Alfa Romeo 145/6
-
Go
- Drug Član
Post
Ma 200...
Uh... josh sam i dobro proshao kad pomislim kako sam mogao.
Bio sam u CityCar (NS), i prichao sa njima o zameni hladnjaka.
I oni su hteli da naruche hladnjak a da ga ja platim unapred jer kao .sta ako ga ja naruchim a ti odustanesh. . sto je sasvim ispravna politika.
Zamisli da sam ga platio
Nego matori kaze... ma mani ti to..... idi u amag.....
I odem u Amag i dogovorim sa njima zamenu hladnjaka.
I zovem choveka sutradan da vidim kako napreduje i kaze mi da hladnjak za dotichni motor ne pashe jer klima nije serijska vec je auto vracan u fabriku da se klima naknadno ugradi...
i kaze da je pocheo da ga vari...
Reko' .ae dobro....
Na kraju mi rachun ispade 200... a sad josh moram i da menjam kompresor klime (ako se ne moze opraviti)...
uzas...!!
Uh... josh sam i dobro proshao kad pomislim kako sam mogao.
Bio sam u CityCar (NS), i prichao sa njima o zameni hladnjaka.
I oni su hteli da naruche hladnjak a da ga ja platim unapred jer kao .sta ako ga ja naruchim a ti odustanesh. . sto je sasvim ispravna politika.
Zamisli da sam ga platio

Nego matori kaze... ma mani ti to..... idi u amag.....
I odem u Amag i dogovorim sa njima zamenu hladnjaka.
I zovem choveka sutradan da vidim kako napreduje i kaze mi da hladnjak za dotichni motor ne pashe jer klima nije serijska vec je auto vracan u fabriku da se klima naknadno ugradi...


Reko' .ae dobro....
Na kraju mi rachun ispade 200... a sad josh moram i da menjam kompresor klime (ako se ne moze opraviti)...



- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70 - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
pa toliko kosta rad?
Jooj brate!Da nisi primetio,dal majstor ima zlatne rukenexus6 napisao:Laazem i ja... 200 je izaslo i sa menjanjem ulja i filtera.... ali nije to velika razlika....


