Stranica 1 od 6
Parametri
Poslato: Sre Nov 13, 2013 12:01 pm
od Vlada AR
Od skoro sam vlasnik Alfa GT JTD 150KS
Ono što me po malo buni, je to, da imam osećaj da auto slabije vuče nego što bi trebao (pogotovo u nižim obrtajima). Oseti se velika turbo rupa prilikom naglog dodavanja gasa u rasponu od recimo 1700-2200ob/min. Ovo je mozda samo subjektivan osećaj pošto sam pre nje vozio 156 JTD 16V na kojoj je bio urađen remap kod Raleta.
Do sada sam na autu uradio mali sevis, očistio EGR ventil, MAF i MAP senzore, pregledao sva creva. Pre neki dan sam izbacio katalizator i postavio cev od 60mm ali neke bitnije razlike u ubrzanjima nisam primetio.
Juće sam snimio (na blic) parametre tokom voznje. Buni me malo odskakanje tražene i izmerene mase vazduha prilikom ubrzavanja.
Korekcije dizni su ok. Za dve dizne se kreću od 0,1-0,2mm dok su druge dve oko 0,5-0,6mm
Uprilogu dostvljam snimljene parametre od juće (u pitanju su dva PrtScr prvi i drugi deo istog fajla, da ne bude zabune)
Zanima me mišljenje iskusnijih kolega, da li je ovo OK ili nešto malo ipak ne štima.
Pozdrav

Re: Parametri
Poslato: Sre Nov 13, 2013 12:27 pm
od alfa_gt
Meni je isto taj parametar kolicine vazduha bio los (npr tebi gde recimo trazi 1,200 meri 900; meni je gde trazi 1,200 merio 700), majstor je rekao da je protokomer. Auto je pre toga poceo jako da dimi i da trosi vise goriva (pri jacem pritisku na papucicu gasa). Zamenila sam protokomer, stavila Bosch (ali bez Alfinog potpisa), problem nije resen.
Nakon zamene protokomera jednom sam je vozila 140km/h u petoj nekih 100ak km, mozda i vise (probala da "izduvam" taj dim iz nje), i posle toga potrosnja kao da se vratila u normalu, delovala je lakse na gasu (dim nisam uspela da snimim). Medjutim, sada pri gradskoj voznji ponovo je pocela da dimi i da trosi vise. Idem uskoro do servisa za nesto drugo, pa sam se dogovorila sa majstorom da ponovo pogleda taj protokomer i parametre u voznji.
Jel tebi pocela vise da dimi?
Moguce da lupam gluposti, ali mozda je i do EGRa, ja sam moj isto cistila i brzo se zaprljao nakon toga. Verujem da se ciscenjem nista ne resava, vec kako kolege na ovom forumu pricaju - zatvaranje. Nisam sigurna ni da bi zamena EGRa nesto resila, pretpostavljam da bi se ponovo jako brzo zaprljao jer su i svi delovi kroz koje vazduh do EGRa dolazi strokavi....
Re: Parametri
Poslato: Sre Nov 13, 2013 12:35 pm
od Vlada AR
Auto ne dimi ni malo. Potrošnja je u granicama normale. Mislim da nije do EGR-a pošto sam ga očistio lepo a nije bio zaglavljen ni pre toga.
Re: Parametri
Poslato: Sre Nov 13, 2013 12:47 pm
od bums85
Trebalo bi te parametre da izmeris u voznji da bi dobio realne vrednosti
Re: Parametri
Poslato: Sre Nov 13, 2013 1:08 pm
od Vlada AR
Pa i jesu mereni u vožnji, pogledaj tabelu i dijagrame.
Proveren je i VGT ventil- stavljan sa drugog auta i nema razlike.
Re: Parametri
Poslato: Sre Nov 13, 2013 1:37 pm
od bums85
Ok, druga slika mi je delovala kao da je u leru uz dodavanje gasa

Re: Parametri
Poslato: Sre Nov 13, 2013 1:44 pm
od Vlada AR
Komšija, ne pratiš na času

Opet ponavljam, mozda sam sve uobrazio pošto sam vozio jači auto.
Zato sam i okačio slike, čisto da vidim sta misli ostali narod.
Ostaje mi samo da probam drugi protokomer. Imam jedan na lageru ali nikako da se nakanim da skinem ovaj. Fali mi šupalj torx ključ kako bih skinuo samo uloške i zamenio ih.
Re: Parametri
Poslato: Sre Nov 13, 2013 2:50 pm
od Super_genije
Truncicu, ali samo truncicu off topic: Ima li ko raspolozen da odradimo dijagnostiku na mom autu, placam pivu

