnu temperaturu (6-7km) a ako je ukljuceno da duva ventilator na 4 ili Auto onda mu treba i vise. Sto se tice grejanja ono i nije lose kada se uzme u obzir ovako "mala" radna temperatura. Ujutro kada je veoma hladno auto pocne da duva topao vazduh (podeseno AUTO za ventilator) posle par minuta. A cim postogne 70C onda je vazduh vreo i sve je super.
Malo sam svrljao po netu i na forumu http://www.alfa156.net nasao sam da vecina Alfi 156 ima radnu temperaturu 70C nakon izlaska iz fabrike. Zato su neki menjali termostate i onda im je radna temperaturu od 85C-90C. Nakon toga njihovi komentari su da je auto mnogo startnije, brze i da manje trosi goriva.
Ja sam vec postavio pitanje radne temperature za dizele a posto je ima samo Brabus (2.4JTD), on mi je potvrdio da je i njemu pokazuje istu temperaturu.
Tako da se i ja vodim mislju da ga promenim. Jel mi mozes reci koja je tvoja 156-tica i koliko te je kostao termostat.
Ja imam 156 SW 1.9JTD i meni je radna temperatura nesto malo iznad 70C (oko 72C-73C). Jednom sam uspeo da u gradi posle dugog cimanja postignem 90C ali to je to. Kada su temperature ovako niske treba mu bas dugo da postigne radnu temperaturu (6-7km) a ako je ukljuceno da duva ventilator na 4 ili Auto onda mu treba i vise. Sto se tice grejanja ono i nije lose kada se uzme u obzir ovako "mala" radna temperatura. Ujutro kada je veoma hladno auto pocne da duva topao vazduh (podeseno AUTO za ventilator) posle par minuta. A cim postogne 70C onda je vazduh vreo i sve je super.
Malo sam svrljao po netu i na forumu http://www.alfa156.net nasao sam da vecina Alfi 156 ima radnu temperaturu 70C nakon izlaska iz fabrike. Zato su neki menjali termostate i onda im je radna temperaturu od 85C-90C. Nakon toga njihovi komentari su da je auto mnogo startnije, brze i da manje trosi goriva.
Ja sam vec postavio pitanje radne temperature za dizele a posto je ima samo Brabus (2.4JTD), on mi je potvrdio da je i njemu pokazuje istu temperaturu.
Tako da se i ja vodim mislju da ga promenim. Jel mi mozes reci koja je tvoja 156-tica i koliko te je kostao termostat.
-
Go
- Drug Član
Post
1.6 TS '98. god. boja kao tvoja. Termostat je kostao 2700 ili 2800 din. cini mi se u AP Sport-u kompletan deo sa kućištem.
Simptomi se poklapaju, prakticno sve vreme auto (iako nije na sauhu) radi sa bogatijom smešom jer ne dostiže optimalnu- radnu temperaturu.
Izgleda da su ih prilagodili da se bolje hlade nego greju, valjda zbog veceg broja obrtaja na kojima bi (kada su zagrejane)
trebalo da se voze.
Ma termostat je usuštini jednostavna stvar, sve određuje jedna opruga (ako je ispravna počinje da otvara na 89C kako na kućištu termostata i piše i to je temperatura rashladne tečnosti u sistemu), zato i počinjem da sumnjam u neki od senzora ili u komunikaciju između istih (tj. koju vrednost ECU uzima kao merodavnu za određivanje smeše) , cemu dva komada ne znam, možda je onaj koji pali lampicu za pregrevanje samo stepen sigurnosti više. Sa druge strane tečnost se definitivno ohladi na putu do kućišta leptira. Postoji (čak je i u manual-u paralelno prikazana) verzija sa termostatom gde drugo crevo ne uvodi rashladnu tečnost u kućište leptira već preko one duge metalne cevi direktno u ekspanzionu posudu.
Simptomi se poklapaju, prakticno sve vreme auto (iako nije na sauhu) radi sa bogatijom smešom jer ne dostiže optimalnu- radnu temperaturu.