-
Go
- Drug Član
Post
Pre mesec dana kupio sam alfu 146 1.6 Boxer 1995. godište, pa evo učlanih se na forum. Dugogodišnja želja je konačno postala stvarnost.
Najblaže rečeno, pogubio sam se kada sam počeo da je vozim (posle opela sasvim razumljivo). Neverovatno je kako vuče, kako leži u krivini ma sve je fenomenalno...
Dosta ljudi mi je reklo da je auto izuzetno očuvan s obzirom na godište, međutim interesuje me iskustvo ljudi sa foruma oko ovog konkretnog modela.
Zapisao sam već brojeve telefona servisa koji su preporučeni na forumu, i najprimamljiviji mi je ovaj na Dušanovcu (a ujedno i najbliži).
Imam nekoliko pitanja pa bih vas zamolio da mi odgovorite s obzirom da do sada nisam imao nikakvo iskustvo sa alfama. Nakon kupovine zamenio sam ulje (Selenia 20 K), filtere za ulje i vazduh. Trebalo bi da zamenim španere i zupčaste kaiševe. Kakvo je vaše iskustvo sa kvalitetom kaiševa, odnosno gde je najsigurnije kupiti kaiševe i španere i da li je velika razlika u ceni od radnje do radnje ili uglavnom prodavci imaju korektne cene.
Zvao sam Ninićev servis kako bih zakazao kompjutersku dijagnostiku automobila. Rekli su mi da je cena 30 eura (kompletna dijagnostika) ili 700 dinara samo kompjutersko očitavanje. Pod kompletnom dijagnostikom podrazumevaju i merenje napona kablova i kao, mnogo, mnogo detaljniju analizu u odnosu na ovu jeftiniju varijantu. Da li vredi dati tih 30 eura ili je to fora.
Možda vam ova pitanja deluju trivijalno ali zaista sam nov u celoj ovoj priči pa mi je svaki savet dobrodošao.
Dešava mi se da se posle otprilike pola sata vožnje s vremena na vreme upali lampica na tabli koja koliko sam razumeo (tehničko uputstvo na italijanskom) signalizira problem sa sistemom ubrizgavanja (inecione).Ovo se obično desi nakon što naglo dodam gas pa me zanima da li je ovo može biti ozbiljan problem, odnosno da li se nekome desilo nešto slično.
Puno pitanja, izvinjavam se na dužini posta, pa ljudi ako možete, pomagajte.
Najblaže rečeno, pogubio sam se kada sam počeo da je vozim (posle opela sasvim razumljivo). Neverovatno je kako vuče, kako leži u krivini ma sve je fenomenalno...
Dosta ljudi mi je reklo da je auto izuzetno očuvan s obzirom na godište, međutim interesuje me iskustvo ljudi sa foruma oko ovog konkretnog modela.
Zapisao sam već brojeve telefona servisa koji su preporučeni na forumu, i najprimamljiviji mi je ovaj na Dušanovcu (a ujedno i najbliži).
Imam nekoliko pitanja pa bih vas zamolio da mi odgovorite s obzirom da do sada nisam imao nikakvo iskustvo sa alfama. Nakon kupovine zamenio sam ulje (Selenia 20 K), filtere za ulje i vazduh. Trebalo bi da zamenim španere i zupčaste kaiševe. Kakvo je vaše iskustvo sa kvalitetom kaiševa, odnosno gde je najsigurnije kupiti kaiševe i španere i da li je velika razlika u ceni od radnje do radnje ili uglavnom prodavci imaju korektne cene.
Zvao sam Ninićev servis kako bih zakazao kompjutersku dijagnostiku automobila. Rekli su mi da je cena 30 eura (kompletna dijagnostika) ili 700 dinara samo kompjutersko očitavanje. Pod kompletnom dijagnostikom podrazumevaju i merenje napona kablova i kao, mnogo, mnogo detaljniju analizu u odnosu na ovu jeftiniju varijantu. Da li vredi dati tih 30 eura ili je to fora.
Možda vam ova pitanja deluju trivijalno ali zaista sam nov u celoj ovoj priči pa mi je svaki savet dobrodošao.
Dešava mi se da se posle otprilike pola sata vožnje s vremena na vreme upali lampica na tabli koja koliko sam razumeo (tehničko uputstvo na italijanskom) signalizira problem sa sistemom ubrizgavanja (inecione).Ovo se obično desi nakon što naglo dodam gas pa me zanima da li je ovo može biti ozbiljan problem, odnosno da li se nekome desilo nešto slično.
Puno pitanja, izvinjavam se na dužini posta, pa ljudi ako možete, pomagajte.

- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Dobrodosao!
1. idi gde treba u sobu za predstavljanje i odradi sta Forum sve zapoveda.
2. moja preporuka za kaiseve i spanere Ricambi u Zemunu, zakazuje se u rekordnom roku, odlicne cene i majstor.
3. verovatno protokomer (50e)
4. slikaj kola i napisi sve sto znas o njima i predstavi ih u rubrici Virus
i naravno uclani se u klub!!! imaces popust u Ricambiju, btw. nije za baciti - na tom servisu ti se clanarina automatski odplacuje!!!
i planiraj vreme/.vreme. i gorivo pa da te vidimo na skupu u KG
pozdrav od mene
1. idi gde treba u sobu za predstavljanje i odradi sta Forum sve zapoveda.
2. moja preporuka za kaiseve i spanere Ricambi u Zemunu, zakazuje se u rekordnom roku, odlicne cene i majstor.
3. verovatno protokomer (50e)
4. slikaj kola i napisi sve sto znas o njima i predstavi ih u rubrici Virus
i naravno uclani se u klub!!! imaces popust u Ricambiju, btw. nije za baciti - na tom servisu ti se clanarina automatski odplacuje!!!

