Hvala unapred!
HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!
- speedfreak968
- Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti - Lokacija: Bgd
- Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Post

If everything seems under control, you're just not going fast enough.
HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!
Drugar mi vozi 159 1.9 mjet Qtronic, i zanima ga koji je interval zamene ulja za ovaj menjac, kao i gde bi to mogao da uradi, jer izgleda da od tog posla svi servisi beze k'o djavo od krsta. Treba uskoro da krene na put, pa da ne bi bilo kuku-lele negde preko, ne daj Boze...
Hvala unapred!
Hvala unapred!

If everything seems under control, you're just not going fast enough.
- erdeljan
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Beli fijaker
- Lokacija: Malmo
Post
Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!
G0XY je to radio, pitaj njega (ako ne pise u njegovoj temi)
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
- speedfreak968
- Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti - Lokacija: Bgd
- Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Post 
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!
Got it! Poslao sam mu pm...

If everything seems under control, you're just not going fast enough.
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!
Evo da odgovorim javno,možda nekome bude pomoglo
Alfa Romeo 159 1.9 & 2.4 Q-Tronic nosi menjač Japanskog proizvođača Aisin,a tip menjača je AWTF-80 SC.
Prema fabričkim specifikacijama i preporukama,ulje u menjaču je for life,odnosno nikada se ne menja - GLUPOST.
Elem,praksa je pokazala da menjačko ulje tokom eksploatacije ne gubi viskoznost i karakteristike podmazivanja,ali dolazi do njegovog prljanja.Prljanje je uzrokovano podrazumevanim habanjem mašinskih elemenata,zbog čega u ulju dolazi do pojave sitne metalne prljavštine i eventualnih "šponova".
Sve to zajedno,može potencijalno dovesti do blokade hidrauličkih ventila i do otkaza hidrobloka,čija popravka mnogo zaboli.
Iz prakse se pokazalo,da je na oko 150000km poželjan interval za zamenu ulja u automatskom menjaču,koji nosi oko 8l ulja za automatske menjače i za čiju zamenu ima nekoliko postupaka (u zavisnosti od servisa).
Retko koji servis poseduje mašunu za zamenu ulja u automatskom menjaču,već se ide na zamenu ulja ispiranjem,koje se obavlje u više faza u zavisnosti od zaprljanosti postojećeg ulja.
Istoči se 4l ulja (4 litre uvek ostaje u komorama i ne može se istočiti),dolije 4l novog ulja i zatim odradi menjačem.
Ovaj postupak se ponovi nekoliko puta,dok ne kreće da curi potpuno bistro ulje i dok se ne iščiste sve nečistoće.
Uglavnom se potroši oko 16l novog menjačkog ulja,da bi se sve kvalitetno odradilo.
Alfa Romeo 159 1.9 & 2.4 Q-Tronic nosi menjač Japanskog proizvođača Aisin,a tip menjača je AWTF-80 SC.
Prema fabričkim specifikacijama i preporukama,ulje u menjaču je for life,odnosno nikada se ne menja - GLUPOST.
Elem,praksa je pokazala da menjačko ulje tokom eksploatacije ne gubi viskoznost i karakteristike podmazivanja,ali dolazi do njegovog prljanja.Prljanje je uzrokovano podrazumevanim habanjem mašinskih elemenata,zbog čega u ulju dolazi do pojave sitne metalne prljavštine i eventualnih "šponova".
Sve to zajedno,može potencijalno dovesti do blokade hidrauličkih ventila i do otkaza hidrobloka,čija popravka mnogo zaboli.
Iz prakse se pokazalo,da je na oko 150000km poželjan interval za zamenu ulja u automatskom menjaču,koji nosi oko 8l ulja za automatske menjače i za čiju zamenu ima nekoliko postupaka (u zavisnosti od servisa).
Retko koji servis poseduje mašunu za zamenu ulja u automatskom menjaču,već se ide na zamenu ulja ispiranjem,koje se obavlje u više faza u zavisnosti od zaprljanosti postojećeg ulja.
Istoči se 4l ulja (4 litre uvek ostaje u komorama i ne može se istočiti),dolije 4l novog ulja i zatim odradi menjačem.
Ovaj postupak se ponovi nekoliko puta,dok ne kreće da curi potpuno bistro ulje i dok se ne iščiste sve nečistoće.
Uglavnom se potroši oko 16l novog menjačkog ulja,da bi se sve kvalitetno odradilo.
A Man's Got to Know His Limitations...
- speedfreak968
- Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti - Lokacija: Bgd
- Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Post 
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!
VELIKO HVALA!


