Stranica 1 od 3

napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Pet Dec 13, 2013 8:42 pm
od largaktil
Uzeo nov original bosch protokomer,auto dosta mirniji,tisi rad,ali snage nema mnogo.Na dijagnostici napon ne moze dalje od 3.5v u najvecim obrtajima.Nisam merio u voznji losa baterija na laptopu.Da li one vrednosti napona za maf vaze i kada se proverava "u mestu"???pozz

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Sub Dec 14, 2013 11:27 pm
od dusanGT
S obzirom da je u mestu protok manji (nema strujanja vazduha) i voltaža mora da bude manja, ali ne znam podatak (voltaža/protok/obrtaji) - nisam nikad tako merio... Ipak je najbolje u vožnji - viewtopic.php?p=1467408#p1467408

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Čet Dec 26, 2013 7:26 am
od largaktil
Da li moze da utice to sto je ulozak protokomera onaj novi duzim donjim delom ( valjda za euro 4) a oznaka je bas za 147-cu f00c2g2063?Nema one jacine i povlacenja kada potopim gas,nema dima uopste,i auto vuce do 3000 kao da mu je to najvise moguce obrtaja.

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Čet Dec 26, 2013 8:09 am
od dusanGT
Bez dijagnostike u vožnji može samo da se pretpostavlja...
Gde je nabavljen MAF i koji je njegov serijski broj (nalazi se na kućištu)?

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Čet Dec 26, 2013 2:41 pm
od largaktil
f00c2g2063 to je broj na kucistu, bosch u meat doria pakovanju (86165 broj meat doria)

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Čet Dec 26, 2013 3:10 pm
od dusanGT
"Bosch" fabrički brojevi na kućištu MAF i na ulošku MAF nisu isti...
Slika Slika
largaktil napisao:... bosch u meat doria pakovanju...
Ovo ne razumem...

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Čet Dec 26, 2013 5:59 pm
od largaktil
izvini omasio sam broj na ulosku je f00c2g2063 a na kucistu ne znam tacno posto sam menjao samo ulozak,a kada narucis deo meat doria pod njihovim brojem 86165, u kutiji je boschov ulozak sa ovim brojem(f00c2g2063) koji je za alfu 147 i jos dosta vozila.Nadam se da sam malo razjasnio :)

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Čet Dec 26, 2013 7:11 pm
od dusanGT
Ako su uložak sa tom oznakom (i MAF, naravno) fabrička ugradnja, sve je Ok...

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Ned Dec 29, 2013 9:46 pm
od largaktil
Da li ima razlke u kucistu protokomera cf3 i cf4 motora,posto mi je kuciste od starog cf3 uloska a ovaj novi ulozak kao na tvojoj slici,drugaciji je od starog u donjem delu, malo izduzeniji?Mozda nije u samoj sredini kucista pa ne meri pravi protok?

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Ned Dec 29, 2013 10:13 pm
od dusanGT
Da li su stari i novi uložak od istog proizvođača?
Da li su iste oznake starog i novog uloška?
Da li su stari i novi uložak potpuno istog oblika i veličine?

Trebalo bi "upariti" i kućište i uložak prema fabričkim specifikacijama, tj. prema onome što je fabrička kombinacija. Ne može da se preporuči bilo koja druga varijanta...

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Ned Dec 29, 2013 10:47 pm
od largaktil
Dugujem veliko izvinjenje jer sam tek malopre procitao ovaj tvoj post o overboost ventilu citiram:
Svejedno je gde stoji taj ventil, jedino je bitno da je u vertikalnom položaju i da je dovoljno blizu vakuum ventila tj. "paštete"...

Na bivšoj 147ci sam imao BMC-CDA filter, pa je zato overboost ventil bio vezan za MAF pomoću dve plastične šelne...
A ja glupi covek postavio jos letos novi ventil ali naopacke, jer mi bilo lakse zbog vakum creva i izgleda da je ceo moj problem u tome.Bunilo me odavno vec kako na mali gas ventil odreaguje brzo i ispusti sav vakum i pastete,sada sam to jurio i slucajno nasao!Hvala opet Dule na svim odgovorima i na svim ostalim koje si slao drugim kolegama od velike su pomoci! :)

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Pon Dec 30, 2013 9:19 am
od dusanGT
Da ne bude zabune, fabrički položaj overboost ventila je kao na slici dole...
Slika

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Pon Dec 30, 2013 11:32 am
od largaktil
Onda sam dobro postavio,bice jasnije sve kad postavim parametre u voznji,pozz i hvala!

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Uto Dec 31, 2013 8:00 pm
od largaktil
Ne mogu nikako da sredim parametre,snimao sam u voznji a pitanja su:
-overboost ventil ide od 75% do 40% na punom gasu,da li je to malo(inace proverena sva creva i sam ventil je star par meseci)
-zeljeni i izmereni pritisak su tu negde najvise idu do 2160mbar
-napon na mafu ide 3.9v na punom gasu (menjan pre neki dan original bosch nov,proveren i konektor od mafa)
-trazena i izmerena masa se razlikuju previse izmerena ide od 40 do 292mg/i a trazena od 280 do 1600mg/i kao da ne mere istim jedinicama
Sve sam zivo probao,zatvoren egr,ociscen map,nov maf,nov overboost ventil,sve skidao,kuciste filtera,creva pregledao,jedino nisam polugu pastete proveravao vizuleno ima hod oko1cm.Nema onog povlacenja i lepljenja za sediste i ostrine, auto kao obican atmosferac bas bez veze :( Ako uspem okacicu grafikone

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Uto Dec 31, 2013 8:34 pm
od dusanGT
a) Visok procenat angažovanja overboost ventila od 40% na velikim obrtajima ukazuje na mogućnost da se teško postiže pritisak, ali je bez dijagrama teško zaključiti nešto sigurnije...
b) u pikovima pritisak kod neremapovanog 1.9 JTD 8v bude i 2350mbar, pa je ovih 2160mbar u skladu sa utiskom opisanim u a)...
c) napon na MAF izgleda relativno mali, ako je test rađen po preporuci (4. brzina, do 4000o/min)...
d) ne brine velika tražena količina vazduha, koliko mala izmerena - na jednom neremapovanom 147 1.9 JTD 8v (sa pukotinom na rebrastom crevu između filtera i kompresora) izmereno je sledeće (indikativan je interval 435s-455s):

Slika

Ako je usis blokiran/zagušen ili ako postoji pukotina u crevu posle MAF, ne meri se mnogo vazduha, ubrizgava se manje goriva, pa su performanse skromnije...
e) i jedan "novogodišnji" savet: bolje da se testovi/merenja odlože za posle praznika - sada su drugi učesnici u saobraćaju verovatno u pijanom stanju, a i kontrole su češće...

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Uto Dec 31, 2013 9:11 pm
od largaktil
hehehe hvala na savetu pozz i srecni praznici!!!

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Uto Dec 31, 2013 9:12 pm
od dusanGT
SNG i sve najbolje!

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Sub Jan 04, 2014 10:31 am
od largaktil

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Sub Jan 04, 2014 1:02 pm
od dusanGT
Na žalost, ne može - nepregledno je...

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Sub Jan 04, 2014 6:39 pm
od largaktil

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Sub Jan 04, 2014 8:21 pm
od largaktil
Samo da dodam treci protokomer koji je sada na autu,koji je nov original bosch radi isto kao ova dva prethodna( prvi bio na kolima drugi polovan) i meri isto netacno na dijagnostici kao i prethodna dva.Probao sam jedan pokvaren (izbacivao gresku) od drugara sa alfe ts ,auto je isao kao pre super,samo sto je dimio nenormalno i prekidao i radu zbog kvara protokomera.Kada raskacim protokomer auto aut mnogo lakse ide u obrtaje i ima vise snage na malim obrtajima i kada se ugasi ne oseca se smrad nafte,dok sa protokomerom smrdi ali nema dima.Da li moze da bude problem mapa,konektor na protokomeru...

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Sub Jan 04, 2014 9:45 pm
od dusanGT
Slike ekrana MES ne pomažu mnogo - nepregledno je za iole ozbiljniju analizu. Da bi se parametri analizirali potrebno je da se merenje prikaže dijagramima u Excelu. Pogledaj temu:

viewtopic.php?p=1467408#p1467408

i napravi prikaz merenja kako je opisano.

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Ned Jan 05, 2014 3:37 pm
od largaktil
Mislim da je problem kod mene da dijagnostika ne prikazuje dobro vrednosti,vidim da i jos ljudi ima slican problem i da zato ispada da je mala kolicina izmerenog vazduha.Kada raskacim protokomer auto mnogo mirnije radi na leru,i startniji je ali nema punu snagu kao sa protokomerom.Hvala jos jednom i izvini na smaranju sa ovom glupavom temom moze brisanje a ja cu probati sa nekim majstorom da resim ovo

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Ned Jan 05, 2014 9:29 pm
od dusanGT
Mislim da ne treba brisati, a tebe molim da ovde napišeš o uzroku i rešenju problema - biće korisno za ostale...

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Sub Jan 11, 2014 6:10 pm
od largaktil
Greska je u protokomeru neminovno jer kada se iskljuci auto radi super i ima poletnu snagu sto nema kada se ovaj protokomer prikljuci iako je nov.Detaljnijom pretragom na bosch sajtu nasao sam da je drugi ulozak f00c2g2044 a i protokomer 0 281 002 308 za moj auto,tako da sam uzeo pogresan,ovaj je ulozak f00c2g2063 za protokomer
0 280 218 120 za modele posle 2003 godine proizvodnje (koji imaju i drugaciji usis) i za novije motore jtdm mjet.Sad je problem zameniti deo a i prodati...ako neko ima zainteresovan neka se javi