Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
- Kazea
- Garaža: 159 2.0JTDM
EX 146 1.4TS, 156 1.9JTD M-JET, GT 1.9JTDM - Lokacija: Niš - Banja Luka
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Gremlin, dijagnostiku sam radio pre zamene MAF, MAP i overboost ventila.
A kad sam menjao sve ovo, samo sam testirao onaj problem sa 'knedlom', da vidim da li postoji i uvek je bio, znaci nista se nije promenilo. Auto je imao iste osobine kao i sa mojim delovoma sto se tice tog problema ali u vezi prepunjavanja turbine i manjeg pokazivanja vrednosti MAF senzora nisam tada imao dijagnostiku da izmerim te vrednosti. Moj primarni problem je vezan sa pojavom 'knedle' tj. seckanjem ali sam otkrio jos i da imam problem sa manjim ocitavanjem MAF-a i prepunjavanjem turbine sto ispada da nisu direktni uzrocnici 'knedle' jedino ako su i ovi zamenjeni delovi bili neispravni.
Prvo sto cu da uradim je da cu da zatvorim EGR i da izmerim duzinu poluge na vacuum actuatoru tj. pasteti i duzinu pomeranja same poluge na leru i sa ugesenim motorom.
Znam koje vrednosti treba da budu samo me interesuje sta se podesava sa 'limiter screw' a sta sa 'lengthening screw'. Buni me, jer ovo drugo se odnosi na produzenje cele poluge ili na samo pomeranje?
A kad sam menjao sve ovo, samo sam testirao onaj problem sa 'knedlom', da vidim da li postoji i uvek je bio, znaci nista se nije promenilo. Auto je imao iste osobine kao i sa mojim delovoma sto se tice tog problema ali u vezi prepunjavanja turbine i manjeg pokazivanja vrednosti MAF senzora nisam tada imao dijagnostiku da izmerim te vrednosti. Moj primarni problem je vezan sa pojavom 'knedle' tj. seckanjem ali sam otkrio jos i da imam problem sa manjim ocitavanjem MAF-a i prepunjavanjem turbine sto ispada da nisu direktni uzrocnici 'knedle' jedino ako su i ovi zamenjeni delovi bili neispravni.
Prvo sto cu da uradim je da cu da zatvorim EGR i da izmerim duzinu poluge na vacuum actuatoru tj. pasteti i duzinu pomeranja same poluge na leru i sa ugesenim motorom.
Znam koje vrednosti treba da budu samo me interesuje sta se podesava sa 'limiter screw' a sta sa 'lengthening screw'. Buni me, jer ovo drugo se odnosi na produzenje cele poluge ili na samo pomeranje?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Kada se odvrtanjem ili zavrtanjem "lengthening" matice podesi dužina poluge, pomoću "limiter" matice (koja se tesno dotegne do "lengthening" matice) fiksira se tako podešena dužina, da ne bi "slučajno", neko ko se "razume", to poremetio
. Dole na slici je moj stari aktuator - oznake delova su date za AO forum u nekoj "davnoj" temi...
Nego... je l' skinut katalizator?


Nego... je l' skinut katalizator?

Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Dusane, prilikom podesavanja duzine poluge da li je dovoljno samo podesiti katalosku vrednost u mm?
I sta u slucaju da sa datom duzinom krilca nisu u potpunosti otvorena kada nema vakuma?
I sta u slucaju da sa datom duzinom krilca nisu u potpunosti otvorena kada nema vakuma?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Ako može da se pronađe neka tačna vrednost, najbolje je podesiti na tu fabričku dužinu.
Maksimalno potrebna otvorenost se reguliše fabričkom dužinom poluge aktuatora, a zatvorenost jednim graničnikom (nalazi se na kućištu turbine, vidi poslednju sliku dokumenta na linku), čiji položaj ne bi trebalo da se pomera.
http://www.myturbodiesel.com/wiki/vnt-t ... ngine-mk4/
Maksimalno potrebna otvorenost se reguliše fabričkom dužinom poluge aktuatora, a zatvorenost jednim graničnikom (nalazi se na kućištu turbine, vidi poslednju sliku dokumenta na linku), čiji položaj ne bi trebalo da se pomera.
http://www.myturbodiesel.com/wiki/vnt-t ... ngine-mk4/
Alfa je stil... ostalo je status...
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Izmeri duzinu sipke pa javi,meni to mirise na turbinu.
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Skoro sam merio i kod mene i na jos jedan ventil sto imam visak on je od alfe i ista je duzina 92mm cini mi se.
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
91.4mm kod 16V, a 85mm kod 8V.
Meri se od centra rupice kroz koju prolazi osovinica.
Meri se od centra rupice kroz koju prolazi osovinica.
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Ja sam merio od kraja do kraja i duzina je 92 a toliko i treba da bude.
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Dusane, hvala za link u vezi vacum aktuatora.
Predlazem svim vlasnicima istih da procitaju
P. S. Ne skodi, a kad ne skodi znaci da koristi
Predlazem svim vlasnicima istih da procitaju

