Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
Super_genije
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003
Lokacija: Bec Austrija
Lokacija: Bec Austrija
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Maj 07, 2013 10:42 am

Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje

Pet Jun 19, 2015 2:02 pm

Imao sam slican problem, mada je moj motor star i dosta drugaciji od tvog.. problem je na kraju bio u egr-u koji je s vremena na vrijeme znao da stucne prilikom otvaranja i zatvaranja, ali ne uvijek, nego tako nasumicno. i isto je jako tesko bilo uhvatiti trenutak, posebno sto su taman ti neki obrtajima na kojima saltam 3-u. Prvo sam ga dobro ocistio, a malo poslije i skroz zatvorio.

Vec sam pisao negdje da mi je drug koji je radio u R&D u Volvo Trucks pricao upravo ovo sto je Goxy rekao... Sa odgovarajucom mapom moze lagano da se prodje na testu, a to smece samo steti, korist je prakticno nikakva. Los motor sa otvorenim EGR-om mnogo vise zagadjuje nego dobar za zatvorenim...
Assumption is the mother of all fuckups
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje

Pet Jun 19, 2015 2:40 pm

Generalna preporuka je da se snima maksimalno 5-6 parametara i to najvećom mogućom frekvencijom skeniranja, jer će samo tada rezultati biti upotrebljivi.

Prema prvom dijagramu... injektori imaju normalne vrednosti korekcije...

Na drugom dijagramu je nešto neobično... za Euro3 i Euro4 JTDm motore je 75% maksimalna vrednost parametra "Boost Control Solenoid", a ovde je veća. Možda je za Euro5 2.0 JTDm ta vrednost maksimalno 100%?

Osim toga, taj parametar ima pomalo neobičnu oscilatornu promenu pri usporavanju, kad, pretpostavljam, nije pritisnuta pedala gasa. Ako je to posledica neželjenog zatvaranja ventila (pad vakuuma u sistemu ili neki drugi problem) logično je da se desi "knedla", jer će krilca turbine tad naglo da se postave u položaj "mali obrtaji, malo goriva", a to je izvesna (ne baš mala) "back-pressure" prepreka slobodnom protoku kroz izduvni sistem.

Neka momci koji su radili remap softverski zatvore EGR, pa da ga eliminišemo kao mogući problem, a onda da proveravamo overboost ventil (Pierburg No. 51884840, isti je za sve 159ke)...

Još jedna stvar: da li se problem dešava tek kad je motor dostigao radnu temperaturu (posle duže vožnje) ili nema pravila?
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Sille
Garaža: Alfa 159 2.0 JTDm TI
Lokacija: Kikinda
Lokacija: Kikinda
Postovi: 41
Pridružio se: Sre Dec 31, 2008 6:09 pm

Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje

Pet Jun 19, 2015 6:00 pm

dusanGT napisao: Još jedna stvar: da li se problem dešava tek kad je motor dostigao radnu temperaturu (posle duže vožnje) ili nema pravila?
Nema pravila.
A sto se tice egr-a i dpf,sve ja to znam,ali sam od onih koji to nediraju dok bas nemoraju (a i Desa mi je to rekao).
Prilicno mi je komplikovano sad da organizujem iskljucivanje egr-a i dpf-a,ako bi mogli odmah da predjemo na overbost i vakume.Kako to da iskontrolisem?
Te dve stvari koje sam naveo (trzanje i nedostatak snage) su mozda dva odvojena problema?

Obilazeci strane forume,koliko vidim,to je relativno cesta pojava kod 2.0 jtdm,ali nisam video da je neko resio problem.
Sve se vrti oko egr-a i maf-a i dpf-a ,ali bez rezultata.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje

Pet Jun 19, 2015 6:08 pm

Sille napisao:
dusanGT napisao:... ali sam od onih koji to ne diraju, dok baš ne moraju
Već je to "dirano" kad je urađen remap.

