http://autoklub.jutarnji.hr/hrvat-za-au ... a-/929311/
Evo ovde malo odgovora na pitanje zašto nam je ovako kako nam je, zašto je autopark u stanju raspada i zašto je u Srbiji tako dobro biti bankar!
Malo o standardu i autoparku!
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex MiTo 1,4 QV 170 '10 Rosso
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Malo o standardu i autoparku!
Dobra tema za diskusiju. Da su kamate velike- velike su, da se bankama moze- moze im se...
Samo cu reci jednu stvar- trziste. Da neko od nas prodaje proizvod X i zaradjuje 10 novcanih jedinica, prodaje ih 30 mesecno, zasto bi smanjio zaradu na recimo 3 novcane jedinice, da bi prodao mozda 40 proizvoda mesecno.
Eto tako razmisljaju bankari. Prosecna plata u Srbiji je 300 eur. Sa tih 300 eur i onako na kredit ne mozes da kupis nista sem Punta ili Logana. Koliko god to smesno zvucalo, ciljna grupa za autokredite nisu oni koji imaju prosecnu srpsku platu, nego visu...
Efektivna kamatna stopa na autokredite je od 16% godisnje pa navise. Kad bi tu kamatnu stopu smanjili na 10% godisnje zarada bi bila manja za banke, al' ne bi bilo nesto mnogo vise prodatih automobila, jer bi rata bila minorno manja... evo primera za kamatnu stopu od 16, 10 i 5%
kamata od 16% godisnje
cena auta 10000 eur
ucesce 3000 eur
otplata 72 meseca
rata ~ 151 eur
ukupna otplata 14726 eur
kamata od 10% godisnje
cena auta 10000 eur
ucesce 3000 eur
otplata 72 meseca
rata ~ 130 eur
ukupna otplata 11750 eur
kamata od 5% godisnje
cena auta 10000 eur
ucesce 3000 eur
otplata 72 meseca
rata ~ 112 eur
ukupna otplata 9232 eur
Kako bankar gleda... ovako... ovo je neka otprilike prosecna cena automobila koji se kupuje na kredit... ovu kamatu od 5% godisnje necemo imati nikad... znaci skoncentrisacemo se na 16 i 10 %... razlika u rati je samo 21 eur, a tih 21 eur uglavnom nije presudno kod kupovine automobila na kredit, pa zasto onda da smanjuju zaradu...
Naravno od toga nemaju koristi ljudi koji rade u banci nize poslove, samo top menadzment i mozda donekle middle menadzment...
Samo cu reci jednu stvar- trziste. Da neko od nas prodaje proizvod X i zaradjuje 10 novcanih jedinica, prodaje ih 30 mesecno, zasto bi smanjio zaradu na recimo 3 novcane jedinice, da bi prodao mozda 40 proizvoda mesecno.
Eto tako razmisljaju bankari. Prosecna plata u Srbiji je 300 eur. Sa tih 300 eur i onako na kredit ne mozes da kupis nista sem Punta ili Logana. Koliko god to smesno zvucalo, ciljna grupa za autokredite nisu oni koji imaju prosecnu srpsku platu, nego visu...
Efektivna kamatna stopa na autokredite je od 16% godisnje pa navise. Kad bi tu kamatnu stopu smanjili na 10% godisnje zarada bi bila manja za banke, al' ne bi bilo nesto mnogo vise prodatih automobila, jer bi rata bila minorno manja... evo primera za kamatnu stopu od 16, 10 i 5%
kamata od 16% godisnje
cena auta 10000 eur
ucesce 3000 eur
otplata 72 meseca
rata ~ 151 eur
ukupna otplata 14726 eur
kamata od 10% godisnje
cena auta 10000 eur
ucesce 3000 eur
otplata 72 meseca
rata ~ 130 eur
ukupna otplata 11750 eur
kamata od 5% godisnje
cena auta 10000 eur
ucesce 3000 eur
otplata 72 meseca
rata ~ 112 eur
ukupna otplata 9232 eur
Kako bankar gleda... ovako... ovo je neka otprilike prosecna cena automobila koji se kupuje na kredit... ovu kamatu od 5% godisnje necemo imati nikad... znaci skoncentrisacemo se na 16 i 10 %... razlika u rati je samo 21 eur, a tih 21 eur uglavnom nije presudno kod kupovine automobila na kredit, pa zasto onda da smanjuju zaradu...
