Radna temperatura
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Radna temperatura
Koliko km vam je potrebno da auto postigne radnu temperaturu, mislim na JTD?
Danas sam merio po ovom vremenu (oko 5 stepeni) i nije bila guzva u gradu. Treba mi oko 7 -8 kilometara. Da li je to normalno ili bi trebalo brze?
Promenio sam termostat, ali kad smo ga menjali, ispostavi se da termo davac ima drugaciji dzek, pa smo stavili stari. I sad to radi, ali temperatura mi stoji zakucana na nekih 85, a ne na 90.
Danas sam merio po ovom vremenu (oko 5 stepeni) i nije bila guzva u gradu. Treba mi oko 7 -8 kilometara. Da li je to normalno ili bi trebalo brze?
Promenio sam termostat, ali kad smo ga menjali, ispostavi se da termo davac ima drugaciji dzek, pa smo stavili stari. I sad to radi, ali temperatura mi stoji zakucana na nekih 85, a ne na 90.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- Alex156
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.5v6 (2002)
- Lokacija: Borca
Post
Re: Radna temperatura
Bilo je vec price na ovu temu negde na forumu, uglavnom to je sve ok i moj v6 tako funkcionise
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Radna temperatura
Znam da je bilo, ali nisam mogao da nadjem temu...OK, valjda je sve u redu.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 1.9 jtd
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Radna temperatura
Sve je u redu. Treba mu skoro 10min voznje. Radna temperatura jtd-a je od 80 do 90 stepeni. 85 je normalno sasvim.
- dejan555
- Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm - Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Post
Re: Radna temperatura
Mislite da drži sauh sve do 80 stepeni ?!?!?
Teško ...
Radna temperatura je kad isključi sauh,
ne znam koja je ali verovatno čim se pokazivač pomeri sa 50.
Vi pričate o temperaturi rashladne tečnosti.
Motor postiže radnu temperaturu mnogo pre nego što se to vidi na termometru
u kabini i ta temperatura nije ni 80 ni 90 nego mnogo, mnogo veća.
To bi moglo da se prati i preko actual consumption
na nekim uobičajenim deonicama koje prelazite.
Ovo mi je sad palo napamet pa ću na to da obratim pažnju
po ovom malo hladnijem vremenu.
Teško ...
Radna temperatura je kad isključi sauh,
ne znam koja je ali verovatno čim se pokazivač pomeri sa 50.
Vi pričate o temperaturi rashladne tečnosti.
Motor postiže radnu temperaturu mnogo pre nego što se to vidi na termometru
u kabini i ta temperatura nije ni 80 ni 90 nego mnogo, mnogo veća.
To bi moglo da se prati i preko actual consumption
na nekim uobičajenim deonicama koje prelazite.
Ovo mi je sad palo napamet pa ću na to da obratim pažnju
po ovom malo hladnijem vremenu.
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Radna temperatura
Da, u pravu si. Eto, uobicajeno je da se tako kaze, ali ipak nije pravilno.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: Radna temperatura
bip.. greska...
radna temperatra motora je kada ulje u motoru dostigne odredjenu temperaturu/viskoznost i kada se od toplote klipovi,cilindri i ostalo dovoljno rasire da sve pocne da dihtuje kako treba i da ulje to podmazuje...
prava radna temperatura bi bila moguca za odredjivanje ako bi imao merac temperature ulja u kabini pa preko njega znao kada je motor dovoljno zagrejan...
ovako mozes znati po pritisku ulja... svaki motor ima propisan radni pritisak ulja... od-do i dok se auto ne spusti na taj pritisak ne vozis preko 2500 rpm-a... zavisno od spoljasnje temperature meni nekada treba i 15 km pre nego sto mi se ulje ugreje i pritisak padne gde treba... za to vreme je voda otisla odavno na 85c...
voda se ugreje mnogo brze nego sto se ulje ugreje i motor dostigne radnu temperaturu...
