Trebalo bi da je 63 l.igorkrnic napisao:izmedju 80 i 90 je na 40-strepeni spolja u gradu a inace nocu je izmdju 70 i 80
p.s. zna li neko koliki je rezervoar kod 1.9 jtd ? 60 ili 50 l (+rezereva) ???
JTD motor i ove vrućine...
-
Go
- Drug Član
Post
dizel je daleko osetljiviji od benzinca na pregrevanje, po mom iskustvu.
krajnja temp kod dizela da jos mozes voziti bez rizika je oko 95-100C, eventualno 105C.
ne zaboravi da je to temp rashladne tecnosti na hladnije delu,na periferiji glave motora a da je u sredini glave temp visa za 5-10C.
podatak koji bolje pokazuje dozvoljeno opterecenje motora je temp glave motora, ne bi trebalo da predje nekih 260-280C i ako je to ispunjeno miran si.
nazalost takav instrument se ne ugradjuje u dizele, cak ni kao deo kontrole ECU pa kada se dizel pregreje ulaskom u crveno posledice su obicno stravicne- po dzep.
temp ulja je takodje koristan podatak, i bolje odrazava trenutno stanje opterecenosti motora i koliko je zapravo termicki opterecen.
ako imas merac temp ulja to gledaj i prati kao primarni indikator radnog rezima motora.
kada dizel dodje u crveno i 130C kasno je, vec je kraj motora i velika je sansa da ces dobiti jedan teg od 200kg mase.jer ipak je crveno tek na 130c.
dizel je daleko osetljiviji od benzinca na pregrevanje, po mom iskustvu.
krajnja temp kod dizela da jos mozes voziti bez rizika je oko 95-100C, eventualno 105C.
ne zaboravi da je to temp rashladne tecnosti na hladnije delu,na periferiji glave motora a da je u sredini glave temp visa za 5-10C.
podatak koji bolje pokazuje dozvoljeno opterecenje motora je temp glave motora, ne bi trebalo da predje nekih 260-280C i ako je to ispunjeno miran si.
nazalost takav instrument se ne ugradjuje u dizele, cak ni kao deo kontrole ECU pa kada se dizel pregreje ulaskom u crveno posledice su obicno stravicne- po dzep.
temp ulja je takodje koristan podatak, i bolje odrazava trenutno stanje opterecenosti motora i koliko je zapravo termicki opterecen.
ako imas merac temp ulja to gledaj i prati kao primarni indikator radnog rezima motora.
-
Go
- Drug Član
Post
ECU kontroliše i mnogo manje važne stvari (konkretno kod mene će nekoliko dana ranije da prijavi sijalicu pre nego što crkne), pa se stvarno pitam koliko postoji realna opasnost od pregrevanja modernog dizel agregata kakav se ovde spominje? Zapravo, nije mi poznato da se ijedan moderniji agregat oštetio usred pregrevanja. Verujem da je moguće, ali u isto vreme sam siguran da je verovatnoća veoma mala.
ÄŚak i mnogo stariji automobili, daleko pre računarske ere u kolima, imaju alarm za poremećaj u pritisku ulja ili temperaturi rashladne tečnosti.
Nešto nisam siguran da bilo koji moderni agregat, bio on dizel ili ne, uopšte može da .uđe u crveno., pre nego što ECU odreaguje na neki način. Ispravite me ako grešim.
ÄŚak i mnogo stariji automobili, daleko pre računarske ere u kolima, imaju alarm za poremećaj u pritisku ulja ili temperaturi rashladne tečnosti.
Nešto nisam siguran da bilo koji moderni agregat, bio on dizel ili ne, uopšte može da .uđe u crveno., pre nego što ECU odreaguje na neki način. Ispravite me ako grešim.
-
Go
- Drug Član
Post
Re: JTD motor i ove vrućine...
cao,verovatno ti je crkao relej prve brzine ventilatora.Nalazi se ispred akumulatora.Pozdrav
-
Go
- Drug Član
Post
Hvala na javljanju! Ustanovili smo da se džek koji dovodi struju na motor .poluspalio., pa je privremeno, za par dana, sređen, a u utorak-sredu ga vozim da se taj kabl zameni. Sada mi je auto na peglanju limarije i biće tip top. Nije baš kao Igorov, on ima i pragove i custom izduvnik na auspuhu, ali je opet cool!
- E_K_V
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm - Lokacija: Podgorica
Post
pa jel ja treba ovaj moj da provjerim
jer meni predje 90c i tek tada pali ventilator na hlanjaku...i onda je obori ispod 90, inace kad idem prema moru, uzbrdo sa npr cetvoro u kolima, napolju 50c a ja vozim uvijek brzo onda mi nekad dodje i do blizu 100c, a rekoh da onda namjerno oduzmem gas da ne bih napravio neku muku 
i rece li neko da ovo ventrilator ima dvije brzine???? ja koliko mogu da provalim po zvuku ovaj moj uvijek isto radi


i rece li neko da ovo ventrilator ima dvije brzine???? ja koliko mogu da provalim po zvuku ovaj moj uvijek isto radi
-
Go
- Drug Član
Post
Kada ventilator radi u prvoj brzini on se i necuje, znači čuješ samo drugu brzinu. Bez obzira na sve ako su termoprekidač, releji i ventilator ispravni i ako ima dovoljno propisane rashladne tečnosti, temperatura mora da stoji zakucana na 90C ili manje bez obzira na način vožnje i spoljašnju temperaturu.
Ja sam na 155-tici imao grdnih problema sa instalacijom za ventilator, na kraju se ispostavilo da se javlja preopterećenje zbog klime, a pošto klimu trenutno nekoritim (nije u funkciji) ventilator je posebno povezan na termoprekidač i relej.
Ja sam na 155-tici imao grdnih problema sa instalacijom za ventilator, na kraju se ispostavilo da se javlja preopterećenje zbog klime, a pošto klimu trenutno nekoritim (nije u funkciji) ventilator je posebno povezan na termoprekidač i relej.
- E_K_V
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm - Lokacija: Podgorica
Post
hmm....
vidis i mene je zacudilo to sto kod vecine kola koje vozim temperatura je manje vise uvijek zakucana na neku vrijednost....ali kod mene je uvijek u rasponu izmedju 80 i 92-3c...i skoro nikad nije na istoj vrijednosti....

-
Go
- Drug Član
Post
Trebalo bi svaki auto da pokazuje trenutnu temperaturu.
ÄŚak i na jugu svojevremeno mi je temperatura bila zakucana na pola, čim sam mu zamenio termostat. Eventualno je znala da se mrdne milimetar ka crvenom, ali tad se palio ventilator - koji je bio poprilično decentriran, tako da nije bilo greške da ne znaš da radi. U bilo koje doba godine uvek je bila na pola. Jedino je mogla da se spusti ispod pola kad se po velikoj zimi otvori grejanje do kraja i pusti ventilator na maksimum.
ÄŚak i na jugu svojevremeno mi je temperatura bila zakucana na pola, čim sam mu zamenio termostat. Eventualno je znala da se mrdne milimetar ka crvenom, ali tad se palio ventilator - koji je bio poprilično decentriran, tako da nije bilo greške da ne znaš da radi. U bilo koje doba godine uvek je bila na pola. Jedino je mogla da se spusti ispod pola kad se po velikoj zimi otvori grejanje do kraja i pusti ventilator na maksimum.