Naravno od toga nemaju koristi ljudi koji rade u banci nize poslove, samo top menadzment i mozda donekle middle menadzment...
- dejan555
- Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm - Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Post
Re: Malo o standardu i autoparku!
Kamata od 5% u Srbiji ne postoji čak ni za stambene kredite
koji su po svim kriterijumima, svuda i uvek najjeftiniji krediti.
Kamata od oko 10-ak posto je postojala ranije kada su se auto krediti
tek pojavili u većini banaka a sada u vreme krize likvidnosti
i generalnog poskupljenja svih vrsta finansiranja je bespredmetno govoriti.
Svakako je svrsishodnije baviti se stambenim kreditima kao osnovnim pitanjem
jer se radi o zadovoljavanju "osnovnije" životne potrebe.
U textu lepo piše da cena finansiranja zavisi i od državne regulative
a od lokalnih faktora bi takođe pomenuo i kulturu u vraćanju istih tih kredita.
Pored kulture je od značaja i podatak da u Srbiji 500 ljudi svakog dan izgubi
posao što znači da je velika verovatnoća da tokom narednih 5-7 godina
priličan broj korisnika kredita ili leasinga izgubi posao što povećava rizik finansiranja
na strani banke pa poslednično i cenu finansiranja tj. kamatu.
Ilustracija kulture vraćanja duga je npr. aktuelna priča i sa mobilnim operaterima
koje su ljudi masovno prevarili kupujući telefone za 1 dinara a zatim ne plaćajući
ugovorne obaveze i naravno prodali taj telefon za neke sitne evre.
Vezano za txt ne znam kako izgleda ta astra clasic od 15.ooo jer je kod nas cena
toga auta do 12.500 za limo verziju sa 4 vrata.
koji su po svim kriterijumima, svuda i uvek najjeftiniji krediti.
Kamata od oko 10-ak posto je postojala ranije kada su se auto krediti
tek pojavili u većini banaka a sada u vreme krize likvidnosti
i generalnog poskupljenja svih vrsta finansiranja je bespredmetno govoriti.
Svakako je svrsishodnije baviti se stambenim kreditima kao osnovnim pitanjem
jer se radi o zadovoljavanju "osnovnije" životne potrebe.
U textu lepo piše da cena finansiranja zavisi i od državne regulative
a od lokalnih faktora bi takođe pomenuo i kulturu u vraćanju istih tih kredita.
Pored kulture je od značaja i podatak da u Srbiji 500 ljudi svakog dan izgubi
posao što znači da je velika verovatnoća da tokom narednih 5-7 godina
priličan broj korisnika kredita ili leasinga izgubi posao što povećava rizik finansiranja
na strani banke pa poslednično i cenu finansiranja tj. kamatu.
Ilustracija kulture vraćanja duga je npr. aktuelna priča i sa mobilnim operaterima
koje su ljudi masovno prevarili kupujući telefone za 1 dinara a zatim ne plaćajući
ugovorne obaveze i naravno prodali taj telefon za neke sitne evre.
Vezano za txt ne znam kako izgleda ta astra clasic od 15.ooo jer je kod nas cena
toga auta do 12.500 za limo verziju sa 4 vrata.
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex MiTo 1,4 QV 170 '10 Rosso
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Malo o standardu i autoparku!
Ljudi, ovo je čista otimačina! Na stranu izgovori tipa krize, faktora rizika za bankare i svega drugog, ali ovakvo čerupanje na bazi kamate je apsolutno sramotno i nema sumnje da je država odgovorna za ovakvo stanje, odnosno da verovatno postoji i neki dil, odnosno međubankarski dogovori oko svega.