kod turbo motora je to pogotovo izrazeno jer su njemu tolerancije vece bas zbog vece toplote u komori za sagorevanje pa je zbog toga potrebno vishe paziti na temperaturu motora... inace je potrosnja ulja mnogostruko povecana kod ljudi koji teraju hladne motore preko 2500 rpma...
radna temperatra motora je kada ulje u motoru dostigne odredjenu temperaturu/viskoznost i kada se od toplote klipovi,cilindri i ostalo dovoljno rasire da sve pocne da dihtuje kako treba i da ulje to podmazuje...
prava radna temperatura bi bila moguca za odredjivanje ako bi imao merac temperature ulja u kabini pa preko njega znao kada je motor dovoljno zagrejan...
ovako mozes znati po pritisku ulja... svaki motor ima propisan radni pritisak ulja... od-do i dok se auto ne spusti na taj pritisak ne vozis preko 2500 rpm-a... zavisno od spoljasnje temperature meni nekada treba i 15 km pre nego sto mi se ulje ugreje i pritisak padne gde treba... za to vreme je voda otisla odavno na 85c...
voda se ugreje mnogo brze nego sto se ulje ugreje i motor dostigne radnu temperaturu...
kod turbo motora je to pogotovo izrazeno jer su njemu tolerancije vece bas zbog vece toplote u komori za sagorevanje pa je zbog toga potrebno vishe paziti na temperaturu motora... inace je potrosnja ulja mnogostruko povecana kod ljudi koji teraju hladne motore preko 2500 rpma...
- cuno
- Garaža: AUDI S4 B7 Avant
- Lokacija: Pancevo
- Lokacija: Pančevo
Post
Pozdrav od Ivana!
Re: Radna temperatura
Nemam šta da dodam sem da i kod mene treba jedno 15-tak kilometara da budem siguran da je auto zagrejan a temp vode mi je negde oko 75 stepeni do 90 u zavisnosti kako ga vozim i kakvo mu je opterećenje. Primetio sam da kada idem recimo autoputem i kada ga držim 170 i više dođe negde do 80-85 stepeni pa kada posle takve vožnje uđem u grad i pređem na gradsku kreni-stani vožnju počne da prelazi 90 stepeni ali se tada odmah pali ventilator i spušta temperaturu na standradnu oko 75-80 stepeni.JaMaL napisao:bip.. greska...
radna temperatra motora je kada ulje u motoru dostigne odredjenu temperaturu/viskoznost i kada se od toplote klipovi,cilindri i ostalo dovoljno rasire da sve pocne da dihtuje kako treba i da ulje to podmazuje...
prava radna temperatura bi bila moguca za odredjivanje ako bi imao merac temperature ulja u kabini pa preko njega znao kada je motor dovoljno zagrejan...
ovako mozes znati po pritisku ulja... svaki motor ima propisan radni pritisak ulja... od-do i dok se auto ne spusti na taj pritisak ne vozis preko 2500 rpm-a... zavisno od spoljasnje temperature meni nekada treba i 15 km pre nego sto mi se ulje ugreje i pritisak padne gde treba... za to vreme je voda otisla odavno na 85c...
voda se ugreje mnogo brze nego sto se ulje ugreje i motor dostigne radnu temperaturu...
kod turbo motora je to pogotovo izrazeno jer su njemu tolerancije vece bas zbog vece toplote u komori za sagorevanje pa je zbog toga potrebno vishe paziti na temperaturu motora... inace je potrosnja ulja mnogostruko povecana kod ljudi koji teraju hladne motore preko 2500 rpma...
Pozdrav od Ivana!

- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Za trenutak sam zaboravio da vozis 2.4
Re: Radna temperatura
cuno napisao: Primetio sam da kada idem recimo autoputem i kada ga držim 170 i više...
Za trenutak sam zaboravio da vozis 2.4

John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- cuno
- Garaža: AUDI S4 B7 Avant
- Lokacija: Pancevo
- Lokacija: Pančevo
- Markoni147
- Garaža: Ford Fiesta ST
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Ali najbolje je da ti kazu ostali koji voze 2.4...
