Dva pitanjca...

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Dva pitanjca...

Uto Nov 04, 2014 9:34 pm

1.
Maler, imam Dunlop run flat gume, ispustila mi prednja desna, jbga zahvaljujuci bas tome sto je run flat nisam ni osetio da je prazna dok nisam usao malo jace u krivinu pa sam je iskidao skroz sa unutrasnje strane i pri tom sleto sa puta i umal' glavu izgubio... Elem kao rezultat sad mi sleduje kupovina guma, i sad mi neki "autoriteti" pricaju kako MORAM opet da stavim BAS run flat gume jer mi je trap narihtovan za te gume??? WTF? Prvi put u zivotu cujem tako nesto, pa je moje pitanje - Da li je to zaista istina, i ako jeste zasto bre?

2.
Ovo drugo pitanje se odnosi na problem koji imam jos od kad sam kupio ovaj TI SW pre nekoliko meseci. Naime, fabricki idu zadnji amortizeri sa auto-nivelacijom (nivomat) i prethodni vlasnik im je dosao glave - levi zamenio sa obicnim a desni takodje istroseni originalni nivomat amortizer ostavio u katastrofalnom stanju... Sad, posto nivomat amortizeri kostaju basnoslovno (gotovo 1.5k jura par) ja sam pozadi stavio originalne Alfine Sport amortizere posto, jel'te, imam krace (fabricke) opruge... Mislio sam da cu time resiti i ovaj problem o kome je zapravo rec, a to je da mi zadnji deo automobila prilikom prelaska preko, pre svega sitnih neravnina zaigra guzicom, sto ume da bude vrlo neprijatno, narocito kada je kolovoz vlazan. Znaci, kao da se smakne zadnji trap... Sta bi moglo da bude uzrok tome? Nisam bas pri kinti pa da na pamet menjam sve zivo dok ne "ubodem" krivca. Znaci, menjao sam amorte, a posto su bili mrtvi amortizeri vec neko vreme ranije da li je moguce da su stradale i opruge pa da one prave problem? Ili mozda uporne spone, jer na kontroli u CB su mi rekli da treba da se menjaju i leva i desna dugacka asta (upornica)? Ah da, kada sam stavio ove "obicne" sport amorte umesto nivomat amorta, auto mi je dosta nizi pozadi, pa bi mozda svakako trebalo da promenim opruge... E sad neko mi rece da i gume mogu da budu "krivci", jer pozadi je prethodni vlasnik umesto run flat stavio "obicne" gume, pa sad, koliko god mi to smesno zvuci, mozda takodje ima neke veze :glare: POMAGAJTE :)
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Korisnikov avatar
Bojan90
Garaža: 156 1.6ts
Lokacija: Bor-Zagubica
Postovi: 830
Pridružio se: Pon Jan 23, 2012 9:18 pm

Re: Dva pitanjca...

Uto Nov 04, 2014 9:43 pm

Moje misljenje, laicko.

1.Gume mozes da stavis koje oces, guma je guma, bila ona runflat, tubeles ili ona sa unutrasnjom ona spolja ima isti oblik iste su dimenzije, itd.

2. Moguce je da su ti amortizeri u kompinaciji sa tim oprugama previse tvrdi, i da ne upiju udarce od sitnih neravnina, vec da zadnji kraj poskoci preko neravnina i onda odkliza.
Korisnikov avatar
Veloce
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Contact:
Garaža: ex Alfa Romeo GTV 2.0ts
ex Alfa Romeo GT 2.0jts
ex Alfa Romeo 159 1.9jtdm
ex Alfa Romeo GT 1.9jtdm
ex Alfa Romeo Mito 1.4tb
ex Alfa Romeo Giulietta QV
-Megane 3 RS CUP
Lokacija: Lazarevac
Postovi: 2787
Pridružio se: Sre Avg 03, 2011 8:36 pm

Re: Dva pitanjca...

Uto Nov 04, 2014 9:47 pm

1.Mislim da je cista glupost to sa gumama.To je samo izbor pri kupovini.