Izgleda da su ih prilagodili da se bolje hlade nego greju, valjda zbog veceg broja obrtaja na kojima bi (kada su zagrejane)

Ma termostat je usuštini jednostavna stvar, sve određuje jedna opruga (ako je ispravna počinje da otvara na 89C kako na kućištu termostata i piše i to je temperatura rashladne tečnosti u sistemu), zato i počinjem da sumnjam u neki od senzora ili u komunikaciju između istih (tj. koju vrednost ECU uzima kao merodavnu za određivanje smeše) , cemu dva komada ne znam, možda je onaj koji pali lampicu za pregrevanje samo stepen sigurnosti više. Sa druge strane tečnost se definitivno ohladi na putu do kućišta leptira. Postoji (čak je i u manual-u paralelno prikazana) verzija sa termostatom gde drugo crevo ne uvodi rashladnu tečnost u kućište leptira već preko one duge metalne cevi direktno u ekspanzionu posudu.
-
Go
- Drug Član
Post
Ma mnoga vozila rade na tim temperaturama ili ih kao takve prikazuju to i nije poseban problem, problem po meni je u sporom (užasno sporom) dostizanju iste. Otvara mnogo ranije pa celu zapreminu rashladne tečnosti greje istovremeno (verovatnije) ili greši u merenju, ne znam da li smeša može uticati na temperaturu koja se razvija u motoru. Znaci ili da menjam posao za udaljeniji ili opet termostat 

-
Go
- Drug Član
Post
I mene bas nervira isto tako sporo postizanje radne temperature, a nije ni lose par stepeni veca temperatura jer je i tada bolje grejanje.
A izgleda da sam ja bas baksuz sto se tice termostata i grejanja. Jer dok sam imao floridu imao sam bas isti problem, naci termostat koji radi kako treba, tj. otvara na 87C, i sada ponovo taj problem
Nadam se da samo necu morati menjati opet par komada kako bih nasao pravi
Ja ne mogu naci udaljeniji posao tako da moram menjati termostat
A izgleda da sam ja bas baksuz sto se tice termostata i grejanja. Jer dok sam imao floridu imao sam bas isti problem, naci termostat koji radi kako treba, tj. otvara na 87C, i sada ponovo taj problem


Nadam se da samo necu morati menjati opet par komada kako bih nasao pravi

Ja ne mogu naci udaljeniji posao tako da moram menjati termostat

-
Go
- Drug Član
Post
2.5km do radne temp. (80 stpeni) bez ukljucenog grejanja, pri spoljnoj temperaturi par stepeni ispod 0. Isprobano u praksi vise puta ovih dana...
Malo posle ovoga se otvara termostat i drzi skazaljku zakucanu na 80 stepeni u toku cele voznje....
Re: Senzor temperature rashladne tecnosti
Uh, a ja mislio da imam problem sa grejanjem zbog starije konstukcije motora, velike kolicine ulja na mali blok i sl....ARistic napisao: Kako se vama greju Alfe inače?
2.5km do radne temp. (80 stpeni) bez ukljucenog grejanja, pri spoljnoj temperaturi par stepeni ispod 0. Isprobano u praksi vise puta ovih dana...
Malo posle ovoga se otvara termostat i drzi skazaljku zakucanu na 80 stepeni u toku cele voznje....
-
Go
- Drug Član
Post
Ja nikada nisam merio postizanje radne temperature bez grejanja, jer mi je ipak milije da odma pocne grejanje pa nek se on onda muci da temperaturom
Re: Senzor temperature rashladne tecnosti
Ali pitanje je kakvih 2.5km? Jer u mom slucaju (dizel) cim imam cimanje stani kreni treba mi vise da postogne radnu temperaturu nego li na otvorenom. Isto tako i zavisi od nacina voznje, sto se vise tera u vece obrtaje pre postize radnu temperaturu.Nikola napisao: 2.5km do radne temp. (80 stpeni) bez ukljucenog grejanja, pri spoljnoj temperaturi par stepeni ispod 0.
Ja nikada nisam merio postizanje radne temperature bez grejanja, jer mi je ipak milije da odma pocne grejanje pa nek se on onda muci da temperaturom

-
Go
- Drug Član
Post
2.5 km kroz grad, ne na otvorenom, znaci raskrsnice, skretanja i sl. (bez semafora i stajanja u mestu)...
Dok se ne zagreje, sa obrtajima ne idem preko 2500-3000 (dobro za tebe je to malo drugacije), ali uglavnom lagana voznja.
A sad da li cu meriti sa grejanjem ili bez, meni je sasvim svejedno, jer hladnjak unutrasnjeg grejanja nije bas najbolje dimenzionisan, tako da je ispod tih 80 stpeni grejanje skoro pa zanemarljivo.