Re: Radna temperatura
Deluje mo da bi trebao da promenis termostat...cuno napisao:spušta temperaturu na standradnu oko 75-80 stepeni.
Ali najbolje je da ti kazu ostali koji voze 2.4...
- Bogdan156
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD M-jet
Post
Re: Radna temperatura
Meni je normalna temperatura negde ispod 90 stepeni, i treba joj jedno 10-15 min lagane voznje da se zagreje kako treba a do tad ne prelazim 2000 rpm.
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: Radna temperatura
Kada se vozis konstantno velikom brzinom po hladnom vremenu voda se ohladi to je normalno 75-80 je ok... i meni na ts-u se isto desava u gradu je ~90 zakucano na auto putu kada idem 160-180 padne na ~75-80c... oduvek... i na drugim markama kola sam primetio isto...
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 1.9 jtd
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Znaci pod radnom temperaturom se podrazujeva temperatura bloka motora tj. rashladne tecnosti. Ulje postize optimalnu viskoznost na 80 stepeni temperature motora pa je normalna radna temepratura sve izmedju 80 i 90. Na JTD se prva brzina ventilatora pali na 97 stepeni a druga na 110. Sve provjeravano preko Alfa Diag-a.
Alfini cajgeri grijese i to prilicno,ali za sve je karakteristicno da grijese prije nego motor dodje na radnu temperaturu i to za 10-15 stepeni (kako na kojem primjerku),dok tu izmedju 80-90 pocinje da bude skoro pa tacan.
Re: Radna temperatura
Grijesis. Radna temperatura nije mnogo veca od 80-90 tj. nije uopste. Upravo je to radna temperatura. To je temperatura bloka motora odnosno rashladne tecnosti dok ulazi u termostat iz bloka motora. Ti si vjerovatno mislio na temperaturu sagorjevanja u glavi klipa,ona jeste mnogo mnogo veca. Na JTD-u oko 2500F,sto dodje izmedju 800 i 900 stepeni C.dejan555 napisao:Mislite da drži sauh sve do 80 stepeni ?!?!?
Teško ...
Radna temperatura je kad isključi sauh,
ne znam koja je ali verovatno čim se pokazivač pomeri sa 50.
Vi pričate o temperaturi rashladne tečnosti.
Motor postiže radnu temperaturu mnogo pre nego što se to vidi na termometru
u kabini i ta temperatura nije ni 80 ni 90 nego mnogo, mnogo veća.
To bi moglo da se prati i preko actual consumption
na nekim uobičajenim deonicama koje prelazite.
Ovo mi je sad palo napamet pa ću na to da obratim pažnju
po ovom malo hladnijem vremenu.
Znaci pod radnom temperaturom se podrazujeva temperatura bloka motora tj. rashladne tecnosti. Ulje postize optimalnu viskoznost na 80 stepeni temperature motora pa je normalna radna temepratura sve izmedju 80 i 90. Na JTD se prva brzina ventilatora pali na 97 stepeni a druga na 110. Sve provjeravano preko Alfa Diag-a.
Alfini cajgeri grijese i to prilicno,ali za sve je karakteristicno da grijese prije nego motor dodje na radnu temperaturu i to za 10-15 stepeni (kako na kojem primjerku),dok tu izmedju 80-90 pocinje da bude skoro pa tacan.
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: Radna temperatura
Ako ulje postize optimalnu viskoznost izmedju 80-90c rashladne tecnosti zasto onda pritisak ulja (koji zavisi direktno od njegove viskoznosti) se ne spusti na normalu tj. na radni pritisak ~15km a temperatura rashlande tecnosti dostigne ~90c vec za 5 km max. ?
Po pravilu temperatura rashladne tecnosti nema mnogo veze sa radnom temperaturom motora koja zavisi od optimalnog pritiska ulja zbog podmazivanja.
