JTD motor i ove vrućine...

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Avg 22, 2008 11:56 am

igorkrnic napisao:izmedju 80 i 90 je na 40-strepeni spolja u gradu a inace nocu je izmdju 70 i 80

p.s. zna li neko koliki je rezervoar kod 1.9 jtd ? 60 ili 50 l (+rezereva) ???
Trebalo bi da je 63 l.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Avg 22, 2008 4:50 pm

jer ipak je crveno tek na 130c.
kada dizel dodje u crveno i 130C kasno je, vec je kraj motora i velika je sansa da ces dobiti jedan teg od 200kg mase.


dizel je daleko osetljiviji od benzinca na pregrevanje, po mom iskustvu.

krajnja temp kod dizela da jos mozes voziti bez rizika je oko 95-100C, eventualno 105C.

ne zaboravi da je to temp rashladne tecnosti na hladnije delu,na periferiji glave motora a da je u sredini glave temp visa za 5-10C.


podatak koji bolje pokazuje dozvoljeno opterecenje motora je temp glave motora, ne bi trebalo da predje nekih 260-280C i ako je to ispunjeno miran si.

nazalost takav instrument se ne ugradjuje u dizele, cak ni kao deo kontrole ECU pa kada se dizel pregreje ulaskom u crveno posledice su obicno stravicne- po dzep.

temp ulja je takodje koristan podatak, i bolje odrazava trenutno stanje opterecenosti motora i koliko je zapravo termicki opterecen.

ako imas merac temp ulja to gledaj i prati kao primarni indikator radnog rezima motora.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Avg 22, 2008 5:23 pm

ECU kontroliše i mnogo manje važne stvari (konkretno kod mene će nekoliko dana ranije da prijavi sijalicu pre nego što crkne), pa se stvarno pitam koliko postoji realna opasnost od pregrevanja modernog dizel agregata kakav se ovde spominje? Zapravo, nije mi poznato da se ijedan moderniji agregat oštetio usred pregrevanja. Verujem da je moguće, ali u isto vreme sam siguran da je verovatnoća veoma mala.

ÄŚak i mnogo stariji automobili, daleko pre računarske ere u kolima, imaju alarm za poremećaj u pritisku ulja ili temperaturi rashladne tečnosti.

Nešto nisam siguran da bilo koji moderni agregat, bio on dizel ili ne, uopšte može da .uđe u crveno., pre nego što ECU odreaguje na neki način. Ispravite me ako grešim.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Avg 23, 2008 3:42 pm

Ne može, definitivno bi stao sa radom pre toga. Inače, sw.brick je malo preterao, ne može blok motora tako lako da se zezne - ni na 120, a ne na 105 stepeni...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Avg 23, 2008 5:48 pm

Ne može blok, ali mogu dihtunzi i glava - skoro sigurno. Radi se o tome da postoji dovoljno sistema koji će da upozore, a i ugase motor u krajnjoj nuždi.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Re: JTD motor i ove vrućine...

Ned Avg 24, 2008 3:55 am

cao,verovatno ti je crkao relej prve brzine ventilatora.Nalazi se ispred akumulatora.Pozdrav
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Ned Avg 24, 2008 2:47 pm

Hvala na javljanju! Ustanovili smo da se džek koji dovodi struju na motor .poluspalio., pa je privremeno, za par dana, sređen, a u utorak-sredu ga vozim da se taj kabl zameni. Sada mi je auto na peglanju limarije i biće tip top. Nije baš kao Igorov, on ima i pragove i custom izduvnik na auspuhu, ali je opet cool!
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Ned Avg 24, 2008 9:55 pm

Nije JTD ali 2.0Hdi radi na 85C, kada je haos guzva prva druga, stajanje, klima i sve to stoji na 90C i ne mrda ;)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Avg 27, 2008 10:46 am

ma sad je i kod mene tako, 85 do 90, ne prelazi nikad.
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Sre Avg 27, 2008 11:35 am

pa jel ja treba ovaj moj da provjerim :) jer meni predje 90c i tek tada pali ventilator na hlanjaku...i onda je obori ispod 90, inace kad idem prema moru, uzbrdo sa npr cetvoro u kolima, napolju 50c a ja vozim uvijek brzo onda mi nekad dodje i do blizu 100c, a rekoh da onda namjerno oduzmem gas da ne bih napravio neku muku :)
i rece li neko da ovo ventrilator ima dvije brzine???? ja koliko mogu da provalim po zvuku ovaj moj uvijek isto radi
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Sep 01, 2008 9:53 am

od kako sam uradio chip tuning... temperatura retko kad dolazi i do 80 stepeni :)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Sep 05, 2008 9:07 pm

Kada ventilator radi u prvoj brzini on se i necuje, znači čuješ samo drugu brzinu. Bez obzira na sve ako su termoprekidač, releji i ventilator ispravni i ako ima dovoljno propisane rashladne tečnosti, temperatura mora da stoji zakucana na 90C ili manje bez obzira na način vožnje i spoljašnju temperaturu.
Ja sam na 155-tici imao grdnih problema sa instalacijom za ventilator, na kraju se ispostavilo da se javlja preopterećenje zbog klime, a pošto klimu trenutno nekoritim (nije u funkciji) ventilator je posebno povezan na termoprekidač i relej.
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Pon Sep 08, 2008 8:30 am

hmm.... :? vidis i mene je zacudilo to sto kod vecine kola koje vozim temperatura je manje vise uvijek zakucana na neku vrijednost....ali kod mene je uvijek u rasponu izmedju 80 i 92-3c...i skoro nikad nije na istoj vrijednosti....
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Sep 10, 2008 5:06 am

to je zato što alfa ne pokazuje prosečnu temperaturu, nego uvek trenutnu, pa to varira i zbunjuje neke ljude :)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Sep 10, 2008 7:37 am

Trebalo bi svaki auto da pokazuje trenutnu temperaturu.

ÄŚak i na jugu svojevremeno mi je temperatura bila zakucana na pola, čim sam mu zamenio termostat. Eventualno je znala da se mrdne milimetar ka crvenom, ali tad se palio ventilator - koji je bio poprilično decentriran, tako da nije bilo greške da ne znaš da radi. U bilo koje doba godine uvek je bila na pola. Jedino je mogla da se spusti ispod pola kad se po velikoj zimi otvori grejanje do kraja i pusti ventilator na maksimum.

Povratak na “Area Servizio”