AR 155 Q4
- REDZEP
- Garaža: tomos APN 4,peglica,sporet na drva za rad preko zime
- Lokacija: gde Timok pozdravlja Veljkov grad
Post
Re: AR 155 Q4
pakovati 164 u 155...mnogo posla mnogo prerada...ali izvodljivo...
ucestvujem u projektu,pomocicu koliko mogu
ucestvujem u projektu,pomocicu koliko mogu
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: AR 155 Q4
@Starac Vujadin: Q2 turbo (ne Q4 turbo)
P.S. sebi kopam grob time jer u TBi ne moze gas, ali svejedno. bila bi sprava i po.
sta reci za 155 24V Q4? dosao sam na ideju nezavisno od tebe, svejedno odlicna je. pomislio sam na to prvi put kad sam se vozio u (sad nazalost bivsoj) 164Q4 od Bate TopFM-a
@Redzep:
izvodljivo? pa naravno, kad si spakovao 1.7 16V 4x4 (od 33-ke) pod Sprinta, sve je izvodljivo! 

P.S. sebi kopam grob time jer u TBi ne moze gas, ali svejedno. bila bi sprava i po.

sta reci za 155 24V Q4? dosao sam na ideju nezavisno od tebe, svejedno odlicna je. pomislio sam na to prvi put kad sam se vozio u (sad nazalost bivsoj) 164Q4 od Bate TopFM-a
@Redzep:


- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: AR 155 Q4
@deki
Napisao sam Q4 turbo (iako se auto nije tako zvao) da se ne bi pomesalo sa Q4 V6...Svidja mi se sto si uvideo da taj auto ipak nije toliko bozanstven i da je V6 prava stvar. A 1750 tbi obecava, ali polako...
Jedino ogranicenje projekta je sto motor ne bi smeo da se dira zato sto je Motronic (poseban samo za 164 q4) povezan sa menjacem i 4wd pogonom, ali mislim da bi 230ks bilo sasvim dovoljno, pogotovu uz neka olaksavanja. Jos kad bi motor mogao da se povuce iza prednje osovine zbog balansa i da se time cela salt tabla sa sedistem pomakne skoro iza B stuba...ali to bi vec bilo preterano
Napisao sam Q4 turbo (iako se auto nije tako zvao) da se ne bi pomesalo sa Q4 V6...Svidja mi se sto si uvideo da taj auto ipak nije toliko bozanstven i da je V6 prava stvar. A 1750 tbi obecava, ali polako...
Jedino ogranicenje projekta je sto motor ne bi smeo da se dira zato sto je Motronic (poseban samo za 164 q4) povezan sa menjacem i 4wd pogonom, ali mislim da bi 230ks bilo sasvim dovoljno, pogotovu uz neka olaksavanja. Jos kad bi motor mogao da se povuce iza prednje osovine zbog balansa i da se time cela salt tabla sa sedistem pomakne skoro iza B stuba...ali to bi vec bilo preterano

Poslednja izmena od starac vujadin u Sre Avg 26, 2009 7:41 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Acqua-Olio-Benzina
- Blade
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa romeo GT q2
Alfa Romeo 156 TI (Chadjava)
Alfa Romeo 156 V6 SP2 '02
Alfa Romeo 33 Veloce `88
Alfa Romeo 33 Permanent 4
Alfa Romeo 33 1.7 16v
Alfa Romeo 166 3.2
Ex: Alfa Romeo 33 S2 QV `89 part car
Ex: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SP3 '01
Ex: Alfa Romeo 33 S3 part car
Ex: Alfa Romeo 33 S2 1.7 QV part car
Ex: 33 S1 1.3 - Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Re: AR 155 Q4
Ma bolja ideja i laksa ali samo ko se snalazi sa brusilicom nego ne znam sta sa kardanom
znaci 33 3.0 ko onaj nemac sto napravi samo jos Q4 230 hp





Jednom alfa uvek alfa !!!
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 156 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2
Šesta. GT Q2
Sedma. treca serija 33 1.7 16v
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 156 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2
Šesta. GT Q2
Sedma. treca serija 33 1.7 16v
- acasmc@146
- Garaža: Alfa Romeo 146 1.6TS '97
- Lokacija: Mladenovac
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
ako bi taj auto mogao da se spusti na oko 1.3 tone to bi bio zmaj...
jedini problem je sto je centralni diff elektronski kontrolisan, ali to se moze srediti prostim potenciometrom za hydro pumpu i moze dati 0-100% raspored snage napred nazad... tako da se moze voziti kao prednja ili zadnja vuca ili 50-50...
a menjac je naravno pogadjate Getrag 6 speed... nije alfin i sigurno nije italijanski kao ni 4wd... koji je od Steyr-Puch-a...
Re: AR 155 Q4
pazi, zasto je to problem... realno ako bi zeleo stvarno brutalan, auto a ne 1.7 tona cudo od 164... u svakom slucaju bi se otvorio jos malo i stavio drugi komp na taj motor... odvojio ga od diffa i menjaca i izbegao tonu problema... kapiram da taj diff moze da radi i bez elektronike kao i menjac naravno... izgubio bi fanci prebacivanje snage i ogranicavanje obrtnog momenta pri menjanju brzina... dakle zrtvovao konfor zarad performansi... ne vidim tu nista lose...Jedino ogranicenje projekta je sto motor ne bi smeo da se dira zato sto je Motronic (poseban samo za 164 q4) povezan sa menjacem i 4wd pogonom
ako bi taj auto mogao da se spusti na oko 1.3 tone to bi bio zmaj...
jedini problem je sto je centralni diff elektronski kontrolisan, ali to se moze srediti prostim potenciometrom za hydro pumpu i moze dati 0-100% raspored snage napred nazad... tako da se moze voziti kao prednja ili zadnja vuca ili 50-50...
a menjac je naravno pogadjate Getrag 6 speed... nije alfin i sigurno nije italijanski kao ni 4wd... koji je od Steyr-Puch-a...
Poslednja izmena od JaMaL u Sre Avg 26, 2009 9:41 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: AR 155 Q4
da, da... imao bi skoro 200KS po toni...
zanimljivo, ja sam do sad citao nesto da je taj 4x4 prakticno mrtav bez tog kompa koji ga kontrolise. jel neko sa foruma skoro uzeo 164Q4 sa ubacenim V6 turbo i? totalno bezveze ide... jedino te diffove izmenjati i sa tim se igrati ali ... vec ozbiljno zalazimo u smirglanje kolca a zec? ne zna se da li je uopste u sumi!

zanimljivo, ja sam do sad citao nesto da je taj 4x4 prakticno mrtav bez tog kompa koji ga kontrolise. jel neko sa foruma skoro uzeo 164Q4 sa ubacenim V6 turbo i? totalno bezveze ide... jedino te diffove izmenjati i sa tim se igrati ali ... vec ozbiljno zalazimo u smirglanje kolca a zec? ne zna se da li je uopste u sumi!

- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: AR 155 Q4
Pazi koliko sam ja skapirao ljude i skice...
menjac je problem... mora biti taj specijalni getrag koji se vezuje na kardan inace ceo 4wd ode... a 4wd se kontrolise preko abs-a... ne kao moderni sistemi preko kompa... dakle nema veze sa motorom... cita senzore g sile i abs-a i koci i prebacuje snagu, hidraulicno naravno, na potrebne tockove... ne koci motor niti ogranicava obrtaje... nema veze sa tim... cisto mehanicka reakcija na senzore obtanaj tockova. ljudi kazu da mozes da je zaneses u drift bez problema...
menjac je problem... mora biti taj specijalni getrag koji se vezuje na kardan inace ceo 4wd ode... a 4wd se kontrolise preko abs-a... ne kao moderni sistemi preko kompa... dakle nema veze sa motorom... cita senzore g sile i abs-a i koci i prebacuje snagu, hidraulicno naravno, na potrebne tockove... ne koci motor niti ogranicava obrtaje... nema veze sa tim... cisto mehanicka reakcija na senzore obtanaj tockova. ljudi kazu da mozes da je zaneses u drift bez problema...
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: AR 155 Q4
Nazalost, mogucnost da se nesto radi na motoru nije ostvraljiva u relanosti, pogotovu ne tako prosto. Ideja da se napakuje mehanika iz 164 q4 u karoseriju od 155 nije nova kod mene...razmisljam o njoj vec dve godine najmanje i proucavao sam taj sistem jos kada se pojavio, a i sada. To je dobar 4wd sistem koji je isao ispred svog vremena, ali istinu govoreci je strahovito komplikovan. Uz njega ide Motronic 3.7 koji je specijalno razvijen samo za 164 q4 i ne moze da funkcionise sa drugim kompjuterom. Ceo Viscomatic prati brzinu vozila, obrtaje motora, polozaj leptira gasa, parametre ABS i polozaj zakretanja tockova i na osnovu pravi raspored odnosa izmedju prednje i zadnje osovine (100-0 i obratno), a obrtni moment se rasporedjuje preko Torsena i viskoznog kvacila u skladu sa gore spomenutim parametrima. Ne postoji mogucnost da se ocuvaju sve osobine tog sistema i pracenja svih parametara ako se prcka po motoru. A gubljenje i dela kvaliteta sto nosi Viscomatic je gubljenje sustine tog vozila...Zasto bi to radili - onda mozemo da stavimo bilo sta, stavimo Quaife sper za prednji pogon, ali to nije dovoljno dobro...ili da imamo 155 q4 i njen 4wd sistem koji je ok, ali nije tako dobar kao Viscomatic. Inace da stvar bude teza motor je posebno optimizovan za tu verziju i ima drugaciju jednu bregastu i jos par stvari. Ako bih hteo da radim tako nesto i da uletim u projekat ne bih hteo da se odreknem necega vec to da ocuvam i eventualno da unapredim. Jedina, ali u praksi neostvarljiva solucija je da se pravi nova mapa, ali ona bi iziskivala gomilu testiranja pod razlicitim uslovima, a to samo fabrika moze da odradi. Steyer je potorsio skoro 35 miliona dolara da bi razvio taj sistem i optimizovao sve elemente koji ga cine...znaci ne mozemo ocekivati da ce ovde neki entuzijasta sa manjkom vremena i para da zezne Alfu i Bosch zajedno. Taj motor od 230, 231 ili 232 ks kako vam drago je to sto mozete da dobijete, a mislim da je dosta i da ne treba suvise razglabati oko toga jer to i nije primarna stvar. Moze da se promeni zadnji lonac i ako se strpne koji dodatni konj snage to je to.
Da li je potrebno da napomenem da niko nikada nije pojacavao motor u 164 q4?
Da li je potrebno da napomenem da niko nikada nije pojacavao motor u 164 q4?
Acqua-Olio-Benzina
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: AR 155 Q4
ok.. malo proucio...
nije komplikovan... cak sta vishe.. pametan je... ne komplikovan... to je mnogo bolje...
idemo redom:
motronic nema nikakve veze sa viscomaticom.
abs nema nikakve veze sa motronicom.
viscomatic ima veze sa ova 2 na najgluplji moguci nacin, presretanjem, tj. splitovanjem signala.
viscomatic uzima signale od ecua i abs-a i to: obrtaji, brzina, ugao volana, tps, pritisak pedale kocnice i polozaj menjaca (tj. samo da li je u rikvercu) brzina kretanja svakog tocka i svake osovine...
manje vishe standardni parametri za svaki auto, sem par i totalno nezavisni od motronica i abs-a.
prednji diff je otvoren, srednji je dakle visco i zadnji je 2 way torsen...
jedina stvar koje je glupa u vezi sa njim jeste sto ima mape predefinisane za razlicite vrste proklizavanja... odnosno kada proklizavanje prednje i zadnje osovine izadje iz zadatih parametara aktivne kontrole onda se pale genericke mape.. tj. pretpostavlja se da je u pitanju sneg, led, kisa ili nesto sto odgovara zadatim parametrima proklizavanja... to ej jedini glup deo... nije skroz aktivan...
tj. ako bi stavio 350ks motor unutra viscomatic bi totalno poludeo jer ne bi znao da managuje tu snagu i slip...
EDIT: Holandjani su radili konverzije Q4 pogotovu Sam van Lingen poznatiji kao SAVALI, postovan je filmic malo iznad... on je radio kitove za 3.5l i oko 290-350 ks sve zavisi da li je 12v ili 24v alfa... imas par linkova na netu od likova sa njegovim motorom, jedan bas u q4 se zali kako mu diferencijali ponekad ostanu zakljucani u rear wheel drive modu kada ga malo jace vozi, pogotovu po kisi... sto se lako objasnjava gore navedenim "glupim mapama" u viscomaticu...
nije komplikovan... cak sta vishe.. pametan je... ne komplikovan... to je mnogo bolje...
idemo redom:
motronic nema nikakve veze sa viscomaticom.
abs nema nikakve veze sa motronicom.
viscomatic ima veze sa ova 2 na najgluplji moguci nacin, presretanjem, tj. splitovanjem signala.
viscomatic uzima signale od ecua i abs-a i to: obrtaji, brzina, ugao volana, tps, pritisak pedale kocnice i polozaj menjaca (tj. samo da li je u rikvercu) brzina kretanja svakog tocka i svake osovine...
manje vishe standardni parametri za svaki auto, sem par i totalno nezavisni od motronica i abs-a.
prednji diff je otvoren, srednji je dakle visco i zadnji je 2 way torsen...
jedina stvar koje je glupa u vezi sa njim jeste sto ima mape predefinisane za razlicite vrste proklizavanja... odnosno kada proklizavanje prednje i zadnje osovine izadje iz zadatih parametara aktivne kontrole onda se pale genericke mape.. tj. pretpostavlja se da je u pitanju sneg, led, kisa ili nesto sto odgovara zadatim parametrima proklizavanja... to ej jedini glup deo... nije skroz aktivan...
tj. ako bi stavio 350ks motor unutra viscomatic bi totalno poludeo jer ne bi znao da managuje tu snagu i slip...
EDIT: Holandjani su radili konverzije Q4 pogotovu Sam van Lingen poznatiji kao SAVALI, postovan je filmic malo iznad... on je radio kitove za 3.5l i oko 290-350 ks sve zavisi da li je 12v ili 24v alfa... imas par linkova na netu od likova sa njegovim motorom, jedan bas u q4 se zali kako mu diferencijali ponekad ostanu zakljucani u rear wheel drive modu kada ga malo jace vozi, pogotovu po kisi... sto se lako objasnjava gore navedenim "glupim mapama" u viscomaticu...
