Stranica 1 od 1

JTDM 150 ks - beli dim na hladan start posle duzeg stajanja

Poslato: Pon Maj 30, 2016 6:14 pm
od zooma
pozdrav Alfisti,

moja 159ka jutros zapusi belicast dim 30ak sek na hladnom startu. vikend je stajala.
ulje na trosi izmedju 2 servisa ni malo, vodu takodje. portosnja 5 l na otvoranom, lepo vuce.
ne znam gde moze biti problem? egr, dpf, interkuler ili nesto drugo

hvala na pomoci

Poslato: Pon Maj 30, 2016 9:19 pm
od nidza
Ako je mrvu duže verglao nije postigao temperaturu u cilindru da zapali naftu. Posledica je obično beličast dim.

159 koji gaze neku kilometražu treba da odrade remont anlasera. Treba da se rastavi i očisti, nije to pravi remont, onda bi trebalo da krene da vergla malo moćnije i da sastavlja brže. Većina starijih primeraka se malo muči pri hladnom paljenju, verovatno zbog toga.

Nedovoljno zavrti pumpu, dizna ne može da napravi maglu nego mlaz jer nema pritiska, pa neće da se zapali nafta na prvi krug, nego zavrti par puta dok ne nabije pritisak.

Tapatalk

Re: JTDM 150 ks - beli dim na hladan start posle duzeg staja

Poslato: Uto Maj 31, 2016 10:01 am
od DaliborLazarevic
Evo ovako
Plavi dim

Ako vaš automobil izbacuje plavi dim znači da je problem sa uljem, i da dolazi do sagorevanja ulja. To se najčešće dešava kada dotraju karike ili ventili, pa onda se dešava da ulje curi u komoru za sagorevanje u kojoj se meša sa gorivom.

Ako uočite ovaj problem, proverite ulje i redovno ga kontrolišite i dosipajte.

Sivi dim

Za ovaj dim je teško dati pravu dijagnozu. Prouzrokuju ga slični kvarovi kao i plavi dim, sagorevanje ulja, ali i loš turbo punjač. Znači treba proveriti ulje, ali i potrošnju goriva, jer obično ovi kvarovi prave veću potrošnju.

Beli dim

Ukoliko vidite beli dim ne mora da znači ništa opasno, jer može da predstavlja običnu kondenzaciju unutar izduvnog sistema. Međutim, veći oblak belog dima može predstavljati rizik. Glavni kvarovi koji mogu prouzrokovati beli dim su oštećenje cilindra glave i ispucali zidovi bloka motora, a to iziskuje skupe popravke.

Ovaj problem nikako ne smete ignorisati, jer i najmanje curenje rashladne tečnosti može dovesti do pregrevanja i predstavlja ozbiljan rizik za kvar na motoru.

Crni dim

Crni izduvni dim znači veliku potrošnju goriva. Prvo što treba da proverite su filteri za klimu, usisni senzori, brizgaljke goriva i regulator pritiska. Crni dim je najlakši za dijagnozu, jer se zna tačno šta ga prouzrokuje, a ni popravka ovih delova nije preterano skupa.

Re: JTDM 150 ks - beli dim na hladan start posle duzeg staja

Poslato: Sre Jun 01, 2016 4:38 pm
od zooma
Dim je beo, oseca se dizel. Traje max 30 sek od startovanja, posle sve ok.

Re: JTDM 150 ks - beli dim na hladan start posle duzeg staja

Poslato: Sre Jun 01, 2016 5:59 pm
od Alfa servis Brana
:arflag Neka dizna ti druze vise goriva daje. Najvise se odrazava tako u hladnom startu. Vidi sa majstorom dizne ali opet kontrolisi ulje da ne gubi. :arflag