Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
Kazea
Garaža: 159 2.0JTDM
EX 146 1.4TS, 156 1.9JTD M-JET, GT 1.9JTDM
Lokacija: Niš - Banja Luka
Postovi: 24
Pridružio se: Pon Maj 11, 2009 3:57 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Jan 19, 2015 12:00 am

Gremlin, dijagnostiku sam radio pre zamene MAF, MAP i overboost ventila.
A kad sam menjao sve ovo, samo sam testirao onaj problem sa 'knedlom', da vidim da li postoji i uvek je bio, znaci nista se nije promenilo. Auto je imao iste osobine kao i sa mojim delovoma sto se tice tog problema ali u vezi prepunjavanja turbine i manjeg pokazivanja vrednosti MAF senzora nisam tada imao dijagnostiku da izmerim te vrednosti. Moj primarni problem je vezan sa pojavom 'knedle' tj. seckanjem ali sam otkrio jos i da imam problem sa manjim ocitavanjem MAF-a i prepunjavanjem turbine sto ispada da nisu direktni uzrocnici 'knedle' jedino ako su i ovi zamenjeni delovi bili neispravni.
Prvo sto cu da uradim je da cu da zatvorim EGR i da izmerim duzinu poluge na vacuum actuatoru tj. pasteti i duzinu pomeranja same poluge na leru i sa ugesenim motorom.
Znam koje vrednosti treba da budu samo me interesuje sta se podesava sa 'limiter screw' a sta sa 'lengthening screw'. Buni me, jer ovo drugo se odnosi na produzenje cele poluge ili na samo pomeranje?
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Jan 19, 2015 7:56 am

Kada se odvrtanjem ili zavrtanjem "lengthening" matice podesi dužina poluge, pomoću "limiter" matice (koja se tesno dotegne do "lengthening" matice) fiksira se tako podešena dužina, da ne bi "slučajno", neko ko se "razume", to poremetio :) . Dole na slici je moj stari aktuator - oznake delova su date za AO forum u nekoj "davnoj" temi...
Nego... je l' skinut katalizator?

Slika
Alfa je stil... ostalo je status...
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Jan 19, 2015 8:22 am

Dusane, prilikom podesavanja duzine poluge da li je dovoljno samo podesiti katalosku vrednost u mm?
I sta u slucaju da sa datom duzinom krilca nisu u potpunosti otvorena kada nema vakuma?
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Jan 19, 2015 5:07 pm

Ako može da se pronađe neka tačna vrednost, najbolje je podesiti na tu fabričku dužinu.
Maksimalno potrebna otvorenost se reguliše fabričkom dužinom poluge aktuatora, a zatvorenost jednim graničnikom (nalazi se na kućištu turbine, vidi poslednju sliku dokumenta na linku), čiji položaj ne bi trebalo da se pomera.

http://www.myturbodiesel.com/wiki/vnt-t ... ngine-mk4/
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Jan 19, 2015 5:49 pm

Izmeri duzinu sipke pa javi,meni to mirise na turbinu.
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Jan 19, 2015 5:52 pm

Skoro sam merio i kod mene i na jos jedan ventil sto imam visak on je od alfe i ista je duzina 92mm cini mi se.
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Jan 19, 2015 6:14 pm

91.4mm kod 16V, a 85mm kod 8V.
Meri se od centra rupice kroz koju prolazi osovinica.
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Jan 19, 2015 6:21 pm

Ja sam merio od kraja do kraja i duzina je 92 a toliko i treba da bude.
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Uto Jan 20, 2015 11:51 am

Dusane, hvala za link u vezi vacum aktuatora.
Predlazem svim vlasnicima istih da procitaju ;)

P. S. Ne skodi, a kad ne skodi znaci da koristi :)
Korisnikov avatar
novmaher
Garaža: Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDM
ex Alfa Romeo 156 1.9JTD-M
Puntisa 2 mkB 1.4 16v
Lokacija: Petrovac
Postovi: 268
Pridružio se: Sub Apr 26, 2014 4:23 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Jan 22, 2015 11:17 pm

kako da proverim dali je dobro podesena osovinica pastete?
i dali je ovaj granicnik dobro podesen?

