Stranica 1 od 1

HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!

Poslato: Uto Jul 14, 2015 2:16 pm
od speedfreak968
Drugar mi vozi 159 1.9 mjet Qtronic, i zanima ga koji je interval zamene ulja za ovaj menjac, kao i gde bi to mogao da uradi, jer izgleda da od tog posla svi servisi beze k'o djavo od krsta. Treba uskoro da krene na put, pa da ne bi bilo kuku-lele negde preko, ne daj Boze...

Hvala unapred! :arflag

Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!

Poslato: Uto Jul 14, 2015 2:46 pm
od erdeljan
G0XY je to radio, pitaj njega (ako ne pise u njegovoj temi)

Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!

Poslato: Uto Jul 14, 2015 3:02 pm
od speedfreak968
Got it! Poslao sam mu pm...

Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!

Poslato: Uto Jul 14, 2015 3:44 pm
od G0XY
Evo da odgovorim javno,možda nekome bude pomoglo :)
Alfa Romeo 159 1.9 & 2.4 Q-Tronic nosi menjač Japanskog proizvođača Aisin,a tip menjača je AWTF-80 SC.
Prema fabričkim specifikacijama i preporukama,ulje u menjaču je for life,odnosno nikada se ne menja - GLUPOST.
Elem,praksa je pokazala da menjačko ulje tokom eksploatacije ne gubi viskoznost i karakteristike podmazivanja,ali dolazi do njegovog prljanja.Prljanje je uzrokovano podrazumevanim habanjem mašinskih elemenata,zbog čega u ulju dolazi do pojave sitne metalne prljavštine i eventualnih "šponova".
Sve to zajedno,može potencijalno dovesti do blokade hidrauličkih ventila i do otkaza hidrobloka,čija popravka mnogo zaboli.

Iz prakse se pokazalo,da je na oko 150000km poželjan interval za zamenu ulja u automatskom menjaču,koji nosi oko 8l ulja za automatske menjače i za čiju zamenu ima nekoliko postupaka (u zavisnosti od servisa).
Retko koji servis poseduje mašunu za zamenu ulja u automatskom menjaču,već se ide na zamenu ulja ispiranjem,koje se obavlje u više faza u zavisnosti od zaprljanosti postojećeg ulja.
Istoči se 4l ulja (4 litre uvek ostaje u komorama i ne može se istočiti),dolije 4l novog ulja i zatim odradi menjačem.
Ovaj postupak se ponovi nekoliko puta,dok ne kreće da curi potpuno bistro ulje i dok se ne iščiste sve nečistoće.
Uglavnom se potroši oko 16l novog menjačkog ulja,da bi se sve kvalitetno odradilo.

Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!

Poslato: Uto Jul 14, 2015 4:31 pm
od speedfreak968
VELIKO HVALA!

:drink

Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!

Poslato: Uto Jul 14, 2015 11:32 pm
od darko qv
Dobro je ovo znati,jer licno merkam 159 sa automatikom.

Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!

Poslato: Sre Jul 15, 2015 7:09 am
od Shanirani
Ne bih da unosim paranoju, ali nabasao sam negde da manuelni menjaci mogu vise obrtnog momenta da izdrze od automataskih. Tako da ako uzmes automatik od cipovanja i nema neka vajda. Samo prenosim ono sto sam procitao.

Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!

Poslato: Sre Jul 15, 2015 7:59 am
od G0XY
Pa površno si ti to čitao dečko,moraćeš opet da obnoviš lektiru :D
Ovaj isti tip menjača AWTF-80 SC se ugrađuje i u modele 2.4 (210ks) i 3.2 V6,odnosno maksimalni dozvoljeni obrtni moment je do 440 Nm.
Ako uzmemo fabričku marginu bezbednosti oko 10-15%,moglo bi to ići i malkice više od 440Nm.
Ako znamo da je obrtni moment na 1.9 150ks - 320Nm,a čipovanjem se postiže do 375Nm,videćeš da čipovanje ima i te kako smisla ;)

Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!

Poslato: Sre Jul 15, 2015 9:10 am
od Ognjen_HN
darko qv napisao:Dobro je ovo znati,jer licno merkam 159 sa automatikom.
2.4 210ks sw q-tronic to je mjera ! :)

Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!

Poslato: Sre Jul 15, 2015 4:37 pm
od alfabg
Bas tako :podrzava uskoro....

Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!

Poslato: Sre Jul 15, 2015 4:46 pm
od Ognjen_HN
Jos u TI verziji. Sexomanija alfamanija

Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!

Poslato: Sre Jul 15, 2015 5:27 pm
od alfabg
:kadr :kadr e pa sad....

Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!

Poslato: Sre Jul 15, 2015 6:19 pm
od Shanirani
@Goxy
A koliko izdrzava manuelni kod 2.4? :)

Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!

Poslato: Sre Jul 15, 2015 6:41 pm
od Falcon037
Na Wikipediji mogu da se nađu tehnički podaci i u koje modele je sve ugrađivan ovaj menjač.

Što se tiče zamene ulja evo par kako se radi u pismenom servisu i DIY varijanta. Koliko vidim niko nije otvarao ovaj menjač dok se neki modeli kod Audija, Porshea, Mercedesa ... otvaraju i menjaju filteri, magneti i dihtunzi.

https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

[youtube]0Kf8Og3i_2I[/youtube]

[youtube]leBtEnEDAtc[/youtube]

Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!

Poslato: Sre Jul 15, 2015 7:07 pm
od G0XY
Kod Nemacke grupacije,su na automatskim menjacima filteri zamenjivi i nalaze se van menjaca.
Kada se menja ulje,menja se i filter...mozes ga cak i sam zameniti.
KOd Italijana ne bi bilo zanimljivo,da naprave nesto sto nece da te zahebava :glare:
Na Aisinu je filter u samom menjacu i ne moze se zameniti bez kompletnog skidanja i rasklapanja menjaca...ovde se samo ulje menja.

Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!

Poslato: Sre Jul 15, 2015 7:19 pm
od nidza
Shanirani napisao:@Goxy
A koliko izdrzava manuelni kod 2.4? :)
Manuelni na 1.9 je M32 i izdržava 320Nm.

Kod 2.4 je M40 i izdržava 400Nm.

U principu izdržavaju i više. M40 nisam čuo da je neko kritikovao ili da je nešto crklo, dok na M32 često crkava ležaj 5 i 6 brzine. Ukoliko se na vreme odreaguje, servis nije preskup. Ako se čeka, može ceo menjač da se raspadne.

Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!

Poslato: Sre Jul 15, 2015 7:35 pm
od G0XY
Izdrzava M32 i vise sto kaze Džoni i na dosta ozbiljnije tuniranih manuelnih 159-ki (preko 380Nm),najveci problem je bio korpa i lamela,koji uspešno mogu da se pojacaju da izdrzavaju ove veće snage.

Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!

Poslato: Sre Jul 15, 2015 8:54 pm
od Shanirani
taj 1.9 sa tim menjacem uopste znaci nije za 159.. Jako slab motor i menjac za tu tezinu.
A sta je sa 2.0? Jel tu isti menjac kao kod 1.9 ili nesto novo?

Poslato: Čet Jul 16, 2015 5:55 am
od nidza
M40 je na 2.0.


Tapatalk