Alfa Romeo 145/6

Trkačice modernog doba u civilnom odelu...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Avg 29, 2006 6:50 pm

Koliko te je kostalo to zadovoljstvo?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Avg 29, 2006 7:06 pm

Ma 200...
Uh... josh sam i dobro proshao kad pomislim kako sam mogao.
Bio sam u CityCar (NS), i prichao sa njima o zameni hladnjaka.
I oni su hteli da naruche hladnjak a da ga ja platim unapred jer kao .sta ako ga ja naruchim a ti odustanesh. . sto je sasvim ispravna politika.
Zamisli da sam ga platio :shock:
Nego matori kaze... ma mani ti to..... idi u amag.....
I odem u Amag i dogovorim sa njima zamenu hladnjaka.
I zovem choveka sutradan da vidim kako napreduje i kaze mi da hladnjak za dotichni motor ne pashe jer klima nije serijska vec je auto vracan u fabriku da se klima naknadno ugradi... :shock: :? i kaze da je pocheo da ga vari...
Reko' .ae dobro....
Na kraju mi rachun ispade 200... a sad josh moram i da menjam kompresor klime (ako se ne moze opraviti)...
:mad: :mad: :mad: uzas...!!
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Avg 29, 2006 7:08 pm

Laazem i ja... 200 je izaslo i sa menjanjem ulja i filtera.... ali nije to velika razlika.... :roll:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Avg 29, 2006 7:24 pm

Komplet polovna klima sa kompresorom, hladnjakom, kondezatorom, svim crevima i sl. kosta od 250-350 eur.

Amag.... :?
Korisnikov avatar
Flavio
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70
Lokacija: Srbistan
Lokacija: Požarevac
Postovi: 7784
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:03 pm

Sre Avg 30, 2006 10:10 pm

nexus6 napisao:Laazem i ja... 200 je izaslo i sa menjanjem ulja i filtera.... ali nije to velika razlika.... :roll:
Jooj brate!Da nisi primetio,dal majstor ima zlatne ruke :mad: pa toliko kosta rad? :evil:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Sep 11, 2006 10:10 pm

Pre mesec dana kupio sam alfu 146 1.6 Boxer 1995. godište, pa evo učlanih se na forum. Dugogodišnja želja je konačno postala stvarnost.
Najblaže rečeno, pogubio sam se kada sam počeo da je vozim (posle opela sasvim razumljivo). Neverovatno je kako vuče, kako leži u krivini ma sve je fenomenalno...
Dosta ljudi mi je reklo da je auto izuzetno očuvan s obzirom na godište, međutim interesuje me iskustvo ljudi sa foruma oko ovog konkretnog modela.
Zapisao sam već brojeve telefona servisa koji su preporučeni na forumu, i najprimamljiviji mi je ovaj na Dušanovcu (a ujedno i najbliži).
Imam nekoliko pitanja pa bih vas zamolio da mi odgovorite s obzirom da do sada nisam imao nikakvo iskustvo sa alfama. Nakon kupovine zamenio sam ulje (Selenia 20 K), filtere za ulje i vazduh. Trebalo bi da zamenim španere i zupčaste kaiševe. Kakvo je vaše iskustvo sa kvalitetom kaiševa, odnosno gde je najsigurnije kupiti kaiševe i španere i da li je velika razlika u ceni od radnje do radnje ili uglavnom prodavci imaju korektne cene.
Zvao sam Ninićev servis kako bih zakazao kompjutersku dijagnostiku automobila. Rekli su mi da je cena 30 eura (kompletna dijagnostika) ili 700 dinara samo kompjutersko očitavanje. Pod kompletnom dijagnostikom podrazumevaju i merenje napona kablova i kao, mnogo, mnogo detaljniju analizu u odnosu na ovu jeftiniju varijantu. Da li vredi dati tih 30 eura ili je to fora.
Možda vam ova pitanja deluju trivijalno ali zaista sam nov u celoj ovoj priči pa mi je svaki savet dobrodošao.
Dešava mi se da se posle otprilike pola sata vožnje s vremena na vreme upali lampica na tabli koja koliko sam razumeo (tehničko uputstvo na italijanskom) signalizira problem sa sistemom ubrizgavanja (inecione).Ovo se obično desi nakon što naglo dodam gas pa me zanima da li je ovo može biti ozbiljan problem, odnosno da li se nekome desilo nešto slično.
Puno pitanja, izvinjavam se na dužini posta, pa ljudi ako možete, pomagajte. :lool:
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4465
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Pon Sep 11, 2006 10:25 pm

Dobrodosao!

