Stranica 1 od 2
i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 8:12 am
od kvoboss lfs
ukratko - desio mi se kosmar zvan ubertura. u pitanju je 147 jtd 16v. na cetvrtom ciindru nema komresije, kaze majstor oba izduvna ventila kaput, kao i klackalica. turbo isto kaput. pitanje je, dal' popravljati agregat ili kupiti polovnu macu u dzaku, i dal' serviirati turbinu, ili kupiti polovnu macu u dzaku? uz napomenu da mi budzet nije neogranicen
jedino sigurno je da zelim da je popravim

Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 8:20 am
od Slash
Baci na papir koliko trazi majstor za popravku tvog motora i koliko kosta polovan motor sa turbinom pa sta ispadne jeftinije idi na tu varijantu.
Polovan JTD motor ne mora biti macka u dzaku, tesko se i prodaju jer ih niko ne trazi (slabo se kvare)
Zbog cega je doslo do iberture? Ulje u interkuleru?
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 9:15 am
od kvoboss lfs
ulje u interkuleru, al ne mnogo.. vrtela se nekih 5 sekundi na 6ooo, pa sam uspeo da je ugasim.. sreca da zena nije vozila, to bi bilo uzasno.. inace, ista ta zena (moja), nije imala sluha za moje vapaje, da turbina ima drugaciji zvuk u poslednje vreme i da bi to trebalo pogledati.. a mislim da cu motor popravljati, a turbinu vrv kupiti drugu.. kako god da racunam to je jeftinija opcija. osim ako majstor ne pronadje jos neke gremline..
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 9:39 am
od Super_genije
kako si ga ugasio i kako se desilo? u leru ili u voznji na nekim obrtajima?
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 9:47 am
od Djo83
jel moze malo pojasnjenje sta je tacno uradilo ulje iz interkulera i koja je to kolicina koja napravi problem?
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 9:55 am
od kvoboss lfs
desilo mi se pri penjanju na nadvoznjak, malo jaci gas (oko 3500 0/min) i kad sam skontao da jako dimi i nabija obrtaje, ugasio je na kljuc (bezuspesno), i onda 6-a brzina i kocnica.. a ulje iz ic je uvukao usis, i u cilindru prvom na udaru napravio haos.. a koliko je ulja bilo u ic, i koliko je potrebno za ovakav scenario, to stvarno nzm
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 10:00 am
od edin
Ja ne bih bezao od polovnog moetora sa sva turbinom, jos ako nadjes neki domaci sa papirima i eto srece, ponekad se na djuture dobije i popust, recio da te oko 500-600 evropskih izadje sve sa rukama, i racunaj jos i veliki servis.
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 10:02 am
od voosaa
Dobro si prosao, ako si ga ugasio posle 5 sekundi. Stvarno, kako si uspeo? U 5. i kocnica pritisnuta ili? Vecini, koja su imala nesrecu da im se ovo dogodi, su se klipovi bukvalni istopili, motor skoro pa su mogli samo u staro gvozdje...
Mislim da je ovo najveca nocna mora za vlasnika turbodizelasa.
Djo83 napisao:jel moze malo pojasnjenje sta je tacno uradilo ulje iz interkulera i koja je to kolicina koja napravi problem?
Turbina propisa ulje, napuni se interkuler sa njim, onda to ulje zavrsi u usisu (u velikoj kolicini) i ponasa se kao gorivo, motor podivlja i ode dubooooko u crveno, ali najgore od svega je sto tada bukvalno napravi vakuum i vuce i dalje ulje u usis, dok turbina i dalje "pisa" ulje u interkuler. Na ovaj nacin, ako se nekako ne zaustavi motor, se isti bukvalno unisti, jer em sto mu se svo ulje potrosi iz motora, em sto su enormne temperature i ogromni obrtaji, motor se bukvalno zavari...
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 10:02 am
od Djo83
jesi dosipao ulje ranije izmedju servisa na 10k km? tj da li je bila povecana potrosnja, mislim da je par dcl na 10 hiljada normalno za svaki da potrosi, preko toga ima neki problem...
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 10:21 am
od popovicvl
Zar 1.9 16V JTDm nema klapnu gasa koja se zatvori kad se ugasi auto. Prva namena joj je da pri gašenju motora potpuno zatvori usisnu granu?
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 10:34 am
od Djo83
pa ima... ali mora motor da se ugasi

jer radi na vakuum a isti pravi pumpa na bregastoj...
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 10:40 am
od popovicvl
Ček ček, kakav vakum kad klapna ima elektro aktuator koji je kontroliše. Ustvari bar kod mene na 2.4 JTDm je tako.
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 10:41 am
od Pittatore
Dzaba sve to,jedini lek ubaciti u 4tu ,5tu kocnica i da se pusti kvacilo.
Jedino tako moze da se ugusi motor.
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 10:47 am
od G0XY
Ili ostaviš auto i bežiš što dalje

Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 10:52 am
od voosaa
popovicvl napisao:Ček ček, kakav vakum kad klapna ima elektro aktuator koji je kontroliše. Ustvari bar kod mene na 2.4 JTDm je tako.
Na JTD-u bar je ovo vakumski aktuator. A i da nije, buduci da se na usisu stvori jak vakum, ne znam ni da li bi i taj elektro-aktuator mogao da ga efikasno zatvori.
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 10:57 am
od kvoboss lfs
a trosila je oko pola litre od servisa do servisa, mozda 6dcl, al uvek nesto prece za potrositi novce, nego remontovati turbinu...
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 11:00 am
od popovicvl
Pa čemu onda klapna gasa na dizelu kad ne može da zatvori usis? To što ona smiri motor pri gašenju je "big dial", kao čuva zamajac...how yes no.
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 11:13 am
od Djo83
pa razlika je u tome koliko se strese pri gasenju... ugasice se i bez nje, ali se zdrma... da li cuva zamajac ko to zna

Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 11:30 am
od Zika
Klapna na leru gasi motor, sad da li ima dovoljno snage da okrene klapnu kada motor nabija velike obrtaje tj i turbina sigurno velike pritiske.
Po meni idi bolje na polovan motor i polovnu turbinu.
Koje je ulje sipano ?
Prijatelju je nešto uletelo u kompresor turbine , sve se razletelo i komplet ulje iz kartera završilo u usisu. Srećom nije bilo iberture niti lomova unutar motora. Išao remont turbine, pranje usisa i pregled izduva kao i komplet mali servis.
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 12:32 pm
od voosaa
popovicvl napisao:Pa čemu onda klapna gasa na dizelu kad ne može da zatvori usis? To što ona smiri motor pri gašenju je "big dial", kao čuva zamajac...how yes no.
Mislio sam na ovu situaciju u iberturazi, ne za regularno gasenje, kada radi svoj posao (ne trese se motor pri gasenju).
Inace, i ja bih mozda isao na varijantu nabavke polovnog motora, ko zna sta je tu moglo jos da nastrada ili da se osteti (posto kontam da nisi otvarao motor, samo si kompresiju merio?).
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 2:46 pm
od qwisko
Reno megan, 1.9 dci, 120 KS. Kumu je na auto putu pri brzini od 120 uleteo u iberturu. Trebalo mu je dobrih pola minuta, ako ne i vise, da se skloni u zaustavnu traku, i da u 6. brzini na kocnici ugasi auto. Raspala se turbina i svo ulje je usisao i sagoreo motor. Kupio je polovnu turbinu. Motor je otvaran, ali nista nije stradalo. Kompresija je ostala skoro u fabrcikim granicama, iako je auto presao 200kkm+. Jedino su, da vas ne lazem, nagoreli da li usisni ili izduvni ventili, pa su zamenjeni komplet ventili sa gumicama. A najveca je muka bila iscediti ulje iz izduva. Kompletan izduvni sistem je bio pun polusagorelog ulja i garezi
Pretpostavljam da za tih nekoliko sekundi koliko je tebi bio auto u iberturi nije stradalo nista u motoru, eventualno neki ventil
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 5:44 pm
od kvoboss lfs
upravo dosao od majstora, sutra ide glava na obradu, zamena svih ventila, i to je ceo kvar, na srecu...i naravno turbina da se sredi.. rekao mi neki drugar da probusim rupu na crevu pre ic, da ulje curi napolje i boli me qrac
samo je pitanje sta sa turbinom da radim, gde da nosim, dal da kupujem polovnu?
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 6:06 pm
od alonso14
Sto se tice turbine i injektora i reparacije istih kod nas, ja bih uvek isao na dobro-polovno. Odneti na proveru i odabrati. Oduzima malo vise vremena ali kvalitetnije resenje, na kraju krajeva i povoljnije.
Srecno resavanja kvara, i ne busi nikakve rupice, ako se sve lepo spakuje nece bacati ulje pa ni prljati IC, usis itd.

Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 6:27 pm
od edin
Kakve bre crne rupice, pa ta creva i treba da drze pritisak, time im ukidas funkcija...
Re: i(u)bertura...
Poslato: Pon Jun 25, 2018 6:36 pm
od kvoboss lfs
naravno bez rupica, sala je bila svakako hehe