Najjači igrači su svetski poznate i jake banke, a mi ovde baš i nismo toliko referentno tržište, međutim muža je zaista žestoka dok je narod gladan keša i krpljenja rupa prinuđen da se zadužuje pod zelenaškim uslovima. Dakle, imamo najniže plate u regionu, usput smo i prilično disciplinovani u vraćanju obaveza, a to malo crkavice nam se izvlači na bezobziran način. Zaista strašno, a usput i još jedan dokaz nemoći ili nezainteresovanosti države da reguliše ovo pitanje (koliko je u njenoj moći) i malo nam olakša život, ako već ne postoje pretpostavke da se makar približimo procentima koji su navedeni kod zapadnijih suseda.
Kako sada stvari stoje, mi odavno imamo više štete nego koristi od zaduživanja, a ako se nastavi ovako i banke će platiti kakvu-takvu cenu svoje gramzivosti, posledično će i država imati štete, ali ko se još oko svega toga sekira dok lova još teče.
BTW, iako razlika od 21 E na mesečnom nivou ne izgleda tako strašno, ipak za 72 izvršiti otplatu 14726 ili 11750 E zaista nije isto! Možda i nije mali broj ljudi koji razmišljaju o kupovini i uključe kalkulator pa kada pogledaju prvu cifru oni odustanu, a da su dobili ovu drugu možda bi presekli i ipak kupili auto...
Najjači igrači su svetski poznate i jake banke, a mi ovde baš i nismo toliko referentno tržište, međutim muža je zaista žestoka dok je narod gladan keša i krpljenja rupa prinuđen da se zadužuje pod zelenaškim uslovima. Dakle, imamo najniže plate u regionu, usput smo i prilično disciplinovani u vraćanju obaveza, a to malo crkavice nam se izvlači na bezobziran način. Zaista strašno, a usput i još jedan dokaz nemoći ili nezainteresovanosti države da reguliše ovo pitanje (koliko je u njenoj moći) i malo nam olakša život, ako već ne postoje pretpostavke da se makar približimo procentima koji su navedeni kod zapadnijih suseda.
Kako sada stvari stoje, mi odavno imamo više štete nego koristi od zaduživanja, a ako se nastavi ovako i banke će platiti kakvu-takvu cenu svoje gramzivosti, posledično će i država imati štete, ali ko se još oko svega toga sekira dok lova još teče.
BTW, iako razlika od 21 E na mesečnom nivou ne izgleda tako strašno, ipak za 72 izvršiti otplatu 14726 ili 11750 E zaista nije isto! Možda i nije mali broj ljudi koji razmišljaju o kupovini i uključe kalkulator pa kada pogledaju prvu cifru oni odustanu, a da su dobili ovu drugu možda bi presekli i ipak kupili auto...
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- DogoArgentino
- Garaža: Alfa `02 god. 147 1.6 TS 120 ks
-----------------------------
Fabia `08 god. 1.2 HTP 70 ks - Lokacija: BGD - Borca
Post
Re: Malo o standardu i autoparku!
Da su ljudi pametni i da se godinu dana ne digne ni jedan kredit u Srbiji, da vidis kako bi se kamate normalizovale... Ali kao sto rece kolega SHQ, zasto bi ih neko smanjivao kada i ovako ljudi stoje u redovima za kredite...
kako kaze ona stara, dok je ovaca bice i sisanja
Pre bih vozio 20 god star auto nego banci dao skoro jos jedan auto na kredit...
Srbija je oduvek bila plodno tlo za banke, od Jezde, Dafine pa na dalje...
I oduvek je narod kukao na velike kamate, a bankari trljali ruke i zadovoljno se smeskali...
Stambeni kredit u srbiji gde se resava zivotno pitanje da, kredit za kola pod kojim banci vracas duplo novca - cista ludost
kako kaze ona stara, dok je ovaca bice i sisanja

Pre bih vozio 20 god star auto nego banci dao skoro jos jedan auto na kredit...
Srbija je oduvek bila plodno tlo za banke, od Jezde, Dafine pa na dalje...