Slika
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Jan 23, 2015 9:58 am

Skines pastetu i izmeris duzinu poluge.
A, taj granicnik na turbini mislim da to jedino u turbo-servisu mogu da podese.
Korisnikov avatar
Kazea
Garaža: 159 2.0JTDM
EX 146 1.4TS, 156 1.9JTD M-JET, GT 1.9JTDM
Lokacija: Niš - Banja Luka
Postovi: 24
Pridružio se: Pon Maj 11, 2009 3:57 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Jan 23, 2015 7:12 pm

EGR sam ustopovao ali katalizator jos nisam skinuo jer nikako da se usaglasim sa vremenom i majstorom.
Knedle, tj. karakteristicno seckanje vise nema ali posle izvesnog vremena izasla mi je i greska P1238 Air Quantity. Ja sam sada sa zatvorenim EGR napravio nekoliko snimaka, standardna gradska voznja, na auto putu u 4. i 5. brzini.
Slika
Slika
Slika
Da li je greska P1238 zbog EGR-a i moram softverski da ga iskljucim ili je problem sa MAF-om?
Gremline, ti si napisao da kod trebe ne prijavljuje gresku tvoja je 103kw a ja imam 110kw Euro3 iz 2005.
Buni me i na trecem grafiku odakle vrednosti otvorenosti EGR 100% i jos po neke kad je stavljena procica. Da se nije desilo nesto sa plocicom?
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Jan 23, 2015 8:07 pm

Softverski iskljucivanje egr-a je obavezno za jtdm. P1238 je zbog zatvorenog egr-a. Sta te buni kod egr-a? To sto je ustopovan ne znaci da nece raditi i da ti nece pokazivati ecu rad egr-a u grafikonu. Ecu ne zna da si ti zatvorio egr. Moras mu to reci softverski a onda i hardverski. SaD ti ecu racuna na vazduh od egr-a a ne dobija ga, pa ti prijavljuje p1238. :D
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Jan 24, 2015 3:02 am

Kazea, prisutna je i kod mene greska P1238.
Zanemari je kao otvorenost EGR-a ;)
Korisnikov avatar
Kazea
Garaža: 159 2.0JTDM
EX 146 1.4TS, 156 1.9JTD M-JET, GT 1.9JTDM
Lokacija: Niš - Banja Luka
Postovi: 24
Pridružio se: Pon Maj 11, 2009 3:57 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Ned Jan 25, 2015 12:50 am

Danas mi je mladenke softverski iskljucio EGR i nema vise greske P1238. Ustanovili smo i da mi je fabricka mapa tj. da nije radjen neki remap. Mladenke bravo, jos malo pa ces postati profi tuner, svaka cast.
Na osnovu zvuka izduva mladenke sumnja da su mi katalizatori probuseni tj. da im je izvadjeno sace ali provericu i to ali sada nije presudno.
Moj primarni problem knedle tj. seckanja u rasponu 2000-3000rpm je nestao. Objasnjenje moze biti jedino solenoid u EGR-u da je glavio u nekim polozajima prilikom otvaranja i zatvaranja tj. da nije ispravno radio.
Sada mi je na leru Intake air quantity blizu 500mg/i sto bi trebalo da je ok. posto je EGR iskljucen, pre je bio oko 280mg/i.
Moj sekundarni problem sa prepunjavanjem turbine tj. Boost pressure je uglavnom veci od Desired boost pressure je ostao i to da je razlika mnogo veca na nizim obrtajima i krece se u proseku od 200-600mBar dok se na visokim obrtajima smanjuje i izjednacava.
Na gradskoj voznji gde se konstantno menjaju obrtaji gore dole ti pikovi u Boost-u su bas izrazeni dok kad se meri sa stisnutom pedalom gasa od 1500-4000rpm tu su manja odstupanja.
Znam da uzrocnici ovog mogu biti zaprljanost krilca turbine, da ne mogu da se u potpunosti otvore, poluga na pasteti, overboost ventil ali otom potom. Neka to malo saceka, kad dodje vreme da nesto treba da se radi, ispitace se i to. Nadam se da to nije urgentno i koje su posledice ako se tako dugo vozi? Da li se turbina vise haba, da li se povecava potrosnja goriva?
Hvala jos jednom svima na savetima i sugestijama! :)
Tu smo da se dijagnostikujemo :drink
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Mar 04, 2015 9:38 pm