i planiraj vreme/.vreme. i gorivo pa da te vidimo na skupu u KG
pozdrav od mene
-
Go
- Drug Član
Post
Pozdrav.
Hvala puno dekideki! Odradiću odmah sve stvari oko foruma, slike postavljam u narednih par dana, članstvo u klubu se podrazumeva.dekideki napisao:Dobrodosao!
1. idi gde treba u sobu za predstavljanje i odradi sta Forum sve zapoveda.
2. moja preporuka za kaiseve i spanere Ricambi u Zemunu, zakazuje se u rekordnom roku, odlicne cene i majstor.
3. verovatno protokomer (50e)
4. slikaj kola i napisi sve sto znas o njima i predstavi ih u rubrici Virus
i naravno uclani se u klub!!! imaces popust u Ricambiju, btw. nije za baciti - na tom servisu ti se clanarina automatski odplacuje!!!![]()
i planiraj vreme/.vreme. i gorivo pa da te vidimo na skupu u KG
pozdrav od mene
Pozdrav.
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70 - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Hmm, a ja juce na pijaci gledao jednu 146 1,6 Box.Kako to
?
Shala mala,hvataj jos malo @nexus6.Ima 146 i 1.4 i 1.6 i 1.7 sve Box.Prvo je 2.0TS nasledio 1.7 a kasnije i ostali zamenjeni sa TS.

Shala mala,hvataj jos malo @nexus6.Ima 146 i 1.4 i 1.6 i 1.7 sve Box.Prvo je 2.0TS nasledio 1.7 a kasnije i ostali zamenjeni sa TS.
-
Go
- Drug Član
Post
Naravno da ima 1.6 box.
Lampica se sigurno ne pali zbog protokomera, jer njega nemas. Na tom motoru postoji MAP senzor (po meni mnogo srecnije resenje od protokomera). Komjuterska dijagnostika ce ti resiti nedoumice oko razloga paljenja lampice.
Kaiseve uzmi Gates ili Bosch. Spanere, mozes uzeti samo lezajeve, ja sam recimo nasao SKF, sto je duplo jeftinije i bolje resenje od nekih italijanskih aftermarket.
Kod Deshe na Dusanovcu ti zamena kaiseva/spanera/filtera/ulja, ciscenje brizgaljki i komjuterska dijagnostika kosta 50 eur, tako da ti toplo preporucujem taj servis.
Ulje na boxeru menjaj obavezno na 5000 km. Ja bih da sam na tvom mestu zamenio i kablove ( oko 1500 din bili u Unixu u decembru prosle godine), i kupio bih nove svecice, Golden Lodge (oko 280-300 din Auto stil) ako vozis na benzin, ili NGK BP6ES (oko 250din kod M-Powera) ako vozis na plin.
Slobodno pitaj za dalje nejasnoce oko ovog motora ili modela.
Ocekujemo te na skupu
Lampica se sigurno ne pali zbog protokomera, jer njega nemas. Na tom motoru postoji MAP senzor (po meni mnogo srecnije resenje od protokomera). Komjuterska dijagnostika ce ti resiti nedoumice oko razloga paljenja lampice.
Kaiseve uzmi Gates ili Bosch. Spanere, mozes uzeti samo lezajeve, ja sam recimo nasao SKF, sto je duplo jeftinije i bolje resenje od nekih italijanskih aftermarket.
Kod Deshe na Dusanovcu ti zamena kaiseva/spanera/filtera/ulja, ciscenje brizgaljki i komjuterska dijagnostika kosta 50 eur, tako da ti toplo preporucujem taj servis.
Ulje na boxeru menjaj obavezno na 5000 km. Ja bih da sam na tvom mestu zamenio i kablove ( oko 1500 din bili u Unixu u decembru prosle godine), i kupio bih nove svecice, Golden Lodge (oko 280-300 din Auto stil) ako vozis na benzin, ili NGK BP6ES (oko 250din kod M-Powera) ako vozis na plin.
Slobodno pitaj za dalje nejasnoce oko ovog motora ili modela.
Ocekujemo te na skupu