Da vidim koji su meni parametri (ovo je da ne bi bilo previse off topic

)
Re: Parametri
Poslato: Čet Nov 14, 2013 5:48 pm
od dusanGT
Pokušaj da snimaš parametre: obrtaji, količina goriva, količina vazduha, pritisak turbine, traženi pritisak turbine i overboost ventil, tako što ćeš da napraviš nekoliko zaleta u 4-toj od 1500-4000o/min (bezbednost se podrazumeva). To je dovoljno sporo ubrzanje da može lepo da se vidi da li su odnosi parametara OK...
Ako se pretera sa brojem parametara, rezolucija je suviše mala (ako se snima na svake tri sekunde, a brzina je 54km/h, vozilo za to vreme pređe 45m).
U Excel prikazu, izaberi za svaki parametar takvu razmeru da se lepo vide dijagrami. Dole je primer dijagrama sa kojeg se dosta stvari vidi...
Napomena 1: povećanje preseka izduvne cevi na Ø60mm nije baš najbolja ideja, a vađenje svih katalizatora i DPF, uz zadržavanje cevi fabričkog preseka, jeste.
Napomena 2: 1.9 JTDm Euro4 ima "digitalni" MAF, pa nije moguća provera zamenom sa "analognim" od Euro3 JTDm.
Re: Parametri
Poslato: Pet Nov 15, 2013 8:17 am
od Vlada AR
OK Dušane, hvala.
Snimam ponovo parametre, ovih dana pa kačim.
Što se tiče napomene 1, fabrička cev (pre i posle katalizatora) je bila 55mm spoljašnjeg preseka a sada je 60mm. Ovaj presek sam uspeo da nađem i kupim, obzirom da sam radio skidanje katalizatora u sopstvenoj režiji uz pomoć komšije bravara sa CO2 aparatom.
Kod mene je u pitanju Euro3 motor. Nemam DPF tako da mislim da su MAF senzori isti- analogni.
Re: Parametri
Poslato: Pet Nov 15, 2013 10:02 am
od dusanGT
Zaista je kod turbo-motora korisni efekat "dimnjaka" mnogo manje potreban, nego kod atmo-, ali je zbog performansi na malim obrtajima (kad turbo ne pravi baš mnogo boosta) dobro ostaviti fabrički presek cevi (Ø60mm ima 20% veću površinu preseka u odnosu na Ø55mm). Ili malo povećati boost...
Kad se već priča o ovome... često se korisno uklanjanje "prepreka" u izduvu (vađenje katalizatora, DPF...) pogrešno poistovećuje sa ne baš korisnim povećanjem preseka izduva, jer motoru navodno treba malo "back pressure". Tačno je zapravo da motoru ne treba "back pressure", već efekat "dimnjaka". Turbo-motoru "back pressure" smeta još više, pri čemu logika "što veće, to bolje", ipak ima granicu...
Re: Parametri
Poslato: Pon Nov 18, 2013 9:30 am
od Vlada AR
Evo da se "pohvalim"
Za vikend sam izvezao auto na otvoren put, zaleteo ga po Dušanovim uputstvima 4 brzina 1500-4000 ob, stanem na sporedni put da sačuvam fajl, auto radi na leru, kad primetim grešku P1213 -senzor temperature turbine. Odem do kuće pogledam po netu i vidim da se senzor nalazi u okviru MAP-a. Skinem MAP i imam šta da vidim, istopio se tj. istopila se ona kupa koja stiti senzor tj termistor. Mislim da MAP meri i dalje pritisak ali sam ipak zamenio MAP drugim. Map sam čistio pre 10-tak dana i bio je ceo i ok.
Sta je prouzrovalo ovako visoku temperaturu u usisnoj grani, ne znam. Temperaturu vode mi je drzao na 90C - nije pregrevao.
Video sam ovde, da se još jednom kolegi, ovo desilo na letovanju u CG.
Re: Parametri
Poslato: Pon Nov 18, 2013 12:05 pm
od dusanGT
Kod 1.9 JTDm 16v se temperatura meri i u usisnoj grani (senzor u MAPu) i pre ulaza u kompresor (senzor u MAFu)...
Temperatura vazduha u usisu u ovim hladnijim danima ne može da bude veća od 50°C, pa mislim da su zaštita senzora temperature i sam senzor u MAPu verovatno oštećeni nekim agresivnijim hemijskim sredstvom za čišćenje ili je napravljen krataj spoj koji je povećanom temperaturom topio zaštitu senzora temperature i oštetito senzor...
Da li je sad sve OK, kad je MAP zamnenjen, tj. kakvi su dijagrami parametara?
Re: Parametri
Poslato: Pon Nov 18, 2013 12:13 pm
od Vlada AR
Ma nisam više ni gledao parametre niti da li sam ih snimio. Ovo mi je upropastilo dan.
Pogledaću u lap topu sta je ostalo zabeleženo.
MAP sam čistio sa axel sgrasso, mada ostaje mogućnost da ga nisam dobro osušio i da je kratak spoj odradio svoje.
Sa drugim MAP senzorom radi normalno a ispratiću danas pri povratku sa posla temperaturu na usisu preko mobilnog i torque programa, cisto da mirno spavam.
Re: Parametri
Poslato: Pon Nov 18, 2013 12:21 pm
od dusanGT
U "MultiECUScan" direktorijumu...
Re: Parametri
Poslato: Uto Nov 19, 2013 8:00 pm
od Super_genije
Drugari, ja sam sad bio da par krugova da snimim parametre i dao sam drugaru da se bakce sa kompom, ali posto prvi put koristimo MES nismo skontali ono veliko dugme export tako da su mi ostali u C:\Program Files\Multiecuscan\Files\ samo dat fajlovi. Moze li sta sa njima da se uradi ili moram ponovo? pitam jer moram da vratim modul drugaru....
Re: Parametri
Poslato: Uto Nov 19, 2013 8:11 pm
od dusanGT
U C:\Program Files\Multiecuscan\ su "txt" i "csv" nastali na osnovu obavljene dijagnostike.
U C:\Program Files\Multiecuscan\Files\ su "dat" fajlovi - sistemski fajlovi MESa...
Re: Parametri
Poslato: Sre Nov 20, 2013 10:14 am
od Super_genije
Krecio sam ponovo i evo sta sam okrecio...
ovo je jedan zalet do 4000.. imam jos fajlova pa cu da sredim jos jedan.
Koliko bi trebalo da bude odstupanje trazene od stvarne kolicine vazduha? Da li moze busno rebrasto crijevo usisa prije turbine da utice na ovaj grafikon?

Re: Parametri
Poslato: Sre Nov 20, 2013 10:50 am
od Super_genije
evo jos jednog...

Re: Parametri
Poslato: Sre Nov 20, 2013 11:47 am
od dusanGT
Super_genije napisao:Da li moze busno rebrasto crijevo usisa prije turbine da utice na ovaj grafikon?
Može - u pitanju je tzv "neočitani" vazduh...
Inače, razlika između "desired air intake quantity" i "air intake quantity" ipak je velika, a izmerene vrednosti u [mg/i] možda su manje od očekivanih...
Re: Parametri
Poslato: Sre Nov 20, 2013 11:59 am
od Super_genije
Reci mi onda, po tebi, u kom je stanju protokomjer (ukoliko crijevo nije naprslo)?
Sto se tice overbooost ventila, da li sam izabrao pravi parametar?
Re: Parametri
Poslato: Sre Nov 20, 2013 12:51 pm
od dusanGT
Da bi se ustanovilo da li je sve u redu sa MAFom potrebno je da se meri njegov izlazni signal. Na velikom broju obrtaja (na 4000o/min) signal ispravnog MAFA je između 4.5V i 4.65V. Ako je tako, verovatno je MAF ispravan i protok je OK. Manja voltaža signala je znak ili neispravnog MAFa ili smanjenog protoka ili "neočitanog" protoka ili i jedno i drugo i treće...
Provera overboost ventila trebalo bi da ide sa merenjem tog parametra i "desired boost pressure" i "boost pressure" parametara.
Pored toga, treba izabrati razmeru ("min" i "max" granicu) vertikalne ose dijagrama, tako da se lako vidi koje su vrednosti izmerene. Za "engine speed", "boost pressure", "air intake quantity" može da se koristi osa na levoj strani (min=0, max=5000), a za overboost osa na desnoj strani, sa min=0, a max=100.
Re: Parametri
Poslato: Sre Nov 20, 2013 1:39 pm
od Super_genije
aha..to znaci da sam u sustini mjerio pogresne parametre.. sad cu fino kao pera kojot super genije da pokupim svoj crtez, odem nazad u pecinu i pocnem iznova

Re: Parametri
Poslato: Sre Nov 20, 2013 1:58 pm
od sErGiO
dusanGT napisao: Na velikom broju obrtaja (na 4000o/min) signal ispravnog MAFA je između 4.5V i 4.65V.
Da li su ove vrednosti napona univerzalne ili su vezane samo za određeni motor? Kako se očitava taj napon, preko dijagnostike?
Re: Parametri
Poslato: Sre Nov 20, 2013 2:13 pm
od dusanGT
Ako se meri:
a) engine speed,
b) air intake quantity,
c) desired air quantity,
d) air quantity signal,
e) boost pressure,
f) desired boost pressure,
g) boost control solenoid,
može dosta stvari da se analizira, ali je potrebno i da se merenje lepo prikaže u Excelu...
Ako se sumnja na nešto u vezi sa gorivom onda se meri:
h) fuel presssure,
i) desired fuel pressure,
j) fuel quantity,
k) desired fuel quantity.
Podatak o max. izlaznom signalu (4.65V-4.67V) mi je poznat za sve "analogne" MAFove (Euro3 JTD i TS imaju često iste MAF). Inače, mala razlika u gornjem delu mernog opsega predstavlja veliku razliku u protoku. Zbog toga nije pouzdano ako se ovo meri voltmetrom ili nekim drugim uređajem, već samo dijagnostikom...