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: AR 155 Q4
Napisao si tek da bi nesto kontrirao, a u stvari si opisom rada celog sistema dosao do istog saznanja. Tebe je zaintrigiralo zasto nesto ne moze, pa bi to hteo posto poto da opovrgnes i uhvatio se za nebitno pitanje tuninga tog motora.
Btw, i letva volana mora da bude samo Q4, ne moze da bude neka druga.
Inace, da ne bi ljudi pomilsili da je Viscomatic nepouzdan, sto vrlo cesto ide uz komplikovanost - sistem se pokazao vrlo pouzdanim, ne kvari se, ali nazalost rezervni delovi su u danasnje vreme problem, pogotovu senzori koji "osluskuju desavanja"
Ovo ti je nesto konfuzno napisano - jel povezano il` nije povezano, jel glup ili nije glup...ali u svakom slucaju je sve povezano sto svuda pise, cak i da si duze proucavao i normalno je da je tako...a i nije glup, samo je komplikovan jer sklop radi nesto sto je ispred svog vremena za klasu automobila u kojoj se nalazi.motronic nema nikakve veze sa viscomaticom.
abs nema nikakve veze sa motronicom.
viscomatic ima veze sa ova 2 na najgluplji moguci nacin, presretanjem, tj. splitovanjem signala.
viscomatic uzima signale od ecua i abs-a i to: obrtaji, brzina, ugao volana, tps, pritisak pedale kocnice i polozaj menjaca (tj. samo da li je u rikvercu) brzina kretanja svakog tocka i svake osovine...
manje vishe standardni parametri za svaki auto, sem par i totalno nezavisni od motronica i abs-a.
Super...posledica toga je da auto u tim uslovima ne koci nista...znaci nista nisu uradili, samo su poremetili sistem.EDIT: Holandjani su radili konverzije Q4 pogotovu Sam van Lingen poznatiji kao SAVALI, postovan je filmic malo iznad... on je radio kitove za 3.5l i oko 290-350 ks sve zavisi da li je 12v ili 24v alfa... imas par linkova na netu od likova sa njegovim motorom, jedan bas u q4 se zali kako mu diferencijali ponekad ostanu zakljucani u rear wheel drive modu kada ga malo jace vozi, pogotovu po kisi... sto se lako objasnjava gore navedenim "glupim mapama" u viscomaticu...
Btw, i letva volana mora da bude samo Q4, ne moze da bude neka druga.
Inace, da ne bi ljudi pomilsili da je Viscomatic nepouzdan, sto vrlo cesto ide uz komplikovanost - sistem se pokazao vrlo pouzdanim, ne kvari se, ali nazalost rezervni delovi su u danasnje vreme problem, pogotovu senzori koji "osluskuju desavanja"
Acqua-Olio-Benzina
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: AR 155 Q4
ma jok, pogresno si me shvatio, nisam zeleo da opovrgnem nista... samo sam odavno naucio da je auto elektronika veoma prosta i glupa stvar koju ljudi bez potrebe misticizuju... posto se bavim kompjuterima 17+ godina... i ne kao igranjem igrara i instaliranjem sistema, vec imam blisko znanje programiranja i projektovanja hardware nikada mi nije bilo jasno zasto su auto sistemi kontrole toliko prosti i zaostali...
sto se motronica i viscomatica tice... nisu povezani u smislu da motronic ili viscomatic nekako komuniciraju preko posebnog jezika itd... vec viscomatic uzima iste signale senzora koje uzima i motronic i onda ih on zasebno tumaci na svoj nacin, naravno bez uzimanja oba ecu-a na sto sto se kaze i na sto ne mogu ti reci da li rec o cistom uzimanju signala sa istog izvora ili visco dolazi posle motronica itd... nigde ne kaze da imaju bilo kakvu komunikaciju...
Sto se tice holandjana, a sto sam i rekao "ponekad" nije uvek... ne znam kako da ti objasnim blize rad sistema da bi ukapirao... ali recimo da ako krenes normalno sa 1000 rpma radice.. ako ga potpises sa 350 ks i krenes da ga bacakas nece uvek... to je poenta...
ono sto sam napisao da je polu glup... da objasnim ovako, projektovan je da bude savrseno uparen sa standardnim motorom.. dakle Nm koje on pravi... naravno +- 10% kako to obicno ide.
e sad zamisli da ti jedna osovina ide 25% brze od druge... u tom trenutku pali se pumpa visco prebacuje snagu 25% na osovinu koja je sporija, gledaju se ostali senzori itd... to je dakle moguce po osnovnom programu... onda se ocekuje da klizanje prestane jer je austrijanac ispitivanjem utvrdio da je to maximum koji moze da se desi sa tim Nm i KS na tom automobilu...(primer, ne znam koji je limit programa u %)
e sad ako ti nastavis da dajes gas na automobilu koji ima +100ks, umesto smanjivanja proklizavanje se povecava jer je i snaga veca... onda ecu, naranvo ne znajuci da imas 100ks vishe, vidi da ne uspeva da smanji proklizavanje i prepoznaje recimo led ili blato kao podlogu na osnovu te pretpostavke i senzora on ukljucuje mapu koja je predodredjena za tu poglogu, dakle u tom trenutku prestaje aktivna kontrola i prelazi se na mapu jer su parametri van definisanih okvira... on i dalje koci tockove i prebacuje snagu, ali ne na osnovu spoljnih senzora, koji su mu vec konfuzni, vec na osnovu 1-2 parametara koji se onda gledaju, recimo brzine automobila i pritiskanja kocnice...
recimo jedan od bisera programiranja je da pri jakom kocenju sav pogon se prebacuje napred a pozadi ostaje cisto mehanicki torsen da stabilizuje zadnji kraj i abs naravno.
ima jos mnogo naprdnih funkcija koje ovaj 4wd ima kao sto je naprimer eliminacija torque streera feelinga, dakle tako se podesavaju diffovi u toku skretanja da ne osecas kroz volan nista kao na drugim 4wd ili automobilima sa prednjom vucom... imas osecaj kao da vozis zadnju vucu...
letva je posebna zbog senzora koji cita % zakretanja volana... jer je sigurnije citati letvu u kabini nego tockove u atmosferskim uslovima...
dakle stvarno nisam zeleo "samo da kontriram" vec me mnogo svrbi kada neko napise nesto o "pametnim" auto sistemima kontrole... a ne obrazlozi zassto i kako nesto na adekvatan nacin, ne tvrdim ni ja da sam sveznalica, ali ne volim "to je pametno i savrseno ali ne znam zasto"... ucim i ja svaki dan, iz one literature koja mi je dostupna i licnog iskustva sam sastavio kako to radi i tu nema niceg "pametnog" kao oupste ni kod jednog automobila... svaki mobilni telefon je beskonacno pametniji i komplikovaniji od auto ecu-a... o kompjuteru necu da pricam... pc laptop je par svetlosnih godina ispred bilo kog auto ecu-a na planeti...
a to da ne moze, naravno da moze, sve moze pitanje je samo vremena i alata... nista drugo... jedini problem je sto ih ima... koliko, 1206 ukupno napravljenih pa nema svako pametan pristup tome da cacka... ako je razbijen playstation sa 17 miliona linija koda... ovo je smejurija... glupi i banalni primer, ali zamisli koliko tehnologija iz 1990 moze biti komplikovana u danasnje vreme...
da zelis i da mozes da nadjes q4 napravio bi to da radi... pitanje je samo dovoljne zelje i kolicina para...
