Stranica 1 od 2
Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Ned Mar 21, 2010 3:53 pm
od Duke Nukem
Pozdrav,
Juce me je neka cisterna izgrebala duzinom cele desne strane, od tocka do tocka... Video sam ogrebotine 20 minuta nakon sto je cisterna otilsla pa nisam stigao da reagujem... jbg
Jel imate neku preporuku, kod koga da idem da mi prefarba te delove, a pretpostavljam da bi posle moralo poliranje... Postavicu sliku veceras...
Nije nita strasno, ali je jako ruzno, cela strana je u isprekidanim crnim straftama

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Ned Mar 21, 2010 6:17 pm
od OMP
ako je ostecen samo lak a nije baza(boja) vrlo verovatno da ce samo poliranje resiti stvar tj da ce poliranjem tragovi nestati, ali opet treba videti u kojoj meri je i lak ostecen, ako je kamion ostavio samo trag u vidu svoje boje i sl. a nije ostetio ni lak onda jos bolje, poliranje sigurno resava stvar, e a najgora solucija je ako je baza ostecena kao i samo lak onda mora farbanje tj zafarbavanje i poliranje tog dela auta jer nema drugog resenja
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Pon Mar 22, 2010 11:39 am
od byMaX
Imam ja sjajnog čoveka za to. I Markoni ga poznaje, ne bi trebalo mnogo da košta...
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Pon Apr 12, 2010 1:37 pm
od Bogdan
Ostavi neki broj, posto i meni treba farbar. Imam par ostecenja od kamencica.
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Pon Apr 12, 2010 2:26 pm
od byMaX
0641601756, Hektorovićeva 27
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Pon Apr 12, 2010 6:27 pm
od dejan555
Pa jel imaš neki primer - pošto je farbanje po komadu?
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Sub Apr 17, 2010 1:56 pm
od ARCS
Polirao sam prosle nedelje jednog Pola.
Evo i par slika da vidite efekat. Auto je bio pun nekih belih tragova (najvise je bilo na haubi i zadnjem levom krilu to sam i slikao)
Zadnje krilo
Pre:

Posle:
Hauba
Pre:

Posle:
Evo jos nesto sto sam radio
Pre:

Posle poliranja:

Hauba je bila kao krilo
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Sub Apr 17, 2010 2:12 pm
od cuno
A da li je moguće ispolirati ogrebotine na šoferci nastale usled loših brisača?
U levom gornjem uglu su mi se pojavile neke ogrebotine pa kada radi brisač na tom mestu gde prelazi preko tih ogrebotina tandrče malo pa bih to da sredim ako je moguće polirati šoferku.
Pozdrav !

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Sub Apr 17, 2010 3:20 pm
od darko qv
Trebalo bi u glas-servisu da to rade,imam i ja tih problema.Vidjecu ljetos da to odradim.
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Sub Apr 17, 2010 4:56 pm
od dejan555
Po meni posle nekoliko pranja efekat poliranja nestaje.
Auto se polira samo kad nekome treba uvaliti (prodati) krš.
Ko hoće da se sija neka odnese da se prešprica spolja ceo i nema problema.
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Sub Apr 17, 2010 5:08 pm
od Sasha
Ne nestaje, pogotovo ako se posle poliranja auto izvoskira. Ja sam ispolirao auto prošle nedelje za 30e i razlika je neverovatna. Prvo sam mislio da nema šanse da se onako izbledela i propala farba povrati ali sam se prevario.
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Sub Apr 17, 2010 5:32 pm
od dejan555
30e SA VOSKIRANJEM??? ... ne može biti ni u NS
Od tada (prošle nedelje) si ga sigurno prao 10 i puškirao 20 puta
i još uvek izgleda kao kad je izašo od "majstora" ???
Detaljno puškiranje pogotovo otkriva pokušaje pokrivanja dubljih ogrebotina.
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Sub Apr 17, 2010 6:06 pm
od Sasha
Bez voskiranja, a može biti u NS-u ako znaš kod koga da odeš
Nisi video u kakvom je stanju bila farba na mom autu tako da....
Pre 4 godine sam uradio isti postupak, za iste pare, na vrlo sličnoj(prebledeloj) boji i trajalo je 4 meseca.
http://picasaweb.google.com/oldtajmeri. ... 9391306770
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Sub Apr 17, 2010 6:37 pm
od dejan555
Mislio sam na novije automobile sa pocinkovanom limarijom
gde osim estetike nema potrebe raditi nikakve veće limarske zahvate
(osim ako komšinica ne zna da otvori vrata na 1. zub
ili se neki taxista "prisloni"

