Odnosi se na neispravan egr a i na zatvoren delimicno.mladenke napisao:Malo mi je to nelogicno. Po tebi ako nema toplijeg vazduha iz egr-a onda motor stvara bogatiju smesu dodavanjem goriva.
Zbog cega onda postoji interkuler kome je svrha hladjenje vazduha, ako je motoru potreban vruc vazduh da bi ecu manje korigovao odnos vazduha i goriva. Verovatno ne bi ni postojao da sa toplijim vazduhom ide manje goriva a sa hladnijim vazduhom vise goriva.
Postoje mnogi kome je egr koji je ostao u otvorenom polozaju pravio probleme, povecao potrosnju pre svega.
Turbina zastaje
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Turbina zastaje
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Turbina zastaje
@dejan nis - na ovom forumu (a i na drugim) ima toliko potvrda prednosti potpuno zatvorenog EGR, pa nema potrebe za novim "dokazivanjem". Pored toga, pravila foruma nalažu izbeganje proizvoljnosti, neproverenih i netačnih stvari.
@kACa - nije štetno u tehničkom smislu, ali može da bude neprijatno pri preticanju, kad je svaki zastoj nepoželjan. Navikao sam se na to i prilagodio stil vožnje u preticanju.
@kACa - nije štetno u tehničkom smislu, ali može da bude neprijatno pri preticanju, kad je svaki zastoj nepoželjan. Navikao sam se na to i prilagodio stil vožnje u preticanju.
Alfa je stil... ostalo je status...
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
- zivojin
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 8v 2001,Lancia delta 1.6 8v 1993
- Lokacija: Kikinda
Post
Re: Turbina zastaje
Citajuci Dusanove postove u vezi Egr-a , ja sam moj blokirao pre nekih 6,7 meseci i nisam imao nikakvih vecih problema,osim sto mi izbije dihtung kod izduvne grane zato sto sam ga tu blokirao,ali radim na tome....
Btw....i meni se stvara trzaj pri 2000rpm
Btw....i meni se stvara trzaj pri 2000rpm
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Turbina zastaje
Koji dihtung na izduvnoj grani pravi probleme? Obično ima tri: gornji kod izlaza iz motora, donji kod ulaza u turbinu i srednji kod bočnog izlaza ka EGR.
Zatvaranje (5mm pločica+dihtung) bočnog izlaza na izduvnoj grani koji vodi ka EGR, ne bi trebalo da utiče na bilo koji drugi dihtung, jer svi izduvni gasovi sada nesmetano odlaze ka turbini, pa zatim i kroz izduvni sistem, ka auspuhu.
Slično kao u uslovima normalnog funkcionisanja EGR, koji se potpuno zatvori na većim obrtajima.
Zatvaranje (5mm pločica+dihtung) bočnog izlaza na izduvnoj grani koji vodi ka EGR, ne bi trebalo da utiče na bilo koji drugi dihtung, jer svi izduvni gasovi sada nesmetano odlaze ka turbini, pa zatim i kroz izduvni sistem, ka auspuhu.
Slično kao u uslovima normalnog funkcionisanja EGR, koji se potpuno zatvori na većim obrtajima.
Alfa je stil... ostalo je status...
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Turbina zastaje
Verovatno misli na dihtung na izlazu prema egr-u. Ne znam samo kako izbije dihtung sobzirom da ima 2 srafa koja ga drze.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Turbina zastaje
Ako je suviše tanak lim "poklopca" dihtung izbije između dva šrafa... Zato je i naglašeno "5mm pločica + dihtung".
Alfa je stil... ostalo je status...
- rudicmiki
- Garaža: Alfa 147 1.9 JTD
- Lokacija: odzaci
- Lokacija: Deronje
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Turbina zastaje
kod mene je 2-3mm plocica + dihtung, stegnuto lepo i nemam nikakvih problema sa izbijanjem.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Turbina zastaje
Deblja pločica => manji rizik da se deformiše pod pritiskom izduvnih gasova čija je temperatura 600°C-700°C.