Ulju treba mnogo vishe vremena da kompletno procirkulishe kroz zagrejan motor i da se svih 6 litara zagreju do optimalne viskoznosti. sto opet nema nikakve veze sa temperaturom vode...
Po pravilu temperatura rashladne tecnosti nema mnogo veze sa radnom temperaturom motora koja zavisi od optimalnog pritiska ulja zbog podmazivanja.
Ulju treba mnogo vishe vremena da kompletno procirkulishe kroz zagrejan motor i da se svih 6 litara zagreju do optimalne viskoznosti. sto opet nema nikakve veze sa temperaturom vode...
- kovalski
- Garaža: ex 156 1.9 JTD 16V giugiaro
remap;
ex 166 2.0 TS
ex 156 SW 2.0 SP3
ex159 SW
ex GTV CUP limitata No_076 2.0 TS
Vectra C CDTI 16V
Yamaha FZ6R - Lokacija: Žabalj
Post
Re: Radna temperatura
@Jamal
da li to znači ako mi posle 10-15km vožnje pokazuje 80-90c, ne znači da mogu odmah da ga "gazim"?
da li to znači ako mi posle 10-15km vožnje pokazuje 80-90c, ne znači da mogu odmah da ga "gazim"?
- cuno
- Garaža: AUDI S4 B7 Avant
- Lokacija: Pancevo
- Lokacija: Pančevo
Post
Re: Radna temperatura
Pa posle toliko kilometara bi trebalo da možeš da ga "zgaziš".
Ja ga vala gazim pa kako mu bude! Nisam primetio neke probleme, pu, pu da ne ureknem!
Ja ga vala gazim pa kako mu bude! Nisam primetio neke probleme, pu, pu da ne ureknem!
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: Radna temperatura
Ne znam da li vi u 147/156/159 imate merac pritiska ulja u kabini... nemaju sva kola... ako imate onda je lako... vidi koji ti je radni pritisak ulja u uputstvu i kada dodje dotle mozes da ga zgazis...
primera radi na 75ici je radni pritisak 0.5-1 bar sve zavisi od kategorije ulja koju koristim... na leru... kada je auto ugrejan... ja kada upalim auto on je ~4.5-5 bara... treba mi oko 15km da mi padne na 0.5 bara na leru... tek onda je ulje dovoljno "retko" da moze pri vecem gasu da dovoljno brzo da kruzi po motoru i da podmazuje kako treba...
primera radi na 75ici je radni pritisak 0.5-1 bar sve zavisi od kategorije ulja koju koristim... na leru... kada je auto ugrejan... ja kada upalim auto on je ~4.5-5 bara... treba mi oko 15km da mi padne na 0.5 bara na leru... tek onda je ulje dovoljno "retko" da moze pri vecem gasu da dovoljno brzo da kruzi po motoru i da podmazuje kako treba...
- cuno
- Garaža: AUDI S4 B7 Avant
- Lokacija: Pancevo
- Lokacija: Pančevo
- dejan555
- Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm - Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Post
Re: Radna temperatura
Sad ste otišli predaleko... 
Zašto bi se ulje sporije grejalo od vode kad je direktno cilindru,
a ne tek nekoliko cm dalje u bloku, kruži sporije i ima ga manje količinski?
Propisan pritisak ulja mi ne znači ništa jer em nemam cajger za to em
nigde nije definisano (isto važi i za tempreraturu ulja)
Takođe je besmisleno da ulje dostiže neku viskoznost pri nekoj temperaturi
rashladne tečnosti - ni u jednom slučaju ne znaš gde se tatemperatura meri.
Inače se viskoznost ulja definiše na 100 celzijusa.
Ako neko insistira na tome da je radna temperatura ustvari temperatura
rashladne tečnosti, onda uredu, ali to je izvedena veličina.
Paljenje ventilatora na preko 100 stepeni govori o nekoj neispravnosti.
