Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Ned Maj 03, 2015 5:11 am

Jeste - uobičajeno je da na nekim obrtajima (ovde je oko 2500o/min) TFQ pada sa maksimalne vrednosti (ovde 70mm³/inj) na manju vrednost, po kriterijumima koji su definisani u više mapa (smoke limiter, na primer).
Alfa je stil... ostalo je status...
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Ned Maj 03, 2015 7:17 am

Hvala mnogo, profesore.
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Uto Jun 16, 2015 11:02 pm

Slika

U pitanju je Alfa 147 JTD 8V.
Puklo crevo usisa MAF-Turbo i nakon zamene odradili test.
Nesto se tu cudno zbiva ili ja gresim? :|
Da li je u redu grafikon?
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Jun 17, 2015 2:52 pm

Jedino "Boost control solenoid"... kao da ima previsoke vrednosti... ili je samo dijagram malo rastegljen... :)
Alfa je stil... ostalo je status...
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Jun 19, 2015 1:08 am

Slika

Malo sam "suzio" dijagram :)
"Boost control solenoid" ima vecu vrednost, i cudno mi da pritisak opada od 2200 do 2450 o/min, a takodje i "Intake Air" cija vrednost jedva prelazi 1000mg/i.
JTD 8V ide odlicno nakon zamene creva MAF-Turbo, ali me zanima zbog cega pritisak opada pa rekoh da se konsultujem ;)

Slika
Na ovom dijagramu se vidi da je napon na MAF-u u redu.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Jun 19, 2015 6:42 am

Pritisak opada posle 3750o/min jer je takav dijagram zadatog pritiska ("desired boost"). Na slici je "desired boost" dijagram za 147 JTD 8v. S obzirom da pritisak ne zavisi samo od obrtaja već i od količine goriva (a ovde je količina oko 50mm³/inj na 3750o/min), nije nelogično da pritisak ima veći pad nego što bi bio da je količina goriva ostala, na primer, 60mm³/inj, a obrtaji rasli.


Slika
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Jun 19, 2015 6:36 pm

Gremlin napisao:Slika

Malo sam "suzio" dijagram :)
"Boost control solenoid" ima vecu vrednost, i cudno mi da pritisak opada od 2200 do 2450 o/min, a takodje i "Intake Air" cija vrednost jedva prelazi 1000mg/i.
JTD 8V ide odlicno nakon zamene creva MAF-Turbo, ali me zanima zbog cega pritisak opada pa rekoh da se konsultujem ;)

Slika
Na ovom dijagramu se vidi da je napon na MAF-u u redu.
Pritisak padne od 2200 obrtaja zato sto ima jedan pik turbine odmah ispred i onda pid kontroler regulise taj pik turbine, odnosno prepunjavanje, tako sto otvori dodatno krilca turbine i rastereti pritisak. kod tebe se to brzo izravnja, negde malo posle 2.5k obrtaja tako da je ok. Vrednost mafa takodje opadne u tom opsegu jer je uslovljen pritiskom turbine. Sve je ok.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Jun 20, 2015 3:27 pm

:arflag
hvala
:arflag
Korisnikov avatar
alfa&omega
Garaža: Fiat Punto 1.9 JTD
Fiat Coupe 20 VT
Alfa 155 TS 2.0 16V Sport
Alfa 166 2.4 JTD Distinctive
Alfa 147 1.9 JTD Distinctive
Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive
Lokacija: Prijepolje
Lokacija: Prijepolje
Postovi: 3145
Pridružio se: Pet Dec 05, 2008 3:47 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Jul 01, 2015 11:19 am

Kolega Gremlin i ja smo se pre neki dan slucajno sreli kod mene u Prijepolju i tada je krenuo Alfizam na licu mesta i sve sto prati takve susrete...
Krenulo se sa pricama i iskustvima, cak se radila i dijagnostika na mojoj Alfi i nasli smo sledece:

Slika

Sam povod da radimo dijagnostiku je taj sto mi se nekad desava da na punom gasu, tj. gas-patos oko 3000 obr/min mi se pojavi CHECK ENGINE lampica (slicica motora crvene boje) na instr. tabli i u tom momentu auto zastane i nema vise ubrzanja. Kada pustim gas lampica se gasi i auto ide normalno.
Ovo se desava samo na naglim ubrzanjima.
Kada smo kolega Gremlin i ja radili dijagnostiku u toku voznje cak se nije desavalo da zastane nego je auto vukao sasvim normalno odnosno nenormalno sve do blokade, s tim sto se lampica ipak ukljucivala na 3000 o/min i po pustanju gasa iskljucivala

Nas buni to sto po podacima sa grafikona overboost ventil ne prikazuje nikakvu vrednost, tj. "boost control solenid" i "desired boost pressure" pokazuju nulu.
Ima li ideja sta moze da bude?
Ubrzanje mereno u 4. brzini od 1500-4000 o/min
Korisnikov avatar
Zillgian
Garaža: ex '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD
Lokacija: Ndjamena
Postovi: 1439
Pridružio se: Pet Maj 01, 2009 12:07 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Jul 01, 2015 1:18 pm

Meni se baš skoro desilo nekoliko puta da, pri vožnji uzbrdo u 3. ili 4. brzini (prije u 4. nego u 3.) otprilike na 3000 obrtaja izbaci "check engine". Auto ne gubi snagu, sve radi OK. Pustim gas, upozorenje nestane i samo nastavim.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Jul 01, 2015 3:14 pm