stvarno ne zelim da se svadjam ili dokazujem pamet, zelim da obrazujem sebe i druge da bi ovaj svet postao malo pametniji jer i ja imam zelju za znanjem ali ne onim "to super radi, ne diraj, nije bitno kako", shvatanje kako nesto radi je osnovna premisa za razumevanje, a razumevanje je osnova ucenja...
stojim iza svega sto sam napisao jer sam i ja dosao do toga iz dostupne dokumentacije, ako neko dokaze da sam pogresio molim ga da obrazlozi da i ja naucim nesto i da se posle javno izvinim...
poz.
sto se motronica i viscomatica tice... nisu povezani u smislu da motronic ili viscomatic nekako komuniciraju preko posebnog jezika itd... vec viscomatic uzima iste signale senzora koje uzima i motronic i onda ih on zasebno tumaci na svoj nacin, naravno bez uzimanja oba ecu-a na sto sto se kaze i na sto ne mogu ti reci da li rec o cistom uzimanju signala sa istog izvora ili visco dolazi posle motronica itd... nigde ne kaze da imaju bilo kakvu komunikaciju...
Sto se tice holandjana, a sto sam i rekao "ponekad" nije uvek... ne znam kako da ti objasnim blize rad sistema da bi ukapirao... ali recimo da ako krenes normalno sa 1000 rpma radice.. ako ga potpises sa 350 ks i krenes da ga bacakas nece uvek... to je poenta...
ono sto sam napisao da je polu glup... da objasnim ovako, projektovan je da bude savrseno uparen sa standardnim motorom.. dakle Nm koje on pravi... naravno +- 10% kako to obicno ide.
e sad zamisli da ti jedna osovina ide 25% brze od druge... u tom trenutku pali se pumpa visco prebacuje snagu 25% na osovinu koja je sporija, gledaju se ostali senzori itd... to je dakle moguce po osnovnom programu... onda se ocekuje da klizanje prestane jer je austrijanac ispitivanjem utvrdio da je to maximum koji moze da se desi sa tim Nm i KS na tom automobilu...(primer, ne znam koji je limit programa u %)
e sad ako ti nastavis da dajes gas na automobilu koji ima +100ks, umesto smanjivanja proklizavanje se povecava jer je i snaga veca... onda ecu, naranvo ne znajuci da imas 100ks vishe, vidi da ne uspeva da smanji proklizavanje i prepoznaje recimo led ili blato kao podlogu na osnovu te pretpostavke i senzora on ukljucuje mapu koja je predodredjena za tu poglogu, dakle u tom trenutku prestaje aktivna kontrola i prelazi se na mapu jer su parametri van definisanih okvira... on i dalje koci tockove i prebacuje snagu, ali ne na osnovu spoljnih senzora, koji su mu vec konfuzni, vec na osnovu 1-2 parametara koji se onda gledaju, recimo brzine automobila i pritiskanja kocnice...
recimo jedan od bisera programiranja je da pri jakom kocenju sav pogon se prebacuje napred a pozadi ostaje cisto mehanicki torsen da stabilizuje zadnji kraj i abs naravno.
ima jos mnogo naprdnih funkcija koje ovaj 4wd ima kao sto je naprimer eliminacija torque streera feelinga, dakle tako se podesavaju diffovi u toku skretanja da ne osecas kroz volan nista kao na drugim 4wd ili automobilima sa prednjom vucom... imas osecaj kao da vozis zadnju vucu...
letva je posebna zbog senzora koji cita % zakretanja volana... jer je sigurnije citati letvu u kabini nego tockove u atmosferskim uslovima...
dakle stvarno nisam zeleo "samo da kontriram" vec me mnogo svrbi kada neko napise nesto o "pametnim" auto sistemima kontrole... a ne obrazlozi zassto i kako nesto na adekvatan nacin, ne tvrdim ni ja da sam sveznalica, ali ne volim "to je pametno i savrseno ali ne znam zasto"... ucim i ja svaki dan, iz one literature koja mi je dostupna i licnog iskustva sam sastavio kako to radi i tu nema niceg "pametnog" kao oupste ni kod jednog automobila... svaki mobilni telefon je beskonacno pametniji i komplikovaniji od auto ecu-a... o kompjuteru necu da pricam... pc laptop je par svetlosnih godina ispred bilo kog auto ecu-a na planeti...
a to da ne moze, naravno da moze, sve moze pitanje je samo vremena i alata... nista drugo... jedini problem je sto ih ima... koliko, 1206 ukupno napravljenih pa nema svako pametan pristup tome da cacka... ako je razbijen playstation sa 17 miliona linija koda... ovo je smejurija... glupi i banalni primer, ali zamisli koliko tehnologija iz 1990 moze biti komplikovana u danasnje vreme...
da zelis i da mozes da nadjes q4 napravio bi to da radi... pitanje je samo dovoljne zelje i kolicina para...
stvarno ne zelim da se svadjam ili dokazujem pamet, zelim da obrazujem sebe i druge da bi ovaj svet postao malo pametniji jer i ja imam zelju za znanjem ali ne onim "to super radi, ne diraj, nije bitno kako", shvatanje kako nesto radi je osnovna premisa za razumevanje, a razumevanje je osnova ucenja...
stojim iza svega sto sam napisao jer sam i ja dosao do toga iz dostupne dokumentacije, ako neko dokaze da sam pogresio molim ga da obrazlozi da i ja naucim nesto i da se posle javno izvinim...
poz.
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: AR 155 Q4
Sve si lepo objasnio kako radi sistem (za one koji ne znaju) i svako ce na osnovu toga zakljuciti da li je moguce uspesno pojacati motor i da pri tome Viscomatic radi svoj posao uspesno i kompletno.
To sto je sistem star 20 godina upravo mu daje na komplikovanosti, ma kako to cudno zvucalo. Upravo je tvoj 75 turbo primer za to sto sam rekao.
Ocigledno razlicito shvatamo komunikaciju...sto se motronica i viscomatica tice... nisu povezani u smislu da motronic ili viscomatic nekako komuniciraju preko posebnog jezika itd... vec viscomatic uzima iste signale senzora koje uzima i motronic i onda ih on zasebno tumaci na svoj nacin, naravno bez uzimanja oba ecu-a na sto sto se kaze i na sto ne mogu ti reci da li rec o cistom uzimanju signala sa istog izvora ili visco dolazi posle motronica itd... nigde ne kaze da imaju bilo kakvu komunikaciju...
Kapiram ja kako radi sistem, zato i kazem da ne valja to sto su oni pokusali.Sto se tice holandjana, a sto sam i rekao "ponekad" nije uvek... ne znam kako da ti objasnim blize rad sistema da bi ukapirao... ali recimo da ako krenes normalno sa 1000 rpma radice.. ako ga potpises sa 350 ks i krenes da ga bacakas nece uvek... to je poenta...
Vrlo lepo si to objasnio i mislim da to daje za pravo ono o cemu pisem.ono sto sam napisao da je polu glup... da objasnim ovako, projektovan je da bude savrseno uparen sa standardnim motorom.. dakle Nm koje on pravi... naravno +- 10% kako to obicno ide.
e sad zamisli da ti jedna osovina ide 25% brze od druge... u tom trenutku pali se pumpa visco prebacuje snagu 25% na osovinu koja je sporija, gledaju se ostali senzori itd... to je dakle moguce po osnovnom programu... onda se ocekuje da klizanje prestane jer je austrijanac ispitivanjem utvrdio da je to maximum koji moze da se desi sa tim Nm i KS na tom automobilu...(primer, ne znam koji je limit programa u %)
