
Radna temperatura
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Radna temperatura
Tesko da smo doktorirali ako ljudi misle da mogu da gaze auto kome se voda zagrejala na radnu temperaturu, a ulje ne i da to sve nije bitno. 

Acqua-Olio-Benzina
- cuno
- Garaža: AUDI S4 B7 Avant
- Lokacija: Pancevo
- Lokacija: Pančevo
Post
Re: Radna temperatura
Pa ako ljudi iz ovih objašnjenja nisu skapirali kada mogu da "gaze" po gasu onda tu nema pomoći.
Pozdrav od Ivana!
Pozdrav od Ivana!

- Bogdan156
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD M-jet
Post
Re: Radna temperatura
Boga mi primetio sam da moja nece da se popne na vise od 75 stepeni od kad je pocelo ovo hladnije vreme. Do cega je problem, termostat ili nesto drugo, i koliko kesa otprilike treba da bi se sanirao taj problem?
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: Radna temperatura
Najbolje je sto svako shvata sve na svoj nacin... a ne cita ono sto je napisano...
nisam pogresno postavio vec nikada nisam ni doveo u vezu grejanje vode i ulja... jedino sto sam rekao je da se voda greje brze od ulja... sto u sustini i jeste apsolutno tacno...
e sad onaj deo koji sam mislio da cete da skapirate bez previshe opsirnog objasnjenja, ali kao sto se vidi nema nista od toga, je:
toplota se ne prenosi od bloka vec od cilindara i glave, jer se tu dogadja explozija...cisto da budemo tacni ako se vec hvatas za slamku da bi nekoga ispravio...
nebitno koliko je fabricki merac temperature/pritiska nepouzdan, ulje kao i voda da bi hladili motor moraju da cirkulisu...
u toj cirkulaciji je bitno stanje i vodene i uljne pumpe...
dakle ako uzmemo u obzir da su uljni kanali na glavi i bloku cc ~8-25mm onda dolazimo da zakljucka da gusto ulje pravi zastoj. tj. "backpressure" u cirkulaciji kroz motor kada nije dovoljno viskozno... odatle i fabriski podaci o "radnom pritisku ulja" jer se tek tada moze uzeti da je protok ulja kroz motor dovoljan da efikasno odvodi toplotu iz gornjeg dela motora...
mislis da neprecisnost fabrickog meraca nije uzeta u obzir kada je pisano uputstvo ili da nije kalibrisan na propisanu vrednost od 0.5 bara... verujem da je to jedina vrednost na kojoj je tacan... ostale su nebitne iovako...
ali ok... odavno sam zakljucio da je ovde svako najpametniji cak i bez argumenata... i nema razloga nekome objasniti nesto jer ce na kraju svi i dalje raditi kako ONI misle da treba a ne kako je neko sa inzinjerskom diplomom ko je zaista napravio taj motor misli da treba... u sustini to je i najbolje sto bi neko vama govorio sta da radite... BRE! ovo je Srbija, zemlja izabranih i svi su najpametniji
zato nam i tako dobro ide... pfff
poz.
nisam pogresno postavio vec nikada nisam ni doveo u vezu grejanje vode i ulja... jedino sto sam rekao je da se voda greje brze od ulja... sto u sustini i jeste apsolutno tacno...
e sad onaj deo koji sam mislio da cete da skapirate bez previshe opsirnog objasnjenja, ali kao sto se vidi nema nista od toga, je:
toplota se ne prenosi od bloka vec od cilindara i glave, jer se tu dogadja explozija...cisto da budemo tacni ako se vec hvatas za slamku da bi nekoga ispravio...
nebitno koliko je fabricki merac temperature/pritiska nepouzdan, ulje kao i voda da bi hladili motor moraju da cirkulisu...
u toj cirkulaciji je bitno stanje i vodene i uljne pumpe...
dakle ako uzmemo u obzir da su uljni kanali na glavi i bloku cc ~8-25mm onda dolazimo da zakljucka da gusto ulje pravi zastoj. tj. "backpressure" u cirkulaciji kroz motor kada nije dovoljno viskozno... odatle i fabriski podaci o "radnom pritisku ulja" jer se tek tada moze uzeti da je protok ulja kroz motor dovoljan da efikasno odvodi toplotu iz gornjeg dela motora...
mislis da neprecisnost fabrickog meraca nije uzeta u obzir kada je pisano uputstvo ili da nije kalibrisan na propisanu vrednost od 0.5 bara... verujem da je to jedina vrednost na kojoj je tacan... ostale su nebitne iovako...
ali ok... odavno sam zakljucio da je ovde svako najpametniji cak i bez argumenata... i nema razloga nekome objasniti nesto jer ce na kraju svi i dalje raditi kako ONI misle da treba a ne kako je neko sa inzinjerskom diplomom ko je zaista napravio taj motor misli da treba... u sustini to je i najbolje sto bi neko vama govorio sta da radite... BRE! ovo je Srbija, zemlja izabranih i svi su najpametniji

