hehehehe necu ja nikad prodavati njih, uz malo srece nadam se da cu biti u mogucnosti da ih vozim dok god imam vozacku. Ali ako ne, onda ce biti namestaj jednog dana
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Na ljubicastom nista za sada nije cackano, ali zeleni je dobio par stvari.
Zamenjen zadnji levi lezaj sa glavcinom, nisam siguran sta se sa njim desavalo, malo se cuje, malo ne, odjednom se poceo cuti kao da ce tocak otpasti i onda opet prestao ali definitivno jeste bio za zamenu:
Nisam hteo menjati creva hladnjaka kad sam sklapao auto jer su se cinila ok, ali ovo gornje makar sta da sam probao konstantno curi na spoju sa hladnjakom. Interesantno da drugi kraj kao i donje se tako zalepilo da sam jedva skinuo. Ali preventivno zamenjena oba, za sad drzi:
Montirani novi sportski Bilstein amortizeri kao sto sam tizovao, pre svega najbitnije je da je prosao test kod caleta Utisci su usustini kao sto sam i ocekivao, nesto malo neudobnije na manjim neravninama, tj osetnije su pukotine zakrpe i slicno gde su fabricki amortizeri "plutali", ali puno udobnije na vecim neravninama gde sada moze to da amortizuje umesto da udari u odbojnike. Plus je zimus bio problem da je ulje prilicno degradiralo u fabrickim pa je bio opet preterano tvrd na niskim temperaturama. Svakako uz udobnost tu je i veca stabilnost pre svega na neravninama, ali i na ravnom, kao i puno bolja stabilnost pri kocenju:
Nakon sto je uradjena reglaza trapa i nastelovani nagibi na 2.1 stepen napred i 1.3 stepena pozadi, ispalo je da su zadnji tockovi par milimetara uvuceniji pa sam montirao 3mm alu distancere:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Nazalost kad unapredis jednu stvar, onda druga pokaze svoju slabu tacku. Stavljanjem Bilstein amortizera na zelenog Yuga se odmah iskazao najveci problem u fabrickom trapu, a to su nosaci balans stangle. Iako sam imao aksijalne granicnike i na njima, jednsotavno su se gumice izgurale iz metalnih okova. Posle malo razmisljanja sta da uradim, resio sam da ipak ugradim nesto sto sam izbegavao, a to je "trkacko" resenje tj alu nosace sa Pa6 caurama i pojacanim aksijalnim granicnicima:
Oduvek sam voleo analogne cajgere ali GSI tabla koju sam imao u ljubicastom je imala neki svoj smek. Posle 18 godina kod mene ipak sam odlucio da vratim auto na fabriku:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Iz vise razloga, prvo iako ih ja pravim cena materijala je visestruko veca od fabrickih, drugo ne bih da pravim 2 trkacka Yuga, cela poenta ovog je bila da bude sto blize fabrici Sad jeste da su radjene neke stvari kao sto je pojacavanje motora radi povecanja efikasnosti i smanjivanje potrosnje, stavljeni isti Bilstein amortizeri kao sto su i na ljubicastom, ali to je radjeno jer bukvalno nema nista vise na trzistu da je kvalitetno za Yuga, da sam siguran da se potrajati i da bi barem pruzili ovaj nivo udobnosti. Sad cinjenica da je dobio na udobnosti i ozbiljno na performansama je samo bonus Plus ima nekih stvari kao sto je da ponekad se javlja buka od tih nosaca u nekim ekstremnijim situacijama, to nije toliko problem na ljubicastom jer vece neravnine moras da izbegnes zbog nizeg auta pa retko naletis na neravninu koja izaziva lupkanje, ali kod zelenog posto se ne razmislja toliko o tome onda se cuje nesto cesce. Opet nije ono svaka rupa ali tu i tamo se cuje tup udarac. Takodje je stvar trajnosti, ovi nosaci po pitanju kilometraze traju krace nego fabricki, ali za razliku od fabrickih gumenih elemenata na trapu, imaju dozivotan prakticno vek u smislu vremena, dok gumeni elementi na trapu izdrze 3 do 5 godina plafon. Istina sa trenutnom kilometrazom otprilike ce biti isti zivotni vek ovih nosaca po kilometrazi i fabrickih gumica po starosti i sledeca zamena ce biti cenovno slicna kao i fabrickim jer se menja samo umetak, ali ako budemo vozili vise onda ce imati nepotrebnu notu dodatnog odrzavanja.