I pre kretanja ga zagrejem 20-ak sec...
Dok se ne zagreje, sa obrtajima ne idem preko 2500-3000 (dobro za tebe je to malo drugacije), ali uglavnom lagana voznja.
A sad da li cu meriti sa grejanjem ili bez, meni je sasvim svejedno, jer hladnjak unutrasnjeg grejanja nije bas najbolje dimenzionisan, tako da je ispod tih 80 stpeni grejanje skoro pa zanemarljivo.
I pre kretanja ga zagrejem 20-ak sec...
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Ne vidim sta je problem u vecini stvari sto ste napisali...
156 u gradu dostigne oko 90 stepeni, kada se bas pretera onda malo i predje. Kada se malo "otvori" put padne na 70. Ne treba da bude konstantno na 85-90, fabricki je to dobro podeseno. Jednostavno tako radi termostat (tako je i kod Fiata, sigurno ista "skola"). Kod japanaca je drugacije, stoji uvek "zakucano" na radnu temperaturu, ali i jedno i drugo je ok.
I ne ukljucujte grejanje na 4 ili AUTO dok kola ne dostignu 70 stepeni!
Previse se brinete, pogotovo Bigfoot.
156 u gradu dostigne oko 90 stepeni, kada se bas pretera onda malo i predje. Kada se malo "otvori" put padne na 70. Ne treba da bude konstantno na 85-90, fabricki je to dobro podeseno. Jednostavno tako radi termostat (tako je i kod Fiata, sigurno ista "skola"). Kod japanaca je drugacije, stoji uvek "zakucano" na radnu temperaturu, ali i jedno i drugo je ok.
I ne ukljucujte grejanje na 4 ili AUTO dok kola ne dostignu 70 stepeni!
Previse se brinete, pogotovo Bigfoot.
Acqua-Olio-Benzina
-
Go
- Drug Član
Post
Recimo termostat na 156 2.0Ts motoru otvara na 83 +/- 2. Znaci da mu je radna temp. motora na 80 stpeni i ne vidim sta bi tu bilo cudno ako ta temperatura stoji i na otvorenom putu. Ako padne na 70 nesto nije ispravno, verovatno termostat.
I ja sam razmisljao tako da je OK. da temp na otvorenom putu padne na 70 stepeni ili se u gradu popne do 90, ali kad sam zamenio termostat, ocistio ceo rashladni sistem, nasuo fabricki propisani antifriz, zamenio termoprekidac sa drugim koji pali ventilator ranije, temp. mi vise ne pada ispod 80 stepeni na otvorenom i ne raste preko 85 u gradu, i to leti po guzvi....
I ja sam razmisljao tako da je OK. da temp na otvorenom putu padne na 70 stepeni ili se u gradu popne do 90, ali kad sam zamenio termostat, ocistio ceo rashladni sistem, nasuo fabricki propisani antifriz, zamenio termoprekidac sa drugim koji pali ventilator ranije, temp. mi vise ne pada ispod 80 stepeni na otvorenom i ne raste preko 85 u gradu, i to leti po guzvi....
-
Go
- Drug Član
Post
I ja sam isto tako razmisljao da je 70 stepeni OK temperatura i da je to tako fabricki. Ali nakon sto sam video savete ljudi koji su promenili termostat, kao sto je Nikola uradio ili oni likovi na http://www.alfa156.net, i citanja upustva, mislim da 70C ne moze biti OK radna temperatura. Da se ne lazemo najvise bih voleo da je tako i da ne moram menjati termostat ali vidim da me sve cinjenice polako ubedjuju u suprotno.
Samo se nadam da ako zamenim termostat opet ne bude sve isto i da ispadne da sam dzabe bacio pare
@ARistic
zvao sam Auto Still i rekli su mi da je termostat za mene od 3.600 do 4.500din (nisam imao broj sasije pa nisu mi mogli tacno reci koji je model za moj auto). Znaci da, ili oni imaju ekstra cene ili su ti ovi u AP sportu prodali neki fus termostat.
@starac vujadin
probacu od sada da ne ukljucujem ventilator na 4 ili AUTO dok se ne zagreje motor
Samo se nadam da ako zamenim termostat opet ne bude sve isto i da ispadne da sam dzabe bacio pare

@ARistic
zvao sam Auto Still i rekli su mi da je termostat za mene od 3.600 do 4.500din (nisam imao broj sasije pa nisu mi mogli tacno reci koji je model za moj auto). Znaci da, ili oni imaju ekstra cene ili su ti ovi u AP sportu prodali neki fus termostat.