I oduvek je narod kukao na velike kamate, a bankari trljali ruke i zadovoljno se smeskali...
Stambeni kredit u srbiji gde se resava zivotno pitanje da, kredit za kola pod kojim banci vracas duplo novca - cista ludost
- alaza
- Garaža: ex AR 166 2.4 jtd 2005.g.,
ex AR 155 2.0 16v Super '98,
ex AR 155 1.7ts '94,
ex AR 164 2.0ts '89,
ex AR 164 2.0ts '91,
ex AR 164 2.5td Super '96,
ex AR 164 2.0tb Super '96,
ex AR 164 2.0ts Super '98. - Lokacija: Pecinci
- vojaalfa
- Drug Član
- Garaža: 156 1.8TS SW
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bgd-Zarkovo
Post
Re: Malo o standardu i autoparku!
Zato im smetaju cigani (pritom ne mislim na naciju - romi). Njihove tokove novca nemogu da kontrolisu 

- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex MiTo 1,4 QV 170 '10 Rosso
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Rešio sam se tog balasta i uopšte mi nije prijao, ali sve to zaboravim i neću žaliti jer sam znao zašto sve to radim
BTW, ima dosta toga zanimljivog u ovom članku koji je zakačio Alaza. Pogotovo taj bankarski mehanizam stvaranja para iz ničega, što mi je kao ekonomisti jasno kao dan. Ali teško je pojedincu sa tom se silom boriti...
Re: Malo o standardu i autoparku!
Slažem se! Ali eto, da nisam pre pet godina ušao u vrzino kolo i papreno se zadužio, nema šansi da bih sa svojim primanjima drugačije vozio 156-icu! A uleteo sam u najgore vreme, taman kad su uveli obavezan depozit i dodatno ograničili zaduživanje na 30% neto plate! I umesto da tih 6.800E lagano pokrijem jednim kreditom, ispalo je da moramo i žena i ja da uzmemo po jedan, pa da čak ostatak nadomestimo iz sopstvenih izvora!!DogoArgentino napisao:Stambeni kredit u srbiji gde se resava zivotno pitanje da, kredit za kola pod kojim banci vracas duplo novca - cista ludost
Rešio sam se tog balasta i uopšte mi nije prijao, ali sve to zaboravim i neću žaliti jer sam znao zašto sve to radim

BTW, ima dosta toga zanimljivog u ovom članku koji je zakačio Alaza. Pogotovo taj bankarski mehanizam stvaranja para iz ničega, što mi je kao ekonomisti jasno kao dan. Ali teško je pojedincu sa tom se silom boriti...
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
Post
Recimo, kako prosecan stanovnik bilo koje zemlje da zaradi za stan radeci za platu. Nikako. Ili ce biti podstanar ili ce uzeti stambeni kredit. Iz perspektive svakog ko iole racionalno razmislja, bolje "kiriju" placati za svoj stan, nego je bacati niz vetar, u slucaju podstanarstva.
Koliko god to paradoksalno zvucalo, jos smo mi u boljoj situaciji nego dobar deo gradjana Evrope... roditelji su nam 90-tih u inflaciji za 200 maraka otplatili kredite za stanove, nekima su roditelji dobili stan od firme, jedan deo stanovnistva ima i imanja na selu, koja se lako "konvertuju" u stambeni prostor u gradu, znam dosta porodica koje imaju i 2 stana u vlasnistvu... dolazimo do toga da je veci procenat stambeno obezbedjenih parova bez ulazenja u stambene kredite u Srbiji, nego u ostatku kontinenta...
Zamislite samo ne daj Boze situaciju da vecina porodica i dalje otplacuje kredit za stan uzet krajem 80-tih godina, za mnoge se pitam kako bi tada preziveli...
Re: Malo o standardu i autoparku!
Gotovo nemoguce kolega (i ja sam diplomirani ekonomista).Ali teško je pojedincu sa tom se silom boriti...
