Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Jeste - uobičajeno je da na nekim obrtajima (ovde je oko 2500o/min) TFQ pada sa maksimalne vrednosti (ovde 70mm³/inj) na manju vrednost, po kriterijumima koji su definisani u više mapa (smoke limiter, na primer).
Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Jedino "Boost control solenoid"... kao da ima previsoke vrednosti... ili je samo dijagram malo rastegljen... 

Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post 
Malo sam "suzio" dijagram
"Boost control solenoid" ima vecu vrednost, i cudno mi da pritisak opada od 2200 do 2450 o/min, a takodje i "Intake Air" cija vrednost jedva prelazi 1000mg/i.
JTD 8V ide odlicno nakon zamene creva MAF-Turbo, ali me zanima zbog cega pritisak opada pa rekoh da se konsultujem

Na ovom dijagramu se vidi da je napon na MAF-u u redu.
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Malo sam "suzio" dijagram

"Boost control solenoid" ima vecu vrednost, i cudno mi da pritisak opada od 2200 do 2450 o/min, a takodje i "Intake Air" cija vrednost jedva prelazi 1000mg/i.
JTD 8V ide odlicno nakon zamene creva MAF-Turbo, ali me zanima zbog cega pritisak opada pa rekoh da se konsultujem


Na ovom dijagramu se vidi da je napon na MAF-u u redu.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Pritisak opada posle 3750o/min jer je takav dijagram zadatog pritiska ("desired boost"). Na slici je "desired boost" dijagram za 147 JTD 8v. S obzirom da pritisak ne zavisi samo od obrtaja već i od količine goriva (a ovde je količina oko 50mm³/inj na 3750o/min), nije nelogično da pritisak ima veći pad nego što bi bio da je količina goriva ostala, na primer, 60mm³/inj, a obrtaji rasli.


Alfa je stil... ostalo je status...
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Pritisak padne od 2200 obrtaja zato sto ima jedan pik turbine odmah ispred i onda pid kontroler regulise taj pik turbine, odnosno prepunjavanje, tako sto otvori dodatno krilca turbine i rastereti pritisak. kod tebe se to brzo izravnja, negde malo posle 2.5k obrtaja tako da je ok. Vrednost mafa takodje opadne u tom opsegu jer je uslovljen pritiskom turbine. Sve je ok.Gremlin napisao:
Malo sam "suzio" dijagram
"Boost control solenoid" ima vecu vrednost, i cudno mi da pritisak opada od 2200 do 2450 o/min, a takodje i "Intake Air" cija vrednost jedva prelazi 1000mg/i.
JTD 8V ide odlicno nakon zamene creva MAF-Turbo, ali me zanima zbog cega pritisak opada pa rekoh da se konsultujem![]()
Na ovom dijagramu se vidi da je napon na MAF-u u redu.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
- alfa&omega
- Garaža: Fiat Punto 1.9 JTD
Fiat Coupe 20 VT
Alfa 155 TS 2.0 16V Sport
Alfa 166 2.4 JTD Distinctive
Alfa 147 1.9 JTD Distinctive
Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive - Lokacija: Prijepolje
- Lokacija: Prijepolje
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Kolega Gremlin i ja smo se pre neki dan slucajno sreli kod mene u Prijepolju i tada je krenuo Alfizam na licu mesta i sve sto prati takve susrete...
Krenulo se sa pricama i iskustvima, cak se radila i dijagnostika na mojoj Alfi i nasli smo sledece:

Sam povod da radimo dijagnostiku je taj sto mi se nekad desava da na punom gasu, tj. gas-patos oko 3000 obr/min mi se pojavi CHECK ENGINE lampica (slicica motora crvene boje) na instr. tabli i u tom momentu auto zastane i nema vise ubrzanja. Kada pustim gas lampica se gasi i auto ide normalno.
Ovo se desava samo na naglim ubrzanjima.
Kada smo kolega Gremlin i ja radili dijagnostiku u toku voznje cak se nije desavalo da zastane nego je auto vukao sasvim normalno odnosno nenormalno sve do blokade, s tim sto se lampica ipak ukljucivala na 3000 o/min i po pustanju gasa iskljucivala
Nas buni to sto po podacima sa grafikona overboost ventil ne prikazuje nikakvu vrednost, tj. "boost control solenid" i "desired boost pressure" pokazuju nulu.
Ima li ideja sta moze da bude?
Ubrzanje mereno u 4. brzini od 1500-4000 o/min
Krenulo se sa pricama i iskustvima, cak se radila i dijagnostika na mojoj Alfi i nasli smo sledece:

