
Alfa 159 1.8 mpi
- Darko_NS
- Garaža: Skoda Superb 1.4
Lancia Lybra 1.8 - Lokacija: Novi Sad
Post
159 1.8 mpi
malo sam pratio mobile.de, pa vidim da se mogu naci po povoljnim cenama 159-ke sa 1.8 mpi motorom (140ks) koliko sam cuo, to je opelov motor, da li neko zna nesto vise o njemu, da li podnosi plin? kolika mu je potrosnja u takvom auta? kako se pokazao?? da li je to motor sto je isao astru h? i od koje do koje godine je isao u 159?


- alfaholic
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 146 ti '97. ex
Alfa Romeo 156 1.8 TS '05. - Lokacija: Pancevo
Post
Re: 159 1.8 mpi
Kao i obično, priče su različite, ali generalno je to relativno slab motor za 1380 kg, zvuk mu nije ni blizu starog Twin Spark, potrošnja nije mala zbog težine auta, u suštini nije za Alfistu po svim normama.
Po performansama je u ravni sa 156 1.6 TS, što je dosta slabo, ali je u 156 taj motor mnogo ubedljiviji, bar zvukom dok brojke pokazuju slične rezultate.
Taj 1.8 u 159 je GM-ov motor, pakovao se u u sve Opel-e.
Ivan iz AC Rašić mi je rekao da bi uskoro trebalo da imaju pravi sistem za JTS motore, a obradovao me je sa informacijom da mu je 159 1.8 TBi sledeći auto, pa će i za njega zsigurno biti LPG, pa malo razmisli za 1.9 JTS, ili 2.2 JTS.
Nisu ni ova dva motora nešto hvaljena od strane Alfista, ali je koliko znam u njima samo blok GM, dok je ostalo Alfa. Ni oni ne zvuče kao TS, ali ono što sam ja čuo dok sam vozio 2.2 JTS i nije tako loše.
Po performansama je u ravni sa 156 1.6 TS, što je dosta slabo, ali je u 156 taj motor mnogo ubedljiviji, bar zvukom dok brojke pokazuju slične rezultate.
Taj 1.8 u 159 je GM-ov motor, pakovao se u u sve Opel-e.
Ivan iz AC Rašić mi je rekao da bi uskoro trebalo da imaju pravi sistem za JTS motore, a obradovao me je sa informacijom da mu je 159 1.8 TBi sledeći auto, pa će i za njega zsigurno biti LPG, pa malo razmisli za 1.9 JTS, ili 2.2 JTS.
Nisu ni ova dva motora nešto hvaljena od strane Alfista, ali je koliko znam u njima samo blok GM, dok je ostalo Alfa. Ni oni ne zvuče kao TS, ali ono što sam ja čuo dok sam vozio 2.2 JTS i nije tako loše.
- Bogdan156
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD M-jet
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex MiTo 1,4 QV 170 '10 Rosso
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: 159 1.8 mpi
1.8 TBi je prava mera za 159-ku. Samo ta ljubav (još uvek) nije jeftina...
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- Bogdan156
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD M-jet
Post
Re: 159 1.8 mpi
Apsolutno se slazem, jos moze da se dotera na nekih 230 ks sigurno, ima i zvuk i turbo udar.
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: 159 1.8 mpi
Zvuk? Tesko...a nema ni udar - radi vrlo glatko, vuce iz niskih obrtaja i umire rano k`o dizel.
Acqua-Olio-Benzina
- Bogdan156
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD M-jet
Post
Re: 159 1.8 mpi
Ima slicnu kolicinu nm, a nema vibracije dizela. Za mene i vise nego dovoljno...
-
Ka
- Drug Član
Post
Re: 159 1.8 mpi
I umire rano ko dizel
Starce nisi objektivan,ti bi voleo 100% neku De Tomaso panteru da teras


Starce nisi objektivan,ti bi voleo 100% neku De Tomaso panteru da teras

- Markoni147
- Garaža: Ford Fiesta ST
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: 159 1.8 mpi
Ja je vozio, i istina je da relativno rano umire (~5000 o/min)... Nije to klasicno umiranje, ali snaga osetno pada... Inace se dosta lepo vozi, samo kad ti proradi adrenalin smoris s zesce - kao sa dizelom... 

- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: 159 1.8 mpi
Panteru? Pa, naravno...ko en bi. Terao bih ja i TBi, sto da ne. Odlican je to motor, mada smo mi jos primitvna zemlja za njega. Jedino sto mu ne bih pridavao epitete koje nema. A za "umiranje"..pa to je tako. Znas sta imas i prilagodis se tome sto imas.
Nego, da se vratimo na MPi...nista coveku nismo pomogli.
Nego, da se vratimo na MPi...nista coveku nismo pomogli.
Acqua-Olio-Benzina
-
Ka
- Drug Član
Post
Re: 159 1.8 mpi
Ta 159 sa tim 1.8 mpi motorom je najlaksa u gami,ima petostepeni menjac,ti motori su isli u astru i ako se ne varam zafiru!
Ako ne gresim taj motor je manje osetljiv na lose gorivo nego JTS i moze plin u njega tako da ako kolegi nisu performanse na prvom mestu onda sto da ne!
Ako ne gresim taj motor je manje osetljiv na lose gorivo nego JTS i moze plin u njega tako da ako kolegi nisu performanse na prvom mestu onda sto da ne!

- alfaholic
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 146 ti '97. ex
Alfa Romeo 156 1.8 TS '05. - Lokacija: Pancevo
Post
Veliki problem za 159, bar ko hoće benzinca. Za bilo koga ozbiljnijeg ostaje samo taj 1750 TBi, što bih i ja tražio, ali koliko shvatam dosta su retke.
Ako taj epitet da radi glatko znači da nema turbo rupu i da se ponaša u tom smislu kao atmo, bio bih zadovoljan, ali ću za sam osećaj morati da je provozam.
Pa ja se ne sećam kad sam poslednju put terao preko 5k rpm, kako sam stariji ne verujem da bi mi to bilo toliko bitno, e sad za neko iživljavanje po nekoj stazi, ali ovo je Srbija, mi nemamo ni puteve, a ne staze, zato možda malo i preterujemo u vezi sa ovom MPI, ako čovek hoće da se vozi "normalno", zašto da ne.
Re: 159 1.8 mpi
Pa pomozi...starac vujadin napisao:Nego, da se vratimo na MPi...nista coveku nismo pomogli.

