Parametri
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Parametri
Ako se dobiju drugačije vrednosti napona očitavanjem na dijagnostici da li se onda sa sigurnošću može reći da je MAF pokvaren? Da li se priključivanjem dijagnostike i očitavanjem parametara dok auto radi u mestu, sa povremenim dodavanjem gasa, može ustanoviti neispravnost MAF-a?
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
Ako se na velikom broju obrtaja i u vožnji (kad struja vazduha povećava protok izmeren MAFom) dobiju voltaže koje su oko 4.0V, a ne 4.5V-4.6V, moguće je da je MAF prljav... Nije realno merenje ako se u mestu turira, jer na protok utiču i obrtaji i struja vazduha. Zbog toga dobar dynotest ima ventilatore koji simuliraju struju vazduha kao u vožnji...
Mnogo lakši slučaj je kad MAF ima "električni" problem - tada je obično izlazni signal dovoljno iznad gornje granice, da ga, kao grešku, detektuje i ugrađena ECU dijagnostika...
Pored max. vrednosti, bitan je i izgled krive promene količine usisanog vazduha. Na slici levo je svetlo plava kriva sa malom imperfekcijom u zoni ubrzanja, što je normalna posledica regulacije pritiska turbine, a na slici desno kriva bez te deformacije...

Mnogo lakši slučaj je kad MAF ima "električni" problem - tada je obično izlazni signal dovoljno iznad gornje granice, da ga, kao grešku, detektuje i ugrađena ECU dijagnostika...
Pored max. vrednosti, bitan je i izgled krive promene količine usisanog vazduha. Na slici levo je svetlo plava kriva sa malom imperfekcijom u zoni ubrzanja, što je normalna posledica regulacije pritiska turbine, a na slici desno kriva bez te deformacije...


Alfa je stil... ostalo je status...
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Parametri
Bio sam sa drugarom skoro kod jednog majstora koji je nakačio auto na dijagnostiku, malo pustio auto da radi u leru, malo turirao i rekao da je najverovatnije MAF pokvaren. Meni to nije delovalo ubedljivo pa sam savetovao drugara da ništa ne dira. Zato postavljam ovo pitanje.
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
Bez dijagnostike u vožnji samo može da se nagađa...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Parametri
ima li ko neki validan link za neku ***** verziju?
Poslednja izmena od sErGiO u Čet Nov 21, 2013 11:18 am, izmenjeno 1 put ukupno.
Rezlog: Piraterija na forumu nije dozvoljena.
Rezlog: Piraterija na forumu nije dozvoljena.
Assumption is the mother of all fuckups
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Parametri
posto sam mogao da radim po 4 parametra u prolazu, radio sam dva prolaza...
nadam se da sam malo bolje sredio graf...
1.
2.
Na drugom grafu da li su ovi spike-ovi boost pressure prihvatljivi ili da rastavljam overboost ventil?
Na prvom grafu je vidljivo odstupanje napona na MAF-u tako da cu morati da skidam crijevo da vidim da li je u redu i da cistim maf (skoro sam vidio da je bila pukla kutija za filter za vazduh pa je to mozda uzrok zaprljanosti).
Kolika su odstupanja u naponu i kolicini dobijenog vazduha koja su prihvatljiva u smislu da, nakon ciscenja i eventualnog sredjivanja crijeva, treba reci: MAF je zreo za mijenjanje?
nadam se da sam malo bolje sredio graf...
1.

2.

