Imao sam slican problem, mada je moj motor star i dosta drugaciji od tvog.. problem je na kraju bio u egr-u koji je s vremena na vrijeme znao da stucne prilikom otvaranja i zatvaranja, ali ne uvijek, nego tako nasumicno. i isto je jako tesko bilo uhvatiti trenutak, posebno sto su taman ti neki obrtajima na kojima saltam 3-u. Prvo sam ga dobro ocistio, a malo poslije i skroz zatvorio.
Vec sam pisao negdje da mi je drug koji je radio u R&D u Volvo Trucks pricao upravo ovo sto je Goxy rekao... Sa odgovarajucom mapom moze lagano da se prodje na testu, a to smece samo steti, korist je prakticno nikakva. Los motor sa otvorenim EGR-om mnogo vise zagadjuje nego dobar za zatvorenim...
Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje
Assumption is the mother of all fuckups
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje
Generalna preporuka je da se snima maksimalno 5-6 parametara i to najvećom mogućom frekvencijom skeniranja, jer će samo tada rezultati biti upotrebljivi.
Prema prvom dijagramu... injektori imaju normalne vrednosti korekcije...
Na drugom dijagramu je nešto neobično... za Euro3 i Euro4 JTDm motore je 75% maksimalna vrednost parametra "Boost Control Solenoid", a ovde je veća. Možda je za Euro5 2.0 JTDm ta vrednost maksimalno 100%?
Osim toga, taj parametar ima pomalo neobičnu oscilatornu promenu pri usporavanju, kad, pretpostavljam, nije pritisnuta pedala gasa. Ako je to posledica neželjenog zatvaranja ventila (pad vakuuma u sistemu ili neki drugi problem) logično je da se desi "knedla", jer će krilca turbine tad naglo da se postave u položaj "mali obrtaji, malo goriva", a to je izvesna (ne baš mala) "back-pressure" prepreka slobodnom protoku kroz izduvni sistem.
Neka momci koji su radili remap softverski zatvore EGR, pa da ga eliminišemo kao mogući problem, a onda da proveravamo overboost ventil (Pierburg No. 51884840, isti je za sve 159ke)...
Još jedna stvar: da li se problem dešava tek kad je motor dostigao radnu temperaturu (posle duže vožnje) ili nema pravila?
Prema prvom dijagramu... injektori imaju normalne vrednosti korekcije...
Na drugom dijagramu je nešto neobično... za Euro3 i Euro4 JTDm motore je 75% maksimalna vrednost parametra "Boost Control Solenoid", a ovde je veća. Možda je za Euro5 2.0 JTDm ta vrednost maksimalno 100%?
Osim toga, taj parametar ima pomalo neobičnu oscilatornu promenu pri usporavanju, kad, pretpostavljam, nije pritisnuta pedala gasa. Ako je to posledica neželjenog zatvaranja ventila (pad vakuuma u sistemu ili neki drugi problem) logično je da se desi "knedla", jer će krilca turbine tad naglo da se postave u položaj "mali obrtaji, malo goriva", a to je izvesna (ne baš mala) "back-pressure" prepreka slobodnom protoku kroz izduvni sistem.
Neka momci koji su radili remap softverski zatvore EGR, pa da ga eliminišemo kao mogući problem, a onda da proveravamo overboost ventil (Pierburg No. 51884840, isti je za sve 159ke)...
Još jedna stvar: da li se problem dešava tek kad je motor dostigao radnu temperaturu (posle duže vožnje) ili nema pravila?
Alfa je stil... ostalo je status...
- Sille
- Garaža: Alfa 159 2.0 JTDm TI
- Lokacija: Kikinda
- Lokacija: Kikinda
Post
A sto se tice egr-a i dpf,sve ja to znam,ali sam od onih koji to nediraju dok bas nemoraju (a i Desa mi je to rekao).
Prilicno mi je komplikovano sad da organizujem iskljucivanje egr-a i dpf-a,ako bi mogli odmah da predjemo na overbost i vakume.Kako to da iskontrolisem?
Te dve stvari koje sam naveo (trzanje i nedostatak snage) su mozda dva odvojena problema?
Obilazeci strane forume,koliko vidim,to je relativno cesta pojava kod 2.0 jtdm,ali nisam video da je neko resio problem.
Sve se vrti oko egr-a i maf-a i dpf-a ,ali bez rezultata.
Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje
Nema pravila.dusanGT napisao: Još jedna stvar: da li se problem dešava tek kad je motor dostigao radnu temperaturu (posle duže vožnje) ili nema pravila?
A sto se tice egr-a i dpf,sve ja to znam,ali sam od onih koji to nediraju dok bas nemoraju (a i Desa mi je to rekao).
Prilicno mi je komplikovano sad da organizujem iskljucivanje egr-a i dpf-a,ako bi mogli odmah da predjemo na overbost i vakume.Kako to da iskontrolisem?
Te dve stvari koje sam naveo (trzanje i nedostatak snage) su mozda dva odvojena problema?
Obilazeci strane forume,koliko vidim,to je relativno cesta pojava kod 2.0 jtdm,ali nisam video da je neko resio problem.
Sve se vrti oko egr-a i maf-a i dpf-a ,ali bez rezultata.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
U NS može Dejan "Safe" da isključi EGR, pa da voziš nekoliko dana i da to eliminišemo.
Overboost uzmi na probu od pomenutog Deše - može od bilo koje JTD 159ke.
Nedostatak snage je uvek zbog manjka goriva, a taj manjak se desi zbog manjka vazduha (prepreka u usisu) ili loše očitanog vazduha (pukotina u sistemu usisa posle MAF, na primer) ili problema u sistemu napajanja gorivom.