e sad ako ti nastavis da dajes gas na automobilu koji ima +100ks, umesto smanjivanja proklizavanje se povecava jer je i snaga veca... onda ecu, naranvo ne znajuci da imas 100ks vishe, vidi da ne uspeva da smanji proklizavanje i prepoznaje recimo led ili blato kao podlogu na osnovu te pretpostavke i senzora on ukljucuje mapu koja je predodredjena za tu poglogu, dakle u tom trenutku prestaje aktivna kontrola i prelazi se na mapu jer su parametri van definisanih okvira... on i dalje koci tockove i prebacuje snagu, ali ne na osnovu spoljnih senzora, koji su mu vec konfuzni, vec na osnovu 1-2 parametara koji se onda gledaju, recimo brzine automobila i pritiskanja kocnice...
Sic: Holandjani i zasto ne valjarecimo jedan od bisera programiranja je da pri jakom kocenju sav pogon se prebacuje napred a pozadi ostaje cisto mehanicki torsen da stabilizuje zadnji kraj i abs naravno
Rekoh to u prethodnom postu...Inace, ti senzori su najosetljiviji.letva je posebna zbog senzora koji cita % zakretanja volana... jer je sigurnije citati letvu u kabini nego tockove u atmosferskim uslovima...
Ja nisam pisao toliko opsirno o tom sistemu jer ovo uopste nije tema za to i ne volim da idem bespotrebno u detalje na forumu, a sve to vrlo lepo objasnjeno moze da se nadje na internetu za mladju ekipu, ko ranije nije citao po casopisima.dakle stvarno nisam zeleo "samo da kontriram" vec me mnogo svrbi kada neko napise nesto o "pametnim" auto sistemima kontrole... a ne obrazlozi zassto i kako nesto na adekvatan nacin, ne tvrdim ni ja da sam sveznalica, ali ne volim "to je pametno i savrseno ali ne znam zasto"... ucim i ja svaki dan, iz one literature koja mi je dostupna i licnog iskustva sam sastavio kako to radi i tu nema niceg "pametnog" kao oupste ni kod jednog automobila... svaki mobilni telefon je beskonacno pametniji i komplikovaniji od auto ecu-a... o kompjuteru necu da pricam... pc laptop je par svetlosnih godina ispred bilo kog auto ecu-a na planeti...
Izmedju dva stava - krutog i aksiomatskog "ne diraj nista, fabrika je uradila najbolje, ne sme nista da se cacka" i cesto lakonskog, nadobudnog, tipicno za ovo podneblje stavom "sve moze da se uradi, nista nije komplikovano, kakva fabrika, nema sta ne moze" ovaj prvi mnogo cesce ispadne ispravan. Toga sam se nagledao u zivotu mnogo puta.a to da ne moze, naravno da moze, sve moze pitanje je samo vremena i alata... nista drugo... jedini problem je sto ih ima...
glupi i banalni primer, ali zamisli koliko tehnologija iz 1990 moze biti komplikovana u danasnje vreme...
To sto je sistem star 20 godina upravo mu daje na komplikovanosti, ma kako to cudno zvucalo. Upravo je tvoj 75 turbo primer za to sto sam rekao.
Ako si pazljivo citao sta sam napisao rekao sam da je to teorijski moguce, ali prakticno neisplativo i nemoguce u "amaterskim uslovima". Ako to nikome nije poslo za rukom napolju, nece ni ovde nekome za normalne pare, a nenormalne pare niko nece da ulaze u to jer je besmisleno. Ne pomaze mnogo tu nikakav inat, entuzijazam i busanje u prsa.da zelis i da mozes da nadjes q4 napravio bi to da radi... pitanje je samo dovoljne zelje i kolicina para...
Naravno - ja sam na osnovu tehnickog opisa sistema i tudjih iskustava shvatio da taj sistem nije pogodan za tuning motora i da ne moze uspesno da vrsi svoju funkciju i da takva prerada nije isplativa i da je gubljenje vremena. Licno bih se u tom projektu vise bavio nekim drugim bitnim pitanjima.shvatanje kako nesto radi je osnovna premisa za razumevanje, a razumevanje je osnova ucenja...
Sve sto si napisao u ovom postu u tehnickom smislu je tacno. Jedino sto ti iz toga izvlacis razlicit zakljucak od mene i to je to.stojim iza svega sto sam napisao jer sam i ja dosao do toga iz dostupne dokumentacije, ako neko dokaze da sam pogresio molim ga da obrazlozi da i ja naucim nesto i da se posle javno izvinim...
Acqua-Olio-Benzina
- mirdza
- Garaža: Giulia Veloce
Mondeo EB - Lokacija: Katowice
- Lokacija: PL/BL
- Masinac
- Drug Član
- Garaža: AR 166 dizlo
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: AR 155 Q4
"Ako si pazljivo citao sta sam napisao rekao sam da je to teorijski moguce, ali prakticno neisplativo i nemoguce u "amaterskim uslovima". Ako to nikome nije poslo za rukom napolju, nece ni ovde nekome za normalne pare, a nenormalne pare niko nece da ulaze u to jer je besmisleno. Ne pomaze mnogo tu nikakav inat, entuzijazam i busanje u prsa"
Putpuno se slazem sa Starcem
Evo ja sam se nameracio da dovedem masinu da ima pogon na 4 tocka ali ce biti permanentan odnos.
Cisto da kazem da je auto bio Q4 i da imam zadnji diferencijal, menjac nabavio.
Do pogona na 4 tocka me deli izrada 2 zupcanika, malo creva za visoke pritiske, par ventila i tona posla oko toga svega.
Putpuno se slazem sa Starcem
Evo ja sam se nameracio da dovedem masinu da ima pogon na 4 tocka ali ce biti permanentan odnos.
Cisto da kazem da je auto bio Q4 i da imam zadnji diferencijal, menjac nabavio.
Do pogona na 4 tocka me deli izrada 2 zupcanika, malo creva za visoke pritiske, par ventila i tona posla oko toga svega.
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: AR 155 Q4
To je turbo, nije atmosferac.mirdza napisao:
~350KS i ide nekako
Da li to znaci da ipak moze?
Acqua-Olio-Benzina
- mirdza
- Garaža: Giulia Veloce
Mondeo EB - Lokacija: Katowice
- Lokacija: PL/BL
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: AR 155 Q4
155 nema celu komplikovanu elektoniku srednjeg diferencijala kao 164 q4... u tome je razlika i radice sa bilo kojom snagom dok ne pukne... to je lancia delta u sustini i pre ce pustiti menjac nego 4wd...
realno kad pricamo o 4wd sistemima 155 ima najbezbolniju varijantu za dodavanje snage... tu naravno ostaje menjac kao najslabija karika, ali to je namerno napravljeno kao i uvek... ako zelis mnogo konja otvori se za dog box... i to je to...
a ima i ludaka koji rade ovo sa kolima od 1.7 tona:
http://www.youtube.com/watch?v=qoERFboQ ... re=related
realno kad pricamo o 4wd sistemima 155 ima najbezbolniju varijantu za dodavanje snage... tu naravno ostaje menjac kao najslabija karika, ali to je namerno napravljeno kao i uvek... ako zelis mnogo konja otvori se za dog box... i to je to...
a ima i ludaka koji rade ovo sa kolima od 1.7 tona:
http://www.youtube.com/watch?v=qoERFboQ ... re=related
- Blade
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa romeo GT q2
Alfa Romeo 156 TI (Chadjava)
Alfa Romeo 156 V6 SP2 '02
Alfa Romeo 33 Veloce `88
Alfa Romeo 33 Permanent 4
Alfa Romeo 33 1.7 16v
Alfa Romeo 166 3.2
Ex: Alfa Romeo 33 S2 QV `89 part car
Ex: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SP3 '01
Ex: Alfa Romeo 33 S3 part car
Ex: Alfa Romeo 33 S2 1.7 QV part car
Ex: 33 S1 1.3 - Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Re: AR 155 Q4
Ma tema presla malko u kako napravit 155 Q4 al da bude trajnija (motor) i malko bolja sa pogonom + atmosverac
Mada bi ja tu skalameriju natrpo u 33 i eto lako i jako i radi sta je proizvodjac napravio