U NS može Dejan "Safe" da isključi EGR, pa da voziš nekoliko dana i da to eliminišemo.
Overboost uzmi na probu od pomenutog Deše - može od bilo koje JTD 159ke.
Nedostatak snage je uvek zbog manjka goriva, a taj manjak se desi zbog manjka vazduha (prepreka u usisu) ili loše očitanog vazduha (pukotina u sistemu usisa posle MAF, na primer) ili problema u sistemu napajanja gorivom.
Uradi test koji uključuje i količinu goriva (engine speed, boost, desired boost, solenoid, fuel quantity, air quantity), da i to eliminišemo kao mogući uzrok problema.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Sille
Garaža: Alfa 159 2.0 JTDm TI
Lokacija: Kikinda
Lokacija: Kikinda
Postovi: 41
Pridružio se: Sre Dec 31, 2008 6:09 pm

Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje

Pet Jun 19, 2015 7:14 pm

Uradi test koji uključuje i količinu goriva (engine speed, boost, desired boost, solenoid, fuel quantity, air quantity), da i to eliminišemo kao mogući uzrok problema.
Sa za zaletanjem do 4000 ili moze i neki drugi,posto imam neki dijagram od juce (na povratku kuci sam snimao),
ali do 3500rpm.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje

Pet Jun 19, 2015 7:29 pm

Sve kako je opisano, da vidimo da li je OK dotok goriva pri ravnomernom ubrzanju u 4. brzini... i da li tu ima 200KS... :)
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Sille
Garaža: Alfa 159 2.0 JTDm TI
Lokacija: Kikinda
Lokacija: Kikinda
Postovi: 41
Pridružio se: Sre Dec 31, 2008 6:09 pm

Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje

Sub Jun 20, 2015 1:11 pm

Evo novi diag.
Slika
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje

Sub Jun 20, 2015 10:08 pm

Dobar snimak, sa kojeg se vidi da je snabdevanje gorivom OK (maksimum je na oko 90mm³/inj). Sve logično izgleda... jedino je ubrzanje od 1500-4000o/min malo sporije... pa je diskutabilno onih 194KS, posebno ako se uzme u obzir da DPF i katalizatori nisu sklonjeni, da su krilca još uvek u usisnoj grani i da je EGR aktivan.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Sille
Garaža: Alfa 159 2.0 JTDm TI
Lokacija: Kikinda
Lokacija: Kikinda
Postovi: 41
Pridružio se: Sre Dec 31, 2008 6:09 pm

Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje

Pet Jul 03, 2015 5:03 pm

Evo rezultata:
povlacenje ispod 2000 sam resio tako sto sam preko MES-a prijavio ECU-u da sam zamenio MAF i EGR sa:
-egr valve replacment
-Air flov meter sensor replacment
-(i za svaki slucaj) reset self-learn funkcions
-i posle toga iskljucio aku na pola sata
predpostavljam da zadnje dve tacke nisu dale rezultate,ali to je ceo postupak.

Provozao se i primetio drasticnu promenu,bolje ubrzava,prima gas,sve super.

Izgleda da posle zamene MAF-a ili nije odradjena "prijava" ili nije prosla
(iz nekog razloga).
Ali trzanje nisam resio,pa sam iskljucio EGR i skinuo DPF i posle toga (evo treci dan) nisam primetio trzanje,predpostavljam da je trzanje bilo do EGR-a.
Auto sad lepo ide,lepo povlaci vec oko 1500.
E da, poboljsanje posle skidanja EGR-a i DPF-a u odnosu na to kako je auto isao pre toga (posle prijeve ECU-u o zameni Egra i Mafa) nisam primetio.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje

Pet Jul 03, 2015 5:29 pm

:gr8:
I ovo poslednje je logično - ne mogu baš da se očekuju neki enormni dobici ako se skloni DPF, jer je zadnji lonac najveće "usko grlo"... Kad je stavljen dupli izduv (BataSportAuspuh) i skinut zadnji lonac, GT je očigledno "prodisao". Dodat je protočni prigušni lonac na mestu DPF, zbog smanjenja buke.
Alfa je stil... ostalo je status...
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje

Pet Jul 03, 2015 7:40 pm

Ne znam kakav je overboost kod 159-ke, ali evo teme o ciscenju istog kod 147/156, pa mozda moze pomoci...

viewtopic.php?f=71&t=56143&p=1534711#p1534711

Povratak na “Diesel Potenza”