-
Go
- Drug Član
Post
Definitivno ću odraditi ovaj servis koji si mi predložio. Pronašao sam Golden Lodge svećice u Auto stilu (300 din.) pošto vozim na benzin. Uradiću kompletan veliki servis jer nikad se ne zna kada je šta menjano, iako mi čovek od koga sam kupio auto garantuje da je promenio kaiševe i španere, i da od tada auto nije prešao 4000 km.
Kažeš da je preporučljivo menjati ulje na boxeru na 5000 km. Zbog čega je to tako kod boxer motora, pošto su mi uglavnom rekli da zamena ide na 10.000 km?
Recite mi da li je normalno da je menjač poprilično tvrd? Pošto ranije nisam vozio alfu, čini mi se da je poprilično tvrd odnosno kako bi promenio brzinu moram poprilično čvrsto da vučem ručicu menjača. Kažu da je to odlika sportskih automobila, pa me zanima da li je i kod vas isti slučaj, ili bi promena brzina trebala da ide lagano,meko. Imam osećaj da je to izraženije kada auto radi na velikom broju obrtaja, npr. kada menjam iz veće u manju brzinu (iz 5 u 4). Moguće je da mi se ovo samo čini zbog toga što sam pre ovoga vozio opel astru koja je potpuno drugačiji tip automobila.
Još jednom hvala na informacijama koje mi puno znače od ljudi koji su u ovoj priči jer znate i sami kako je kada vas savetuju kvazi stručnjaci i majstori koji pritom nikada nisu ušli u alfu a kamoli je vozili ali zato sve znaju i puštaju one čuvene priče kako nema auta bez nemca, kako italijani nikada nisu napravili auto, kako sam se prešao što sam kupio ovaj auto jer ti motori brzo crkavaju...
Hvala ti puno Nikola!Nikola napisao:Naravno da ima 1.6 box.
Lampica se sigurno ne pali zbog protokomera, jer njega nemas. Na tom motoru postoji MAP senzor (po meni mnogo srecnije resenje od protokomera). Komjuterska dijagnostika ce ti resiti nedoumice oko razloga paljenja lampice.
Kaiseve uzmi Gates ili Bosch. Spanere, mozes uzeti samo lezajeve, ja sam recimo nasao SKF, sto je duplo jeftinije i bolje resenje od nekih italijanskih aftermarket.
Kod Deshe na Dusanovcu ti zamena kaiseva/spanera/filtera/ulja, ciscenje brizgaljki i komjuterska dijagnostika kosta 50 eur, tako da ti toplo preporucujem taj servis.
Ulje na boxeru menjaj obavezno na 5000 km. Ja bih da sam na tvom mestu zamenio i kablove ( oko 1500 din bili u Unixu u decembru prosle godine), i kupio bih nove svecice, Golden Lodge (oko 280-300 din Auto stil) ako vozis na benzin, ili NGK BP6ES (oko 250din kod M-Powera) ako vozis na plin.
Slobodno pitaj za dalje nejasnoce oko ovog motora ili modela.
Ocekujemo te na skupu
Definitivno ću odraditi ovaj servis koji si mi predložio. Pronašao sam Golden Lodge svećice u Auto stilu (300 din.) pošto vozim na benzin. Uradiću kompletan veliki servis jer nikad se ne zna kada je šta menjano, iako mi čovek od koga sam kupio auto garantuje da je promenio kaiševe i španere, i da od tada auto nije prešao 4000 km.
Kažeš da je preporučljivo menjati ulje na boxeru na 5000 km. Zbog čega je to tako kod boxer motora, pošto su mi uglavnom rekli da zamena ide na 10.000 km?
Recite mi da li je normalno da je menjač poprilično tvrd? Pošto ranije nisam vozio alfu, čini mi se da je poprilično tvrd odnosno kako bi promenio brzinu moram poprilično čvrsto da vučem ručicu menjača. Kažu da je to odlika sportskih automobila, pa me zanima da li je i kod vas isti slučaj, ili bi promena brzina trebala da ide lagano,meko. Imam osećaj da je to izraženije kada auto radi na velikom broju obrtaja, npr. kada menjam iz veće u manju brzinu (iz 5 u 4). Moguće je da mi se ovo samo čini zbog toga što sam pre ovoga vozio opel astru koja je potpuno drugačiji tip automobila.