Veliki problem za 159, bar ko hoće benzinca. Za bilo koga ozbiljnijeg ostaje samo taj 1750 TBi, što bih i ja tražio, ali koliko shvatam dosta su retke.
Ako taj epitet da radi glatko znači da nema turbo rupu i da se ponaša u tom smislu kao atmo, bio bih zadovoljan, ali ću za sam osećaj morati da je provozam.
Pa ja se ne sećam kad sam poslednju put terao preko 5k rpm, kako sam stariji ne verujem da bi mi to bilo toliko bitno, e sad za neko iživljavanje po nekoj stazi, ali ovo je Srbija, mi nemamo ni puteve, a ne staze, zato možda malo i preterujemo u vezi sa ovom MPI, ako čovek hoće da se vozi "normalno", zašto da ne.
- Darko_NS
- Garaža: Skoda Superb 1.4
Lancia Lybra 1.8 - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: 159 1.8 mpi
zanimalo me pre svega kakav je taj 1.8 mpi, poznato mi je od ranije da su opelovi benzinci za primer, pa je verovatno i ovaj.. naravno svi bi mi voleli da imamo 300ks i felne od 19 inca ali jedno su snovi a drugo je realnost.. dogodine bi mozda zamenio 156 za noviju alfu.. pa mi ova varijanta deluje kao najracionalniji izbor, motor jednostavan, podnosi plin, jeftin za odrzavanje i registraciju.. performanse su u drugom planu... osim ovog motora interesantan mi je i 1.9 jts ali jts mi deluje kao egzotika, a i ne moze plin (ili moze a skup)
sad bas gledam, 1.8 ima 1360kg (sto je skoro kao 156, ide 208kmh i ubrzanje 10 sekundi) deluje kao sasvim zadovoljavajuce za normalnu voznju
sad bas gledam, 1.8 ima 1360kg (sto je skoro kao 156, ide 208kmh i ubrzanje 10 sekundi) deluje kao sasvim zadovoljavajuce za normalnu voznju
Poslednja izmena od Darko_NS u Sub Dec 03, 2011 7:27 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: 159 1.8 mpi
Procitao sam par testova ovog mpi i kako kazu u realnosti motor nije los i ne oseca se velika razlika izmedju njega i 1.9 jts koji je najnapljuvaniji motor od svih u Alfi 159. Ali, iako sam "benzinac" u dusi, pre ova dva motora bih kupio 1.9 jtd ako mi ambicije u voznji ni bi bile previsoke.
Acqua-Olio-Benzina
- alfaholic
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 146 ti '97. ex
Alfa Romeo 156 1.8 TS '05. - Lokacija: Pancevo
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
- sistem33
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Beograd
Post
Re: 159 1.8 mpi
Vozim 159 sa 1.9.jts motorom (160ks), i ovaj motor dolazi sa sestostepenim menjacem, i mogu reci da je odlican, ide jako dobro, ide bolje nego 166 2.4 jtd 150ks, radi jako tiho i prosto ga nikada nebi menjao za 1.9jtd koji mnogo vise trese u usporedbi sa ovim benzincem. Motor je dosta savremeniji od MPI , jednostavno JTS je drugi svet, samim tim sto ima lanac umesto zupcastog je velika prednost. Alnaser japanski, alternator Bosch, cuo sam da kod dizela nije alternator Bosch i da mu je boljka stradanje remenice.. ma da to ne mogu da tvrdim pouzdano.
Performanse 0-100 za ispod 9.7s , max speed preko 210km/h su odlicne za ovaj ovaj motor, ako ga uporedimo sa kilazom automobila...
Sa europremium bmb 98 auto je jako vitalan i sposoban za malo agresivniju voznju....
Dizel ide malo bolje, mislim na 1.9jtdm, i ako ga nisam probao, ali u pitanju su stotinke, to se jako lako izgubi ako ste malo tromi na menjacu... 2.4jtdm ide svakako dosta bolje.. ali ipak je to dizel koji kada se upali, pa ono...
Imam i dizela pa znam o cemu pricam.... 2.2jts je malo jaci motor, ali je za njega registracija dosta skuplja... Interesantno da ta dva motora izlgedaju identicno isto , mislim na 1.9jts i 2.2jts , na oko nema nikakve vizuelne razlike.
P.S. Nemoj ocekivati potrosnju manju od 14l/100km u gradskom rezimu voznje i to bez neke teze noge na gasu. Zvuk motora je sasvim pristojan, pogotovo kada ga uteras u malo vece obrtaje, onda zarezi....
Nisam se raspitivao za plin, nebi imao srca ugraditi ga u Alfu... ako vec ne mozes da vozis na benzin, onda kupi jtd, skratices sebe muka i problema koje mogu nastati nakon ugradnje istog.
Ja sam auto uvozio direktno, jako je tesko naci neki u dobrom stanju kod nas, pogtovo benzinca u full opremi... Vicao sam svasta, bukvalno kao da ne sedis u istom automobilu koliko isti zna biti urnisan iznutra... Tako da samo polako i pazljivo biraj...
"1.9 It was only in 2005, with the arrival of the 159, that more variants of the JTS were produced. The 2.0 JTS gave way to a 1.9 L variant with 118 kW (160 PS) and a 2.2 L version with 136 kW (185 PS). The 1.9JTS and 2.2JTS form part of a new engine family and are completely different from the 2.0JTS. Both 1.9 L and 2.2 L have chain driven camshafts and variable valve timing on both inlet and exhaust camshafts. Both current 1.9 and 2.2 JTS engine blocks are supplied by GM to the Fiat group. Both models are mapped to either a six speed manual gearbox plus a reverse gear, or a Formula One inspired sequential gearbox also having six gears and reverse.
Displacement: 1859 cc
Power: 118 kW (160 PS; 158 hp) @6500 rpm
Torque: 190 N·m (140 lb·ft) @4500 rpm
Applications:
2005–present Alfa Romeo 159"
Performanse 0-100 za ispod 9.7s , max speed preko 210km/h su odlicne za ovaj ovaj motor, ako ga uporedimo sa kilazom automobila...
Sa europremium bmb 98 auto je jako vitalan i sposoban za malo agresivniju voznju....
Dizel ide malo bolje, mislim na 1.9jtdm, i ako ga nisam probao, ali u pitanju su stotinke, to se jako lako izgubi ako ste malo tromi na menjacu... 2.4jtdm ide svakako dosta bolje.. ali ipak je to dizel koji kada se upali, pa ono...