P. S. Ne skodi, a kad ne skodi znaci da koristi

- novmaher
- Garaža: Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDM
ex Alfa Romeo 156 1.9JTD-M
Puntisa 2 mkB 1.4 16v - Lokacija: Petrovac
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Skines pastetu i izmeris duzinu poluge.
A, taj granicnik na turbini mislim da to jedino u turbo-servisu mogu da podese.
A, taj granicnik na turbini mislim da to jedino u turbo-servisu mogu da podese.
- Kazea
- Garaža: 159 2.0JTDM
EX 146 1.4TS, 156 1.9JTD M-JET, GT 1.9JTDM - Lokacija: Niš - Banja Luka
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
EGR sam ustopovao ali katalizator jos nisam skinuo jer nikako da se usaglasim sa vremenom i majstorom.
Knedle, tj. karakteristicno seckanje vise nema ali posle izvesnog vremena izasla mi je i greska P1238 Air Quantity. Ja sam sada sa zatvorenim EGR napravio nekoliko snimaka, standardna gradska voznja, na auto putu u 4. i 5. brzini.



Da li je greska P1238 zbog EGR-a i moram softverski da ga iskljucim ili je problem sa MAF-om?
Gremline, ti si napisao da kod trebe ne prijavljuje gresku tvoja je 103kw a ja imam 110kw Euro3 iz 2005.
Buni me i na trecem grafiku odakle vrednosti otvorenosti EGR 100% i jos po neke kad je stavljena procica. Da se nije desilo nesto sa plocicom?
Knedle, tj. karakteristicno seckanje vise nema ali posle izvesnog vremena izasla mi je i greska P1238 Air Quantity. Ja sam sada sa zatvorenim EGR napravio nekoliko snimaka, standardna gradska voznja, na auto putu u 4. i 5. brzini.



Da li je greska P1238 zbog EGR-a i moram softverski da ga iskljucim ili je problem sa MAF-om?
Gremline, ti si napisao da kod trebe ne prijavljuje gresku tvoja je 103kw a ja imam 110kw Euro3 iz 2005.
Buni me i na trecem grafiku odakle vrednosti otvorenosti EGR 100% i jos po neke kad je stavljena procica. Da se nije desilo nesto sa plocicom?
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Softverski iskljucivanje egr-a je obavezno za jtdm. P1238 je zbog zatvorenog egr-a. Sta te buni kod egr-a? To sto je ustopovan ne znaci da nece raditi i da ti nece pokazivati ecu rad egr-a u grafikonu. Ecu ne zna da si ti zatvorio egr. Moras mu to reci softverski a onda i hardverski. SaD ti ecu racuna na vazduh od egr-a a ne dobija ga, pa ti prijavljuje p1238. 

Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Kazea, prisutna je i kod mene greska P1238.
Zanemari je kao otvorenost EGR-a
Zanemari je kao otvorenost EGR-a

- Kazea
- Garaža: 159 2.0JTDM
EX 146 1.4TS, 156 1.9JTD M-JET, GT 1.9JTDM - Lokacija: Niš - Banja Luka
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Danas mi je mladenke softverski iskljucio EGR i nema vise greske P1238. Ustanovili smo i da mi je fabricka mapa tj. da nije radjen neki remap. Mladenke bravo, jos malo pa ces postati profi tuner, svaka cast.
Na osnovu zvuka izduva mladenke sumnja da su mi katalizatori probuseni tj. da im je izvadjeno sace ali provericu i to ali sada nije presudno.
Moj primarni problem knedle tj. seckanja u rasponu 2000-3000rpm je nestao. Objasnjenje moze biti jedino solenoid u EGR-u da je glavio u nekim polozajima prilikom otvaranja i zatvaranja tj. da nije ispravno radio.
Sada mi je na leru Intake air quantity blizu 500mg/i sto bi trebalo da je ok. posto je EGR iskljucen, pre je bio oko 280mg/i.
Moj sekundarni problem sa prepunjavanjem turbine tj. Boost pressure je uglavnom veci od Desired boost pressure je ostao i to da je razlika mnogo veca na nizim obrtajima i krece se u proseku od 200-600mBar dok se na visokim obrtajima smanjuje i izjednacava.
Na gradskoj voznji gde se konstantno menjaju obrtaji gore dole ti pikovi u Boost-u su bas izrazeni dok kad se meri sa stisnutom pedalom gasa od 1500-4000rpm tu su manja odstupanja.
Znam da uzrocnici ovog mogu biti zaprljanost krilca turbine, da ne mogu da se u potpunosti otvore, poluga na pasteti, overboost ventil ali otom potom. Neka to malo saceka, kad dodje vreme da nesto treba da se radi, ispitace se i to. Nadam se da to nije urgentno i koje su posledice ako se tako dugo vozi? Da li se turbina vise haba, da li se povecava potrosnja goriva?
Hvala jos jednom svima na savetima i sugestijama!
Tu smo da se dijagnostikujemo
Na osnovu zvuka izduva mladenke sumnja da su mi katalizatori probuseni tj. da im je izvadjeno sace ali provericu i to ali sada nije presudno.
Moj primarni problem knedle tj. seckanja u rasponu 2000-3000rpm je nestao. Objasnjenje moze biti jedino solenoid u EGR-u da je glavio u nekim polozajima prilikom otvaranja i zatvaranja tj. da nije ispravno radio.
Sada mi je na leru Intake air quantity blizu 500mg/i sto bi trebalo da je ok. posto je EGR iskljucen, pre je bio oko 280mg/i.
Moj sekundarni problem sa prepunjavanjem turbine tj. Boost pressure je uglavnom veci od Desired boost pressure je ostao i to da je razlika mnogo veca na nizim obrtajima i krece se u proseku od 200-600mBar dok se na visokim obrtajima smanjuje i izjednacava.
Na gradskoj voznji gde se konstantno menjaju obrtaji gore dole ti pikovi u Boost-u su bas izrazeni dok kad se meri sa stisnutom pedalom gasa od 1500-4000rpm tu su manja odstupanja.
Znam da uzrocnici ovog mogu biti zaprljanost krilca turbine, da ne mogu da se u potpunosti otvore, poluga na pasteti, overboost ventil ali otom potom. Neka to malo saceka, kad dodje vreme da nesto treba da se radi, ispitace se i to. Nadam se da to nije urgentno i koje su posledice ako se tako dugo vozi? Da li se turbina vise haba, da li se povecava potrosnja goriva?
Hvala jos jednom svima na savetima i sugestijama!