If everything seems under control, you're just not going fast enough.
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015 - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!
Dobro je ovo znati,jer licno merkam 159 sa automatikom.
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!
Ne bih da unosim paranoju, ali nabasao sam negde da manuelni menjaci mogu vise obrtnog momenta da izdrze od automataskih. Tako da ako uzmes automatik od cipovanja i nema neka vajda. Samo prenosim ono sto sam procitao.
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!
Pa površno si ti to čitao dečko,moraćeš opet da obnoviš lektiru
Ovaj isti tip menjača AWTF-80 SC se ugrađuje i u modele 2.4 (210ks) i 3.2 V6,odnosno maksimalni dozvoljeni obrtni moment je do 440 Nm.
Ako uzmemo fabričku marginu bezbednosti oko 10-15%,moglo bi to ići i malkice više od 440Nm.
Ako znamo da je obrtni moment na 1.9 150ks - 320Nm,a čipovanjem se postiže do 375Nm,videćeš da čipovanje ima i te kako smisla
Ovaj isti tip menjača AWTF-80 SC se ugrađuje i u modele 2.4 (210ks) i 3.2 V6,odnosno maksimalni dozvoljeni obrtni moment je do 440 Nm.
Ako uzmemo fabričku marginu bezbednosti oko 10-15%,moglo bi to ići i malkice više od 440Nm.
Ako znamo da je obrtni moment na 1.9 150ks - 320Nm,a čipovanjem se postiže do 375Nm,videćeš da čipovanje ima i te kako smisla
A Man's Got to Know His Limitations...
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!
2.4 210ks sw q-tronic to je mjera !darko qv napisao:Dobro je ovo znati,jer licno merkam 159 sa automatikom.
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI! 
- alfabg
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd(85 kw)rest. 2004.Remaped
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!
Jos u TI verziji. Sexomanija alfamanija
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI! 
- alfabg
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd(85 kw)rest. 2004.Remaped
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
- Falcon037
- predsednik kluba

- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!
Na Wikipediji mogu da se nađu tehnički podaci i u koje modele je sve ugrađivan ovaj menjač.
Što se tiče zamene ulja evo par kako se radi u pismenom servisu i DIY varijanta. Koliko vidim niko nije otvarao ovaj menjač dok se neki modeli kod Audija, Porshea, Mercedesa ... otvaraju i menjaju filteri, magneti i dihtunzi.
https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
[youtube]0Kf8Og3i_2I[/youtube]
[youtube]leBtEnEDAtc[/youtube]
Što se tiče zamene ulja evo par kako se radi u pismenom servisu i DIY varijanta. Koliko vidim niko nije otvarao ovaj menjač dok se neki modeli kod Audija, Porshea, Mercedesa ... otvaraju i menjaju filteri, magneti i dihtunzi.
https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
[youtube]0Kf8Og3i_2I[/youtube]
[youtube]leBtEnEDAtc[/youtube]
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!
Kod Nemacke grupacije,su na automatskim menjacima filteri zamenjivi i nalaze se van menjaca.
Kada se menja ulje,menja se i filter...mozes ga cak i sam zameniti.
KOd Italijana ne bi bilo zanimljivo,da naprave nesto sto nece da te zahebava
Na Aisinu je filter u samom menjacu i ne moze se zameniti bez kompletnog skidanja i rasklapanja menjaca...ovde se samo ulje menja.
Kada se menja ulje,menja se i filter...mozes ga cak i sam zameniti.
KOd Italijana ne bi bilo zanimljivo,da naprave nesto sto nece da te zahebava
Na Aisinu je filter u samom menjacu i ne moze se zameniti bez kompletnog skidanja i rasklapanja menjaca...ovde se samo ulje menja.
A Man's Got to Know His Limitations...
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Kod 2.4 je M40 i izdržava 400Nm.
U principu izdržavaju i više. M40 nisam čuo da je neko kritikovao ili da je nešto crklo, dok na M32 često crkava ležaj 5 i 6 brzine. Ukoliko se na vreme odreaguje, servis nije preskup. Ako se čeka, može ceo menjač da se raspadne.
Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!
Manuelni na 1.9 je M32 i izdržava 320Nm.Shanirani napisao:@Goxy
A koliko izdrzava manuelni kod 2.4?
Kod 2.4 je M40 i izdržava 400Nm.
U principu izdržavaju i više. M40 nisam čuo da je neko kritikovao ili da je nešto crklo, dok na M32 često crkava ležaj 5 i 6 brzine. Ukoliko se na vreme odreaguje, servis nije preskup. Ako se čeka, može ceo menjač da se raspadne.
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!
Izdrzava M32 i vise sto kaze Džoni i na dosta ozbiljnije tuniranih manuelnih 159-ki (preko 380Nm),najveci problem je bio korpa i lamela,koji uspešno mogu da se pojacaju da izdrzavaju ove veće snage.
A Man's Got to Know His Limitations...
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: HITNO... Qtronic pitanje... HITNO!
taj 1.9 sa tim menjacem uopste znaci nije za 159.. Jako slab motor i menjac za tu tezinu.
A sta je sa 2.0? Jel tu isti menjac kao kod 1.9 ili nesto novo?
A sta je sa 2.0? Jel tu isti menjac kao kod 1.9 ili nesto novo?