1. idi gde treba u sobu za predstavljanje i odradi sta Forum sve zapoveda.
2. moja preporuka za kaiseve i spanere Ricambi u Zemunu, zakazuje se u rekordnom roku, odlicne cene i majstor.
3. verovatno protokomer (50e)
4. slikaj kola i napisi sve sto znas o njima i predstavi ih u rubrici Virus

i naravno uclani se u klub!!! imaces popust u Ricambiju, btw. nije za baciti - na tom servisu ti se clanarina automatski odplacuje!!! :)

i planiraj vreme/.vreme. i gorivo pa da te vidimo na skupu u KG

pozdrav od mene
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Sep 11, 2006 10:39 pm

dekideki napisao:Dobrodosao!

1. idi gde treba u sobu za predstavljanje i odradi sta Forum sve zapoveda.
2. moja preporuka za kaiseve i spanere Ricambi u Zemunu, zakazuje se u rekordnom roku, odlicne cene i majstor.
3. verovatno protokomer (50e)
4. slikaj kola i napisi sve sto znas o njima i predstavi ih u rubrici Virus

i naravno uclani se u klub!!! imaces popust u Ricambiju, btw. nije za baciti - na tom servisu ti se clanarina automatski odplacuje!!! :)

i planiraj vreme/.vreme. i gorivo pa da te vidimo na skupu u KG

pozdrav od mene
Hvala puno dekideki! Odradiću odmah sve stvari oko foruma, slike postavljam u narednih par dana, članstvo u klubu se podrazumeva.

Pozdrav.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Sep 11, 2006 11:45 pm

Ziska jesi li siguran da je 1.6 Boxer ?
Ja ako sam dobro sve pohvatao o 146ici ne postoji 1.6 Boxer vec 1.7 Boxer 16V a 1.6 ima samo u verziji twin-spark...
Neka me neko ispravi ako greshim da ne stvaram zabunu :oops:
Korisnikov avatar
Flavio
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70
Lokacija: Srbistan
Lokacija: Požarevac
Postovi: 7784
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:03 pm

Pon Sep 11, 2006 11:50 pm

Hmm, a ja juce na pijaci gledao jednu 146 1,6 Box.Kako to :? ?
Shala mala,hvataj jos malo @nexus6.Ima 146 i 1.4 i 1.6 i 1.7 sve Box.Prvo je 2.0TS nasledio 1.7 a kasnije i ostali zamenjeni sa TS.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Sep 12, 2006 12:51 am

Naravno da ima 1.6 box.

Lampica se sigurno ne pali zbog protokomera, jer njega nemas. Na tom motoru postoji MAP senzor (po meni mnogo srecnije resenje od protokomera). Komjuterska dijagnostika ce ti resiti nedoumice oko razloga paljenja lampice.
Kaiseve uzmi Gates ili Bosch. Spanere, mozes uzeti samo lezajeve, ja sam recimo nasao SKF, sto je duplo jeftinije i bolje resenje od nekih italijanskih aftermarket.
Kod Deshe na Dusanovcu ti zamena kaiseva/spanera/filtera/ulja, ciscenje brizgaljki i komjuterska dijagnostika kosta 50 eur, tako da ti toplo preporucujem taj servis.
Ulje na boxeru menjaj obavezno na 5000 km. Ja bih da sam na tvom mestu zamenio i kablove ( oko 1500 din bili u Unixu u decembru prosle godine), i kupio bih nove svecice, Golden Lodge (oko 280-300 din Auto stil) ako vozis na benzin, ili NGK BP6ES (oko 250din kod M-Powera) ako vozis na plin.
Slobodno pitaj za dalje nejasnoce oko ovog motora ili modela.
Ocekujemo te na skupu ;)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Sep 12, 2006 8:55 pm

Nikola napisao:Naravno da ima 1.6 box.