Check engine hoće da se uključi, ako neki parametar ima vrednost van dozvljenog opsega, u nekom vremenskom intervalu (6 sekundi uobičajeno...).
Što se tiče alfe&omege... verovatno je rađena dijagnostika sa pogrešnom definicijom - MES nudi četiri 166ce: EDC15 (Euro2), EDC15c7 (Euro3), EDC16c8 (Euro3) i EDC16c39 (Euro4). Ako je ta 166ca iz 2002. verovatno je EDC15c7 Euro3, pa se to izabere u MES.
Alfa je stil... ostalo je status...
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Jul 01, 2015 5:34 pm

Njegova je 2000.god


Slika
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Jul 01, 2015 8:57 pm

alfa&omega napisao:... danas sam postao ponosni vlasnik Alfe 166 2.4 JTD, 2002. godiste...
Alfa je stil... ostalo je status...
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Jul 01, 2015 9:04 pm

Kako li sam ja u razgovoru s njim permutovao da je njegova Alfa 2000... :(
Korisnikov avatar
alfa&omega
Garaža: Fiat Punto 1.9 JTD
Fiat Coupe 20 VT
Alfa 155 TS 2.0 16V Sport
Alfa 166 2.4 JTD Distinctive
Alfa 147 1.9 JTD Distinctive
Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive
Lokacija: Prijepolje
Lokacija: Prijepolje
Postovi: 3145
Pridružio se: Pet Dec 05, 2008 3:47 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Jul 01, 2015 9:28 pm

Po eperu izbacuje 2000. god, a u dokumentaciji sa carine i ostalog 2002.g
To je verovatno u pitanju
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Jul 01, 2015 9:34 pm

Koliko KS ima ta 166ca? I Euro2 i Euro3 imaju 140KS.
Probajte MES sa EDC15c7 definicijom, da vidimo da li se ona dva dijagrama pojavljuju.
Inače, "Desired air quantity" ne treba meriti...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
alfa&omega
Garaža: Fiat Punto 1.9 JTD
Fiat Coupe 20 VT
Alfa 155 TS 2.0 16V Sport
Alfa 166 2.4 JTD Distinctive
Alfa 147 1.9 JTD Distinctive
Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive
Lokacija: Prijepolje
Lokacija: Prijepolje
Postovi: 3145
Pridružio se: Pet Dec 05, 2008 3:47 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Jul 01, 2015 9:38 pm

Na ovoj dijagnostici imaju dve opcije za 2.4 jtd motore, ova na koju smo se povezali i druga koja je 2.4 mJTD. Probaćemo opet kad se kolega Gremlin vrati sa mora, ako nas zene u medjuvremenu ne stave u top hahaha
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Jul 01, 2015 9:46 pm

dusanGT napisao:MES nudi četiri 166ce: EDC15 (Euro2), EDC15c7 (Euro3), EDC16c8 (Euro3) i EDC16c39 (Euro4). Ako je ta 166ca iz 2002. verovatno je EDC15c7 Euro3, pa se to izabere u MES.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
alfa&omega
Garaža: Fiat Punto 1.9 JTD
Fiat Coupe 20 VT
Alfa 155 TS 2.0 16V Sport
Alfa 166 2.4 JTD Distinctive
Alfa 147 1.9 JTD Distinctive
Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive
Lokacija: Prijepolje
Lokacija: Prijepolje
Postovi: 3145
Pridružio se: Pet Dec 05, 2008 3:47 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Jul 01, 2015 10:09 pm

Probacemo sa EDC15C7, ali koliko se sećam da nije hteo da se poveže na tu opciju
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Jul 01, 2015 10:36 pm

EDC15C7 nisam mogao da ucitam.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Jul 02, 2015 7:37 am

Onda je verovatno u pitanju EDC15 Euro2 koji nema turbinu sa promenljivom geometrijom, nego sa fiksnom i sa tzv. "rasteretnim ventilom"?
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
alfa&omega
Garaža: Fiat Punto 1.9 JTD
Fiat Coupe 20 VT
Alfa 155 TS 2.0 16V Sport
Alfa 166 2.4 JTD Distinctive
Alfa 147 1.9 JTD Distinctive
Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive
Lokacija: Prijepolje
Lokacija: Prijepolje
Postovi: 3145
Pridružio se: Pet Dec 05, 2008 3:47 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Jul 02, 2015 8:55 am

Oznaka na turbini je Garrett VNT25
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Jul 02, 2015 12:35 pm

Prema ePeru, to je turbokompresor No. 46763887, a sa slike izgleda da ima "wastegate", a ne krilca za promenu geometrije:
Slika
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Pittatore
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga
Lokacija: BG
Lokacija: Beograd
Postovi: 2299
Pridružio se: Pon Dec 29, 2008 10:08 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Jul 02, 2015 1:24 pm

U svakom slucaju ako si pogresio u izboru modela fes ce ti prijaviti prilikom povezivanja da je los ISO kod.
UTD-Performance
Raven Club Serbia 063/666-156
Slika
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Jul 02, 2015 2:39 pm

U vezi sa turbokompresorom - moguće je i da je to TD2503 koji ima mehanički boost kontroler, pa je verovatno zato overboost mapa prazna... :D
Alfa je stil... ostalo je status...

Povratak na “Diesel Potenza”