Još jednom hvala na informacijama koje mi puno znače od ljudi koji su u ovoj priči jer znate i sami kako je kada vas savetuju kvazi stručnjaci i majstori koji pritom nikada nisu ušli u alfu a kamoli je vozili ali zato sve znaju i puštaju one čuvene priče kako nema auta bez nemca, kako italijani nikada nisu napravili auto, kako sam se prešao što sam kupio ovaj auto jer ti motori brzo crkavaju...
-
Go
- Drug Član
Post
Zbog konstrukcije Alfinog boxera, ima smanjeno podmazivanje cilindara/karika na nizim obrtajima motora. Probaj na leru da otvoris cep za sipanje ulja, iznenadice te poprilicno duvanje. Ne dozvoli da ti .majstori. zbog ovoga kazu da je motor istrosen i da mnogo .duva.. Dodaj gas i duvanje kroz taj otvor ce da se smanjuje. Dakle zbog izrazenog blow-by efekta na nizim obrtajima dolazi do povecanog mesanja produkta sagorevanja i ulja (na malim obrtajima, i posebno hladnom motoru), sto za posledicu ima .razbijanje. i ubrzano gubljenje karakteristika novog ulja.
Drugi razlog je sto je taj motor konstruisan krajem 60-ih i pocetkom 70-ih godina (ugradjuje se od `74 god.) i za to vreme snaga koju je davao iz tako malog bloka i zapremine je bila misaona imenica za ostale proizvodjace (BMW recimo). Posledica tolike snage iz malog bloka, za tadasnje vreme i dostignuca je bilo to da unutra postane .pomalo. vruce i ulje zna da se ugreje do kriticnih granica (recimo 120 stepeni) sto opet dovodi do njegovog ubrzanog razbijanja.
Dakle sa nasim gorivom, ovom vrstom motora, dosta hladnih statova i kratkih voznji, 5000km je gornja granica zamene ulja po mom misljenju.
Normalno je da je menjac tvrd. Cisto iz predostroznosti promeni ulje u menjacu (interval zamene je svake 2 godine). Sipaj tutelu 80/90. Nikako 75/80 ili neku slicnu sintetiku. Inace menjac je najslabija tacka tih motora.
Sad se setih da sam citao da su Englezi pisali da im je nekakav Liqui Moly aditiv za menjace dosta pomogao, narocito u zimskim uslovima, da menjac postane dosta laksi i meksi kod promene brzina. Meni ne smeta
Drugi razlog je sto je taj motor konstruisan krajem 60-ih i pocetkom 70-ih godina (ugradjuje se od `74 god.) i za to vreme snaga koju je davao iz tako malog bloka i zapremine je bila misaona imenica za ostale proizvodjace (BMW recimo). Posledica tolike snage iz malog bloka, za tadasnje vreme i dostignuca je bilo to da unutra postane .pomalo. vruce i ulje zna da se ugreje do kriticnih granica (recimo 120 stepeni) sto opet dovodi do njegovog ubrzanog razbijanja.
Dakle sa nasim gorivom, ovom vrstom motora, dosta hladnih statova i kratkih voznji, 5000km je gornja granica zamene ulja po mom misljenju.
Normalno je da je menjac tvrd. Cisto iz predostroznosti promeni ulje u menjacu (interval zamene je svake 2 godine). Sipaj tutelu 80/90. Nikako 75/80 ili neku slicnu sintetiku. Inace menjac je najslabija tacka tih motora.
Sad se setih da sam citao da su Englezi pisali da im je nekakav Liqui Moly aditiv za menjace dosta pomogao, narocito u zimskim uslovima, da menjac postane dosta laksi i meksi kod promene brzina. Meni ne smeta

