Voda u dizelu + niske temperature
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Voda u dizelu + niske temperature
U petak napunio rezervoar ("avio" dizel), u subotu očistio sneg (-2°C) i startovao bez problema, a u nedelju (preko noći -10°C, pre podne -6°C) nisam mogao da pokrenem JTD...
Danas u servisu, posle intervencije "start" sprejom, JTD startovao bez problema, a zatim dodat "Wyn's" aditiv za dizel na niskim temperaturama. U međuvremenu se i radnik na pumpi požalio da jutros nije mogao da pokrene CDTi "Astru", a i kolegi sa foruma (vojnikd) se JTD 8v gasio u vožnji. Svi punimo na istoj "Eko" pumpi.
U nedelju smo Vanja147 i ja probali razne stvari (čak istakali dizel, grejali, pa vraćali u rezervoar) ali bez rezultata. Nisam hteo da rizikujem i da na ulici sam probam "start" sprej, jer je zbog višestrukog verglanja moglo u cilindrima da bude goriva pomešanog sa uljem (a pamtim jednu iberturažu na bivšoj 147ci). Gorivo uzeto iz rezervoara nije bilo bistro, već "mlečno" zamućeno, da bi se na sobnoj temperaturi izbistrilo, sa jasno izdvojenom vodom na dnu posude. Dizel iz Vanjine 147ce (ista "Eko" pumpa) je bio bistar na svim temperaturama.
Danas u servisu, posle intervencije "start" sprejom, JTD startovao bez problema, a zatim dodat "Wyn's" aditiv za dizel na niskim temperaturama. U međuvremenu se i radnik na pumpi požalio da jutros nije mogao da pokrene CDTi "Astru", a i kolegi sa foruma (vojnikd) se JTD 8v gasio u vožnji. Svi punimo na istoj "Eko" pumpi.
U nedelju smo Vanja147 i ja probali razne stvari (čak istakali dizel, grejali, pa vraćali u rezervoar) ali bez rezultata. Nisam hteo da rizikujem i da na ulici sam probam "start" sprej, jer je zbog višestrukog verglanja moglo u cilindrima da bude goriva pomešanog sa uljem (a pamtim jednu iberturažu na bivšoj 147ci). Gorivo uzeto iz rezervoara nije bilo bistro, već "mlečno" zamućeno, da bi se na sobnoj temperaturi izbistrilo, sa jasno izdvojenom vodom na dnu posude. Dizel iz Vanjine 147ce (ista "Eko" pumpa) je bio bistar na svim temperaturama.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Vlada AR
- Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
- Lokacija: 26222
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Mislim da ti ne gine i zamena filtera goriva. Meni se ovo desilo pre par godina. Posle samo jednog sipanja "kvalitetnog " goriva i malo jačeg minusa. Sav taj želatin iz dizela mi se nakupio u filteru goriva i blokada.
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Muljaju pumpačije sa vodom samo tako
Na službenim vozilima nismo imali problema ... točimo na OMV i ELP (dok je postojao)
[youtube]GvH3LSxB9HM[/youtube]
Sećam se da je TDI upalio iz prve na -23 jedno jutro.
Na službenim vozilima nismo imali problema ... točimo na OMV i ELP (dok je postojao)
[youtube]GvH3LSxB9HM[/youtube]
Sećam se da je TDI upalio iz prve na -23 jedno jutro.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
U opisanoj dijagnostici uzroka problema proverili smo i protok ka filteru i od filtera i sve je bilo OK. S obzirom da se lako menja i nije skup, opravdano je da se stavi novi. Na prethodnoj 147ci sam imao "Bosch" filter nabavljen u "Viliću"...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Vlada R
- Garaža: ex Alfa 159 JTDm restyle
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Očigledno je da su uzeli običan ED, bez aditiva za niske temperature. Problem je što je ove godine naglo zahladnelo nakon dužeg toplog perioda a aditiv ne vredi dodavati kad se napravi parafin već samo dok je gorivo tečno. Ja već dva meseca sipam aditiv (bespotrebno kako kaže pumpadžija) poučen ranijim iskustvima.
Možda si trebao da greješ filter goriva jer je to prva prepreka, parafin ga zapuši. Možda on vraća ka rezerevoaru ali pitanje je kakav je protok ka motoru. Ako je samo parafin nema potrebe da menjaš filter ali ako je voda/led onda bi trebalo zameniti.