Mada bi ja tu skalameriju natrpo u 33 i eto lako i jako i radi sta je proizvodjac napravio


Jednom alfa uvek alfa !!!
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 156 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2
Šesta. GT Q2
Sedma. treca serija 33 1.7 16v
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 156 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2
Šesta. GT Q2
Sedma. treca serija 33 1.7 16v
- Santino
- potenziato
- Garaža: 155 scary fast
- Lokacija: BG-Zvezdara
Post
Re: AR 155 Q4
ne verujem da bi to bio atmosferski ubica, svaki lancer, impreza bi ga dobila... motor se razvija kasnije, auto bi bio (pre)tezak za solidne performanse... fabricka ima 1470kg, sa dodavanjem v6 agregata ce otici preko 1500kg... sto se olaksavanja tice enterier ima 45kg (ne vise) to sam barem probao!
ako se napravi lagana hauba/gepek, pleksi umesto stakala daj boze da je to oko 1400kg sto jos uvek nije malo.
za mene bi to bio preveliki zalogaj (164q4) pa sam razmisljao o pakovanju 24v na postojeci 4wd pogon. navariti zvono od v6 na postojeci menjac nije problem... postavlja se pitanje da li bi menjac izdrzao 6 impulsa umesto 4 fabricka... i opet performanse nisu neke, za zesci start bi drao korpu i lamelu, motor je slab do 3-4k a auto ne moze da se potpise... moja ima okruglo 1330kg i sa motorom od 166ks stize za nesto ispod 8s, daj boze da ce q4 sa v6 motorom i preko 1400kg ici ispod 7s sto za mene jos uvek nije neki rezultat.
po mom misljenju puno para za malo performansi.