Što se gaženja tiče, ko se previše bavi raznim temperaturama i viskoznostima
je na putu da bude dekoncentrisan pri vožnji, pa se u takvim slučajevima
gaženje tj. prevelike brzine ne preporučuju
Čim počne da radi mirno i spusti sauh na ispod 1000 o eto ga na radnoj
(ECU odlučio, ne ja
) temperaturi, spreman za "gaženje" 

Zašto bi se ulje sporije grejalo od vode kad je direktno cilindru,
a ne tek nekoliko cm dalje u bloku, kruži sporije i ima ga manje količinski?
Propisan pritisak ulja mi ne znači ništa jer em nemam cajger za to em
nigde nije definisano (isto važi i za tempreraturu ulja)
Takođe je besmisleno da ulje dostiže neku viskoznost pri nekoj temperaturi
rashladne tečnosti - ni u jednom slučaju ne znaš gde se tatemperatura meri.
Inače se viskoznost ulja definiše na 100 celzijusa.
Ako neko insistira na tome da je radna temperatura ustvari temperatura
rashladne tečnosti, onda uredu, ali to je izvedena veličina.
Paljenje ventilatora na preko 100 stepeni govori o nekoj neispravnosti.
Što se gaženja tiče, ko se previše bavi raznim temperaturama i viskoznostima
je na putu da bude dekoncentrisan pri vožnji, pa se u takvim slučajevima
gaženje tj. prevelike brzine ne preporučuju

Čim počne da radi mirno i spusti sauh na ispod 1000 o eto ga na radnoj
(ECU odlučio, ne ja


- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: Radna temperatura
OK.. u sustini auto je tvoj radi sa njim sta god zelis.
Ja samo kazem sta ljudi koji prave motore kazu... i ako malo znas o konstrukciji motora i kako sve to radi i zasto i logicno je...
Dakle da skratim, moj drugar automehanicar mi je oduvek pricao da obozava dva tipa vozaca jer mu ostavljaju najvishe para redovno... one koji "odmaraju" nogu na kvacilu i vole da uklapaju brzine 10 sek... i one koji gaze automobile dok su hladni
a ti razmisli zasto...

Ja samo kazem sta ljudi koji prave motore kazu... i ako malo znas o konstrukciji motora i kako sve to radi i zasto i logicno je...
Dakle da skratim, moj drugar automehanicar mi je oduvek pricao da obozava dva tipa vozaca jer mu ostavljaju najvishe para redovno... one koji "odmaraju" nogu na kvacilu i vole da uklapaju brzine 10 sek... i one koji gaze automobile dok su hladni

a ti razmisli zasto...
- cuno
- Garaža: AUDI S4 B7 Avant
- Lokacija: Pancevo
- Lokacija: Pančevo
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 1.9 jtd
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Radna temperatura
Ljudi radna temperatura se odnosi na temperaturu bloka motora. On direktno predaje toplotu rashladnoj tekucini koja ga i hladi kad je termostat pusti u hladnjak na otprilike 78 stepeni kad se pocinje otvarati. Ulje se grije takodje zahvaljujuci cirkulaciji kroz blok motora. Temperatura rashladne tekucine se mjeri na ulazu u termostat gdje je ona jednaka temperaturi bloka motora.
Ventilator ima dvije brzine. Prva se kao sto rekoh na JTD pali na 97 stepeni. Druga prema podacima na netu na 110 stepeni,ali je prakticno sa ispravnim autom nemoguce doci do paljenja druge brzine,tj. ona ce se upaliti samo ako iz nekog razloga prva nije ispravna tj. termoprekidac ne upali prvu brzinu (desava se na Alfama ponekad). Prva brzina vrati temperaturu na 85 stepeni bukvalno za 20ak sekundi.