Recimo, kako prosecan stanovnik bilo koje zemlje da zaradi za stan radeci za platu. Nikako. Ili ce biti podstanar ili ce uzeti stambeni kredit. Iz perspektive svakog ko iole racionalno razmislja, bolje "kiriju" placati za svoj stan, nego je bacati niz vetar, u slucaju podstanarstva.
Koliko god to paradoksalno zvucalo, jos smo mi u boljoj situaciji nego dobar deo gradjana Evrope... roditelji su nam 90-tih u inflaciji za 200 maraka otplatili kredite za stanove, nekima su roditelji dobili stan od firme, jedan deo stanovnistva ima i imanja na selu, koja se lako "konvertuju" u stambeni prostor u gradu, znam dosta porodica koje imaju i 2 stana u vlasnistvu... dolazimo do toga da je veci procenat stambeno obezbedjenih parova bez ulazenja u stambene kredite u Srbiji, nego u ostatku kontinenta...
Zamislite samo ne daj Boze situaciju da vecina porodica i dalje otplacuje kredit za stan uzet krajem 80-tih godina, za mnoge se pitam kako bi tada preziveli...
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Malo o standardu i autoparku!
Nije bas tako. Vise se baca niz vetar kroz kredit u najvecem broju slucajeva.Ili ce biti podstanar ili ce uzeti stambeni kredit. Iz perspektive svakog ko iole racionalno razmislja, bolje "kiriju" placati za svoj stan, nego je bacati niz vetar, u slucaju podstanarstva.
Acqua-Olio-Benzina
Post
Re: Malo o standardu i autoparku!
da li ces manje baciti niz vetar kad placas kredit za svoj stan (iako platis jos toliko banci kroz kamate) ili kao podstanar?
Znas kako ja gledam na to? Pa i najrodjenijem kad bih pozajmio novac za stan na 30 godina otplate, ne bih to uradio bez da zaradim mimimum 5% godisnje. Pa zasto bi banka onda meni pozajmila novac, a da ne zaradi bar toliko. Prosto i jednostavno. Pretpostavljam da i ti i vecina bi na isti nacin razmisljala u slucaju da treba da pozajmi novac na dugorocno.
Da li je bolje ziveti kao podstanar i 30 godina stedeti za stan ili kupiti sada stan, pa ga 30 godina otplacivati? Pitanje je samo da li je uopste moguce ziveti i stekati 30 godina za stan. Pricam to za ljude koji ne mogu da dodju ni na koji drugi nacin do kesha za stan, sem ili da stekaju 30 godina ili da uzmu kredit na 30 godina.
Znas kako ja gledam na to? Pa i najrodjenijem kad bih pozajmio novac za stan na 30 godina otplate, ne bih to uradio bez da zaradim mimimum 5% godisnje. Pa zasto bi banka onda meni pozajmila novac, a da ne zaradi bar toliko. Prosto i jednostavno. Pretpostavljam da i ti i vecina bi na isti nacin razmisljala u slucaju da treba da pozajmi novac na dugorocno.
Da li je bolje ziveti kao podstanar i 30 godina stedeti za stan ili kupiti sada stan, pa ga 30 godina otplacivati? Pitanje je samo da li je uopste moguce ziveti i stekati 30 godina za stan. Pricam to za ljude koji ne mogu da dodju ni na koji drugi nacin do kesha za stan, sem ili da stekaju 30 godina ili da uzmu kredit na 30 godina.
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Malo o standardu i autoparku!
Ja zivim od nekretnina, bavim se i prodajom i rentom vec dugo godina.
Kredit za stan u Srbiji je opravdan ako nema bas nikakvo drugo resenje stambenog pitanja. Posto je to ipak manjina slucajeva - bolje je biti u renti, stekati pare za neku doplatu ili renoviranje i sacekati nasledstvo ili tako nesto...To vazi sa ovi uslovima za kredit. Manja je kirija sada za stan nego sto je rata kredita za stan iste kategorije i to ce biti jos dugo. Bolje je biti pod kirijom i 10-15 godina (a sto je inace jako retko) i doci do stana bez lihvarskih kredita - manje se baci u vetar. Takav covek ce posle nekoliko godina da odahne, a ovaj jadnik ce da placa kredit 30 godina.
