Turbina zastaje

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Turbina zastaje

Čet Feb 20, 2014 9:20 pm

mladenke napisao:Malo mi je to nelogicno. Po tebi ako nema toplijeg vazduha iz egr-a onda motor stvara bogatiju smesu dodavanjem goriva.

Zbog cega onda postoji interkuler kome je svrha hladjenje vazduha, ako je motoru potreban vruc vazduh da bi ecu manje korigovao odnos vazduha i goriva. Verovatno ne bi ni postojao da sa toplijim vazduhom ide manje goriva a sa hladnijim vazduhom vise goriva.

Postoje mnogi kome je egr koji je ostao u otvorenom polozaju pravio probleme, povecao potrosnju pre svega.
Odnosi se na neispravan egr a i na zatvoren delimicno.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Turbina zastaje

Čet Feb 20, 2014 9:39 pm

@dejan nis - na ovom forumu (a i na drugim) ima toliko potvrda prednosti potpuno zatvorenog EGR, pa nema potrebe za novim "dokazivanjem". Pored toga, pravila foruma nalažu izbeganje proizvoljnosti, neproverenih i netačnih stvari.

@kACa - nije štetno u tehničkom smislu, ali može da bude neprijatno pri preticanju, kad je svaki zastoj nepoželjan. Navikao sam se na to i prilagodio stil vožnje u preticanju.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Turbina zastaje

Čet Feb 20, 2014 10:16 pm

Da zatvaranja kad glavi i kad je neispravan a ne kad je ispravan.
zivojin
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 8v 2001,Lancia delta 1.6 8v 1993
Lokacija: Kikinda
Postovi: 17
Pridružio se: Uto Okt 08, 2013 10:41 am

Re: Turbina zastaje

Ned Feb 23, 2014 9:27 am

Citajuci Dusanove postove u vezi Egr-a , ja sam moj blokirao pre nekih 6,7 meseci i nisam imao nikakvih vecih problema,osim sto mi izbije dihtung kod izduvne grane zato sto sam ga tu blokirao,ali radim na tome....
Btw....i meni se stvara trzaj pri 2000rpm
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Turbina zastaje

Ned Feb 23, 2014 10:52 am

Koji dihtung na izduvnoj grani pravi probleme? Obično ima tri: gornji kod izlaza iz motora, donji kod ulaza u turbinu i srednji kod bočnog izlaza ka EGR.

Zatvaranje (5mm pločica+dihtung) bočnog izlaza na izduvnoj grani koji vodi ka EGR, ne bi trebalo da utiče na bilo koji drugi dihtung, jer svi izduvni gasovi sada nesmetano odlaze ka turbini, pa zatim i kroz izduvni sistem, ka auspuhu.

Slično kao u uslovima normalnog funkcionisanja EGR, koji se potpuno zatvori na većim obrtajima.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Turbina zastaje

Ned Feb 23, 2014 11:03 am

Verovatno misli na dihtung na izlazu prema egr-u. Ne znam samo kako izbije dihtung sobzirom da ima 2 srafa koja ga drze.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Turbina zastaje

Ned Feb 23, 2014 12:53 pm

Ako je suviše tanak lim "poklopca" dihtung izbije između dva šrafa... Zato je i naglašeno "5mm pločica + dihtung".
Alfa je stil... ostalo je status...
rudicmiki
Garaža: Alfa 147 1.9 JTD
Lokacija: odzaci
Lokacija: Deronje
Postovi: 365
Pridružio se: Uto Jul 17, 2012 7:29 am

Re: Turbina zastaje

Ned Feb 23, 2014 1:03 pm

Ma,sta ce mu 5mm!
1 mm lim je sasvim dovoljan.
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Turbina zastaje

Ned Feb 23, 2014 1:05 pm

kod mene je 2-3mm plocica + dihtung, stegnuto lepo i nemam nikakvih problema sa izbijanjem.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Turbina zastaje

Ned Feb 23, 2014 6:29 pm

Deblja pločica => manji rizik da se deformiše pod pritiskom izduvnih gasova čija je temperatura 600°C-700°C.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Turbina zastaje

