Od skora mi se javio jedan meni vrlo iritantan problem, prvo paljenje u toku dana narocito na nižim temperaturama ne uspeva, upali iz drugog, treceg, cetvrtog puta kako kad. Nekad upali iz prve ali to je uglavnom kada je temeperatura preko 20 stepeni.
Kada pokusam da je upalim prvi put, samo zavergla normalno ali ne upalai motor, neki put posle drugog verglanja krene da se kao pali motor ali motor radi dosta nestabilno i obrtaljka stoji na 500 obrtaja (kao da svi cilindri ne rade recimo) ako ne dodam i ne zadrzim malo gas motor bi se ponovo ugasio.
Svako sledece paljenje u toku dana pali najnormalnije bez ikakvog problema sve do malo duzeg stajanja npr. da prenoci.
Prosle zime mi je na najvecim mrazevima palila iz prve bez ikakvog problema.
Inace imam i ugradjen plin.
Letos mi se javio slican problem koji je samod sebe nestao.
Na pocetku leta tj. kada su pocele one najvece vrucine kada bi duze stajao direktno izlozen na suncu nije isto hteo iz prve da upali.
To se desavalo nekih nedelju dana mozda malo jace i prestalo je samo od sebe.
Evo a ovaj problem sa paljenjem traje vec vise od mesec dana.
Citao sam da moze da to bude usled raznih stvari, da kao zbog dugog stajanja benzina u rezervoaru ako se vozi na plin benzin izgubi oktansku vrednost pa da zbog toga teze pali, kondezata vode u rezervoaru, malo benzina u rezervoaru itd.
Da napomenem da je meni benzin u rezervoaru uvek strogo preko pola i da uvek ga vozeim i po malo na benzinu da se dizne nebi zaprljale itd. tako da ima cirkulacije benzina a i kao sto rkoh uvek ga drzim preko pola.
Procitao sam jos da bi to moglo biti do loseg protokomera.
Dva puta sam skinuo konektor od protokomera i uvek je upalio iz prve ali opet ne mogu da budem siguran, mozda se tako namestilo posto nije bilo bas hladno taj dan negde oko 19 steopeni. Sacekacu da mlo zahladni neki dan pa cu pokusati 3-4 dana za redom rano ujutru da ga upalim.
Da, da napomenem da imam i greske na dijagnostici P1173 i kako kad P0420.
Koje su se javljale pre na nekih pređenih 400 km ili vise a sad sve cesce mi pali lampicu na cak pređenih 40 - 80 km od obrisane greske neki put mogu preci i vise km ali se interval samanjio od njihovog javljanja.
Inace imam ugradjen Bluetooth OBD2 ELM327 sa relejom da kida struju na Bluetooth ELM327 adapteru kada nema kontakta tako da mi adpter stoji uvek ustekan u OBD portu na kolima a parametre i greske pratim (i brisem) preko Torque programa na Android telefonu.
Majstor kod koga odrzavam auto mi je rekao da te greske oce da upali zbog loseg podesenog plina ili loseg goriva. Nisam toliko obracao paznju na njih jel auto lepo vuce i na plinu i na benzinu a i potrosnja mi je super, bord mi ispisuje 7.9 ali po mojim merenjima je i manja negde oko 7.1 ili malo vise ,a greska (p1173 a nekad p0420) se javljala se na pređenih 400-500 km ali sada sve ucestalije pa sam resio i time da se pozabavim.
Molim za vase savete i predloge.
Sta je moguci uzrok gore neavedenih gresaka.
Ako znete nekog dobrog majstora za plin koji je na potezu Krusevac-Trstenik-Kraljevo koji moze da proveri i podesi parametre plina na 147-ci napisite mi.