Imam i dizela pa znam o cemu pricam.... 2.2jts je malo jaci motor, ali je za njega registracija dosta skuplja... Interesantno da ta dva motora izlgedaju identicno isto , mislim na 1.9jts i 2.2jts , na oko nema nikakve vizuelne razlike.
P.S. Nemoj ocekivati potrosnju manju od 14l/100km u gradskom rezimu voznje i to bez neke teze noge na gasu. Zvuk motora je sasvim pristojan, pogotovo kada ga uteras u malo vece obrtaje, onda zarezi....
Nisam se raspitivao za plin, nebi imao srca ugraditi ga u Alfu... ako vec ne mozes da vozis na benzin, onda kupi jtd, skratices sebe muka i problema koje mogu nastati nakon ugradnje istog.

Ja sam auto uvozio direktno, jako je tesko naci neki u dobrom stanju kod nas, pogtovo benzinca u full opremi... Vicao sam svasta, bukvalno kao da ne sedis u istom automobilu koliko isti zna biti urnisan iznutra... Tako da samo polako i pazljivo biraj...
"1.9 It was only in 2005, with the arrival of the 159, that more variants of the JTS were produced. The 2.0 JTS gave way to a 1.9 L variant with 118 kW (160 PS) and a 2.2 L version with 136 kW (185 PS). The 1.9JTS and 2.2JTS form part of a new engine family and are completely different from the 2.0JTS. Both 1.9 L and 2.2 L have chain driven camshafts and variable valve timing on both inlet and exhaust camshafts. Both current 1.9 and 2.2 JTS engine blocks are supplied by GM to the Fiat group. Both models are mapped to either a six speed manual gearbox plus a reverse gear, or a Formula One inspired sequential gearbox also having six gears and reverse.
Displacement: 1859 cc
Power: 118 kW (160 PS; 158 hp) @6500 rpm
Torque: 190 N·m (140 lb·ft) @4500 rpm
Applications:
2005–present Alfa Romeo 159"
Alfa Romeo 166 2.4 JTD Facelife
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: 159 1.8 mpi
Zasto mislis da je lanac velika prednost umesto zupcastog kaisa?
Acqua-Olio-Benzina
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: 159 1.8 mpi
Verovatno u smislu održavanja.
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: 159 1.8 mpi
Taj argument ne stoji u smislu da je "nesto bolje od neceg drugog".
Odrzavanje:
- lanac se menje redje nego zupcasti, pa je do intervala menjanja lanca jeftinije imati lanac
- lanac zahteva u medjuvremenu odrzavanje i negu, a kais ne
- lanac je kao deo skuplji od kaisa pa je veliki servis za motor sa kaisem jeftiniji
Kad se sve to prenese u danasnje vrmee kada se motori i sklopovi danas konstruisu tako da imaju ograniceni vek trajanja i da se menjaju, a ne popravljaju, onda se logicno dolazi do zakljucka da bi veca upotreba kaisa bila prednost u odnosu na lanac...a lanac se sve vise upotrebljava danas...ocigledno je da negde drugde lezi zec...
Odrzavanje:
- lanac se menje redje nego zupcasti, pa je do intervala menjanja lanca jeftinije imati lanac
- lanac zahteva u medjuvremenu odrzavanje i negu, a kais ne
- lanac je kao deo skuplji od kaisa pa je veliki servis za motor sa kaisem jeftiniji
Kad se sve to prenese u danasnje vrmee kada se motori i sklopovi danas konstruisu tako da imaju ograniceni vek trajanja i da se menjaju, a ne popravljaju, onda se logicno dolazi do zakljucka da bi veca upotreba kaisa bila prednost u odnosu na lanac...a lanac se sve vise upotrebljava danas...ocigledno je da negde drugde lezi zec...
Acqua-Olio-Benzina
- sistem33
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Beograd
Post
Re: 159 1.8 mpi
Mislim zbog odrzavanja, zupcasti kais moze da pukne cak i kada je nov, ako ga dobar majstor nije nazubcio i td... Cak i kada je sve ok moze da pukne ako nije bas najboljeg kvaliteta, obzirom da sam vicao takve slucajeve onda sam i napisao za lanac da je bolji izbor, pogotovo kod prve kupovine automobila gde je neophodano menjanje zupcastog, a kod lamca to nije slucaj ( ako je odrzavan ).... Lanac vs zupcasti i nije mnogo bitam, jel mislim da i taj MPI ako je Opelov ima lanac.
Ako ima dilemu, MPI vs JTS vs JTD , jednostavno JTS.