Usustini nista kriticno ali sam hteo da ih izbegnem ako ne moram da montiram. Razmisljao sam o poliuretanskim (kao najbolji kompromis) ali poliurtan ima tendeciju da skripi u odnosu na poliamid, a opet ako ga dobro podmazem da bih bio siguran da nece da skripi onda postoji rizik da sklizne balans stangla unutar njih kao i kod fabrickih Ja sam imao aksijalne granicnike koji jesu sprecavali stanglu da klizi u nosacima, ali nisam ocekivao da ce gumice da klize unutar metalnih okova Sto sam razmisljao takodje da pravim nove metalne okove koji bi to izbegavali ali sam bio u fazonu mnogo kompikujem umesto samo da stavim "trkacko" resenje.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
18 godina bez njega, 18 godina sa njim Samo karoserija, blok i vlasnik donekle su ostali isti Druzimo se od 06.06.2007. godine
Za godisnjicu je dobio novu oblogu menjaca:
Testiramo ideje za buduci projekat, da pametno iskoristimo nivelaciju visine auta:
I par slika da ne bude da kacim stalno samo radove
Zelenko nastavlja sa svojim fantomskim problemima, prvih par dana nije kacilo pozadi i stavljen je distancer od 3mm jer sam izmerio 5mm lufta do koruba, posle se ispostavilo da menjka 5mm pa je izbacen ipak na kraju distancer od 3mm i povecan nagib na sa 1.3 na 1.6 stepena. Usustini trag je ostao slicno sirok, samo eto malo je ruznije jer je uvucenije u odnosu na rub gore:
Sa Bilstein amortizerima ima nekih 10ak mm vise hoda na prednjem vesanju, sto ne bi bio problem da nisam zaboravio da je desna koruba nesto niza od leve jer je tako odlivena. Nazalost kad sam zveknuo u neki krater uspeo sam da nabijem tocak do korube pa privremeno okrpljena, planiram da kupim novu pa ako je i ta sa greskom odlivena onda cu morati od dve da sastavim jednu propisanog oblika:
Naravno pehovima nije ni tu kraj, lajsne na obruce felne koje sam zalepio da bih izbegao cale da krlja po bankinama iako rade ono sto im je namena, nisam skontao da se jedna pocela odlepljivati posle caletove poslednje ekskurzije i pri 110km/h se odlepila delimicno pa napravila sranje malo po braniku i blatobranu:
Auto detaljno opran i izvoskiran da barem koliko toliko zastitimo farbu koja posle 2.5 godine koriscenja je stvarno kriminalno stradala:
24.05.2021. je dosao zelenko u porodicu, pa je i on na poklon dobio novu oblogu menjaca, a usput i blagi short shifter od 15% skracenja:
I par slika i zelenka:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Putovali smo skroz do Srema da kupimo novu korubu za zelenka, nazalost iako ih rucno kroje i ova je 100% jednako pogresno iskrojena ko i prethodna, nadao sam se da ce slucajno pogresiti i napraviti kako treba. Ali videcemo da li cu je montirati ovako ili cu od dve napraviti jednu:
Iako nisam planirao da unapredjujem kocnice na zelenom ali negativna iskustva iz saobracaja u poslednjih 550km koje sam presao zadnjih 10ak dana me stvarno navelo da promenim planove. Naravno ne bih bio ja kad ne bih filozofirao, zeleo bih kocnice koje mogu da stanu pod 13" felne za svaki slucaj, sto podrazumeva da mi odgovaraju kocnice samo sa 2 modela Fiata, ali posto je fabricki 48mm klip u klestima, ja bih voleo 54mm za vecu kocionu silu sto znaci da moze samo 1 model Fiata, ali voleo bih i da koristim tip plocica kao na ljubicastom jer su najcesce pa samim tim povoljne cene uz velik izbor kvaliteta sto usustini znaci 0 opcija. Pri tome nisam ljubitelj ni 240mm ventilirajucih diskova iz Fiatove grupacije posto kao sto sam rekao koriste se samo na 2 modela pa su 3 puta skuplji od 257mm diskova koje imam na ljubicastom. Ali ali uzmem odgovarajuca Fiat klesta sa 54mm klipom za moje plocice za 257mm disk i nosac klesta za diskove od 240mm i kupim VW ventilirajuci disk od 239mm kojih ima vagon pa su jeftini napravicemo nesto Evo koja slika dok smo merili:
Naravno kad vec unapredjujemo prednje kocnice, imalo bi smisla staviti diskove i pozadi. Set koji sam napravio za ljubicastog sa Alfa Romeo klestima super funkcionise ali je ta klesta skoro pa nemoguce nabaviti sa originalnim nosacem u danasnje vreme, pa dok sam se igrao sa kocnicama skontao sam da bih sa ljubicastog mogao prebaciti na zelenog, a na ljubicastog bih mogao da koristim ista klesta, ali uparena za Yugovim nosacem za kociona klesta sto bi znacilo nesto malo vecu plocicu i da tacno staje 251mm disk iz Fiatove grupacije umesto sadasnjeg od 240mm. Ovo jos nije sigurno ali postoji sansa da to uradim. Svakako bi bilo dobro da ugradim na zelenog s obzirom da je bilo problema sa ovaloscu dobosa prosli tehnicki i da se cale muci da povuce rucnu koja je puno efektnija i laksa na diskovima:
Bio sam na otpadu pa sam uzeo jos jednu tablu u rezervi, kao i jos par crnih elemenata iako nisam jos odlucio 100% da li cu u ljubicastom ostati na teget kabini ili cu preci na crnu.
A table skupljam jer posle 18 godina druzenja, prodao sam GSI digitalnu koju sam imao u ljubicastom, jeste bilo simpaticno ali nekako sam uvek vise voleo analogno:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."