Ned Feb 23, 2014 6:35 pm

Kod mene klingerit od 1mm na focusa vec godinu dana i ne mrda!
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Turbina zastaje

Ned Feb 23, 2014 6:38 pm

I temperatura dok dodje do dihtunga padne nije kao na izduvu.
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Turbina zastaje

Ned Feb 23, 2014 7:10 pm

kod mene plocica prohromska 2mm ali nisam stavljao dihtung, napravo sam ga od nekog klingerita otpornog na visoke temp. ali na kraju zaboravih da ga stavim
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
Super_genije
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003
Lokacija: Bec Austrija
Lokacija: Bec Austrija
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Maj 07, 2013 10:42 am

Re: Turbina zastaje

Ned Feb 23, 2014 7:46 pm

zavisi sta je u tom prohromu u sustini, mada bih se slozio sa dusanom i ne bih isao ispod 3mm ako se stavlja "poklopac" na izduvnu granu a najbolje 5 i da se ne razmislja.
Assumption is the mother of all fuckups
rudicmiki
Garaža: Alfa 147 1.9 JTD
Lokacija: odzaci
Lokacija: Deronje
Postovi: 365
Pridružio se: Uto Jul 17, 2012 7:29 am

Re: Turbina zastaje

Ned Feb 23, 2014 9:29 pm

Kad se zatvori cev do egr-a,nema vise toliko strujanja izduvnih gasova prema egr.
Kod mene je bio blokiran egr jedno 3 meseca.Neki dan sam ga odblokirao i plocica nije ni cadjava.
Pa,kolika vam je temperatura na katalizatoru,pa od kog je lima napravljen?
zivojin
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 8v 2001,Lancia delta 1.6 8v 1993
Lokacija: Kikinda
Postovi: 17
Pridružio se: Uto Okt 08, 2013 10:41 am

Re: Turbina zastaje

Pon Feb 24, 2014 6:20 pm

Mislio sam na dihtung koji koristim da blokiram Egr ventil dole na izduvnoj grani.Koristim plocicu od 1mm.Trenutno koristim metalni dihtung sa egr ventila koji s obzirom da egr ne radi smatram da nije potreban(mislim na one koji povezuju metalne cevi...egr hladnjak-egr-usis)...naravno i dosta diht mase...:))
Veoma brzo diht masa izgori pa pri naglom dodavanju gasa pocne da propusta i ispusta zvuke slicne sireni kola.Onda ja mrzovoljno skinem sve to,ocistim,opet diht masu i miran sam par nedelja.Nije trajno resenje ali bolje i to nego da ponovo cistim usisnu granu.
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Turbina zastaje

Pon Feb 24, 2014 6:24 pm

A siguran si da je pistanje od toga a ne od turbine?
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
zivojin
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 8v 2001,Lancia delta 1.6 8v 1993
Lokacija: Kikinda
Postovi: 17
Pridružio se: Uto Okt 08, 2013 10:41 am

Re: Turbina zastaje

Pon Feb 24, 2014 6:26 pm

Jesam,kada ponovo stavim diht masu ne pisti...naravno dok ne izgori ponovo.
Btw licno sam skidao i cistio turbinu tako da znam da je ispravna...:)
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Turbina zastaje

Pon Feb 24, 2014 6:33 pm

To je to - taj "sirena" zvuk sam imao kad su u servisu zaboravili da pritegnu prirubnicu izduva... Treba staviti novi dihtung i pločicu dovoljne debljine.
Poslednja izmena od dusanGT u Pon Feb 24, 2014 6:34 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Alfa je stil... ostalo je status...
rudicmiki
Garaža: Alfa 147 1.9 JTD
Lokacija: odzaci
Lokacija: Deronje
Postovi: 365
Pridružio se: Uto Jul 17, 2012 7:29 am

