Turbina i zamajac

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
warlock_srb
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 16V '05 (192A5.000)
Lokacija: Lajkovac
Postovi: 89
Pridružio se: Sub Sep 10, 2016 10:48 am

Turbina i zamajac

Čet Sep 22, 2016 9:34 pm

Pozdrav ljudi,

interesuje me koliko se isplati reparirati/obraditi turbinu? Navodno sve jos radi lepo i moze da tera bez problema. I kako da znam kad je turbina pri kraju? Jel se desava da masti usisnu granu?

Sta se radi priliko obrade plivajuceg zamajca i da li je to preporucljivo?

Unapred hvala
...so much to do, so little time...
Korisnikov avatar
FantomX
Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp

ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned

AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04
Lokacija: Beograd
Postovi: 872
Pridružio se: Pon Sep 03, 2012 7:11 pm

Re: Turbina i zamajac

Pet Sep 23, 2016 8:10 am

Isplati se ako nemas polovnu sa automobila koji ide, obicno su u pola cene reparirane ili sistema staro za reparirano.
Obicno na JTDm pocinje da zvizdi ko avion, dobije aksijalni luf, pa onda radijalni, hoce da krene da trosi ulje, ne daj Boze da ubaci u usis, pa dobijes iberturu :D

Trubina je na izduvnoj grani, tako da tesko da moze da masti usisnu granu :)





Plivajuci zamajac ako je dobar, moze da se obradi malo / poravna da lepse legne sa novim setom kvacila, ali to skoro niko od majstora ne radi, sem ovih sto repariraju kvacila i ostalo.

Reparaciju plivajuceg ne preporucujem, polovni dobar, bez velikog lufta ili nov :)
Korisnikov avatar
Sauriann
Drug Član
Drug Član
Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso

ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 4884
Pridružio se: Sub Okt 30, 2010 7:39 am

Re: Turbina i zamajac

Pet Sep 23, 2016 9:25 am

Kod mene zviždi evo petu godinu ali nemam povećanju potrošnju ulja. Menjam na 10k ono što je fabrika propisala i nemam nikakavih problema. Blago sam remapovan...

Za zamajac ne znam šta da radim iskreno još uvek imam ojačan set u rezervi (korpu i lamelu) samo da smislim šta za zamajac pa ću da menjam.
Korisnikov avatar
FantomX
Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp

ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned

AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04
Lokacija: Beograd
Postovi: 872
Pridružio se: Pon Sep 03, 2012 7:11 pm

Re: Turbina i zamajac

Pet Sep 23, 2016 9:28 am

Zamajac samo nov, ja kad sam menjao zamajac i uporedio sa kolima na kojima je "repariran", imao sam utisak da je vracen isti, stari zamajac u taj drugi auto.
Eventualno polovan uz dobru proveru. Sada je oko 32/33.000 dinara zamajac, ne znam koliko traze za polovan.

Ja sam moj vozio dok se nije raspao bukvalno, samo je poceo da trese na ubrzanju i bukvalno pomera ceo auto.

Vozio sam tako jos dva dana dok nisam stigao na red kod majstora.

Sa vibracijama na potapanju iz nizih obrtaja u gornjim brzinama sam vozio skoro 3 godine dok nije totalno otkazao.

@Sauriann

Meni je zvizdala turbina od kada sam uzeo Alfu, zamenio je, coveku opanjila posle nepunih 10 dana, luft, krilca se deformisala, tako da nisam pametan...
Korisnikov avatar
Sauriann
Drug Član
Drug Član
Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso

ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 4884
Pridružio se: Sub Okt 30, 2010 7:39 am

Re: Turbina i zamajac

Pet Sep 23, 2016 9:42 am

Da i ja sam sve bliže utisku da je polovna dobra bolja od reparirane. Najviše zbog zamenskih delova. Mišljenja su baš podeljenja mada što se tiče izbora treba gledati samo "manj zlo" od servisa jer sam bukvalno za svaki čuo da su imali reklamacije. Neko ne možde ni iz trećeg puta da reparira turbo kako treba tako da vozim i pratim ulje i da li se pojačava zvuk.
Korisnikov avatar
FantomX
Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp

ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned

AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04
Lokacija: Beograd
Postovi: 872
Pridružio se: Pon Sep 03, 2012 7:11 pm

Re: Turbina i zamajac

Pet Sep 23, 2016 9:47 am

Upravo tako, bar sada ima dosta otpada, pa uglavnom moze da se nadje dobra turbina za korektan novac.

Uslovi garancije kod svakog poznatog servisa su smesni, zasticeni su maksimalno i u nekoliko slucajeva nakon par meseci kada otkaze, oni su svojim papiricem o uslovima koriscenja sebe zastitili kao bele medvede.

Pazi kad stoji stavka "usled koriscenja neodgovarajuceg ulja i goriva" :)

Najpoznatiji turbo servis je drugaru na Cromi mjet, 2008 godina, bukvalno 5 puta radio turbinu, automobil je stajao skoro dva meseca u dvoristu servisa.

Uspeo je da nadje drugi turbo, polovan, a od njih trazio povracaj novca, na kraju licno otisao i uzeo pare...

Uzas.
Korisnikov avatar
warlock_srb
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 16V '05 (192A5.000)
Lokacija: Lajkovac
Postovi: 89
Pridružio se: Sub Sep 10, 2016 10:48 am

Re: Turbina i zamajac

Pet Sep 23, 2016 10:35 am

Hajd snimicu kako radi, mislim koliko se bude moglo cuti, pa da cujem vase misljenje.

