pozdrav Alfisti,
moja 159ka jutros zapusi belicast dim 30ak sek na hladnom startu. vikend je stajala.
ulje na trosi izmedju 2 servisa ni malo, vodu takodje. portosnja 5 l na otvoranom, lepo vuce.
ne znam gde moze biti problem? egr, dpf, interkuler ili nesto drugo
hvala na pomoci
JTDM 150 ks - beli dim na hladan start posle duzeg stajanja
- zooma
- Garaža: Alfa Romeo 159 JTDM
- Lokacija: Beograd
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Ako je mrvu duže verglao nije postigao temperaturu u cilindru da zapali naftu. Posledica je obično beličast dim.
159 koji gaze neku kilometražu treba da odrade remont anlasera. Treba da se rastavi i očisti, nije to pravi remont, onda bi trebalo da krene da vergla malo moćnije i da sastavlja brže. Većina starijih primeraka se malo muči pri hladnom paljenju, verovatno zbog toga.
Nedovoljno zavrti pumpu, dizna ne može da napravi maglu nego mlaz jer nema pritiska, pa neće da se zapali nafta na prvi krug, nego zavrti par puta dok ne nabije pritisak.
Tapatalk
159 koji gaze neku kilometražu treba da odrade remont anlasera. Treba da se rastavi i očisti, nije to pravi remont, onda bi trebalo da krene da vergla malo moćnije i da sastavlja brže. Većina starijih primeraka se malo muči pri hladnom paljenju, verovatno zbog toga.
Nedovoljno zavrti pumpu, dizna ne može da napravi maglu nego mlaz jer nema pritiska, pa neće da se zapali nafta na prvi krug, nego zavrti par puta dok ne nabije pritisak.
Tapatalk
- DaliborLazarevic
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD 2004
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: JTDM 150 ks - beli dim na hladan start posle duzeg staja
Evo ovako
Plavi dim
Ako vaš automobil izbacuje plavi dim znači da je problem sa uljem, i da dolazi do sagorevanja ulja. To se najčešće dešava kada dotraju karike ili ventili, pa onda se dešava da ulje curi u komoru za sagorevanje u kojoj se meša sa gorivom.
Ako uočite ovaj problem, proverite ulje i redovno ga kontrolišite i dosipajte.
Sivi dim
Za ovaj dim je teško dati pravu dijagnozu. Prouzrokuju ga slični kvarovi kao i plavi dim, sagorevanje ulja, ali i loš turbo punjač. Znači treba proveriti ulje, ali i potrošnju goriva, jer obično ovi kvarovi prave veću potrošnju.
Beli dim
Ukoliko vidite beli dim ne mora da znači ništa opasno, jer može da predstavlja običnu kondenzaciju unutar izduvnog sistema. Međutim, veći oblak belog dima može predstavljati rizik. Glavni kvarovi koji mogu prouzrokovati beli dim su oštećenje cilindra glave i ispucali zidovi bloka motora, a to iziskuje skupe popravke.
Ovaj problem nikako ne smete ignorisati, jer i najmanje curenje rashladne tečnosti može dovesti do pregrevanja i predstavlja ozbiljan rizik za kvar na motoru.
Crni dim
Crni izduvni dim znači veliku potrošnju goriva. Prvo što treba da proverite su filteri za klimu, usisni senzori, brizgaljke goriva i regulator pritiska. Crni dim je najlakši za dijagnozu, jer se zna tačno šta ga prouzrokuje, a ni popravka ovih delova nije preterano skupa.
Plavi dim
Ako vaš automobil izbacuje plavi dim znači da je problem sa uljem, i da dolazi do sagorevanja ulja. To se najčešće dešava kada dotraju karike ili ventili, pa onda se dešava da ulje curi u komoru za sagorevanje u kojoj se meša sa gorivom.
Ako uočite ovaj problem, proverite ulje i redovno ga kontrolišite i dosipajte.
Sivi dim
Za ovaj dim je teško dati pravu dijagnozu. Prouzrokuju ga slični kvarovi kao i plavi dim, sagorevanje ulja, ali i loš turbo punjač. Znači treba proveriti ulje, ali i potrošnju goriva, jer obično ovi kvarovi prave veću potrošnju.
Beli dim
Ukoliko vidite beli dim ne mora da znači ništa opasno, jer može da predstavlja običnu kondenzaciju unutar izduvnog sistema. Međutim, veći oblak belog dima može predstavljati rizik. Glavni kvarovi koji mogu prouzrokovati beli dim su oštećenje cilindra glave i ispucali zidovi bloka motora, a to iziskuje skupe popravke.
Ovaj problem nikako ne smete ignorisati, jer i najmanje curenje rashladne tečnosti može dovesti do pregrevanja i predstavlja ozbiljan rizik za kvar na motoru.
Crni dim
Crni izduvni dim znači veliku potrošnju goriva. Prvo što treba da proverite su filteri za klimu, usisni senzori, brizgaljke goriva i regulator pritiska. Crni dim je najlakši za dijagnozu, jer se zna tačno šta ga prouzrokuje, a ni popravka ovih delova nije preterano skupa.

- zooma
- Garaža: Alfa Romeo 159 JTDM
- Lokacija: Beograd
Post
Re: JTDM 150 ks - beli dim na hladan start posle duzeg staja
Dim je beo, oseca se dizel. Traje max 30 sek od startovanja, posle sve ok.
- Alfa servis Brana
- Sponzor
- Garaža: Alfa Romeo 159,147,Gt,Brera,156Q4,Fiat tipo,B4 cabrio
- Lokacija: Vranic Bgd
- Lokacija: Beograd Vranic
Post
Neka dizna ti druze vise goriva daje. Najvise se odrazava tako u hladnom startu. Vidi sa majstorom dizne ali opet kontrolisi ulje da ne gubi.
Re: JTDM 150 ks - beli dim na hladan start posle duzeg staja