@starac vujadin
probacu od sada da ne ukljucujem ventilator na 4 ili AUTO dok se ne zagreje motor

- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Ok, as you wish my men... Moj auto je kraj 2001, presao 39000km, ima Paraflu preporucen za Alfu, bla, bla...Tako su mi se ponasali svi termostati na svim Fiatima koje sam vozio i to ponasanje je konstantno u bilo kojim uslovima voznje, pa ne smatram da nesto nije u redu, ali ok...
Sto se ne-ukljucivanja na 4 ili AUTO (tj. na "najjace") to je univerzalno pravilo, ne samo za Alfu. Ukljuci se na 1 kada predje 50, pa na 2 (tek da se covek ne smrzne), a masina se mnogo brze zagreje, ne opterecujemo je sa oduzmanjem toplog vazduha i ne mucimo je da postigne radnu temperaturu. Na kraju, kad bi se merilo na stopericu i covek se tako brze zagreje...
Sto se ne-ukljucivanja na 4 ili AUTO (tj. na "najjace") to je univerzalno pravilo, ne samo za Alfu. Ukljuci se na 1 kada predje 50, pa na 2 (tek da se covek ne smrzne), a masina se mnogo brze zagreje, ne opterecujemo je sa oduzmanjem toplog vazduha i ne mucimo je da postigne radnu temperaturu. Na kraju, kad bi se merilo na stopericu i covek se tako brze zagreje...
Acqua-Olio-Benzina
-
Go
- Drug Član
Post
Ma ja ne zelim se praviti pametan niti tvrditi da ako sam tamo negde nesto cuo da je samo to tacno. Ja nemam mnogo iskustva sa automobilima i zato volim ovde da pitam ljude koji mnogo vise znaju od mene. Pogotovo cenim tvoje misljenje starac vujadine, ali me je najvise zbunile one temperature termostata koja pisu u upustvu. Jer nije poenta u tome da li auto slabije greje ili cak u tome da li malo vise trosi vec da ako auto nema dobru radnu temperaturu onda se motor mnogo vise haba.
Da li mi mozes reci za koliko otprilike (km ili minuta) tebi postize radnu temperaturu po ovakvoj zimi?
Hvala na savetu za brzinu ventilatora.
@Nikola
Zvao sam Ricambi i oni trenutno ga nemaju a kazu mi da je cena od 2.500 do 3.500din. Ono sto mi je bilo cudno kod njih je to sto su mi u Auto Stilu trazili broj sasije kako bi videli koji je tacno model za moj auto (od tri modela), dok ovi u Ricambiju kazu mi da ima samo jedan tim za moj 1.9JTD
Da li mi mozes reci za koliko otprilike (km ili minuta) tebi postize radnu temperaturu po ovakvoj zimi?
Hvala na savetu za brzinu ventilatora.
@Nikola
Zvao sam Ricambi i oni trenutno ga nemaju a kazu mi da je cena od 2.500 do 3.500din. Ono sto mi je bilo cudno kod njih je to sto su mi u Auto Stilu trazili broj sasije kako bi videli koji je tacno model za moj auto (od tri modela), dok ovi u Ricambiju kazu mi da ima samo jedan tim za moj 1.9JTD
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
@Bigfoot
Malo sam se podsetio sta pise na alfa156.net. Tu pise nesto sto daje za pravo ono o cemu sam pricao...
The water temp rises too slowly, hitting 90c° only after 10Km (driving
about 90Km/h with 5c° outside), when temp reaches 90 it suddenly drops
to 75-80 and then rises a little but usually is always below 90c°.
Reason:
Alfa uses a different way of showing the temperature compared
to i.e. Opel, Audi, VW. I guess Seat is VW so......
The difference is that in fact the temperature always goes up and
down because there is a thermostat (in all cars!!) that opens when
the cooling circuit reaches a certain temperature like 90dgr.
When the thermostat opens, a whole lot of relativaly "cold" cooling
drops from 90 to 70-75dgr.
Alfa shows this immediately on the temperature indicator whereas many
other cars measure an AVERAGE temperature that goes up and down very
slowly and certainly will not show the peaks like the Alfa way.