Lampica se sigurno ne pali zbog protokomera, jer njega nemas. Na tom motoru postoji MAP senzor (po meni mnogo srecnije resenje od protokomera). Komjuterska dijagnostika ce ti resiti nedoumice oko razloga paljenja lampice.
Kaiseve uzmi Gates ili Bosch. Spanere, mozes uzeti samo lezajeve, ja sam recimo nasao SKF, sto je duplo jeftinije i bolje resenje od nekih italijanskih aftermarket.
Kod Deshe na Dusanovcu ti zamena kaiseva/spanera/filtera/ulja, ciscenje brizgaljki i komjuterska dijagnostika kosta 50 eur, tako da ti toplo preporucujem taj servis.
Ulje na boxeru menjaj obavezno na 5000 km. Ja bih da sam na tvom mestu zamenio i kablove ( oko 1500 din bili u Unixu u decembru prosle godine), i kupio bih nove svecice, Golden Lodge (oko 280-300 din Auto stil) ako vozis na benzin, ili NGK BP6ES (oko 250din kod M-Powera) ako vozis na plin.
Slobodno pitaj za dalje nejasnoce oko ovog motora ili modela.
Ocekujemo te na skupu ;)
Hvala ti puno Nikola!
Definitivno ću odraditi ovaj servis koji si mi predložio. Pronašao sam Golden Lodge svećice u Auto stilu (300 din.) pošto vozim na benzin. Uradiću kompletan veliki servis jer nikad se ne zna kada je šta menjano, iako mi čovek od koga sam kupio auto garantuje da je promenio kaiševe i španere, i da od tada auto nije prešao 4000 km.
Kažeš da je preporučljivo menjati ulje na boxeru na 5000 km. Zbog čega je to tako kod boxer motora, pošto su mi uglavnom rekli da zamena ide na 10.000 km?
Recite mi da li je normalno da je menjač poprilično tvrd? Pošto ranije nisam vozio alfu, čini mi se da je poprilično tvrd odnosno kako bi promenio brzinu moram poprilično čvrsto da vučem ručicu menjača. Kažu da je to odlika sportskih automobila, pa me zanima da li je i kod vas isti slučaj, ili bi promena brzina trebala da ide lagano,meko. Imam osećaj da je to izraženije kada auto radi na velikom broju obrtaja, npr. kada menjam iz veće u manju brzinu (iz 5 u 4). Moguće je da mi se ovo samo čini zbog toga što sam pre ovoga vozio opel astru koja je potpuno drugačiji tip automobila.
Još jednom hvala na informacijama koje mi puno znače od ljudi koji su u ovoj priči jer znate i sami kako je kada vas savetuju kvazi stručnjaci i majstori koji pritom nikada nisu ušli u alfu a kamoli je vozili ali zato sve znaju i puštaju one čuvene priče kako nema auta bez nemca, kako italijani nikada nisu napravili auto, kako sam se prešao što sam kupio ovaj auto jer ti motori brzo crkavaju...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Sep 13, 2006 1:26 am

Zbog konstrukcije Alfinog boxera, ima smanjeno podmazivanje cilindara/karika na nizim obrtajima motora. Probaj na leru da otvoris cep za sipanje ulja, iznenadice te poprilicno duvanje. Ne dozvoli da ti .majstori. zbog ovoga kazu da je motor istrosen i da mnogo .duva.. Dodaj gas i duvanje kroz taj otvor ce da se smanjuje. Dakle zbog izrazenog blow-by efekta na nizim obrtajima dolazi do povecanog mesanja produkta sagorevanja i ulja (na malim obrtajima, i posebno hladnom motoru), sto za posledicu ima .razbijanje. i ubrzano gubljenje karakteristika novog ulja.
Drugi razlog je sto je taj motor konstruisan krajem 60-ih i pocetkom 70-ih godina (ugradjuje se od `74 god.) i za to vreme snaga koju je davao iz tako malog bloka i zapremine je bila misaona imenica za ostale proizvodjace (BMW recimo). Posledica tolike snage iz malog bloka, za tadasnje vreme i dostignuca je bilo to da unutra postane .pomalo. vruce i ulje zna da se ugreje do kriticnih granica (recimo 120 stepeni) sto opet dovodi do njegovog ubrzanog razbijanja.
Dakle sa nasim gorivom, ovom vrstom motora, dosta hladnih statova i kratkih voznji, 5000km je gornja granica zamene ulja po mom misljenju.

Normalno je da je menjac tvrd. Cisto iz predostroznosti promeni ulje u menjacu (interval zamene je svake 2 godine). Sipaj tutelu 80/90. Nikako 75/80 ili neku slicnu sintetiku. Inace menjac je najslabija tacka tih motora.
Sad se setih da sam citao da su Englezi pisali da im je nekakav Liqui Moly aditiv za menjace dosta pomogao, narocito u zimskim uslovima, da menjac postane dosta laksi i meksi kod promene brzina. Meni ne smeta ;)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Sep 14, 2006 6:36 am

U pravu si Nikola. Juče sam otvorio čep za ulje i na leru zaista duva poprilično. Nakon što se doda gas, na većem broju obrtaja duvanje se smanji.
Što se tiče menjača, i ja sam se već privikao na to da je malo tvrđi, ali u svakom slučaju ću zameniti ulje u menjaču. Znaš li ko je uvoznik tutela ulja, odnosno gde bi u Beogradu mogao naći konkretan tip Tutela 80/90?
Korisnikov avatar
Flavio
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70
Lokacija: Srbistan
Lokacija: Požarevac
Postovi: 7784
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:03 pm