Kirija je bolja za zemlje gde je situacija sa poslom neizvesna. Ko moze da racuna da ce 30 godina imati posao u Srbiji? Kada si pod kirijom, otporrniji si na takve zivotne udare.
To za bacanje para u vetar i "hocu da imam svoje" je zastareo nacin razmisljanja i to banke vrlo dobro znaju i koriste. Amedrikanci su tu mnogo prakticniji i treba se drzati nekih njihovih postulata u vezi zivota i nekretnina. Mi imamo jos tog seljackog u sebi - da stvorim nesto, da ostavim deci. Covek treba da zivi zivot i da stvori mogucnost sebi i svojoj deci da zaradi za stan, a ne da se muci i da sebe unazadjuje. Ameri ce da kupe nekretninu koja ce u doneti korist, a ne da mu sluzi kao tvrdjava gde ce da pobode zastavu. Da nije Noletov cale prodao stan da bi imao za njegovo skolovanje i bili pod kirijom, ne bi imali danas Noleta. Ljudi na Zapadu ne kupuju nekrentine da bi te stanove ostavili deci - to je njima penzija i ulaganje.
Da su uslovi kredita drugaciji, da je ovde zivot predvidljiviji onda bi to bila druga, povoljnija, prica za kredite koje ipak treba uvek izbegavati.
Kredit za stan u Srbiji je opravdan ako nema bas nikakvo drugo resenje stambenog pitanja. Posto je to ipak manjina slucajeva - bolje je biti u renti, stekati pare za neku doplatu ili renoviranje i sacekati nasledstvo ili tako nesto...To vazi sa ovi uslovima za kredit. Manja je kirija sada za stan nego sto je rata kredita za stan iste kategorije i to ce biti jos dugo. Bolje je biti pod kirijom i 10-15 godina (a sto je inace jako retko) i doci do stana bez lihvarskih kredita - manje se baci u vetar. Takav covek ce posle nekoliko godina da odahne, a ovaj jadnik ce da placa kredit 30 godina.
Kirija je bolja za zemlje gde je situacija sa poslom neizvesna. Ko moze da racuna da ce 30 godina imati posao u Srbiji? Kada si pod kirijom, otporrniji si na takve zivotne udare.
To za bacanje para u vetar i "hocu da imam svoje" je zastareo nacin razmisljanja i to banke vrlo dobro znaju i koriste. Amedrikanci su tu mnogo prakticniji i treba se drzati nekih njihovih postulata u vezi zivota i nekretnina. Mi imamo jos tog seljackog u sebi - da stvorim nesto, da ostavim deci. Covek treba da zivi zivot i da stvori mogucnost sebi i svojoj deci da zaradi za stan, a ne da se muci i da sebe unazadjuje. Ameri ce da kupe nekretninu koja ce u doneti korist, a ne da mu sluzi kao tvrdjava gde ce da pobode zastavu. Da nije Noletov cale prodao stan da bi imao za njegovo skolovanje i bili pod kirijom, ne bi imali danas Noleta. Ljudi na Zapadu ne kupuju nekrentine da bi te stanove ostavili deci - to je njima penzija i ulaganje.
Da su uslovi kredita drugaciji, da je ovde zivot predvidljiviji onda bi to bila druga, povoljnija, prica za kredite koje ipak treba uvek izbegavati.
Acqua-Olio-Benzina
- DogoArgentino
- Garaža: Alfa `02 god. 147 1.6 TS 120 ks
-----------------------------
Fabia `08 god. 1.2 HTP 70 ks - Lokacija: BGD - Borca
Post
Cak ne koristim ni cekove, kreditne kartice.. Jer ne zaradjujem toliko da bih deo svog novca delio sa bankom..
Re: Malo o standardu i autoparku!
Slazem se da ih treba izbegavati osim kad je situacija takva da drugog resenja jednostavno nema...starac vujadin napisao:Da su uslovi kredita drugaciji, da je ovde zivot predvidljiviji onda bi to bila druga, povoljnija, prica za kredite koje ipak treba uvek izbegavati.