Možda si trebao da greješ filter goriva jer je to prva prepreka, parafin ga zapuši. Možda on vraća ka rezerevoaru ali pitanje je kakav je protok ka motoru. Ako je samo parafin nema potrebe da menjaš filter ali ako je voda/led onda bi trebalo zameniti.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Proveren je protok creva koje dolazi do filtera, kao i izlaz iz filtera - sve je bilo OK, pa se odustalo od grejanja filtera. Dizel iz rezervoara je grejan zbog sumnje da je, zbog vode u gorivu, pumpa zaleđena, pa ne postiže potrebnih 5.3bar (JTDm 16v specifikacija). Zvuk iz pumpe je prvo bio "naprežući", a kasnije mnogo tiše zujanje. Filter goriva bih mogao da menjam kad ispraznim ovaj rezervoar sa "sumnjivim" dizelom...
Alfa je stil... ostalo je status...
- TheWickerMan
- Administrator
- Garaža: Alfa Giulietta 1.4 TCT
Lancia Delta III 1.4 T-Jet - Lokacija: Stuttgart-Kraljevo
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Pazite se start spreja, kad se motor "navikne" na njega, puca radilica, znam za par slučajeva.
A "avio" dizel je čista šarena laža
A "avio" dizel je čista šarena laža
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- TheWickerMan
- Administrator
- Garaža: Alfa Giulietta 1.4 TCT
Lancia Delta III 1.4 T-Jet - Lokacija: Stuttgart-Kraljevo
- erdeljan
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Beli fijaker
- Lokacija: Malmo
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Velika je slika ali ti fale djozluci!
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Sa "Open image in new tab" - bude veća slika, a može još da se i zumira...
Nego, aj' vi dva moderatora prevedite sa ovog jezika?
Nego, aj' vi dva moderatora prevedite sa ovog jezika?
Poslednja izmena od dusanGT u Pon Jan 27, 2014 6:08 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Alfa je stil... ostalo je status...
- erdeljan
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Beli fijaker
- Lokacija: Malmo
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Ma samo klik na lupu u levom gornjem uglu, radi besprekorno i slika je ogromna
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Na primer, "Cetanové číslo" - znamo šta je...
Cetanové číslo je veličina označovaná zkratkou CČ nebo CN, udávající kvalitu motorové nafty z hlediska její vznětové charakteristiky.
Nego... u NS je sada -3°C - odo' da vidim da l' JTD pali...
Cetanové číslo je veličina označovaná zkratkou CČ nebo CN, udávající kvalitu motorové nafty z hlediska její vznětové charakteristiky.
Nego... u NS je sada -3°C - odo' da vidim da l' JTD pali...
Alfa je stil... ostalo je status...
- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Sipaj ekto dizel na Lukoilu odlican je i na minusu je za nijansu bucniji kad ga upalis nego inace,EKO ima djubre od goriva(evrodizel)
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Upalijo... Videću sutra na -10°C...
Na žalost nema podataka o kvalitetu dizela na kod nas - neki testovi, kao onaj na slici, ali na svakih mesec dana, bili bi dobrodošli.
Iz teme "Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?" može da se vidi da "sve valja i ništa ne valja", pa je zaključak da su dizeli nekako isti, dok se ne desi neki incident ("NIS", "Mol", "OMV", a sad i "Eko"), a to je moguće kod svih proizvođača/distributera...
Na žalost nema podataka o kvalitetu dizela na kod nas - neki testovi, kao onaj na slici, ali na svakih mesec dana, bili bi dobrodošli.
Iz teme "Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?" može da se vidi da "sve valja i ništa ne valja", pa je zaključak da su dizeli nekako isti, dok se ne desi neki incident ("NIS", "Mol", "OMV", a sad i "Eko"), a to je moguće kod svih proizvođača/distributera...
Alfa je stil... ostalo je status...
- zivojin
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 8v 2001,Lancia delta 1.6 8v 1993
- Lokacija: Kikinda
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Uvek sipam na Nis pumpama,nikad nisam imao problema,cak sta vise,cini mi se da mi kola i rade bolje.....
- Alex V6
- Garaža: V6 inside
- Lokacija: Srbija
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Kako ono bi? Na dizel se ore, na plin se kuva....
Morao sam.
Morao sam.
- junky01
- Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT - Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Ja zadnje dve godine redovno sipam samo na Eco pumpi i nisam imao problema.
Nisam palio auto 3 dana posto sam slomio ruku, pa me mrzelo da ga cistim od snega ali kresnucu ga sutra da vidim kako ce da se ponasa.
Nisam palio auto 3 dana posto sam slomio ruku, pa me mrzelo da ga cistim od snega ali kresnucu ga sutra da vidim kako ce da se ponasa.