Na drugom grafu da li su ovi spike-ovi boost pressure prihvatljivi ili da rastavljam overboost ventil?
Na prvom grafu je vidljivo odstupanje napona na MAF-u tako da cu morati da skidam crijevo da vidim da li je u redu i da cistim maf (skoro sam vidio da je bila pukla kutija za filter za vazduh pa je to mozda uzrok zaprljanosti).
Kolika su odstupanja u naponu i kolicini dobijenog vazduha koja su prihvatljiva u smislu da, nakon ciscenja i eventualnog sredjivanja crijeva, treba reci: MAF je zreo za mijenjanje?
Assumption is the mother of all fuckups
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
Po meni je izlazni signal MAFa relativno mali (oko 3.8V na 4000o/min): ili je u pitanju zaprljan/stari filter za vazduh (mali protok, ali dobar MAF) ili ima neka rupa u sistemu usisa ("neočitan" vazduh) ili je MAF prljav. Može da bude i kombinacija, pa je dobro da se eliminiše stvar po stvar.
Najbolje da se prvo sredi kutija filtera za vazduh, proveri rebrasto crevo između MAF i kompresora i čistoća filtera za vazduh. Ima dve varijante:
a) ako je sve to OK, tek onda sledi čišćenje MAF ili pozajmica sigurno ispravnog MAF od nekog sa istom 147com, pa ponovo dijagnostika ili
b) ako nije sve OK, sredi se problem, pa dijagnostika u vožnji.
Najbolje da se prvo sredi kutija filtera za vazduh, proveri rebrasto crevo između MAF i kompresora i čistoća filtera za vazduh. Ima dve varijante:
a) ako je sve to OK, tek onda sledi čišćenje MAF ili pozajmica sigurno ispravnog MAF od nekog sa istom 147com, pa ponovo dijagnostika ili
b) ako nije sve OK, sredi se problem, pa dijagnostika u vožnji.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Parametri
hvala na komentaru.
kutiju sam sredio prije par mjeseci ali ne znam kada je pukla... filter je odradio10 000 km, moram da radim mali servis pa cu taman usput sve drugo da eliminisem pa cu ponovo na dijagnostiku...
a reci mi misljenje za overboost? da li su ovi spike-ovi prihvatljivi?
kutiju sam sredio prije par mjeseci ali ne znam kada je pukla... filter je odradio10 000 km, moram da radim mali servis pa cu taman usput sve drugo da eliminisem pa cu ponovo na dijagnostiku...
a reci mi misljenje za overboost? da li su ovi spike-ovi prihvatljivi?
Assumption is the mother of all fuckups
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
Jesu, ako je Alfa remapovana, a ako nije, malo se "ulenjio" overboost ventil, ali ne smeta...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Parametri
Nije remapovana, ali ok, da znam. Kada budem imao vremena uradicu ono sto je Deki odradio..
Hvala ti puno na komentarima.
Hvala ti puno na komentarima.
Assumption is the mother of all fuckups
- cobra0171
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 JTD
- Lokacija: Banja Luka
- Lokacija: Banja Luka
Post
Re: Parametri
Dusane mozes li prokomentarisati moja mjerenja:

Jasno je da je razlika izmedju potrebne i izmjerene kolicine vazduha, ali me buni to sto je signal oko 4.5V na 3500 rpm, na vecem broju obrtaja je i nesto preko 4.6V.
Na sta te upucuju ovi podaci. Na sledecoj slici su isti parametri samo umjesto MAF signala sam stavio overboost solenoid parametre


Jasno je da je razlika izmedju potrebne i izmjerene kolicine vazduha, ali me buni to sto je signal oko 4.5V na 3500 rpm, na vecem broju obrtaja je i nesto preko 4.6V.
Na sta te upucuju ovi podaci. Na sledecoj slici su isti parametri samo umjesto MAF signala sam stavio overboost solenoid parametre

- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
cobra0171 - dijagrami ne izgledaju kao realan rezultat merenja... Zato je i predlog da se test radi u četvrtoj brzini od 1500-4000o/min.
Ipak... neobična je kombinacija relativno velike voltaže signala sa MAF i male količine usisanog vazduha... Da nemaš možda pogrešan MAF?
Drugi problem je veći "desired boost pressure" u odnosu na "boost pressure" pri ubrzanju (u kombinaciji sa relativno velikim "boost control solenoid" procentom) što je gotovo nemoguće, osim ako ima neka pukotina u crevima posle turbine... Ali onda bi bilo dosta crnog dima...
Ipak... neobična je kombinacija relativno velike voltaže signala sa MAF i male količine usisanog vazduha... Da nemaš možda pogrešan MAF?
Drugi problem je veći "desired boost pressure" u odnosu na "boost pressure" pri ubrzanju (u kombinaciji sa relativno velikim "boost control solenoid" procentom) što je gotovo nemoguće, osim ako ima neka pukotina u crevima posle turbine... Ali onda bi bilo dosta crnog dima...
Alfa je stil... ostalo je status...
- cobra0171
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 JTD
- Lokacija: Banja Luka
- Lokacija: Banja Luka
Post
Re: Parametri
Ponovicu test kao sto si naveo, treba li da snimam jos koje parametre?dusanGT napisao:cobra0171 - dijagrami ne izgledaju kao realan rezultat merenja... Zato je i predlog da se test radi u četvrtoj brzini od 1500-4000o/min.
MAF nisam mijenjao, ranije je motor imao miran tih rad, bez ikakvih problema, crnog dima nije bilo, mala potrosnja, itd. Bilo mi je puklo rebrasto crijevo prije turbine, pa sam pretpostavljao da je to osnovni problem za malu kolicinu usisanog vazduha. Motor nije imao snage, bilo je dosta crnog dima i jako je postao bucan. Crijevo sam sanirao, crnog dima ima malo pri naglom ubrzanju, snaga se vratila, ali je i dalje motor jako bucan. Probavao sam i sa iskopcanim MAF-om ali situacija je ista sa nesto slabijim performansama.dusanGT napisao:Ipak... neobična je kombinacija relativno velike voltaže signala sa MAF i male količine usisanog vazduha... Da nemaš možda pogrešan MAF?
Kao sto sam gore naveo crnog dima ima malo pri naglim ubrzanjima, ali ipak pregledacu sva crijeva. Motor je presao 235000 km.dusanGT napisao:Drugi problem je veći "desired boost pressure" u odnosu na "boost pressure" pri ubrzanju (u kombinaciji sa relativno velikim "boost control solenoid" procentom) što je gotovo nemoguće, osim ako ima neka pukotina u crevima posle turbine... Ali onda bi bilo dosta crnog dima...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
Samo one parametre koji su na dijagramima u drugoj poruci na ovoj strani... Obrtaji, vazduh, boost (traženo i ostvareno), gorivo i solenoid...
Alfa je stil... ostalo je status...
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Parametri
Jel mora bas u cetvrtoj da se meri, posto je na 4000 obrtaja brzina preko 140kmh, pa moze samo na auto putu da se odradi bezbedno?dusanGT napisao: Zato je i predlog da se test radi u četvrtoj brzini od 1500-4000o/min.

- Vlada AR
- Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
- Lokacija: 26222
Post
Re: Parametri
Evo ja juče, ponovo na brzinu, snimio parametre u dva navrata.
Tražena i izmerena količina vazduha odstupa na visokim obrtajima a i napon MAF senzora ide najviše do 4,2V na 4000ob/min
Da li ovo znaći da je MAF "popustio" ili postoji neka prepreka na usisu (nov filter vazduha je stavljen pre 1000km, prekontrolisana creva)


Tražena i izmerena količina vazduha odstupa na visokim obrtajima a i napon MAF senzora ide najviše do 4,2V na 4000ob/min
Da li ovo znaći da je MAF "popustio" ili postoji neka prepreka na usisu (nov filter vazduha je stavljen pre 1000km, prekontrolisana creva)


- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
@bums85 - bitno je da ubrzanje bude dovoljno sporo da mogu dovoljno tačno da se izmere parametri (i njihovi odnosi), a brzina doprinosi da protok usisanog vazduha bude veći. Ako nije bezbedno, test se ne preporučuje.
@Vlada AR - jedno od ta dva, a možda i "neizmereni" vazduh: kroz pukotinu u sistemu usisa ulazi vazduh kojeg MAF ne registruje.
@Vlada AR - jedno od ta dva, a možda i "neizmereni" vazduh: kroz pukotinu u sistemu usisa ulazi vazduh kojeg MAF ne registruje.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Vlada AR
- Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
- Lokacija: 26222
Post
Re: Parametri
Ne znam, da li postoji mogućnost da sam stavion neki krš od filtera za vazduh, koji nije dovoljno protočan. Znam da je filter bio nekog meni nepoznatog proizvođaća.
Neizmereni vazduh može samo da vuče na crevu MAF-turbina, sto bih eliminisao, kao manje verovatno obzirom da sam ga skoro skidao, kada sam čistio MAF i prelepio na onim rebrima, pošto je bilo malo ispucalo (u planu je nabavka drugog).
Neizmereni vazduh može samo da vuče na crevu MAF-turbina, sto bih eliminisao, kao manje verovatno obzirom da sam ga skoro skidao, kada sam čistio MAF i prelepio na onim rebrima, pošto je bilo malo ispucalo (u planu je nabavka drugog).
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
Ima još nešto u datim dijagramima što bi moglo da objasni relativno mali izmereni protok (tj. odgovarajuću voltažu signala MAFa). Iz odnosa krive izmerenog boosta i krive obrtaja vidi se da maximalni boost nastupa mnogo pre maksimalnih obrtaja. U tom smislu, ako maksimalni boost ima standardne fabričke vrednosti (nije rađen remap), ni protok ne može da bude enormno veliki.
Važna napomena: na dijagramu se vidi da mala promena voltaže MAF signala (od 4.23V do 4.56V) znači promenu u protoku od 480kg/h do 640kg/h, tj. 33% (kriva 3). Odavde može da se zaključi da "malo" neispravan MAF može da izmeri protok sa nesrazmerno velikom greškom.

Važna napomena: na dijagramu se vidi da mala promena voltaže MAF signala (od 4.23V do 4.56V) znači promenu u protoku od 480kg/h do 640kg/h, tj. 33% (kriva 3). Odavde može da se zaključi da "malo" neispravan MAF može da izmeri protok sa nesrazmerno velikom greškom.

Alfa je stil... ostalo je status...
- kAcA
- Garaža: Alfa GT
- Lokacija: Sarajevo
- Lokacija: Sarajevo
Post
Re: Parametri
Dusane, zamolio bih te da baciš pogled na moje parametre. Termostat je malo u krizi i drzi temperaturu na cca 73C (crtica ispod)
http://speedy.sh/9pSx7/test2-radnatemp.csv
Hvala unaprijed!
http://speedy.sh/9pSx7/test2-radnatemp.csv
Hvala unaprijed!
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
Ne mogu ništa da zaključim, jer je CSV sa čudnim vrednostima parametara i nepregledan zbog neodgovarajuće upotrebe zareza... U čemu je to mereno?
Alfa je stil... ostalo je status...
- kAcA
- Garaža: Alfa GT
- Lokacija: Sarajevo
- Lokacija: Sarajevo
Post
Re: Parametri
MultiEcuScan, kod mene je sve uredno, jedino ako nisam izvrsio neke izmjene pa greskom spasio. Pogledat cu cim dodjem kuci. Hvala ti!
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
Pokušaj da CSV direktno (bez izmena) učitaš u Excel, pa da napraviš dijagrame (sa odgovarajućim osama) - to je mnogo lakše analizirati nego tabele...
Jedino što sam mogao da vidim je da imaš Alfu GT sa Euro4 JTDm motorom, sudeći po MAFu sa "digitalnim" izlazom...
Jedino što sam mogao da vidim je da imaš Alfu GT sa Euro4 JTDm motorom, sudeći po MAFu sa "digitalnim" izlazom...
Alfa je stil... ostalo je status...
- kAcA
- Garaža: Alfa GT
- Lokacija: Sarajevo
- Lokacija: Sarajevo
Post
Re: Parametri
Evo Dusane za pocetak ovako, valjda sta pomogne mada mislim da je pretrpan dijagram