A jel moguce zameniti za npr 2056 ili cak neku 22ku? Pitam da li pase bez ikakvih (osim softverskih) prepravki?
I koja je tacno oznaka za 1.9 16V 103kW motor? Znam da je 17ica.

Pozz i hvala...
...so much to do, so little time...
Korisnikov avatar
Djo83
Garaža: Alfa 156 1.9 jtd
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 2288
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 4:38 pm

Re: Turbina i zamajac

Pet Sep 23, 2016 10:43 am

Iz turbine idu uljne pare prema usisu i to nije kvar. Uvek ces na pocetku usisa i na kraju gornjeg creva sto ide od interkulera imati unutra uljni film, jer se tu pare taloze... Dokle god ne zvizdi previse ili ne trosi ulje ne diraj turbinu...
Korisnikov avatar
FantomX
Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp

ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned

AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04
Lokacija: Beograd
Postovi: 872
Pridružio se: Pon Sep 03, 2012 7:11 pm

Re: Turbina i zamajac

Pet Sep 23, 2016 10:52 am

warlock_srb napisao:Hajd snimicu kako radi, mislim koliko se bude moglo cuti, pa da cujem vase misljenje.

A jel moguce zameniti za npr 2056 ili cak neku 22ku? Pitam da li pase bez ikakvih (osim softverskih) prepravki?
I koja je tacno oznaka za 1.9 16V 103kW motor? Znam da je 17ica.

Pozz i hvala...

Garrett 1749V/E ti je fabricka turbina na tom motoru, sasvim dobra i sposobna za 180ks.

Ja sam moju terao sa 178ks na radilici, 160ks na tocku. Vise od toga ti ne treba.

Moze i 2256/2260gtb ali trebaju prepravke, koje nisu velike, ali uz to ide i nabavka creva boljih, pozeljno usis od prohroma, mapiranje i lag koji ce biti poveliki.

Najbolja opcija je mozda hibrid 1756, to radi lepo i bez turbo lag-a...

Uglavnom, nemoj to da radis, ne zelis da upadnes u taj zacarani krug :D

Sredi auto i vozi se, ako budes hteo vise snage, hardver koji ima ta Alfa je sasvim dovoljan da letis iznad proseka ;)
Korisnikov avatar
warlock_srb
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 16V '05 (192A5.000)
Lokacija: Lajkovac
Postovi: 89
Pridružio se: Sub Sep 10, 2016 10:48 am

Re: Turbina i zamajac

Sub Sep 24, 2016 12:25 pm

[video][/video]

Na kompu mi bio normalno okrenut snimak, mada nije ni bitan video... Mislim da se dobro cuje motor ovde, pa me interesuje vase misljenje?

Pozz...
...so much to do, so little time...
Korisnikov avatar
sinisa
Garaža: '19 Alfa Romeo Stelvio 2.2
'23 Skoda Superb 2.0TDI
'13 Audi A6 Allroad 3.0TDI
###############
Ex '11 Alfa Romeo 159 2.0JTDm
Ex '09 Alfa Romeo 159 1.8MPI
Ex '11 Audi A7 3.0TDI
Ex '07 Citroen C4 2.0VTS
Lokacija: Beograd
Postovi: 838
Pridružio se: Ned Jun 10, 2012 3:58 pm

Re: Turbina i zamajac

Sub Sep 24, 2016 1:43 pm

Nije pametno davati dijagnozu na osnovu video klipa, ali rekao bih da tu turbinu ne treba da diraš. Ako ne masti nigde, ako nemaš problema u vožnji, i ako je pustiš da se ohladi posle većeg "napora", poslužiće te još dugo.
Korisnikov avatar
warlock_srb
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 16V '05 (192A5.000)
Lokacija: Lajkovac
Postovi: 89
Pridružio se: Sub Sep 10, 2016 10:48 am

Re: Turbina i zamajac

Sub Sep 24, 2016 1:52 pm

...pa ne pravi mi nikakav problem, i obicno pre nego sto ugasim auto, ostavim ga jedno minut da radi na leru. Mislim da je to OK.
Nego, kad je motor pod opterecenjem, i pustim gas, cuje se kao da usisava vazduh. Ne znam sta bi to moglo biti... i dal je to normalno... Tacnije ne znam kako da opisem zvuk :)

Pozz...
...so much to do, so little time...
Korisnikov avatar
FantomX
Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp

ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned

AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04
Lokacija: Beograd
Postovi: 872
Pridružio se: Pon Sep 03, 2012 7:11 pm

Sub Sep 24, 2016 2:03 pm

I treba tako da se cuje, ne kao avion, ali je to ok.
Ne diraj nista :)
Korisnikov avatar
warlock_srb
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 16V '05 (192A5.000)
Lokacija: Lajkovac
Postovi: 89
Pridružio se: Sub Sep 10, 2016 10:48 am

Re: Turbina i zamajac

Ned Sep 25, 2016 7:15 pm

Na ovom videu je bas izrazeno, nije moj auto, ali u sustini slicno ovome se cuje turbina da "uzdise".

[video][/video]

...mislim da cu poraditi na "exhaust note" :)

Pozz...
...so much to do, so little time...
Korisnikov avatar
Sauriann
Drug Član
Drug Član
Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso

ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 4884
Pridružio se: Sub Okt 30, 2010 7:39 am

Re: Turbina i zamajac

Ned Sep 25, 2016 11:11 pm

moj je auto na klipu...btw sve ti je ok sa autom :).

Kad počupaš sve "dole" u kombinaciji sa downpipe, širim cevima, protočnim loncem i karakterističnim ukrasnim nastavkom dobiješ ovaj zvuk. Svaki zvuk je pojačan uključujući i turbo...

Povratak na “Diesel Potenza”