I guess this is done because the "normal" car driver will get in panic
and goes and see their dealer to check if nothing is wrong and Alfa is
of the opinion that Alfisti, as real, true car drivers, as enthousiastic
and knowledgeable car dirvers and can "see through" this.
So, forget about bothering the dealer, just enjoy your Alfa and keep
a regular eye on all engine fluids; don't forget the fuel tank ;-)
Znaci, opusteno...
Nisam merio za koliko minuta mi se ugreje auto, to mogu da ti napisem sutra ili za koji dan. Pratio sam kako to ide (kao i svaki savestan vozac) i na osnovu svog vozackog iskustva, iskustva ljudi sa inostranih foruma i pocetnog upoznavanja auta posto sam ga kupio - vidim da to tako ide kod Alfe. Auto se ponasa potpuno ujednaceno svaki put, i prilicno sam zadovoljan koliko brzo to radi, bilo leti, bilo zimi. Ja sam pristalica skole da treba auto zagrejati 3-4 minuta (leti krace, ali i leti to radim...) ili dok se ne spusti saug, pa onda krenuti. Neki drugi (narocito nemacki proizvodjaci) preporucuju da se krene odmah.
[/b]
Malo sam se podsetio sta pise na alfa156.net. Tu pise nesto sto daje za pravo ono o cemu sam pricao...
The water temp rises too slowly, hitting 90c° only after 10Km (driving
about 90Km/h with 5c° outside), when temp reaches 90 it suddenly drops
to 75-80 and then rises a little but usually is always below 90c°.
Reason:
Alfa uses a different way of showing the temperature compared
to i.e. Opel, Audi, VW. I guess Seat is VW so......
The difference is that in fact the temperature always goes up and
down because there is a thermostat (in all cars!!) that opens when
the cooling circuit reaches a certain temperature like 90dgr.
When the thermostat opens, a whole lot of relativaly "cold" cooling
drops from 90 to 70-75dgr.
Alfa shows this immediately on the temperature indicator whereas many
other cars measure an AVERAGE temperature that goes up and down very
slowly and certainly will not show the peaks like the Alfa way.
I guess this is done because the "normal" car driver will get in panic
and goes and see their dealer to check if nothing is wrong and Alfa is
of the opinion that Alfisti, as real, true car drivers, as enthousiastic
and knowledgeable car dirvers and can "see through" this.
So, forget about bothering the dealer, just enjoy your Alfa and keep
a regular eye on all engine fluids; don't forget the fuel tank ;-)
Znaci, opusteno...
Nisam merio za koliko minuta mi se ugreje auto, to mogu da ti napisem sutra ili za koji dan. Pratio sam kako to ide (kao i svaki savestan vozac) i na osnovu svog vozackog iskustva, iskustva ljudi sa inostranih foruma i pocetnog upoznavanja auta posto sam ga kupio - vidim da to tako ide kod Alfe. Auto se ponasa potpuno ujednaceno svaki put, i prilicno sam zadovoljan koliko brzo to radi, bilo leti, bilo zimi. Ja sam pristalica skole da treba auto zagrejati 3-4 minuta (leti krace, ali i leti to radim...) ili dok se ne spusti saug, pa onda krenuti. Neki drugi (narocito nemacki proizvodjaci) preporucuju da se krene odmah.
[/b]
Acqua-Olio-Benzina
-
Go
- Drug Član
Post
@ starac vujadin
Termostat se ne otvori potpuno na toj deklarisanoj temperaturi otvaranja, npr. 83 stepena kod 2.0 Ts motora. Tako da ne sme da dodje do tog osetnog pada temperature motora. I dalje tvrdim da ako temp padne za 10 ili cak 15 stepeni kad se izadje na otvoren put, nesto nije u redu....
Termostat kao sto ima deklarisanu temp. otvaranja, znaci pustanja vode kroz hladnjak, tako ima i temp na kojoj je potpuno otvoren, kao i podatak koliki je promer tog potpunog otvaranja...
Ako je fabrika uspela da na mom motoru konstuisanom pre 30 godina svede oscilacije temp. na otvorenom putu i u gradu na nekih 5 stepeni, ne vidim zbog cega joj to ne bi uspelo na motorima starim 10 ili 15 godina..
Termostat se ne otvori potpuno na toj deklarisanoj temperaturi otvaranja, npr. 83 stepena kod 2.0 Ts motora. Tako da ne sme da dodje do tog osetnog pada temperature motora. I dalje tvrdim da ako temp padne za 10 ili cak 15 stepeni kad se izadje na otvoren put, nesto nije u redu....
Termostat kao sto ima deklarisanu temp. otvaranja, znaci pustanja vode kroz hladnjak, tako ima i temp na kojoj je potpuno otvoren, kao i podatak koliki je promer tog potpunog otvaranja...
Ako je fabrika uspela da na mom motoru konstuisanom pre 30 godina svede oscilacije temp. na otvorenom putu i u gradu na nekih 5 stepeni, ne vidim zbog cega joj to ne bi uspelo na motorima starim 10 ili 15 godina..
-
Go
- Drug Član
Post
Sta bi sa senzorima temperature, zna li neko koji od ona dva daje signal ECU i da li oni mogu biti odgovorno za lose prikazivanje temperature? Npr. temeratura tecnosti u bloku jeste recimo 89C ali dok dodje do onog senzora u leptiru ohladi se prolazeci kroz crevo i kucistte istog pa je ECU registruje kao nizu?
I drugo, da bi on bilo sta merio potreban je konstantan protok vode znaci voda iz bloka stalno (bio termostat zatvoren ili ne) ide do senzora u leptiru pa iz ekspanzione posude natrag u sistem sto rezultuje slicnim efektom kao da je termostat uvek delimicno otvoren pa objasnjava sporije grejanje.
I drugo, da bi on bilo sta merio potreban je konstantan protok vode znaci voda iz bloka stalno (bio termostat zatvoren ili ne) ide do senzora u leptiru pa iz ekspanzione posude natrag u sistem sto rezultuje slicnim efektom kao da je termostat uvek delimicno otvoren pa objasnjava sporije grejanje.
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
@Bigfoot
Kada je ukljuceno grejanje "na najjace" (kod Alfe na "4") uvek malo padne temperatura...Zbog toga kao prirucno resenje kada krene auto da "kuva" treba da se ukljuci grejanje na najjace dok se ne otera auto do najblizeg servisa...da bi malo olaksalo motoru. Jednom sam imao priliku da to vidim (osetim) usred leta dok sam se vozio sa svojim rodjakom. Nije bilo nimallo prijatno... Nisam gledao kolika je ta temperaturna razlika kod 156, isprobacu... U svakom slucaju ni ta pojava nije cudna.
Kada je ukljuceno grejanje "na najjace" (kod Alfe na "4") uvek malo padne temperatura...Zbog toga kao prirucno resenje kada krene auto da "kuva" treba da se ukljuci grejanje na najjace dok se ne otera auto do najblizeg servisa...da bi malo olaksalo motoru. Jednom sam imao priliku da to vidim (osetim) usred leta dok sam se vozio sa svojim rodjakom. Nije bilo nimallo prijatno... Nisam gledao kolika je ta temperaturna razlika kod 156, isprobacu... U svakom slucaju ni ta pojava nije cudna.
Acqua-Olio-Benzina
-
Go
- Drug Član
Post
meni je radna temp. 90-100 stepeni 
inace slobodno uzimaj u AP Sportu delove... razlika izmedju njih i auto stila je samo to sto je ap sport veci uvoznik i duze u poslu i ima bolje cene... moja preporuka je i Topolino Auto (kod Hale Limes)... imaju KVALITETNE delove i imaju stvarno dobre cene...

inace slobodno uzimaj u AP Sportu delove... razlika izmedju njih i auto stila je samo to sto je ap sport veci uvoznik i duze u poslu i ima bolje cene... moja preporuka je i Topolino Auto (kod Hale Limes)... imaju KVALITETNE delove i imaju stvarno dobre cene...
-
Go
- Drug Član
Post
Protok rashladne tecnosti kroz kuciste leptira predupredjuje ovaj problem...
Da leptir gasa ne bi zaledio. Npr. auto putu, pri odredjenim klimatskim uslovima, i vecoj konstantoj brzini, moze doci do kondenza na leptiru i usled velikog protoka hladnog vazduha, leptir moze da zaledi tj. ostane u tom polozaju...ARistic napisao:kao i enigma cemu protok rashladne ttecnosti kroz kuciste leptira.
Protok rashladne tecnosti kroz kuciste leptira predupredjuje ovaj problem...