Ako ima dilemu, MPI vs JTS vs JTD , jednostavno JTS.


Alfa Romeo 166 2.4 JTD Facelife
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: 159 1.8 mpi
Da to tako lako puca, ne bi kais niko stavljao. Prvo su bili zupcanici koji su vecni, pa lanac, pa kais koji je dosta istisnuo sve drugo...pa sigurno nije to bilo bezveze...
Pucanje kaisa je jako redak kvar. Druga stvar je sto ljudi zaborave kod nas da ga promene, ali to nije mana kaisa.
Ima lanac svojih prednosti, niej da nema, ali u nasem narodu, kao i za gomilu drugih stvari, se ponavlja ono sto neki majstori ponavljaju kao papagaji i to se prenosi gore nego polna bolest.
Kod nekih motora bolje je da bude lanac, kod drugih kais. Savremene tendecije idu na ruku lancu i zbog toga se sve cesce ugradjuje.,..ali to je neka druga prica.
Medjutim, u ovom slucaju, bolje bi bilo da motor ima kais.
Pucanje kaisa je jako redak kvar. Druga stvar je sto ljudi zaborave kod nas da ga promene, ali to nije mana kaisa.
Ima lanac svojih prednosti, niej da nema, ali u nasem narodu, kao i za gomilu drugih stvari, se ponavlja ono sto neki majstori ponavljaju kao papagaji i to se prenosi gore nego polna bolest.
Kod nekih motora bolje je da bude lanac, kod drugih kais. Savremene tendecije idu na ruku lancu i zbog toga se sve cesce ugradjuje.,..ali to je neka druga prica.
Medjutim, u ovom slucaju, bolje bi bilo da motor ima kais.
Acqua-Olio-Benzina
- vojaalfa
- Drug Član
- Garaža: 156 1.8TS SW
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bgd-Zarkovo
Post
Re: 159 1.8 mpi
Kako se održava lanac neka mi neko pod hitno kaže pošto ga ja dosad uopšte nisam održavao?
Lanci se uglavnom u savremnijim motorima stavljaju u jace masine da se izrazim po naški a to da li će kaiš da puca ili će lanac da se tegli zavisi od kvaliteta proizvoda.
Stavljali se lanci i u juga45 i u škodu105l pa se menjali na 20000km a nekad i ranije.
Sad mnogi lance stavljaju samo na točkove kad je sneg.
Lanci se uglavnom u savremnijim motorima stavljaju u jace masine da se izrazim po naški a to da li će kaiš da puca ili će lanac da se tegli zavisi od kvaliteta proizvoda.
Stavljali se lanci i u juga45 i u škodu105l pa se menjali na 20000km a nekad i ranije.
Sad mnogi lance stavljaju samo na točkove kad je sneg.