2.U kakvom su ti stanju poprecne "sablje" ima ih 4 ? Da nisi dobio tu luft ?
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Re: Dva pitanjca...

Uto Nov 04, 2014 9:49 pm

@Bojan90

1. I ja sam tog misljenja, ali rek'o ajd' da ne ispadnem glup u drustvu :)

2. Slozio bih se da taj problem nisam imao jos pre nego sto sam zamenio amorte, odnosno dok je bila on kombinacija koju je prethodni vlasnik slozio - pozadi desno original Nivomat a desno obican i to od Alfe 147 JTD (po kataloskom broju na njemu). Znaci zamena amortizera nije uzrokovala ovaj problem, samo ga nije ni resila...
Poslednja izmena od speedfreak968 u Uto Nov 04, 2014 9:55 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Re: Dva pitanjca...

Uto Nov 04, 2014 9:53 pm

Veloce napisao:1.Mislim da je cista glupost to sa gumama.To je samo izbor pri kupovini.

2.U kakvom su ti stanju poprecne "sablje" ima ih 4 ? Da nisi dobio tu luft ?
1. Takodje :)

2. E to ti pricam - zadnje duze upornice (sablje, aste kako god) imaju lufta (levo desno) pri neizmenicnom podizanjuleve I desne strane automobila (uvijanju) na toj skalameriji u Centru Boban... Znaci, ipak to moze da bude uzrok?
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Dva pitanjca...

Uto Nov 04, 2014 10:00 pm

1. prvi put cujem tako nesto :blink:
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Re: Dva pitanjca...

Uto Nov 04, 2014 10:04 pm

Ma da, a jos ako ti kazem da su mi to rekli na par mesta i to "poznavaoci"... Zato rek'o mozda se ja ne razumem u rabotu, 'bem li ga...
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Korisnikov avatar
Veloce
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Contact:
Garaža: ex Alfa Romeo GTV 2.0ts
ex Alfa Romeo GT 2.0jts
ex Alfa Romeo 159 1.9jtdm
ex Alfa Romeo GT 1.9jtdm
ex Alfa Romeo Mito 1.4tb
ex Alfa Romeo Giulietta QV
-Megane 3 RS CUP
Lokacija: Lazarevac
Postovi: 2787
Pridružio se: Sre Avg 03, 2011 8:36 pm

Re: Dva pitanjca...

Uto Nov 04, 2014 10:08 pm

Slika

Povucene su zelene linije preko njih,na to sam mislio.
Njih ces najbolje proveriti dok je auto podignut,tako sto ces mrdati tocak levo-desno. Ukoliko tocak "radi" tj. "skrece" definitivno je to uzrok tvog problema. Nadam se da si razumeo sta sam hteo da kazem :)
Poslednja izmena od Veloce u Uto Nov 04, 2014 10:10 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Re: Dva pitanjca...

Uto Nov 04, 2014 10:09 pm

Da, na to sam i mislio :) thnx...
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4671
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Dva pitanjca...

Uto Nov 04, 2014 10:46 pm

Svakave gluposti sam cuo u zivotu, pa se ovo za gume moze dodati na listu... Ljudi do juce nisu znali za bolji auto od golfa 2 pa za sve novo sto cuju lupetaju... Moraces i soferku da zamenis, puci ce ti u voznji ako promenis gume a ni muzika ti nece raditi...
Slika
SlobeX
Garaža: AR 156 2.4 JTD
Lada Niva 1600
MB A170cdi
Lokacija: Bijeljina
Lokacija: Bijeljina
Postovi: 262
Pridružio se: Pon Jan 02, 2012 9:29 am

Sre Nov 05, 2014 9:05 am

Mislim da nije pametno kombinovati run on flat gumu sa klasičnom gumom na istoj osovini zbog razlike u težini ali i to je diskutabilno.

Послато са XT910
Korisnikov avatar
edin
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
Lokacija: zemun
Lokacija: Zemun;Beograd
Postovi: 7681
Pridružio se: Čet Nov 24, 2011 6:32 pm

Re: Dva pitanjca...