Cak ne koristim ni cekove, kreditne kartice.. Jer ne zaradjujem toliko da bih deo svog novca delio sa bankom..
Post
Re: Malo o standardu i autoparku!
U pricnipu slazemo se svi da kredit ne treba koristiti osim u krajnjoj nuzdi, kad drugog izbora nema... druga je stvar sto je kod nas taj pojam "krajnja nuzda" rastegljiv, pa ne treba se ni cuditi kad neko recimo podigne kredit da bi letovao u Egiptu u Hiltonu i bio "prvi" u komsiluku i posle to do sledeceg leta otplacuje... pitam se samo kako li se tek oseca ako je na letovanju imao jedno 3-4 dana dijareju (normalna stvar za Egipat) i da li ga zaboli stomak kad mu svakog prvog sa plate skinu 100 eur...
- dejan555
- Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm - Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Post
govorio o tome, Zec čini mi se:
Problme je jer su kod nas generacije odrastale u uslovima MEKIH kredita
koje je inflacija ili istopila ili se nisu morali vraćati.
Kao posledica toga nema discipline i pune svesti o tome da se pozajmljeno mora
vratiti - po uslovima koji su dogovoreni na početku.
Državni stanovi??? Najveća pljačka ikada !!!
Niko nije imao izbora da li će da uplaćuje ili ne, nije bilo slobodne volje kao
sada kada ljudi odlučuju da li će potpisati ugovor o kreditu ili ne
a znamo da nisu svi dobili stan za dž. tj. ne za dž. nego od zajedničkih para
gde su neki na kraju dobili više nego što su platili.
MEKI KREDITI iz prošlosti su vezani i za ovo što Starac kaže:
nema boga da neko nešto uštedi osim ako ne mora upravo da uplati ratu koliku mora svakog vremena. Čista psihologija !!!
Lakše ljudi razmišljaju o lepim stvarima nego da tokom 15 godina svakog meseca uštede
onoliko koliko manje plaćaju kiriju nego što bi ratu kredita - a tu ratu možda
u jenom trenutku ne bi ni mogli da priušte.
U ovoj novonastaloj situaciji gde država predlaže neke pauze u otplati kredita
praktično su ovi sa kreditima povlašćeni u odnosu na ove koji su sa kirijom
jer kad nema za kiriju zna se šta sledi a ovde država konstantno štiti dužnike
(ovde mislim više na firme nego na fizička lica ali nebitno u suštini).
Da li ste u opšte svesni koliko traje proces aktiviranja hipoteke kod nas
sa ovakvim sudovima koji možda rade a možda i ne ?!?!?!?
To takođe utiče na cenu finansiranja na koju ste svi toliko kivni.
Kad se pominje deal sa državom treba znati i kolika je referentna kamatna
stopa - 12% a to je najniža cena pozajmljivanja koja je dostupna
u našoj zemlji (slično kao i srednji kurs evra koji određuje NBS).
To znači da niko nema razloga da pozajmljuje jeftinije kad NBS plaća 12%.
Razlog takvoj politici je opet održavanje kursa na ovom podcenjenom nivou,
preko mehanizma stvaranja "atraktivnije" štednje u dinarima itd. i sl. ...
Ovo na onom sajtu koji se bavi svetskim zaverama je klasično mešanje baba i žaba.
Ekonomski deo ne prolazi ni kod koga ko je ikada čuo šta je "zlani standard" i zašto je napušten.
Sa druge strane, ko hoće kvalitetnu zaveru neka pročita
http://en.wikipedia.org/wiki/Skull_and_Bones
i neka skine sa neta
Secret Societies: The Dark Mysteries of Power Revealed
ima 4 epizode
Re: Malo o standardu i autoparku!
Upravo je to problem - mislim da je onaj profesor ekonomije sa filozofskog fakultetaSHQ napisao:Zamislite samo ne daj Boze situaciju da vecina porodica i dalje otplacuje kredit za stan uzet krajem 80-tih godina, za mnoge se pitam kako bi tada preziveli...
govorio o tome, Zec čini mi se:
Problme je jer su kod nas generacije odrastale u uslovima MEKIH kredita
koje je inflacija ili istopila ili se nisu morali vraćati.