za mene bi to bio preveliki zalogaj (164q4) pa sam razmisljao o pakovanju 24v na postojeci 4wd pogon. navariti zvono od v6 na postojeci menjac nije problem... postavlja se pitanje da li bi menjac izdrzao 6 impulsa umesto 4 fabricka... i opet performanse nisu neke, za zesci start bi drao korpu i lamelu, motor je slab do 3-4k a auto ne moze da se potpise... moja ima okruglo 1330kg i sa motorom od 166ks stize za nesto ispod 8s, daj boze da ce q4 sa v6 motorom i preko 1400kg ici ispod 7s sto za mene jos uvek nije neki rezultat.
po mom misljenju puno para za malo performansi.

Poslednja izmena od Santino u Sub Avg 29, 2009 12:57 pm, izmenjeno 1 put ukupno.

-
ki
- Drug Član
Post
ali generalno nemaju blage veze. Kada budes otvorio jedan V6TB i 2.5-3.0Atmo, bice ti malo jasnije konstrukcione greshke na turbaku, tacnije kada vidish 5mm koksa na glavama, ventilima i svuda gde moze da se nadje. O paljenju/ubrizgavanju da ne pricham..
Pocinje da zamara opste generalizovanje stvari i teoretisanje. Alat u ruke pa proviris malo tamo gde neki filozof nije... Sve je nevidjeno "prosto" i "lako", "identichno", "jednako" itd...
Za Q4V6 na standalone necu ni da komentarishem; prouchi prvo kako bi nashtelovao prepoznavanje knock-a - pa onda prouchavaj dalje. Btw, da napomenem; Najbolji menjach ikada u novijoj istoriji koji je ugradjen u neku Alfu je upravo dotichni Getrag u 164Q4.
Jaooo, sinula mi ideja!
Re: AR 155 Q4
Ova konstatacija nije na mestu, motori jesu konstrukciono slicni oba imaju 6 cilindara i 12 ventila,JaMaL napisao:pazi 2.0 v6 tb je isti motor kao 3.0 v6 samo sa manjom kubikazom i turbinom... nastao iz tog motora i povukao sve iz njega... tako da imati 3.0 v6 12v ili 2.5 v6 12v ili to je isto... sa tim da 210ks + overboost cini to najjacim motorom u gami...

Pocinje da zamara opste generalizovanje stvari i teoretisanje. Alat u ruke pa proviris malo tamo gde neki filozof nije... Sve je nevidjeno "prosto" i "lako", "identichno", "jednako" itd...
Za Q4V6 na standalone necu ni da komentarishem; prouchi prvo kako bi nashtelovao prepoznavanje knock-a - pa onda prouchavaj dalje. Btw, da napomenem; Najbolji menjach ikada u novijoj istoriji koji je ugradjen u neku Alfu je upravo dotichni Getrag u 164Q4.
Jaooo, sinula mi ideja!