-
Go
- Drug Član
Post
U pravu si Nikola. Juče sam otvorio čep za ulje i na leru zaista duva poprilično. Nakon što se doda gas, na većem broju obrtaja duvanje se smanji.
Što se tiče menjača, i ja sam se već privikao na to da je malo tvrđi, ali u svakom slučaju ću zameniti ulje u menjaču. Znaš li ko je uvoznik tutela ulja, odnosno gde bi u Beogradu mogao naći konkretan tip Tutela 80/90?
Što se tiče menjača, i ja sam se već privikao na to da je malo tvrđi, ali u svakom slučaju ću zameniti ulje u menjaču. Znaš li ko je uvoznik tutela ulja, odnosno gde bi u Beogradu mogao naći konkretan tip Tutela 80/90?
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70 - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
@Nikola,aj' ako ti nije problem,napisi mi svoje misljenje za motor 1.7 16V (naravno,Box).Koliko je trajniji ili nije,kao i komplikovaniji (sobzirom na 4 bregaste) u odnosu na 1.4 i 1.6 Box?Konkretno,ispade mi jedna zanimljiva 145 sa tim motorom,pa se sad mislim zbog istog(konkretan je ,navodno,ubio nesto malo preko 100k km).Hvala unapred za odgovor(e)! 

-
Go
- Drug Član
Post
@Nikola, aj kad vec pises
shta mislish da bi mogao biti uzrok zvuka tipa chegrtaljke kao kad se vrti sporije malo (i tishe , naravno). Pochelo je da se chuje kad mi je promenjen cilindar kvachila (stavljen je nov) i chuje se kad je kvachilo pushteno. Kad ga stisnem , zvuk nestane. U amagu mi rekoshe da je lamela ali stavljena je nova , ali ko ce znati...
Nisam struchan
Hvala.
(vechito problemi sa kvachilom)


Nisam struchan

Hvala.
(vechito problemi sa kvachilom)



- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70 - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
@Nikola,pa jeste.Pretpostavljam da se jos prodaje(pisao mu pre 10-ak dana).Auto prodaje @Gliga(eno ga na Piazzi).Inace ga nasao na redovnim oglasima,covek mi pusto ~ 10MB slika.Gledam je kompromisno,ako uskoro ne iskopam neku dovoljno sacuvanu 155/64.Moze eventualno i neki link u vezi mehanike 145/6.
Eto,jos malo konkretnije:za redovnu upotrebu,sta je pametniji izbor,Box 1.7 16V ili recimo 1.8 TS 16V?Pametniji u smislu dugotrajnosti,izdrzljivosti i pratecih troskova.
Tnx unapred
!
@nexus6,kazes da je novo kvacilo?Ako si ti menjao,koliko je stajalo sve(deo+ruke).Da nije ta cegrtaljka mozda zato sto nisu najbolje namestene poluge za komandovanje pa zakacinju negde dok je otpusteno?Ili se mozda potrosila neka biksnica pa ista ne stoji mirno?
Onih 200e sto si ostavio u Amagu je samo za ruke ili je i materijal (ulje itd.) u toj ceni?
Nadam se da te nisam zbunio ovim za kvacilo
?
Eto,jos malo konkretnije:za redovnu upotrebu,sta je pametniji izbor,Box 1.7 16V ili recimo 1.8 TS 16V?Pametniji u smislu dugotrajnosti,izdrzljivosti i pratecih troskova.
Tnx unapred

@nexus6,kazes da je novo kvacilo?Ako si ti menjao,koliko je stajalo sve(deo+ruke).Da nije ta cegrtaljka mozda zato sto nisu najbolje namestene poluge za komandovanje pa zakacinju negde dok je otpusteno?Ili se mozda potrosila neka biksnica pa ista ne stoji mirno?
Onih 200e sto si ostavio u Amagu je samo za ruke ili je i materijal (ulje itd.) u toj ceni?
Nadam se da te nisam zbunio ovim za kvacilo

- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70 - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac