Pozdrav svim alfistima!
Da li bi neko mogao detaljno da opise redosled najlakseg i najbrzeg nacina zamene servo ATF ulja,za Alfu 156,u svojoj garazi, dvoristu,parkingu,i sl.Pretragom ovog sajta,naisao sam samo na neke povrsno i usput pomenute zamene servo ulja ,ali samo u servisu ili kod nekog majstora.U pretrazi,nigde nema konkretnog opisa zamene sa redosledom postupka ispustanja i zamene ulja u servo sistemu.Citajuci neke druge forume raznih marki vozila,video sam da skoro svaki ima detaljan tekstualan opis,a pojedini i sa fotografijama postupka sa objasnjenjem zamene,sta i kako.Mislim da bi znacilo za dosta vlasnika Alfi 156, koji se razumeju u mehaniku i imaju alat.Ako gresim,i ako je suvisno ovo sto predlazem,ok izbrisite tekst.
zamena servo ulja-detaljan opis i redosled postupka
- traxxas
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD Sportwagon
- Lokacija: Brus
- Nigy
- Garaža: .
- Lokacija: ...
Post
Re: zamena servo ulja-detaljan opis i redosled postupka
Najlaksi i najbrzi nacin da to ucunis u svojoj garazi je da strpas majstora u kola i dovedes ga do svoje garaze. Za detalje pitas majstora ili gledas. 
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: zamena servo ulja-detaljan opis i redosled postupka
ja mogu da napisem kako sam menjao na svojoj 155ici i 145ici a tako bih uradio i na 156 da nije vec zamenjeno kad sam je kupio.
ovako ne moze 100% ulja da se zameni ali nekih 85-90% sigurno sto je u principu i dovoljno.
prvo kupis 2l servo ulja (moze bilo koje atf ulje ne mora specijalno za servo jer je to isto) 1 litar staje u sistem mada kod tebe ne bi trebalo toliko jer neces ni uspeti svo staro ulje da izbacis, drugu litru koristis za mesanje i dolivanje
ako uspes da skines posudu za dolivanje ulja i da je skroz ispraznis to bi bilo super, takodje ako mozes i crevo sa posude da ostavis da visi i da se prirodnim padom isprazni sistem koliko god je moguce to bi bilo super (kazem ako mozes jer nije to bas sve lako i pristupacno, zavisi od auta do auta)
ako ne uspes tako onda uz pomoc sprica (nekog sto veceg) ili nekakve pipete izvadis svo staro ulje iz posude za dolivanje pa sipas novo do vrha, upalis auto i pocnes lagano da okreces volan.
ako si nekako istocio vise ulja iz sistema onda ce motanjem volana da pocne da vue u sistem to sto je u posudi pa ce trebati dolivanje zato pazljivo motaj i ako volan pocne da zateze i cvili, odmah prestani sa motanjem i doli ulje do vrha cantre, nikako ne motaj "na suvo" tj na praznu ili polupraznu posudu.
sad ce novo i staro ulje (ono koje je ostalo u sistemu) da se izmesa, onda opet prospes to iz posude (ili izvuces spricom) pa ponovis dolivanje, motanje i mesanje.
tako radis sve dok je ulje crno jer to znaci da jos ima starog ulja u sistemu, kad boja pocinje da bude sve bistrija (crvenija) onda mozes da stanes i jos jednom ispraznis cantru i sipas novo ulje i to je to.
opet kazem ovom metodom ne mozes svo ulje iz sistema da izbacis i tesko da ga mozes procistiti toliko da bude bistro kao iz ambalaze ali bice i to dovoljno ako vec neces da ides kod mjastora, drugacija home made metoda ili ti uz pomoc stapa i kanapa mislim da ne postoji
ovako ne moze 100% ulja da se zameni ali nekih 85-90% sigurno sto je u principu i dovoljno.
prvo kupis 2l servo ulja (moze bilo koje atf ulje ne mora specijalno za servo jer je to isto) 1 litar staje u sistem mada kod tebe ne bi trebalo toliko jer neces ni uspeti svo staro ulje da izbacis, drugu litru koristis za mesanje i dolivanje
ako uspes da skines posudu za dolivanje ulja i da je skroz ispraznis to bi bilo super, takodje ako mozes i crevo sa posude da ostavis da visi i da se prirodnim padom isprazni sistem koliko god je moguce to bi bilo super (kazem ako mozes jer nije to bas sve lako i pristupacno, zavisi od auta do auta)
ako ne uspes tako onda uz pomoc sprica (nekog sto veceg) ili nekakve pipete izvadis svo staro ulje iz posude za dolivanje pa sipas novo do vrha, upalis auto i pocnes lagano da okreces volan.
ako si nekako istocio vise ulja iz sistema onda ce motanjem volana da pocne da vue u sistem to sto je u posudi pa ce trebati dolivanje zato pazljivo motaj i ako volan pocne da zateze i cvili, odmah prestani sa motanjem i doli ulje do vrha cantre, nikako ne motaj "na suvo" tj na praznu ili polupraznu posudu.
sad ce novo i staro ulje (ono koje je ostalo u sistemu) da se izmesa, onda opet prospes to iz posude (ili izvuces spricom) pa ponovis dolivanje, motanje i mesanje.
tako radis sve dok je ulje crno jer to znaci da jos ima starog ulja u sistemu, kad boja pocinje da bude sve bistrija (crvenija) onda mozes da stanes i jos jednom ispraznis cantru i sipas novo ulje i to je to.
opet kazem ovom metodom ne mozes svo ulje iz sistema da izbacis i tesko da ga mozes procistiti toliko da bude bistro kao iz ambalaze ali bice i to dovoljno ako vec neces da ides kod mjastora, drugacija home made metoda ili ti uz pomoc stapa i kanapa mislim da ne postoji
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Sule
- Garaža: Alfa Romeo Djulijeta 2.0 Jtdm2
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: zamena servo ulja-detaljan opis i redosled postupka
Ja sam tako menjao kod mene po savetu Ompa i sasvim je ok. 
- traxxas
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD Sportwagon
- Lokacija: Brus
Post
Re: zamena servo ulja-detaljan opis i redosled postupka
Evo tacnog nacina i postupka zamene servo ulja ,u varijanti "uradi sam"!
Potrebno je:
-2lit.ATF ulja dexron II D,ili III (brend po zelji,Liqui Moly,Selenia,Castrol,itd.)
-jedno providno gumeno crevo debljine 12-13mm.(spoljni precnik),duzine 1.5m.
-jedno providno gumeno crevo debljine 8mm.,duzine 1.5m
-prazna plasticna flasa od minimum 2lit.
-alat (gedore,klesta,srafcigeri,itd)
-dva parceta plastike ili najlona podmestiti pod tockove,da bi se lakse motali tockovi,sa sto manjim otporom.
Stati autom na ravno,zbog nivoa ulja u posudi,postaviti plastiku ili najlon pod gume.
Otvoriti cep posude za servo ulje,i sa debljim crevom izvuci sto vise ulja.Ulje povuci ustima,slobodno,dokle ko moze,jer se na providnom crevu vidi dokle je nivo ulja dosao.Kada izvucete sve iz posude ,uzmete tanje crevo debljine 8mm. i ugurati ga u deblje crevo kroz posudu,sto vise,oko 0,5m.i izvuci svo ulje iz tog creva.Ono vodi ka servo pumpi(odvodno crevo).Tako cete izvuci ulupno oko 0.5lit.starog-potamnelog ulja.Zatim odviti srafove koji drze posudu,da bi lakse skinuli selnu sa tankog creva, koje ide iz servo letve(dovodno crevo).Njega prespojiti sa providnim crevom od 12mm.Ugurati ga u crno dovodno crevo,jer je knap rupa 12mm.Stegnuti ih selnom,a drugi kraj sprovesti u plasticnu flasu od 2lit. u koju ste vec odsuli 0.5l.ulja iz posude i debljeg creva.Otvor na posudi,gde je bilo dovodno tanje crevo, zatvoriti srafom M10 obavijen teflon ili izolir trakom,da bi dobro zadihtovao rupu.
Zatim posudu vratiti u leziste i zaviti samo jednim srafom,zbog uvida u nivo ulja.Doliti novo ulje,do vrha posude.Zatim kratko zaverglati ,upaliti motor pazljivo samo na 2-3sekunde,nikako duze,i odmah ugasiti.Pumpa ce povuci novo ulje iz posude skoro do kraja posude,a u praznu flasu iz povratnog creva koje ide iz letve,krenuce tamno-prljavo ulje.Zatim dosuti ponovo novo ulje do vrha posude i ponoviti verglanje pazljivo samo 2-3sekunde od kada motor upali i odmah ugasiti.Tako ce pumpa ponovo povuci novo ulje iz posude do samog kraja posude na oko 2cm od dna.
Zatim volan namotati,(na kontaktu) pun levi,doliti novo ulje do vrha posude,ponoviti kratko paljenje 2-3sek.max.Pumpa ce povuci i to novo ulje,dok staro izlazi u flasu od 2l.
-zatim volan namotati pun desni,doliti novo ulje do vrha posude,ponoviti kratko paljenje motora,2-3sek.max.i ugasiti motor.Ispraviti tockove,doliti ulje na crtu za max. na posudi,zaviti cep na posudu,odkaciti selnu i providno crevo 12mm od dovodnog i prstom ga zatvoriti.Zatim pazljivo izvuci sraf sa dna posude i brzo nagurati povratno crevo iz letve,vratiti i stegnuti selnu.Zatim zaviti i drugi sraf na drzacu posude.
Upaliti motor na 10sek.bez pomeranja volana,ugasiti motor,proveriti nivo,ako je potrebno doliti,ako je nivo stabilan na liniji oko max. upaliti motor i motati pun levi ,zadrzati 1-2sek.max.,zatim namotati pun desni ,zadrzati 1-2sek.max.Dok motate volan pun levi/desni(5-6puta) motor treba da radi svo vreme bez gasenja.Tako se ozracuje sistem od cepova vazduha ako ih ima,i ulje ravnomerno ulazi u sve komore letve volana.
Zatim poravnati tockove,t.j volan u normalu na sredini.Ugasiti motor,proveriti nivo ako je potrebno doliti ulje, ako ne,upaliti auto i provozati 10ak-15min.Stati i dok motor radi proveriti nivo.Ako je nivo ulja stabilan,t.j oko max.na posudi uspesno je zamenjeno svo staro ulje novim uljem i to 100%(99,9%.).
Zatim otvoriti flasu(konzervu)piva od 0.5lit,i nategnuti do pola,mala pauza pa iz vise kratkih natezanja popiti svo pivo!
Vreme rada oko 1h.
Napomena:Ko hoce moze na poslednjem dolivanju ulja u posudu,da sipa aditiv protiv revitalizacije i zastite gumenih prstenova i semeringa u sistemu na letvi i servo pumpi.Aditiv ima da se kupi u boljim radnjama ili pumpama:"Wynns-Power Steering Stop Leak",pakovanje od 125ml.za ceo sistem do 2lit. servo ulja.Ja sam ga sipao.
I zaista staro ulje oko 6god. je potamnelo,crne je boje i nije iste gustine kao novo ulje.
Mislim ,da servo ulje treba zaista da se menja i to na svakom velikom servisu,jer ipak moze da se predupredi i spreci neki veci kvar na servo sistemu.Pojedini ga menjaju na svake 2-3god.bez obzora na km.jer ulje stajanjem menja strukturu,i skuplja vlagu,opiljke i nagriza sve gumene prstenove i semeringe u celom sistemu.
Toliko od mene,pa ko moze i ima slobodnog vremena da sam zameni servo ulje,bilo gde na parkingu,na pumpi,u dvoristu,garazi i sl.
Ovo je tacan postupak i redosled radnji.
Potrebno je:
-2lit.ATF ulja dexron II D,ili III (brend po zelji,Liqui Moly,Selenia,Castrol,itd.)
-jedno providno gumeno crevo debljine 12-13mm.(spoljni precnik),duzine 1.5m.
-jedno providno gumeno crevo debljine 8mm.,duzine 1.5m
-prazna plasticna flasa od minimum 2lit.
-alat (gedore,klesta,srafcigeri,itd)
-dva parceta plastike ili najlona podmestiti pod tockove,da bi se lakse motali tockovi,sa sto manjim otporom.
Stati autom na ravno,zbog nivoa ulja u posudi,postaviti plastiku ili najlon pod gume.
Otvoriti cep posude za servo ulje,i sa debljim crevom izvuci sto vise ulja.Ulje povuci ustima,slobodno,dokle ko moze,jer se na providnom crevu vidi dokle je nivo ulja dosao.Kada izvucete sve iz posude ,uzmete tanje crevo debljine 8mm. i ugurati ga u deblje crevo kroz posudu,sto vise,oko 0,5m.i izvuci svo ulje iz tog creva.Ono vodi ka servo pumpi(odvodno crevo).Tako cete izvuci ulupno oko 0.5lit.starog-potamnelog ulja.Zatim odviti srafove koji drze posudu,da bi lakse skinuli selnu sa tankog creva, koje ide iz servo letve(dovodno crevo).Njega prespojiti sa providnim crevom od 12mm.Ugurati ga u crno dovodno crevo,jer je knap rupa 12mm.Stegnuti ih selnom,a drugi kraj sprovesti u plasticnu flasu od 2lit. u koju ste vec odsuli 0.5l.ulja iz posude i debljeg creva.Otvor na posudi,gde je bilo dovodno tanje crevo, zatvoriti srafom M10 obavijen teflon ili izolir trakom,da bi dobro zadihtovao rupu.
Zatim posudu vratiti u leziste i zaviti samo jednim srafom,zbog uvida u nivo ulja.Doliti novo ulje,do vrha posude.Zatim kratko zaverglati ,upaliti motor pazljivo samo na 2-3sekunde,nikako duze,i odmah ugasiti.Pumpa ce povuci novo ulje iz posude skoro do kraja posude,a u praznu flasu iz povratnog creva koje ide iz letve,krenuce tamno-prljavo ulje.Zatim dosuti ponovo novo ulje do vrha posude i ponoviti verglanje pazljivo samo 2-3sekunde od kada motor upali i odmah ugasiti.Tako ce pumpa ponovo povuci novo ulje iz posude do samog kraja posude na oko 2cm od dna.
Zatim volan namotati,(na kontaktu) pun levi,doliti novo ulje do vrha posude,ponoviti kratko paljenje 2-3sek.max.Pumpa ce povuci i to novo ulje,dok staro izlazi u flasu od 2l.
-zatim volan namotati pun desni,doliti novo ulje do vrha posude,ponoviti kratko paljenje motora,2-3sek.max.i ugasiti motor.Ispraviti tockove,doliti ulje na crtu za max. na posudi,zaviti cep na posudu,odkaciti selnu i providno crevo 12mm od dovodnog i prstom ga zatvoriti.Zatim pazljivo izvuci sraf sa dna posude i brzo nagurati povratno crevo iz letve,vratiti i stegnuti selnu.Zatim zaviti i drugi sraf na drzacu posude.
Upaliti motor na 10sek.bez pomeranja volana,ugasiti motor,proveriti nivo,ako je potrebno doliti,ako je nivo stabilan na liniji oko max. upaliti motor i motati pun levi ,zadrzati 1-2sek.max.,zatim namotati pun desni ,zadrzati 1-2sek.max.Dok motate volan pun levi/desni(5-6puta) motor treba da radi svo vreme bez gasenja.Tako se ozracuje sistem od cepova vazduha ako ih ima,i ulje ravnomerno ulazi u sve komore letve volana.
Zatim poravnati tockove,t.j volan u normalu na sredini.Ugasiti motor,proveriti nivo ako je potrebno doliti ulje, ako ne,upaliti auto i provozati 10ak-15min.Stati i dok motor radi proveriti nivo.Ako je nivo ulja stabilan,t.j oko max.na posudi uspesno je zamenjeno svo staro ulje novim uljem i to 100%(99,9%.).
Zatim otvoriti flasu(konzervu)piva od 0.5lit,i nategnuti do pola,mala pauza pa iz vise kratkih natezanja popiti svo pivo!
Vreme rada oko 1h.
Napomena:Ko hoce moze na poslednjem dolivanju ulja u posudu,da sipa aditiv protiv revitalizacije i zastite gumenih prstenova i semeringa u sistemu na letvi i servo pumpi.Aditiv ima da se kupi u boljim radnjama ili pumpama:"Wynns-Power Steering Stop Leak",pakovanje od 125ml.za ceo sistem do 2lit. servo ulja.Ja sam ga sipao.
I zaista staro ulje oko 6god. je potamnelo,crne je boje i nije iste gustine kao novo ulje.
Mislim ,da servo ulje treba zaista da se menja i to na svakom velikom servisu,jer ipak moze da se predupredi i spreci neki veci kvar na servo sistemu.Pojedini ga menjaju na svake 2-3god.bez obzora na km.jer ulje stajanjem menja strukturu,i skuplja vlagu,opiljke i nagriza sve gumene prstenove i semeringe u celom sistemu.
Toliko od mene,pa ko moze i ima slobodnog vremena da sam zameni servo ulje,bilo gde na parkingu,na pumpi,u dvoristu,garazi i sl.
Ovo je tacan postupak i redosled radnji.
- moth3
- Garaža: d(-_-)b
- Lokacija: Beograd
Post
Re: zamena servo ulja-detaljan opis i redosled postupka
Napraviste nauku od ovoga. Nije potrebno toliko muke oko menjanja ulja. Evo nacina koji sam koristio preko 10x do sada i uvek bez problema.
Potrebno:
- Sveze ulje
- Jedna zamenska selna ~20mm ukoliko ne mozete da pritegnete staru
- Srafciger za zatezanje selne ili klesta za vracanje stare selne
- Posuda za istakanje starog ulja. Za hrabre moze i flasa
Dignite prednji deo auta na klocne. Ispod branika se nalazi rashladno crevo ulja za servo, a sa leve strane pored kucista filtera se spaja gumeno sa rashladnim alu (ili je bakarno nisam siguran) crevom. Videcete dve spojke, jedno je za odvod a drugo za dovod ulja. Obe spojke drzi po jedna fabricka selna. Otkacite jednu spojku, nebitno koju i ulje ce krenuti da curi i iz gumenog i iz alu creva. Iz gumenog creva ce izaci slobodnim padom dok alu crevo bi bilo dobro malo nagnuti ka dole. Ko hoce da iscedi svo staro ulje, neka zavergla auto na par sekundi kako bi pumpa okrenula i izbacila ostatak. Spojite sve ponovo. Pri vracanju preporucujem da se stavi nova klasicna selna jer fabrica je malo zeznutija za vracanje. Kad je sve na mestu i zategnuto, sipajte novo ulje. Moze i do vrha. Upalite motor i lagano vrtite volan levo desno, a kada osetite bilo kakav otpor ili krcanje, dolivajte ulje u posudu. Ulje doliti do naznacene MAX oznake na meracu, a i ako predje malo nije problem. Sledi spustanje sa klocni i...

Potrebno:
- Sveze ulje
- Jedna zamenska selna ~20mm ukoliko ne mozete da pritegnete staru
- Srafciger za zatezanje selne ili klesta za vracanje stare selne
- Posuda za istakanje starog ulja. Za hrabre moze i flasa
Dignite prednji deo auta na klocne. Ispod branika se nalazi rashladno crevo ulja za servo, a sa leve strane pored kucista filtera se spaja gumeno sa rashladnim alu (ili je bakarno nisam siguran) crevom. Videcete dve spojke, jedno je za odvod a drugo za dovod ulja. Obe spojke drzi po jedna fabricka selna. Otkacite jednu spojku, nebitno koju i ulje ce krenuti da curi i iz gumenog i iz alu creva. Iz gumenog creva ce izaci slobodnim padom dok alu crevo bi bilo dobro malo nagnuti ka dole. Ko hoce da iscedi svo staro ulje, neka zavergla auto na par sekundi kako bi pumpa okrenula i izbacila ostatak. Spojite sve ponovo. Pri vracanju preporucujem da se stavi nova klasicna selna jer fabrica je malo zeznutija za vracanje. Kad je sve na mestu i zategnuto, sipajte novo ulje. Moze i do vrha. Upalite motor i lagano vrtite volan levo desno, a kada osetite bilo kakav otpor ili krcanje, dolivajte ulje u posudu. Ulje doliti do naznacene MAX oznake na meracu, a i ako predje malo nije problem. Sledi spustanje sa klocni i...
Nema gorih ljudi od alfista.
- traxxas
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD Sportwagon
- Lokacija: Brus
Post
Re: zamena servo ulja-detaljan opis i redosled postupka
Kao prvo,tacan naslov teme je :"Zamena servo ulja-detaljan opis i redosled postupka ZA ALFU 156",a ja sam ga opisao kako ga zameniti bez podizanja auta i klocni,i sto je najbitnije tacno 100% zamena novim servo uljem!!!
Drugo,nemoze druze pumpa da ti izbaci nikako svo staro ulje 100% prirodnim padom i radom pumpe na prazno koliko hoces t.j radom pumpe bez pritiska i podpritiska u sistemu.
Sistem mora da bude zatvoren kruzni hidro sistem pod pritiskom, da bi novo ulje potisnulo staro,i izbacilo ga sasvim napolje.To nikako nemoze samo slobodnim padom,i da pumpa vazduhom izgura svo ulje napolje.
To sto si ti opisao moze, ali ti u samoj letvi ostane staro ulje,kao i u komorama gde je hidro propusni ventil koji regulise pritisak,a to je oko 0.5lit.zaostalog ulja sigurno.Tako da kada dolijes novo ulje imas pomesano staro i novo ulje u odnosu 70:30%.a i postoji mogucnost da se osteti servo pumpa,ako je stara a ostane bez ulja.Kada bi to tako moglo bilo bi super.
Dalje,pumpa cim dohvati vazduh,nemoze vise bez dodatnog ulja da izgura nista iz sistema.I zaboravio si da na Alfama 156 koje su 2002.god. pa naovamo nema mogucnosti skidanja creva tu gde si opisao.Sve su zapertlovane cevi sa crevima bez ikakvih selni,(ili su samo cevi aliminijumske),tako da je to sto si opisao moguce,ali samo kod Alfi kod kojih se creva i cevi spajaju selnama.Alfa 33.Alfa75,Alfa 164 itd.
I nije servo sistem tako prost,i jednostavan,kao sto ti mislis kod svih Alfi,a i uopste kod drugih automobila.
Servo sistem je jedan izuzetno slozen i kompleksan sklop hidro sistema,u kombinaciji sa mehanickim nazubljenim delom letve i zipcanika na osovini volana,a sve zajedno kontrolisu dve komore preko sigurnosnog ventila koji pri motanju tacno rasporedjuje odredjenu kolicinu ulja u levi ili desni cilindar na letvi u kojima se na krajevima nalaze semerinzi.Da nema tog ventila i komora u koje se preliva tacno odredjena kolicina ulja, od ogromnog pritiska svi semerinzi bi momentalno popucali.Zato i sluzi taj ventil sa hidro komorama.
Zato ko hoce da zameni 100% staro ulje novim servo uljem,postoji samo jedan nacin koji sam opisao u predhodnom tekstu,a to je da novo ulje mora da napravi krug i da izgura motanjem pun levi/desni sa paljenjem motora kratko 2-3sek. t.j da novo izgura staro ulje uz pomoc pumpe,iz svih cilindara na letvi i komorama hidro ventila.
Uostalom neka svako radi kako misli da treba.Ja sam napisao tacan postupak majstora koji je specijalista za hidrauliku i pneumatiku i to je radio ceo radni vek u Prvoj petoletki iz Trstenika,u pogonu hidraulike za razne sisteme pa cak i za hidro sisteme za Americki Boing i Hidrauliku za tenkove M84,tako da je postupak uradio vrhunski mastor i strucnjak za hidrauliku.
Drugo,nemoze druze pumpa da ti izbaci nikako svo staro ulje 100% prirodnim padom i radom pumpe na prazno koliko hoces t.j radom pumpe bez pritiska i podpritiska u sistemu.
Sistem mora da bude zatvoren kruzni hidro sistem pod pritiskom, da bi novo ulje potisnulo staro,i izbacilo ga sasvim napolje.To nikako nemoze samo slobodnim padom,i da pumpa vazduhom izgura svo ulje napolje.
To sto si ti opisao moze, ali ti u samoj letvi ostane staro ulje,kao i u komorama gde je hidro propusni ventil koji regulise pritisak,a to je oko 0.5lit.zaostalog ulja sigurno.Tako da kada dolijes novo ulje imas pomesano staro i novo ulje u odnosu 70:30%.a i postoji mogucnost da se osteti servo pumpa,ako je stara a ostane bez ulja.Kada bi to tako moglo bilo bi super.
Dalje,pumpa cim dohvati vazduh,nemoze vise bez dodatnog ulja da izgura nista iz sistema.I zaboravio si da na Alfama 156 koje su 2002.god. pa naovamo nema mogucnosti skidanja creva tu gde si opisao.Sve su zapertlovane cevi sa crevima bez ikakvih selni,(ili su samo cevi aliminijumske),tako da je to sto si opisao moguce,ali samo kod Alfi kod kojih se creva i cevi spajaju selnama.Alfa 33.Alfa75,Alfa 164 itd.
I nije servo sistem tako prost,i jednostavan,kao sto ti mislis kod svih Alfi,a i uopste kod drugih automobila.
Servo sistem je jedan izuzetno slozen i kompleksan sklop hidro sistema,u kombinaciji sa mehanickim nazubljenim delom letve i zipcanika na osovini volana,a sve zajedno kontrolisu dve komore preko sigurnosnog ventila koji pri motanju tacno rasporedjuje odredjenu kolicinu ulja u levi ili desni cilindar na letvi u kojima se na krajevima nalaze semerinzi.Da nema tog ventila i komora u koje se preliva tacno odredjena kolicina ulja, od ogromnog pritiska svi semerinzi bi momentalno popucali.Zato i sluzi taj ventil sa hidro komorama.
Zato ko hoce da zameni 100% staro ulje novim servo uljem,postoji samo jedan nacin koji sam opisao u predhodnom tekstu,a to je da novo ulje mora da napravi krug i da izgura motanjem pun levi/desni sa paljenjem motora kratko 2-3sek. t.j da novo izgura staro ulje uz pomoc pumpe,iz svih cilindara na letvi i komorama hidro ventila.
Uostalom neka svako radi kako misli da treba.Ja sam napisao tacan postupak majstora koji je specijalista za hidrauliku i pneumatiku i to je radio ceo radni vek u Prvoj petoletki iz Trstenika,u pogonu hidraulike za razne sisteme pa cak i za hidro sisteme za Americki Boing i Hidrauliku za tenkove M84,tako da je postupak uradio vrhunski mastor i strucnjak za hidrauliku.
- Vlada R
- Garaža: ex Alfa 159 JTDm restyle
- Lokacija: Beograd
Post
Re: zamena servo ulja-detaljan opis i redosled postupka
Svaka čast na detaljnom objašnjenju. Neka menja ko kako hoće ali meni samo ovo izgleda kao jedino ispravno.