Tu smo da se dijagnostikujemo

- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Rupa/pukotina pre MAFa ne utiče ništa...
Ako je pukotina/prslina/rupa posle MAFa ili ako postoji neki problem sa MAFom, onda ta 147ca slabo vuče, treba joj dosta vremena da dostigne visoke obrtaje/brzinu i ima mnogo manje crnog dima nego ranije...
Sa dijagrama se to ne vidi, jer je količina vazduha merena na srednjim obrtajima, a ne od 1500-4000o/min, u četvrtoj brzini, kao što je opisano u prvoj poruci teme.
Ako je pukotina/prslina/rupa posle MAFa ili ako postoji neki problem sa MAFom, onda ta 147ca slabo vuče, treba joj dosta vremena da dostigne visoke obrtaje/brzinu i ima mnogo manje crnog dima nego ranije...
Sa dijagrama se to ne vidi, jer je količina vazduha merena na srednjim obrtajima, a ne od 1500-4000o/min, u četvrtoj brzini, kao što je opisano u prvoj poruci teme.
Alfa je stil... ostalo je status...
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Mislim da dijagram ne valja. Ocitavanje na maf-u od 1750mg/i.... Pa uz 3.5bara turbo pritisaka i maf koji moze toliko da ocita, moguce je. 

Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post

Porucio novo crevo i kad sam krenuo da montiram, posto vec skidam zastitu motora rekoh da proverim i overboost ventil. Isti sam rastavio na komade i ocistio. Sve je opisano u temi viewtopic.php?f=71&t=56143&p=1534711#p1534711
Nakon uspesne operacije provozah se i napravih nekoliko merenja uz pomoc MES.
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Problem je bio u crevu koje povezuje turbinu i interkuler, sto vidi na slici.

Porucio novo crevo i kad sam krenuo da montiram, posto vec skidam zastitu motora rekoh da proverim i overboost ventil. Isti sam rastavio na komade i ocistio. Sve je opisano u temi viewtopic.php?f=71&t=56143&p=1534711#p1534711
Nakon uspesne operacije provozah se i napravih nekoliko merenja uz pomoc MES.

- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
sad je dijagram kako treba da bude. 

Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Najveci krivac je overboost.
Zbog njegove lose funkcionalnosti turbina je stvarala mnogo veci pritisak, pa je i crevo trpelo vise da bi na kraju puklo. Jedna stvar pokrece drugu :-D
Razmisljam da izmestim overboost, tj. zakacim na usisnu cev. Bio bi na pristupacnijem mestu i u "cistijem" vazduhu.
Samo imam 2 pitanja:
1. Kako ce uticati na performanse?
2. Hoce li smetati toplota od hladnjaka i izduvne grane?
Zbog njegove lose funkcionalnosti turbina je stvarala mnogo veci pritisak, pa je i crevo trpelo vise da bi na kraju puklo. Jedna stvar pokrece drugu :-D
Razmisljam da izmestim overboost, tj. zakacim na usisnu cev. Bio bi na pristupacnijem mestu i u "cistijem" vazduhu.
Samo imam 2 pitanja:
1. Kako ce uticati na performanse?
2. Hoce li smetati toplota od hladnjaka i izduvne grane?
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
moz da ga zakacis gde hoces, isti mu je djavo. To je obican ventil kome je sve jedno gde i u kom polozaju stoji 

Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Ako nije rađen remap... onda je ostao na maksimalno 70mm³/inj.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Nije radjen remap.
Zanima me da li kriva TFQ ima pravilan tok?
Zanima me da li kriva TFQ ima pravilan tok?