Cujem neko sistanje pri ubrzavanju, pa resih da odradim jedan kratak test.

Slika

Na prvi pogled deluje kao da pstoji pukotina pre MAF-a...
Sta ostali misle?
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Mar 04, 2015 10:37 pm

Rupa/pukotina pre MAFa ne utiče ništa...
Ako je pukotina/prslina/rupa posle MAFa ili ako postoji neki problem sa MAFom, onda ta 147ca slabo vuče, treba joj dosta vremena da dostigne visoke obrtaje/brzinu i ima mnogo manje crnog dima nego ranije...
Sa dijagrama se to ne vidi, jer je količina vazduha merena na srednjim obrtajima, a ne od 1500-4000o/min, u četvrtoj brzini, kao što je opisano u prvoj poruci teme.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Mar 04, 2015 10:55 pm

Mislim da dijagram ne valja. Ocitavanje na maf-u od 1750mg/i.... Pa uz 3.5bara turbo pritisaka i maf koji moze toliko da ocita, moguce je. :D
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Uto Mar 10, 2015 11:23 pm

Gremlin napisao:Cujem neko sistanje pri ubrzavanju, pa resih da odradim jedan kratak test.

Slika

Na prvi pogled deluje kao da pstoji pukotina pre MAF-a...
Sta ostali misle?
Problem je bio u crevu koje povezuje turbinu i interkuler, sto vidi na slici.

Slika

Porucio novo crevo i kad sam krenuo da montiram, posto vec skidam zastitu motora rekoh da proverim i overboost ventil. Isti sam rastavio na komade i ocistio. Sve je opisano u temi viewtopic.php?f=71&t=56143&p=1534711#p1534711

Nakon uspesne operacije provozah se i napravih nekoliko merenja uz pomoc MES.

Slika
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Mar 11, 2015 12:11 am

sad je dijagram kako treba da bude. ;)
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Mar 11, 2015 8:06 am

Najveci krivac je overboost.
Zbog njegove lose funkcionalnosti turbina je stvarala mnogo veci pritisak, pa je i crevo trpelo vise da bi na kraju puklo. Jedna stvar pokrece drugu :-D
Razmisljam da izmestim overboost, tj. zakacim na usisnu cev. Bio bi na pristupacnijem mestu i u "cistijem" vazduhu.
Samo imam 2 pitanja:
1. Kako ce uticati na performanse?
2. Hoce li smetati toplota od hladnjaka i izduvne grane?
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Mar 11, 2015 10:30 am

moz da ga zakacis gde hoces, isti mu je djavo. To je obican ventil kome je sve jedno gde i u kom polozaju stoji :D
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Maj 02, 2015 11:37 pm

Slika

Slika

Slika

Slika

Total fuel quantity da li je u redu?
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Ned Maj 03, 2015 12:09 am

Ako nije rađen remap... onda je ostao na maksimalno 70mm³/inj.
Alfa je stil... ostalo je status...
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Ned Maj 03, 2015 12:28 am

Nije radjen remap.
Zanima me da li kriva TFQ ima pravilan tok?

Povratak na “Diesel Potenza”