Pritisak ulja stvara pumpa ulja i logicno je da je na pocetku pritisak veci jer valja ulje podici iz kartera sve do glave motora. Kako ulje postaje rijedje zahvaljuci tome sto se grije tako pumpa obara pritisak ulja jer ono lakse cirkulishe kada je rijedje i nema vishe potrebe za vecim pritiskom. Motorna ulja optimalnu viskoznost dostizu na oko 80 stepeni C radne temperature motora (znaci temperature bloka motora) i to se smatra donjom granicom potrebne temperature za optimalan rad motora (najmanje habanje dijelova motora koji se krecu i podmazuju).
To Jamal: malo brkash stvari. I temperatura ulja i rashladne tecnosti su u vezi sa temperaturom bloka motora jer im blok motora predaje toplotu zahvaljujuci emisiji toplote sagorjevanja od cega se on sam grije.
Temperatura motora ne zavisi od pritiska ulja vec obrnuto. Ulje dobija toplotu cirkulacijom kroz blok motora koji se grije,a pumpa ulja sa povecanjem temperature i postizanjem optimalne viskoznosti ulja obara taj pritisak. Cajgeri su nepouzdani,tako da ne mozes uzimati u obzir tajminge,tj. da sada cajger za pritiska ulja mora da padne istovremeno kada i poraste cajger za temp. Fakat se ulje malo sporije grije od rashladne tecnosti ali to nije neka razlika da se motor ne moze "razvuci" cim se zagrije na radnu temperaturu.
Da skratim pricu naopako si postavio uzrocno-posledicne veze.
Ventilator ima dvije brzine. Prva se kao sto rekoh na JTD pali na 97 stepeni. Druga prema podacima na netu na 110 stepeni,ali je prakticno sa ispravnim autom nemoguce doci do paljenja druge brzine,tj. ona ce se upaliti samo ako iz nekog razloga prva nije ispravna tj. termoprekidac ne upali prvu brzinu (desava se na Alfama ponekad). Prva brzina vrati temperaturu na 85 stepeni bukvalno za 20ak sekundi.
Pritisak ulja stvara pumpa ulja i logicno je da je na pocetku pritisak veci jer valja ulje podici iz kartera sve do glave motora. Kako ulje postaje rijedje zahvaljuci tome sto se grije tako pumpa obara pritisak ulja jer ono lakse cirkulishe kada je rijedje i nema vishe potrebe za vecim pritiskom. Motorna ulja optimalnu viskoznost dostizu na oko 80 stepeni C radne temperature motora (znaci temperature bloka motora) i to se smatra donjom granicom potrebne temperature za optimalan rad motora (najmanje habanje dijelova motora koji se krecu i podmazuju).
To Jamal: malo brkash stvari. I temperatura ulja i rashladne tecnosti su u vezi sa temperaturom bloka motora jer im blok motora predaje toplotu zahvaljujuci emisiji toplote sagorjevanja od cega se on sam grije.
Temperatura motora ne zavisi od pritiska ulja vec obrnuto. Ulje dobija toplotu cirkulacijom kroz blok motora koji se grije,a pumpa ulja sa povecanjem temperature i postizanjem optimalne viskoznosti ulja obara taj pritisak. Cajgeri su nepouzdani,tako da ne mozes uzimati u obzir tajminge,tj. da sada cajger za pritiska ulja mora da padne istovremeno kada i poraste cajger za temp. Fakat se ulje malo sporije grije od rashladne tecnosti ali to nije neka razlika da se motor ne moze "razvuci" cim se zagrije na radnu temperaturu.
Da skratim pricu naopako si postavio uzrocno-posledicne veze.
Poslednja izmena od Djo83 u Pon Okt 19, 2009 10:01 pm, izmenjeno 4 puta ukupno.
- cuno
- Garaža: AUDI S4 B7 Avant
- Lokacija: Pancevo
- Lokacija: Pančevo
- dejan555
- Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm - Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Post
Re: Radna temperatura
Da, kao i mnoge druge teme sa beskrajnom raspravomcuno napisao:Ovo smo valjda doktorirali?!