Čet Sep 14, 2006 7:09 am

@Nikola,aj' ako ti nije problem,napisi mi svoje misljenje za motor 1.7 16V (naravno,Box).Koliko je trajniji ili nije,kao i komplikovaniji (sobzirom na 4 bregaste) u odnosu na 1.4 i 1.6 Box?Konkretno,ispade mi jedna zanimljiva 145 sa tim motorom,pa se sad mislim zbog istog(konkretan je ,navodno,ubio nesto malo preko 100k km).Hvala unapred za odgovor(e)! ;)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Sep 14, 2006 9:53 am

@Nikola, aj kad vec pises :mrgreen: shta mislish da bi mogao biti uzrok zvuka tipa chegrtaljke kao kad se vrti sporije malo (i tishe , naravno). Pochelo je da se chuje kad mi je promenjen cilindar kvachila (stavljen je nov) i chuje se kad je kvachilo pushteno. Kad ga stisnem , zvuk nestane. U amagu mi rekoshe da je lamela ali stavljena je nova , ali ko ce znati...
Nisam struchan :(
Hvala.

(vechito problemi sa kvachilom) :( :evil: :mad:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Sep 15, 2006 6:23 pm

nema me par dana a vi se raspisali.
Ziska pozdrav i dobrodosao za servis neces pogresiti
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Sep 28, 2006 6:00 pm

Eh, stagnacija, ha?
Ja josh uvek nisam reshio problem .chegrtaljke... nem vremena da oceram auto do majstora...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Sep 28, 2006 6:12 pm

Izvinjavam se sto ranije nisam video par zadnjih postova.

@nexus6: ja tipujem na druk lezaj, mada zaista nisam siguran jel nikada nisam imao problema sa kvacilom kod moje 3 alfe do sada.

@flavio: jel aktuelan jos uvek ovaj 1.7 16V?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Sep 28, 2006 7:17 pm

@Nikola, VELIKO HVALA. :)

ybt, ja imam dotichan boxer ali ne mogu reci mnogo o njemu.. S obzirom da sam i ja svez shto se tiche istog... Za sad nije bilo nikakvih problema shto se samog motora tiche. A navodno je ubio 111K ...
Korisnikov avatar
Flavio
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70
Lokacija: Srbistan
Lokacija: Požarevac
Postovi: 7784
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:03 pm

Pet Sep 29, 2006 2:32 am

@Nikola,pa jeste.Pretpostavljam da se jos prodaje(pisao mu pre 10-ak dana).Auto prodaje @Gliga(eno ga na Piazzi).Inace ga nasao na redovnim oglasima,covek mi pusto ~ 10MB slika.Gledam je kompromisno,ako uskoro ne iskopam neku dovoljno sacuvanu 155/64.Moze eventualno i neki link u vezi mehanike 145/6.
Eto,jos malo konkretnije:za redovnu upotrebu,sta je pametniji izbor,Box 1.7 16V ili recimo 1.8 TS 16V?Pametniji u smislu dugotrajnosti,izdrzljivosti i pratecih troskova.

Tnx unapred ;) !

@nexus6,kazes da je novo kvacilo?Ako si ti menjao,koliko je stajalo sve(deo+ruke).Da nije ta cegrtaljka mozda zato sto nisu najbolje namestene poluge za komandovanje pa zakacinju negde dok je otpusteno?Ili se mozda potrosila neka biksnica pa ista ne stoji mirno?
Onih 200e sto si ostavio u Amagu je samo za ruke ili je i materijal (ulje itd.) u toj ceni?
Nadam se da te nisam zbunio ovim za kvacilo :oops: ?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Sep 30, 2006 6:47 pm

Ja bih uvek glasao za boxer.... i za Deshu naravno... dobitna kombinacija.
Korisnikov avatar
Flavio
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70
Lokacija: Srbistan
Lokacija: Požarevac
Postovi: 7784
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:03 pm

Uto Okt 24, 2006 1:17 pm

Evo,nashao sam malo,pa ako nekome zatreba ... ;)

http://home.planet.nl/~koper193/16v_specs.html
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Okt 24, 2006 1:19 pm

:applause:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Okt 24, 2006 1:22 pm

koliko je moguce da QV-ejka iz 1997.g. ima samo 90000 km, meni je to
malo cudno... sumnjam na skidanje kilometraze al nisam sto posto sigurna.... :shock:

moja je iz 97. pa ima skoro 150000 km.... :mrgreen:

Povratak na “Alfa 145 | 146 | 155 | 164”