)
Ovde ako i prefarbaš nisi bezbedan od klobuka i od ponovne korozije.
Zato je logičnije raditi detaljno limariju sa svim zaštitama itd. a poliranje po potrebi.
Ako poliram svaka 4 meseca i vozim auto još 3 godine to onda
već izađe preko 300e a rizikujem da na kraju posle toliko poliranja
ostanem totalno bez farbe pa da za prodaju moram da ga farbam

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Sub Apr 17, 2010 6:44 pm
od Sasha
Ko polira kola na 4 meseca? Ja sam ga ispolirao zbog UIA skupa, kao prelazno rešenje do kompletnog sredjivanja.
Inače, 150e koliko neki traže za poliranje ne bi dao ni u snu.
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Ned Apr 18, 2010 7:22 pm
od HEHAD
Postoje odredjene hemikalije koje simuliraju "10 pranja i 20 puškiranja". U 3M-u je to neka "plava voda"(tako je zovu), a SIA ima proizvod koji se zove Siashine Magic. Koštaju desetak evra i skidaju sve sa laka(što nije lak

), tako da odmah vidite kako će vam izgledati auto kasnije...
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Ned Apr 18, 2010 10:02 pm
od dejan555
Dobro da se javio neko ko se razume da ne odemo u predugačku
raspravu bez zaključka kao na onom drugom forumu
Ne razumem u kojim se slučajevima koristi ta hemikalija?
Šta se koristi da bi se dobila otporost na pranja?
(puškiranja sam pomenuo jer ga puškiram svaka 2-3 dana
sad kad je sezona parenja ili izleganja ptica ... ili šta im je već)
Kako ono za prozore sa alkoholom deluje na farbu
pošto samo sa time mogu da skinem izmet ako me mrzi da ga perem?
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Ned Apr 18, 2010 10:32 pm
od Duke Nukem
laki91
Koje si sredstvo koristio za Pola?
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Uto Apr 20, 2010 1:45 pm
od speedfreak968
darko qv napisao:Trebalo bi u glas-servisu da to rade,imam i ja tih problema.Vidjecu ljetos da to odradim.
Nece to da rade.... Meni je komshija sluchajno shebao-izgrebao shoferku... Bio sam u Glass service-u i rekli su mi da se to ne radi, jer staklo na tom mestu onda daje neka chudna prelamanja, odnosno kao da dobije dioptriju... 'bem li ga...
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Sub Apr 24, 2010 3:58 pm
od ARCS
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Sub Maj 08, 2010 7:00 am
od dusanGT
Sasha napisao:...a može biti u NS-u ako znaš kod koga da odeš

Kod koga?
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Sub Maj 08, 2010 2:48 pm
od Sasha
Iz pravca naselja udješ u Vršačku, prva raskrscnica levo(desno je restoran Niš) pa prva ulica desno. Na početku ulice je limar/farbar i tu pitaš za poliranje

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Ned Maj 09, 2010 4:23 pm
od dusanGT
OK, hvala...