Re: Turbina zastaje

Pon Feb 24, 2014 6:34 pm

Nemoj stavljati nikakvu diht masu.Samo plocicu i dihtung.
Korisnikov avatar
alfa_gt
Garaža: Alfa Romeo GT, 1.9 JTD, 2005 (Mala)
Lokacija: NBgd
Lokacija: NBgd
Postovi: 661
Pridružio se: Pon Apr 16, 2012 2:23 pm

Re: Turbina zastaje

Sub Mar 01, 2014 1:42 pm

Meni majstor isto ne da da zatvorim egr. I meni tesko bilo da se resim i taman prelomim - on ne preporucuje. Mladji majstor kaze slobodno, stariji (vlasnik) nece..... Kapiram i ja da ga fabrika ne bi stavljala da ne treba da bude tu. Ako ga zamenim novim fabrickim, jel postoji jos neki deo koji bi sa njim trebalo menjati da se ne bi ovaj novi odmah "pokvario"? Lupam sada izraze, ali valjda kapirate sta me zanima - da li na egr utice jos neki deo ili on jednostavno vremenom pocinje da zeza? Jer ako je jos neki deo - bolje zameniti i to.

Majstor mi kaze da je moj egr u ok stanju i da ne treba ni da ga menjam, ali do sada smo ga cistili dva puta, nego me zanima sa cime je to sve povezano? Jel postoji neki strani tekst na tu temu? Kakva je veza sa turbinom, mafom, mapom itd.... To je sve vazduh, kapiram da mora biti povezano :|
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Turbina zastaje

Sub Mar 01, 2014 4:13 pm

Promeni majstora nisu njegova kola pa ti neda!Ne diraj ga ako radi,inace radi uz pomoc parametra sa maf i map senzora i kad bi ga menjao ne treba nista drugo jer jedini krivac su izduvni gasovi za njegovo stanje.
Korisnikov avatar
alfa_gt
Garaža: Alfa Romeo GT, 1.9 JTD, 2005 (Mala)
Lokacija: NBgd
Lokacija: NBgd
Postovi: 661
Pridružio se: Pon Apr 16, 2012 2:23 pm

Re: Turbina zastaje

Sub Mar 01, 2014 5:40 pm

Nisam se lepo izrazila, ne mislim bukvalno ne da, taj pojam ne postoji, nego htedoh reci (a mislim da sam kasnije u tekstu i upotrebila tu rec) - ne preporucuje, da je moj auto njegov ne bi to radio, ako ga ja pitam sta da radim posavetovace me da ga ne zatvaram, ako mu kazem da zatvori - zatvorice. Ali mi je slikovitije bilo ovako - da objasnim koliko je on protiv.

Ja - nemam pojma. Samo citam ovaj forum i zbunjujem se :blink: A njemu verujem.

Ali to nije bila poenta posta, nego da skontam sa cime je jos to cudo povezano.
Korisnikov avatar
spin
Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
Lokacija: Beograd
Lokacija: Bg
Postovi: 236
Pridružio se: Pon Jun 28, 2010 1:05 am

Re: Turbina zastaje

Sub Mar 01, 2014 9:42 pm

Meni je sasvim ok radio egr, cistio sam ga recimo dva puta za 60.000 km a nedavno sam ga zatvorio.

Nikakvo 'stucanje' ili zastoj se ne javljaju, primecujem samo poboljsanja u smislu nesto mirnijeg rada i boljeg prihvatanja gasa, pocevsi od lera pa kroz nize obrtaje.

Istina, cistio sam istovremeno i maf i map, pa ne mogu da tvrdim da je poboljsanje posledica intervencije bas na egr - verovatno je efekat kombinovan, ali pogorsanje ne primecujem.
rudicmiki
Garaža: Alfa 147 1.9 JTD
Lokacija: odzaci
Lokacija: Deronje
Postovi: 365
Pridružio se: Uto Jul 17, 2012 7:29 am

Re: Turbina zastaje

Sre Mar 26, 2014 10:31 am

Kako sacuvati log fajl na dijagnostici?
Odem na grafikon i stisnem start,i on snima.Posle stisnem stop.
Ali fajla nigde nema.A dugme Export ne radi?

Povratak na “Diesel Potenza”