Sam povod da radimo dijagnostiku je taj sto mi se nekad desava da na punom gasu, tj. gas-patos oko 3000 obr/min mi se pojavi CHECK ENGINE lampica (slicica motora crvene boje) na instr. tabli i u tom momentu auto zastane i nema vise ubrzanja. Kada pustim gas lampica se gasi i auto ide normalno.
Ovo se desava samo na naglim ubrzanjima.
Kada smo kolega Gremlin i ja radili dijagnostiku u toku voznje cak se nije desavalo da zastane nego je auto vukao sasvim normalno odnosno nenormalno sve do blokade, s tim sto se lampica ipak ukljucivala na 3000 o/min i po pustanju gasa iskljucivala
Nas buni to sto po podacima sa grafikona overboost ventil ne prikazuje nikakvu vrednost, tj. "boost control solenid" i "desired boost pressure" pokazuju nulu.
Ima li ideja sta moze da bude?
Ubrzanje mereno u 4. brzini od 1500-4000 o/min
- Zillgian
- Garaža: ex '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD - Lokacija: Ndjamena
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Meni se baš skoro desilo nekoliko puta da, pri vožnji uzbrdo u 3. ili 4. brzini (prije u 4. nego u 3.) otprilike na 3000 obrtaja izbaci "check engine". Auto ne gubi snagu, sve radi OK. Pustim gas, upozorenje nestane i samo nastavim.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Check engine hoće da se uključi, ako neki parametar ima vrednost van dozvljenog opsega, u nekom vremenskom intervalu (6 sekundi uobičajeno...).
Što se tiče alfe&omege... verovatno je rađena dijagnostika sa pogrešnom definicijom - MES nudi četiri 166ce: EDC15 (Euro2), EDC15c7 (Euro3), EDC16c8 (Euro3) i EDC16c39 (Euro4). Ako je ta 166ca iz 2002. verovatno je EDC15c7 Euro3, pa se to izabere u MES.
Što se tiče alfe&omege... verovatno je rađena dijagnostika sa pogrešnom definicijom - MES nudi četiri 166ce: EDC15 (Euro2), EDC15c7 (Euro3), EDC16c8 (Euro3) i EDC16c39 (Euro4). Ako je ta 166ca iz 2002. verovatno je EDC15c7 Euro3, pa se to izabere u MES.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
alfa&omega napisao:... danas sam postao ponosni vlasnik Alfe 166 2.4 JTD, 2002. godiste...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Kako li sam ja u razgovoru s njim permutovao da je njegova Alfa 2000... 

- alfa&omega
- Garaža: Fiat Punto 1.9 JTD
Fiat Coupe 20 VT
Alfa 155 TS 2.0 16V Sport
Alfa 166 2.4 JTD Distinctive
Alfa 147 1.9 JTD Distinctive
Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive - Lokacija: Prijepolje
- Lokacija: Prijepolje
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Po eperu izbacuje 2000. god, a u dokumentaciji sa carine i ostalog 2002.g
To je verovatno u pitanju
To je verovatno u pitanju
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Koliko KS ima ta 166ca? I Euro2 i Euro3 imaju 140KS.
Probajte MES sa EDC15c7 definicijom, da vidimo da li se ona dva dijagrama pojavljuju.
Inače, "Desired air quantity" ne treba meriti...
Probajte MES sa EDC15c7 definicijom, da vidimo da li se ona dva dijagrama pojavljuju.
Inače, "Desired air quantity" ne treba meriti...
Alfa je stil... ostalo je status...
- alfa&omega
- Garaža: Fiat Punto 1.9 JTD
Fiat Coupe 20 VT
Alfa 155 TS 2.0 16V Sport
Alfa 166 2.4 JTD Distinctive
Alfa 147 1.9 JTD Distinctive
Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive - Lokacija: Prijepolje
- Lokacija: Prijepolje
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Na ovoj dijagnostici imaju dve opcije za 2.4 jtd motore, ova na koju smo se povezali i druga koja je 2.4 mJTD. Probaćemo opet kad se kolega Gremlin vrati sa mora, ako nas zene u medjuvremenu ne stave u top 

- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
dusanGT napisao:MES nudi četiri 166ce: EDC15 (Euro2), EDC15c7 (Euro3), EDC16c8 (Euro3) i EDC16c39 (Euro4). Ako je ta 166ca iz 2002. verovatno je EDC15c7 Euro3, pa se to izabere u MES.
Alfa je stil... ostalo je status...
- alfa&omega
- Garaža: Fiat Punto 1.9 JTD
Fiat Coupe 20 VT
Alfa 155 TS 2.0 16V Sport
Alfa 166 2.4 JTD Distinctive
Alfa 147 1.9 JTD Distinctive
Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive - Lokacija: Prijepolje
- Lokacija: Prijepolje
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Probacemo sa EDC15C7, ali koliko se sećam da nije hteo da se poveže na tu opciju
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Onda je verovatno u pitanju EDC15 Euro2 koji nema turbinu sa promenljivom geometrijom, nego sa fiksnom i sa tzv. "rasteretnim ventilom"?
Alfa je stil... ostalo je status...
- alfa&omega
- Garaža: Fiat Punto 1.9 JTD
Fiat Coupe 20 VT
Alfa 155 TS 2.0 16V Sport
Alfa 166 2.4 JTD Distinctive
Alfa 147 1.9 JTD Distinctive
Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive - Lokacija: Prijepolje
- Lokacija: Prijepolje
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Prema ePeru, to je turbokompresor No. 46763887, a sa slike izgleda da ima "wastegate", a ne krilca za promenu geometrije:


Alfa je stil... ostalo je status...
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
U svakom slucaju ako si pogresio u izboru modela fes ce ti prijaviti prilikom povezivanja da je los ISO kod.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
U vezi sa turbokompresorom - moguće je i da je to TD2503 koji ima mehanički boost kontroler, pa je verovatno zato overboost mapa prazna... 

Alfa je stil... ostalo je status...