Alfa je stil... ostalo je status...
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Turbina zastaje
kod mene plocica prohromska 2mm ali nisam stavljao dihtung, napravo sam ga od nekog klingerita otpornog na visoke temp. ali na kraju zaboravih da ga stavim
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Turbina zastaje
zavisi sta je u tom prohromu u sustini, mada bih se slozio sa dusanom i ne bih isao ispod 3mm ako se stavlja "poklopac" na izduvnu granu a najbolje 5 i da se ne razmislja.
Assumption is the mother of all fuckups
- rudicmiki
- Garaža: Alfa 147 1.9 JTD
- Lokacija: odzaci
- Lokacija: Deronje
Post
Re: Turbina zastaje
Kad se zatvori cev do egr-a,nema vise toliko strujanja izduvnih gasova prema egr.
Kod mene je bio blokiran egr jedno 3 meseca.Neki dan sam ga odblokirao i plocica nije ni cadjava.
Pa,kolika vam je temperatura na katalizatoru,pa od kog je lima napravljen?
Kod mene je bio blokiran egr jedno 3 meseca.Neki dan sam ga odblokirao i plocica nije ni cadjava.
Pa,kolika vam je temperatura na katalizatoru,pa od kog je lima napravljen?
- zivojin
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 8v 2001,Lancia delta 1.6 8v 1993
- Lokacija: Kikinda
Post
Re: Turbina zastaje
Mislio sam na dihtung koji koristim da blokiram Egr ventil dole na izduvnoj grani.Koristim plocicu od 1mm.Trenutno koristim metalni dihtung sa egr ventila koji s obzirom da egr ne radi smatram da nije potreban(mislim na one koji povezuju metalne cevi...egr hladnjak-egr-usis)...naravno i dosta diht mase...
)
Veoma brzo diht masa izgori pa pri naglom dodavanju gasa pocne da propusta i ispusta zvuke slicne sireni kola.Onda ja mrzovoljno skinem sve to,ocistim,opet diht masu i miran sam par nedelja.Nije trajno resenje ali bolje i to nego da ponovo cistim usisnu granu.

Veoma brzo diht masa izgori pa pri naglom dodavanju gasa pocne da propusta i ispusta zvuke slicne sireni kola.Onda ja mrzovoljno skinem sve to,ocistim,opet diht masu i miran sam par nedelja.Nije trajno resenje ali bolje i to nego da ponovo cistim usisnu granu.
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Turbina zastaje
A siguran si da je pistanje od toga a ne od turbine?
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- zivojin
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 8v 2001,Lancia delta 1.6 8v 1993
- Lokacija: Kikinda
Post
Re: Turbina zastaje
Jesam,kada ponovo stavim diht masu ne pisti...naravno dok ne izgori ponovo.
Btw licno sam skidao i cistio turbinu tako da znam da je ispravna...
Btw licno sam skidao i cistio turbinu tako da znam da je ispravna...

- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Turbina zastaje
To je to - taj "sirena" zvuk sam imao kad su u servisu zaboravili da pritegnu prirubnicu izduva... Treba staviti novi dihtung i pločicu dovoljne debljine.
Poslednja izmena od dusanGT u Pon Feb 24, 2014 6:34 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Alfa je stil... ostalo je status...
- rudicmiki
- Garaža: Alfa 147 1.9 JTD
- Lokacija: odzaci
- Lokacija: Deronje
- alfa_gt
- Garaža: Alfa Romeo GT, 1.9 JTD, 2005 (Mala)
- Lokacija: NBgd
- Lokacija: NBgd
Post
Re: Turbina zastaje
Meni majstor isto ne da da zatvorim egr. I meni tesko bilo da se resim i taman prelomim - on ne preporucuje. Mladji majstor kaze slobodno, stariji (vlasnik) nece..... Kapiram i ja da ga fabrika ne bi stavljala da ne treba da bude tu. Ako ga zamenim novim fabrickim, jel postoji jos neki deo koji bi sa njim trebalo menjati da se ne bi ovaj novi odmah "pokvario"? Lupam sada izraze, ali valjda kapirate sta me zanima - da li na egr utice jos neki deo ili on jednostavno vremenom pocinje da zeza? Jer ako je jos neki deo - bolje zameniti i to.