Kao posledica toga nema discipline i pune svesti o tome da se pozajmljeno mora
vratiti - po uslovima koji su dogovoreni na početku.
Državni stanovi??? Najveća pljačka ikada !!!
Niko nije imao izbora da li će da uplaćuje ili ne, nije bilo slobodne volje kao
sada kada ljudi odlučuju da li će potpisati ugovor o kreditu ili ne
a znamo da nisu svi dobili stan za dž. tj. ne za dž. nego od zajedničkih para
gde su neki na kraju dobili više nego što su platili.
MEKI KREDITI iz prošlosti su vezani i za ovo što Starac kaže:
nema boga da neko nešto uštedi osim ako ne mora upravo da uplati ratu koliku mora svakog vremena. Čista psihologija !!!
Lakše ljudi razmišljaju o lepim stvarima nego da tokom 15 godina svakog meseca uštede
onoliko koliko manje plaćaju kiriju nego što bi ratu kredita - a tu ratu možda
u jenom trenutku ne bi ni mogli da priušte.
U ovoj novonastaloj situaciji gde država predlaže neke pauze u otplati kredita
praktično su ovi sa kreditima povlašćeni u odnosu na ove koji su sa kirijom
jer kad nema za kiriju zna se šta sledi a ovde država konstantno štiti dužnike
(ovde mislim više na firme nego na fizička lica ali nebitno u suštini).
Da li ste u opšte svesni koliko traje proces aktiviranja hipoteke kod nas
sa ovakvim sudovima koji možda rade a možda i ne ?!?!?!?
To takođe utiče na cenu finansiranja na koju ste svi toliko kivni.
Kad se pominje deal sa državom treba znati i kolika je referentna kamatna
stopa - 12% a to je najniža cena pozajmljivanja koja je dostupna
u našoj zemlji (slično kao i srednji kurs evra koji određuje NBS).
To znači da niko nema razloga da pozajmljuje jeftinije kad NBS plaća 12%.
Razlog takvoj politici je opet održavanje kursa na ovom podcenjenom nivou,
preko mehanizma stvaranja "atraktivnije" štednje u dinarima itd. i sl. ...
Ovo na onom sajtu koji se bavi svetskim zaverama je klasično mešanje baba i žaba.
Ekonomski deo ne prolazi ni kod koga ko je ikada čuo šta je "zlani standard" i zašto je napušten.
Sa druge strane, ko hoće kvalitetnu zaveru neka pročita
http://en.wikipedia.org/wiki/Skull_and_Bones
i neka skine sa neta
Secret Societies: The Dark Mysteries of Power Revealed
ima 4 epizode

- alaza
- Garaža: ex AR 166 2.4 jtd 2005.g.,
ex AR 155 2.0 16v Super '98,
ex AR 155 1.7ts '94,
ex AR 164 2.0ts '89,
ex AR 164 2.0ts '91,
ex AR 164 2.5td Super '96,
ex AR 164 2.0tb Super '96,
ex AR 164 2.0ts Super '98. - Lokacija: Pecinci
Post
Re: Malo o standardu i autoparku!
Napravi zgradu sa 20 stanova i iznajmljuj po 100e to ti je 2000e mesecno i ne razmisljaj o kreditima, a bice dobro i onima koji ne mogu da kupe stan, kao i onima "hocu da imam svoje". Amerikanizuj se skroz na vreme, jer je to neizbezno vec sada a kamoli u dalekoj citaj bliskoj buducnosti.
To nam se jednostavno namece ako vec i nije nametnuto. Steta sto kapitalizam nije krenuo kod nas od II svetskog rata, nas mladje bi sada manje glava bolela.
To nam se jednostavno namece ako vec i nije nametnuto. Steta sto kapitalizam nije krenuo kod nas od II svetskog rata, nas mladje bi sada manje glava bolela.