- sistem33
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Beograd
Post
Re: 159 1.8 mpi
Sve ima svoje prednosti i mane, retko se desava pucanje, ali nasi ljudi su takvi da nekada zaborave ili prosto imaju peh.... Negde je bolje kais, negde lanac, i sam BMW na benzince stavlja lanac, na dizele kais.. i td... Ali ako vec mogu da biram, pre bi uzeo lanac... ali to je sve subjektivno misljenje.
Na oba motora se dobija lanac, ali svakako mu preporucujem JTS 1.9 ili 2.2, jel je pre svega noviji motor i po meni bolji.
Ako gleda potrosnju onda pravac 1.9 jtd 150ks , najbolja mera performanski/potrosnje, ali zato je dizel koji sa druge strane ima i svoje mane (ovde mislim na tres tres i zvuk dizela), a on je naveo da zeli da mu auto mirno radi, tj kao i da ne radi.
Kao sto bi rekli u nekom filmu "Radi, a ne cuje se"

Na oba motora se dobija lanac, ali svakako mu preporucujem JTS 1.9 ili 2.2, jel je pre svega noviji motor i po meni bolji.

Ako gleda potrosnju onda pravac 1.9 jtd 150ks , najbolja mera performanski/potrosnje, ali zato je dizel koji sa druge strane ima i svoje mane (ovde mislim na tres tres i zvuk dizela), a on je naveo da zeli da mu auto mirno radi, tj kao i da ne radi.
Kao sto bi rekli u nekom filmu "Radi, a ne cuje se"


Alfa Romeo 166 2.4 JTD Facelife
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: 159 1.8 mpi
@voja
Odrzavanje lanca se razlikuje...negde je potrebno da se podmazuje i doteze, negde da se podmazuje, negde je potrebno kontrolisati i menjati spanere a ne treba da se podmazuje jer se podmazuje sam, a negde nije potrebno nista, mada ja bas nemam poverenja u to da ceo vek moze da lanac sluzi bez ikakvog odrzavanja kao sto voli da se hvali Mercedes. Uglavnom treba prouciti za svaki motor posebno sta mu je potrebno od odrzavanja lanca i ne pouzdati se u priuceno majstorsko "to je lanac, teraj i ne misli".
Lanac bolje prenosi veci obrtni moment i vecu snagu, pa posto kola danas imaju vise KS i Nm zato se i "vraca" lanac...ajd` da ne duzim vise...
Odrzavanje lanca se razlikuje...negde je potrebno da se podmazuje i doteze, negde da se podmazuje, negde je potrebno kontrolisati i menjati spanere a ne treba da se podmazuje jer se podmazuje sam, a negde nije potrebno nista, mada ja bas nemam poverenja u to da ceo vek moze da lanac sluzi bez ikakvog odrzavanja kao sto voli da se hvali Mercedes. Uglavnom treba prouciti za svaki motor posebno sta mu je potrebno od odrzavanja lanca i ne pouzdati se u priuceno majstorsko "to je lanac, teraj i ne misli".
Lanac bolje prenosi veci obrtni moment i vecu snagu, pa posto kola danas imaju vise KS i Nm zato se i "vraca" lanac...ajd` da ne duzim vise...
Acqua-Olio-Benzina
Povratak na “Alfa Romeo 159 | Brera/Spider | 8C Comeptizione/Spider”