poz.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 1.9 jtd
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Radna temperatura
isuvishe bukvalno shvacenih tvrdjenja tako da nema smisla dalje polemisati...
npr. ne prenosi se temperatura od bloka motora vec preko bloka motora (logicno jer se ulje i voda ne nalaze u komori za sagorjevanje vec cirkulisu kroz blok i glavu motora takodje). Ne znam kako si shvatio da sam rekao da blok motora proizvodi toplotu,a sto se naslucuje iz tvog prethodnog posta.
whatever, I'm over and out
npr. ne prenosi se temperatura od bloka motora vec preko bloka motora (logicno jer se ulje i voda ne nalaze u komori za sagorjevanje vec cirkulisu kroz blok i glavu motora takodje). Ne znam kako si shvatio da sam rekao da blok motora proizvodi toplotu,a sto se naslucuje iz tvog prethodnog posta.
whatever, I'm over and out
- Bogdan156
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD M-jet
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
4,5 - 5.000 dinara deo i 2 - 2.500 ruke.
Re: Radna temperatura
Termostat ti je stalno otvoren.Bogdan156 napisao:Boga mi primetio sam da moja nece da se popne na vise od 75 stepeni od kad je pocelo ovo hladnije vreme. Do cega je problem, termostat ili nesto drugo, i koliko kesa otprilike treba da bi se sanirao taj problem?
4,5 - 5.000 dinara deo i 2 - 2.500 ruke.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- Bogdan156
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD M-jet
Post
Re: Radna temperatura
Ok, hvala puno.Dragon napisao:Termostat ti je stalno otvoren.Bogdan156 napisao:Boga mi primetio sam da moja nece da se popne na vise od 75 stepeni od kad je pocelo ovo hladnije vreme. Do cega je problem, termostat ili nesto drugo, i koliko kesa otprilike treba da bi se sanirao taj problem?
4,5 - 5.000 dinara deo i 2 - 2.500 ruke.
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Radna temperatura
Jao izvini, tek sad sam se setio da ti vozis 2.4 mjet....ovo sam napisao za 1.9 8v, tako da ti to nije bas pouzdana informacija.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- cuno
- Garaža: AUDI S4 B7 Avant
- Lokacija: Pancevo
- Lokacija: Pančevo
- ale944
- Contact:
- Garaža: Porsche 944 turbo, Alfa 147 selespeed,Alfa Crosswagon, Panda 0.9
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Radna temperatura
kad upalis hladan auto, pusti par minuta na leru da radi,i dok jos nije postigao radnu temp., znaci negde na 40-50-60 C pipni hladnjak , ako je mlak ili topao imas problem sa zaglavljenim termostatom u otvorenom polozaju ili ne zatvara lepo, u svakom slucaju za zamenu.
http://www.novaspeed.rs ChipTuning
- Bogdan156
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD M-jet
Post
Re: Radna temperatura
Hvala vam u svakom slucaju, svejedno planiram druzenje sa majstorom zbog zamene ulja, kao i da proverim trapove, nasa putevi su uzeli danak na trapovima, tako da strepim od tog susreta, taman cu pogledati i ovo.
- ale944
- Contact:
- Garaža: Porsche 944 turbo, Alfa 147 selespeed,Alfa Crosswagon, Panda 0.9
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Radna temperatura
ako menjas uzmi behr, malo je skuplji ali su najbolji
http://www.novaspeed.rs ChipTuning