Uradi test koji uključuje i količinu goriva (engine speed, boost, desired boost, solenoid, fuel quantity, air quantity), da i to eliminišemo kao mogući uzrok problema.
Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje
Već je to "dirano" kad je urađen remap.Sille napisao:dusanGT napisao:... ali sam od onih koji to ne diraju, dok baš ne moraju
U NS može Dejan "Safe" da isključi EGR, pa da voziš nekoliko dana i da to eliminišemo.
Overboost uzmi na probu od pomenutog Deše - može od bilo koje JTD 159ke.
Nedostatak snage je uvek zbog manjka goriva, a taj manjak se desi zbog manjka vazduha (prepreka u usisu) ili loše očitanog vazduha (pukotina u sistemu usisa posle MAF, na primer) ili problema u sistemu napajanja gorivom.
Uradi test koji uključuje i količinu goriva (engine speed, boost, desired boost, solenoid, fuel quantity, air quantity), da i to eliminišemo kao mogući uzrok problema.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Sille
- Garaža: Alfa 159 2.0 JTDm TI
- Lokacija: Kikinda
- Lokacija: Kikinda
Post
ali do 3500rpm.
Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje
Sa za zaletanjem do 4000 ili moze i neki drugi,posto imam neki dijagram od juce (na povratku kuci sam snimao),Uradi test koji uključuje i količinu goriva (engine speed, boost, desired boost, solenoid, fuel quantity, air quantity), da i to eliminišemo kao mogući uzrok problema.
ali do 3500rpm.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje
Sve kako je opisano, da vidimo da li je OK dotok goriva pri ravnomernom ubrzanju u 4. brzini... i da li tu ima 200KS... 

Alfa je stil... ostalo je status...
- Sille
- Garaža: Alfa 159 2.0 JTDm TI
- Lokacija: Kikinda
- Lokacija: Kikinda
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje
Dobar snimak, sa kojeg se vidi da je snabdevanje gorivom OK (maksimum je na oko 90mm³/inj). Sve logično izgleda... jedino je ubrzanje od 1500-4000o/min malo sporije... pa je diskutabilno onih 194KS, posebno ako se uzme u obzir da DPF i katalizatori nisu sklonjeni, da su krilca još uvek u usisnoj grani i da je EGR aktivan.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Sille
- Garaža: Alfa 159 2.0 JTDm TI
- Lokacija: Kikinda
- Lokacija: Kikinda
Post
Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje
Evo rezultata:
povlacenje ispod 2000 sam resio tako sto sam preko MES-a prijavio ECU-u da sam zamenio MAF i EGR sa:
-egr valve replacment
-Air flov meter sensor replacment
-(i za svaki slucaj) reset self-learn funkcions
-i posle toga iskljucio aku na pola sata
predpostavljam da zadnje dve tacke nisu dale rezultate,ali to je ceo postupak.
Provozao se i primetio drasticnu promenu,bolje ubrzava,prima gas,sve super.
Izgleda da posle zamene MAF-a ili nije odradjena "prijava" ili nije prosla
(iz nekog razloga).
Ali trzanje nisam resio,pa sam iskljucio EGR i skinuo DPF i posle toga (evo treci dan) nisam primetio trzanje,predpostavljam da je trzanje bilo do EGR-a.
Auto sad lepo ide,lepo povlaci vec oko 1500.
E da, poboljsanje posle skidanja EGR-a i DPF-a u odnosu na to kako je auto isao pre toga (posle prijeve ECU-u o zameni Egra i Mafa) nisam primetio.
povlacenje ispod 2000 sam resio tako sto sam preko MES-a prijavio ECU-u da sam zamenio MAF i EGR sa:
-egr valve replacment
-Air flov meter sensor replacment
-(i za svaki slucaj) reset self-learn funkcions
-i posle toga iskljucio aku na pola sata
predpostavljam da zadnje dve tacke nisu dale rezultate,ali to je ceo postupak.
Provozao se i primetio drasticnu promenu,bolje ubrzava,prima gas,sve super.
Izgleda da posle zamene MAF-a ili nije odradjena "prijava" ili nije prosla
(iz nekog razloga).
Ali trzanje nisam resio,pa sam iskljucio EGR i skinuo DPF i posle toga (evo treci dan) nisam primetio trzanje,predpostavljam da je trzanje bilo do EGR-a.
Auto sad lepo ide,lepo povlaci vec oko 1500.
E da, poboljsanje posle skidanja EGR-a i DPF-a u odnosu na to kako je auto isao pre toga (posle prijeve ECU-u o zameni Egra i Mafa) nisam primetio.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post 
I ovo poslednje je logično - ne mogu baš da se očekuju neki enormni dobici ako se skloni DPF, jer je zadnji lonac najveće "usko grlo"... Kad je stavljen dupli izduv (BataSportAuspuh) i skinut zadnji lonac, GT je očigledno "prodisao". Dodat je protočni prigušni lonac na mestu DPF, zbog smanjenja buke.
Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje

I ovo poslednje je logično - ne mogu baš da se očekuju neki enormni dobici ako se skloni DPF, jer je zadnji lonac najveće "usko grlo"... Kad je stavljen dupli izduv (BataSportAuspuh) i skinut zadnji lonac, GT je očigledno "prodisao". Dodat je protočni prigušni lonac na mestu DPF, zbog smanjenja buke.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa 159 2.0 jtdm -trzanje (oko 2000rpm) i lose ubrzanje
Ne znam kakav je overboost kod 159-ke, ali evo teme o ciscenju istog kod 147/156, pa mozda moze pomoci...
viewtopic.php?f=71&t=56143&p=1534711#p1534711
viewtopic.php?f=71&t=56143&p=1534711#p1534711