Sre Nov 05, 2014 6:39 pm

Nikad na alfu nisu isle run flat gume, i trap nije bazdaren za njih, i ne treba stavljati ranflat ume na trap koji nije pravljen za ruflat, a jedno glupo pitanjece, koja ti je dimenzija guma, i koje su ti gume pozadi?
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Re: Dva pitanjca...

Sre Nov 05, 2014 7:05 pm

sve cetiri iste 225 45 r17... U gepeku imam samo el. pumpu za gume i to je to. U manualu mi pise da imam run flat gume kao i uputstvo vezano za iste ;) Inace Alfa je kupljena u Belgiji, mozda oni vole da voze ispumpani u inat svima :)
A pozadi su neke nikad cuo "nestoSTONE", i nisu runflat... Imaju onu kisnu "paukovu" saru...
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Dva pitanjca...

Sre Nov 05, 2014 8:16 pm

i da postoji posebno setovan trap za runflat to vazi valjda samo u slucaju kad je guma ispumpana a ko je lud da tako vozi nesko duze vreme, pa i obicna probusena guma bi u tom slucaju mogla da osteti trap, ok da se prevezes do prvog vulkanizera ali kako god to ne sme da skodi trapu jer i run flat guma ne moze ne znam kojom brzinom i koju km da predje kad je busna :rolleyes:
stvarno mi nije jasno kako bi run flat guma mogla da steti obicnom trapu npr.???? :|
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
boris88
Garaža: Alfa Romeo 156 SP3, Alfa Romeo 156 SW 2.4 20V
Lokacija: Beograd
Postovi: 100
Pridružio se: Ned Okt 19, 2014 9:15 pm

Re: Dva pitanjca...

Sre Nov 05, 2014 9:52 pm

run flat gume su mnogo tvrdje od obicnih guma, imaju celicna ojacanja u bokovima, samim tim sto su tako tvrde prenose vise udaraca na sam trap,koji automatski brze strada...

a pozadi su ti 99% crkle uporne spone,onde 4 na slikama, one dovode do tog plesanja zadnjeg kraja, koji se posebno oseti na vlaznoj podlozi
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Dva pitanjca...

Sre Nov 05, 2014 10:06 pm

znam da su tvrdje ali bas toliko da mogu stetiti trapu malo mi nelogicno, sta sa ovima sto voze 17" ili 18" prst debeo profil pa jos malo jaci pritisak i auto bude ko kamen, guma jedva da i radi nesto a pritom imaju std vesanje, to je kao ok za trapove :)
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
boris88
Garaža: Alfa Romeo 156 SP3, Alfa Romeo 156 SW 2.4 20V
Lokacija: Beograd
Postovi: 100
Pridružio se: Ned Okt 19, 2014 9:15 pm

Re: Dva pitanjca...

Sre Nov 05, 2014 10:20 pm

naravno da nije, ali nije ni ovo :)
Korisnikov avatar
motorhead
Drug Član
Drug Član
Garaža: Giulietta 1.6 mjet 105ks
Audi Avant B8
Lokacija: beograd
Postovi: 1919
Pridružio se: Pet Maj 03, 2013 9:22 pm

Re: Dva pitanjca...

Čet Nov 06, 2014 8:36 am

Druze Spidfriče odgovor na pitanje br 1. Centriranje trapa je jedinstvena stvar za 156sw stavi gume koje oces u propisanoj dimenziji(Alfinoj)
Pitanje br.2 Najbolja dijagnostika upornih spona koje su postavljene hor.u odnosu na duzinu automobila je kada ides pravestra cimnes volan levo desno auto ce ti neprijatno zalelujati pozadi zatim stanes i izades pa sutnes zadnji tocak ako cujes udaranje metala u metal to ti je delom zbog upornih a najvise zbog silen bloka zadnje spone koja je paralelna sa vozilom tik do zadnjih klesta. Zakljucak:centriraj trap,i promeni delove zadnjeg trapa.

Povratak na “Area Servizio”