Majstor mi kaze da je moj egr u ok stanju i da ne treba ni da ga menjam, ali do sada smo ga cistili dva puta, nego me zanima sa cime je to sve povezano? Jel postoji neki strani tekst na tu temu? Kakva je veza sa turbinom, mafom, mapom itd.... To je sve vazduh, kapiram da mora biti povezano
Majstor mi kaze da je moj egr u ok stanju i da ne treba ni da ga menjam, ali do sada smo ga cistili dva puta, nego me zanima sa cime je to sve povezano? Jel postoji neki strani tekst na tu temu? Kakva je veza sa turbinom, mafom, mapom itd.... To je sve vazduh, kapiram da mora biti povezano

- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Turbina zastaje
Promeni majstora nisu njegova kola pa ti neda!Ne diraj ga ako radi,inace radi uz pomoc parametra sa maf i map senzora i kad bi ga menjao ne treba nista drugo jer jedini krivac su izduvni gasovi za njegovo stanje.
- alfa_gt
- Garaža: Alfa Romeo GT, 1.9 JTD, 2005 (Mala)
- Lokacija: NBgd
- Lokacija: NBgd
Post
Re: Turbina zastaje
Nisam se lepo izrazila, ne mislim bukvalno ne da, taj pojam ne postoji, nego htedoh reci (a mislim da sam kasnije u tekstu i upotrebila tu rec) - ne preporucuje, da je moj auto njegov ne bi to radio, ako ga ja pitam sta da radim posavetovace me da ga ne zatvaram, ako mu kazem da zatvori - zatvorice. Ali mi je slikovitije bilo ovako - da objasnim koliko je on protiv.
Ja - nemam pojma. Samo citam ovaj forum i zbunjujem se
A njemu verujem.
Ali to nije bila poenta posta, nego da skontam sa cime je jos to cudo povezano.
Ja - nemam pojma. Samo citam ovaj forum i zbunjujem se

Ali to nije bila poenta posta, nego da skontam sa cime je jos to cudo povezano.
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Re: Turbina zastaje
Meni je sasvim ok radio egr, cistio sam ga recimo dva puta za 60.000 km a nedavno sam ga zatvorio.
Nikakvo 'stucanje' ili zastoj se ne javljaju, primecujem samo poboljsanja u smislu nesto mirnijeg rada i boljeg prihvatanja gasa, pocevsi od lera pa kroz nize obrtaje.
Istina, cistio sam istovremeno i maf i map, pa ne mogu da tvrdim da je poboljsanje posledica intervencije bas na egr - verovatno je efekat kombinovan, ali pogorsanje ne primecujem.
Nikakvo 'stucanje' ili zastoj se ne javljaju, primecujem samo poboljsanja u smislu nesto mirnijeg rada i boljeg prihvatanja gasa, pocevsi od lera pa kroz nize obrtaje.
Istina, cistio sam istovremeno i maf i map, pa ne mogu da tvrdim da je poboljsanje posledica intervencije bas na egr - verovatno je efekat kombinovan, ali pogorsanje ne primecujem.
- rudicmiki
- Garaža: Alfa 147 1.9 JTD
- Lokacija: odzaci
- Lokacija: Deronje
Post
Re: Turbina zastaje
Kako sacuvati log fajl na dijagnostici?
Odem na grafikon i stisnem start,i on snima.Posle stisnem stop.
Ali fajla nigde nema.A dugme Export ne radi?
Odem na grafikon i stisnem start,i on snima.Posle stisnem stop.
Ali fajla nigde nema.A dugme Export ne radi?