- Blade
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa romeo GT q2
Alfa Romeo 156 TI (Chadjava)
Alfa Romeo 156 V6 SP2 '02
Alfa Romeo 33 Veloce `88
Alfa Romeo 33 Permanent 4
Alfa Romeo 33 1.7 16v
Alfa Romeo 166 3.2
Ex: Alfa Romeo 33 S2 QV `89 part car
Ex: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SP3 '01
Ex: Alfa Romeo 33 S3 part car
Ex: Alfa Romeo 33 S2 1.7 QV part car
Ex: 33 S1 1.3 - Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Re: AR 155 Q4
Pa ja kazem 33 sa tim motorom ima 230 hp na tonu
a treba ti samo brusilica i aparat za varenje da ne objasnjavam detalje sve ostaje standard kako je fabrika napravila 


Jednom alfa uvek alfa !!!
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 156 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2
Šesta. GT Q2
Sedma. treca serija 33 1.7 16v
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 156 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2
Šesta. GT Q2
Sedma. treca serija 33 1.7 16v
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: AR 155 Q4
Sve je to lepo...
znas odlicno da se napravis baja i kazes nemate pojma, zaprljajte ruke itd...
sa tim da to zvuci isto kao i "ma alfa, to se stalno kvari" ili "nemac kad napravi to traje" prazne floskule koje valjaju poluobrazovani majstori da bi zvucali strucno u svom selu...
i nisi nista rekao u sustini sem sto si pokusao da opovrgnes tudje misljenje bez ikakvih argumenata... nije lepo to raditi... ako se ne slazes sa mojim misljenjem ili znas bolje, molim te obrazlozi... zelimo i mi da znamo... ako zelim da budem napusen otici cu u prvu kafanu i prozvati lokalne pijandure kako je narodna muzika za seljake i kako je ceca ruzna i dobicu svoje pljuvanje bez argumenata... ne moram da idem na alfa forum koji navodno sluzi za razmenu iskustava, ideja i misljanja i gde navodno ljudi treba da se pomazu... ali ok, valjda u srbiji to znaci to... ne kaze se bezveze "srpska posla"...
da si rekao bilo sta tipa, radilica je drugacija, uglovi ventila u glavi su veci/manji, ventili su duzi/kraci i zbog toga je sta god, usisni kanali siri od izduvnih i dolazi do efekta bla bla nesto konkretno zasto nisu isti...
ovo ne bi bilo jasno ni coveku koji ga je napravio... koje greske i gde koks i zbog cega?
fino pokusavas da prozivas ali i dalje nista ne objasnjavas...
srecno momci...
znas odlicno da se napravis baja i kazes nemate pojma, zaprljajte ruke itd...
sa tim da to zvuci isto kao i "ma alfa, to se stalno kvari" ili "nemac kad napravi to traje" prazne floskule koje valjaju poluobrazovani majstori da bi zvucali strucno u svom selu...
i nisi nista rekao u sustini sem sto si pokusao da opovrgnes tudje misljenje bez ikakvih argumenata... nije lepo to raditi... ako se ne slazes sa mojim misljenjem ili znas bolje, molim te obrazlozi... zelimo i mi da znamo... ako zelim da budem napusen otici cu u prvu kafanu i prozvati lokalne pijandure kako je narodna muzika za seljake i kako je ceca ruzna i dobicu svoje pljuvanje bez argumenata... ne moram da idem na alfa forum koji navodno sluzi za razmenu iskustava, ideja i misljanja i gde navodno ljudi treba da se pomazu... ali ok, valjda u srbiji to znaci to... ne kaze se bezveze "srpska posla"...
da si rekao bilo sta tipa, radilica je drugacija, uglovi ventila u glavi su veci/manji, ventili su duzi/kraci i zbog toga je sta god, usisni kanali siri od izduvnih i dolazi do efekta bla bla nesto konkretno zasto nisu isti...
a sta si ti rekao drugacije?Pocinje da zamara opste generalizovanje stvari i teoretisanje. Alat u ruke pa proviris malo tamo gde neki filozof nije... Sve je nevidjeno "prosto" i "lako", "identichno", "jednako" itd...
Kada budes otvorio jedan V6TB i 2.5-3.0Atmo, bice ti malo jasnije konstrukcione greshke na turbaku, tacnije kada vidish 5mm koksa na glavama, ventilima i svuda gde moze da se nadje. O paljenju/ubrizgavanju da ne pricham..
ovo ne bi bilo jasno ni coveku koji ga je napravio... koje greske i gde koks i zbog cega?
fino pokusavas da prozivas ali i dalje nista ne objasnjavas...
srecno momci...
- Blade
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa romeo GT q2
Alfa Romeo 156 TI (Chadjava)
Alfa Romeo 156 V6 SP2 '02
Alfa Romeo 33 Veloce `88
Alfa Romeo 33 Permanent 4
Alfa Romeo 33 1.7 16v
Alfa Romeo 166 3.2
Ex: Alfa Romeo 33 S2 QV `89 part car
Ex: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SP3 '01
Ex: Alfa Romeo 33 S3 part car
Ex: Alfa Romeo 33 S2 1.7 QV part car
Ex: 33 S1 1.3 - Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Re: AR 155 Q4
Daj bre ljudi lagano, stvarno smo ovde da se pomazemo a ne prepiremo ae sad svi na



Jednom alfa uvek alfa !!!
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 156 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2
Šesta. GT Q2
Sedma. treca serija 33 1.7 16v
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 156 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2
Šesta. GT Q2
Sedma. treca serija 33 1.7 16v
- Mique
- Contact:
- Garaža: Mercedes GL500 4Matic
Audi TT Quattro - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd - Žarkovo
Post
Re: AR 155 Q4
Citam sve ovo i pomalo mi smesno oko cega se vi prepirete i uopste koja je tema za diskusiju.Pricate o necemu sto je u samo u teoriji moguce i nesto sto niko jos nije uradio a na forumu nema nikoga sa tom famoznom 155 Q4.Jer koliko vidim niti ce neko od nas kupiti taj auto i tesko da ce raditi nista slicno.Stoga pustite teorije i prepirke i uzivajte !!!




Poslednja izmena od Mique u Ned Avg 30, 2009 9:13 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Postoje 2 vrste telefona : Nokia i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali