Kao deo nagrade koja nas je odvela na F1 trku na Hungaroring, troje chitalaca koji su dali najbolji odgovor na zadatu temu dobili su i priliku da zajedno sa novinarima Auto Bilda testiraju na stazi automobil po sopstvenom izboru. Ja sam naravno naveo Alfa Romeo Giuliett-u 1.4 turbo multiair, 170 ks verziju, i ona me je i chekala juche na svima nam dobro poznatom mestu - parkingu kartodroma na Adi Huji. Oh joy! Druga dva automobia bila su Renault Megane 1.2 turbo, 115 ks GT line i Skoda Yeti 2.0 TDi 4x2 110 ks, koja sam ljubaznoscu domacina takodje imao priliku da provozam na Huji. Tu je josh bila i nova Mercedesova A klasa u full-u sa dizelashom od 136 ks i padlleshift menjachem na volanu koja zaista izgleda impresivno, narochito posle po meni prilichno blede stare A klase, ali isto toliko i koshta u ovom izdanju tu negde oko 44.000 jura. Za A klasu... Zvuchi bash mnogo, a? Bila je tu i nova Honda Civic, ali nju nisam stigao neshto detaljnije da zagledam. Redakcija Auto Bilda se pokazala kao izuzetan domacin i usklopu Test Day-a imali smo obezbedjenu i klopu i pice, a svi ljudi iz Auto Bilda koji su bili na stazi bili su izuzetno ljubazni i raspolozeni za razgovor i druzenje tako da je kompletan utisak zaista extra.
Nego da se vratim na ono glavno - Giuliettu. Poshto je istog dana, a pre nas radjen i test "Dame Testiraju", dame kao dame su malo duze uzivale u testiranju A klase, pa smo mi pocheli malo kasnije od predvidjenog vremena. Chekanje mi nije neshto teshko palo jer smo to vreme ja i moja supruga proveli caskajuci sa domacinima i vozajuci Alfu po parkingu, igrajuci se sa serijskom i dodatnom opremom, gadgetima i ocenjujuci razlike u ponashanju automobila u ralchitim modovima DNA sistema. Toplo preporuchujem Dynamic mod jer se tu budi prava zver, upakovana u malu ambalazu od 1.4 litra, stvarno zapanjujucih performansi, bez oklevanja u odzivu, kao da je rech o nekom znatno vecem i jachem atmosferskom motoru. A enterijer, tipichno za Alfu, je takav da pozelish da tu vechno boravish. Stilski savrshena, sa izuzetno kvalitetnim materijalima, koznim volanom i sedishtima, proshivenim crvenim koncem, sa momentima od aluminijuma (da li samo sa ovim nivoom opreme?) sve izgleda stvarno prelepo... Kada sam izashao na stazu, nazalost, zbog stiske sa vremenom, imao sam samo 3-4 kruga da probam da izvuchem maksimum iz Alfice i uz blagoslov choveka iz Auto kuce Stojanov koji su nam ustupili Alfu, dao sam sve od sebe (priznajem ipak uz jednu dozu opreza, jer ipak je to nov automobil od svojih 27k jura) i poterao je poprilichno mushki po kratkoj i vijugovaj stazi. Pored potvrdjenih dobrih utisaka sa vozikanja po parkingu ostao sam stvarno odushevljen lezanjem u krivinama - ponashanjem automobila na ivici proklizavanja - gotovo potpuno neutralnom na ulasku i izlasku iz krivina te zaista brzom prilivu snage kada je najpotrebnije - na izlasku iz krivina. Bez oklevanja prima pun gas, nema uochljivu turbo rupu i u par navrata kada sam pomislio da sam preterao i da ce Alfa sigurno da nosira i da cu izaci van staze, Alfa je odluchno ostala na svojoj putanji. Zaista izuzetna i chvrsta shasija, sa jako malim bodyroll-om te vrlo dobrim i dosta direktnim volanom. Sjajan automobil. Prosto mi je doshlo da zaplachem kada sam posle nekoliko krugova izashao iz automobila.
Posle toga sam vozio Renault Megane. Hmm... Mozda da sam prvo vozio Megane, koji zaista odlicho izgleda, narochito u ovoj opremi, mozda bi mi utisak o voznim karakteristikama bio bolji, a ovako je ostao duboko u senci fenomenalne Giuliette. Motor je dosta zivahan, ali za razliku od Alfe, okleva na nizim obrtajima, shto se dosta oseca na izlascima iz krivina kada snaga istina dolazi ali ipak kasnije od idealnog i da smo merili vremena na stazi to bi i te kako bilo uochljivo. Istini za volju, Reanult je ipak opremljen slabijim motorom i mekshim veshanjem i nije toliko na svom terenu na stazi kao shto je to Alfa, koja je tu bila kao kod svoje kuce. Na kraju sam provozao i Skodu Yeti, koja svojim izgledom i velikim klirensom jasno stavlja do znanja da nije automobil koji ce zablistati na stazi, vec da je namenjen jednoj sasvim drugachijoj ciljnoj grupi kojoj ce se siguran sam ovaj automobil dopasti, jer je pravi predstavnik svoje klase, kvalitento uradjen, malo preozbiljan u svojm enterijeru, tipichna nemachka shkola. Volan je malo bez osecaja, ubrzanja su solidna za jedan ovakav automobil, dosta je neutralan u krivinama, ali bih napomenuo da od nekog jurcanja i krocenja krivina nema nishta, ali kao shto rekoh Yeti za tako neshto nije ni predvidjen.
Uz zahvalnost ekipi iz Auto Bilda, koji su me odushevili u svakom pogledu a pre svega svojom ljubaznoscu, neposrednoscu i profesionalnoscu, kao i auto kuci Stojanov koja je ustupila Alfu za jedan ovakav dogadjaj, gde za volanom sede ljudi koji ipak nisu profesionalci bez ikakvog uslovljavanja i ogranichenja + prigodan poklon koji smo dobili, ja bih zavrshio svoj "kratak" izveshtaj.
Par slika sa mobilnog... vishe sika bi trebalo da bude u Auto Bildu