- alfa&omega
- Garaža: Fiat Punto 1.9 JTD
Fiat Coupe 20 VT
Alfa 155 TS 2.0 16V Sport
Alfa 166 2.4 JTD Distinctive
Alfa 147 1.9 JTD Distinctive
Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive - Lokacija: Prijepolje
- Lokacija: Prijepolje
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Iz dugogodisnjeg licnog, a i tudjeg iskustva sa dizel gorivom mogu samo da zakljucim da bez obzira koliko je jak neki brend kod nas ( EKO, Mol i dr.) nece imati kvalitetno gorivo jer je mentalitet ljudi u nasoj drzavi koji dolaze u kontakt sa njim, pre sipanja u rezervoare, takav da ce voda uvek nekako da se nadje u njemu. Sve ove reklame i marketing, Avio ovo-ono je cista prevara
-
Ka
- Drug Član
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Nije sve do proizvodjača,veliki udeo imaju distributeri i sami prodavci odnosno pumpe!Samo da napomenem da je pranje jedne cisterne od 36 tona izuzetno skupa rabota i većina vlasnika istih retko kad to radi tako da......prosto kao šamar
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Ma taj plin više nije ni za kuvanjealex v6 napisao:Kako ono bi? Na dizel se ore, na plin se kuva....
Morao sam.
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Mogao bi Nelle da kao čovek sa znanjem iz struke da neki predlog za provere količine vode u gorivu ako je to moguće odraditi u "kućnoj radinosti" .
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Džaba testovi kod nas kad se na svakoj pumpi mulja drugačije, takav nam mentalitet.dusanGT napisao: Na žalost nema podataka o kvalitetu dizela na kod nas - neki testovi, kao onaj na slici, ali na svakih mesec dana, bili bi dobrodošli.
Mogao bi Nelle da kao čovek sa znanjem iz struke da neki predlog za provere količine vode u gorivu ako je to moguće odraditi u "kućnoj radinosti" .
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Problemi navedeni ovde se rešavaju jednostavno: kontrola kvaliteta (uzimanje uzoraka je sa pumpe) i objavljivanje rezultata - kompanije koje proizvode i distribuiraju derivate sasvim dobro posluju, pa mogu "malo" da ulože i u kontrolu - nema boljeg marketinga od toga...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
jedan dobar drug je seeeeef na jednoj velikoj OMV pumpi koju znamo svi i kaze mi covjek da je ED kod nas svuda isti: NIS-ov. Jedino MOL dovlaci iz madjarske. Covjek uvezao BMW e60 520d i kaze fino u prirucniku/garanciji (nisam siguran tacno) da ne smije ni pod tackom razno da sipa ED sa aditivima (avio dizel, maxx motion i sl), ili garancija nece vaziti ili nesto tako slicno.
Iskreno mislim da je to sve od slucaja do slucaja i od pumpe do pumpe, mada sam nesto primjetio da je avio dizel na EKO pumpi na vidikovcu izrazito los, a sa MOL-a izrazito dobro (posebno one dvije prije Bajakova).
A onomad, prije 12-13 godina je jedan pumpadzija iz CG (hint za one koji znaju: kotorska raskrsnica) kod mog starog prepravljao 2-3 cisterne i tu pravio bukvalno nemoguce kombinacije (komore u komori, skriveni ventili, dupli ventili i sl) i prevozio sve i svasta i svakako. U toku od par godina je napravio malu imperiju sa pumpama i brand spanking new kamionima a ruku bih bio spreman da ulozim da sva ta nova oprema nije bila cista...
Ali slazem se Dusane, trebalo bi objaviti neku analizu, ali je realno da nema ko.. ko sisa sta je u interesu naroda - ko plati vise...
Iskreno mislim da je to sve od slucaja do slucaja i od pumpe do pumpe, mada sam nesto primjetio da je avio dizel na EKO pumpi na vidikovcu izrazito los, a sa MOL-a izrazito dobro (posebno one dvije prije Bajakova).
A onomad, prije 12-13 godina je jedan pumpadzija iz CG (hint za one koji znaju: kotorska raskrsnica) kod mog starog prepravljao 2-3 cisterne i tu pravio bukvalno nemoguce kombinacije (komore u komori, skriveni ventili, dupli ventili i sl) i prevozio sve i svasta i svakako. U toku od par godina je napravio malu imperiju sa pumpama i brand spanking new kamionima a ruku bih bio spreman da ulozim da sva ta nova oprema nije bila cista...
Ali slazem se Dusane, trebalo bi objaviti neku analizu, ali je realno da nema ko.. ko sisa sta je u interesu naroda - ko plati vise...
Assumption is the mother of all fuckups
- EnricoAdams
- Garaža: Alfa Romeo 156 restyle 1.9 JTD 16V
- Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Beograd <-> Lazarevac
Post
Re: Voda u dizelu + niske temperature
Koliko sam ja upoznat na OMVu bi ovaj Max-Motion dizel trebao da bude uvozni, a ovaj obican je NISov. Ko MOLa je sve uvozno koliko sam ja upucen.