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Sre Nov 10, 2010 11:09 am
od Spacemaster
dejan555 napisao:Po meni posle nekoliko pranja efekat poliranja nestaje.
Auto se polira samo kad nekome treba uvaliti (prodati) krš.
Ko hoće da se sija neka odnese da se prešprica spolja ceo i nema problema.
Šta si mislio pod ovim prešprica?
Re: Farbanje - poliranje ogrebotina
Poslato: Čet Nov 25, 2010 2:26 am
od necromancer
Poliranje moze da bude dugotrajno, to jest mora da bude ako radite sa proverenim preparatima i kako je to propisano, pod poliranjem ne mislim na one preparate sto se mackaju krpicom i kao ispolirao sam auto. Ljudi misle da se poliranje radi samo sa pastom.
Tu postoji mnogo veci postupak koji kod nas vecina farbara ne postuje, jer inace svaki auto posle farbanja se polira (to mislim na one koji farbaju kako treba)
Jer posle nanosenja laka, lak retko kad bude besprekoran i ima odraz kao ogledalo, vec ima koru i neravan je, samim tim je potrebno poliranje.
Zapravo mnoga kola se u fabrici poliraju, pogotovo ona malo skuplja gde se zahteva da lak bude besprekoran i ima pun efekat ogledala, takodje i same fabrike jako cesto imaju greske na boji i to se uglavnom koriguje tako sto se polira taj deo.
Poliranje se radi tako sto se deo koji se polira, prvo smirgla sa vodenom smirglom.
Ako se izvlaci neka ogrebotina u laku poceti sa gradacijom 1500, pa preci na 2000 i zavrsiti sa 3000 koja ide na masinu, smirgla je okrugla (kao disk), gde sam radio mi smo to zvali trajzak koliko se secam. Svaka ogrebotina koja je u laku se moze ispolirati ali da bi se to postiglo mora da se skine sloj laka da bi se ta ogrebotina izgubila. Inace poliranje se uvek radi u zatvorenom prostoru, boja ne sme biti ugrejana od sunca ili nekog drugog izvora toplote jer postoji mogucnost da polirani deo ponovo matira.
Brend za smirglu preporucujem iskljucivo 3m, jer po meni iz iskustva nema joj ravne a probao sam sve zivo sto smo nasli, jer je 3m najskuplji i uvek smo isprobavali razne jeftinije smirgle da bi smanjili troskove i nisu joj ravne. Bitnost kvaliteta smirgle je u tome sto 3m skida taman koliko treba laka ni puno ni mnogo a pritom ne ostavlja naknadne riseve koje treba naknadno da se izvlace, ostavlja perfektno matiranu povrsinu.Pri smirglanju voditi racuna da se ne probije lak, da se ne skine sav sloj laka jer onda to mora da se farba.
Tek posle smirglanja i matiranja se pocinje sa poliranjem, dakle da bi ste dobili dugotrajno sjajnu povrsinu morate polirati masinski (ismirglanu povrsinu je gotovo nemoguce ispolirati rucno).
Za finalni izgled poliranog dela koji ce biti sjajan, imati ravnu povrsinu i odraz kao u ogledalu bez riseva, su jako bitni sama masina kojom se radi, sundjeri i paste.
Postoje paste za mokro i suvo poliranje, po meni su bolje za suvo pogotovo za boje baza-lak a za akril neko vise voli vodenu pastu.
Po meni iz iskustva najbolji proizvodjaci su 3m za suvo i fracela za mokro (koja je inace pod ogrankom 3m) ljudi ce misliti da reklamiram brend ali stvarno su se pokazale kao najbolje svima nama tamo gde sam radio.
Poliranje se ne moze odraditi samo sa jednom pastom da to bude kako treba, prvo ide grublja varijanta koja grubo vraca sjaj, sa grubim sundjerom, pa posle ide finija pasta koja dodatno usijava povrsinu i uklanja tragove nastale od grublje paste, sa finijim sundjerom, i na kraju ide mleko koje daje zavrsni efekat sjaja i uklanja sve tragove od sundjera na laku, sa jos finijim sundjerom ili necim drugim. Postoje mnogo granulacija pasta, kao i namena. Od same granulacije paste zavisi koliko je gruba to jest fina, i zasta je namenjena, jer sama pasta pri poliranju skida sloj laka sa povrsine. Crna boja je veoma zeznuta za poliranje, na njoj se tesko vraca sjaj i uklanjaju svi tragovi poliranja.
Posle celog ovakvog postupka imacete dugotrajan sjaj koji ce trajati kao i na fabrickoj boji, isto sto je bitno ne polira se svaki lak na isti nacin, i ne mogu se lakovi losijeg kvaliteta dovesti do takvog savrsenstva u sjaju.
Tako da nemojte se preterano zamarati sa nekim rucnim pastama ili nekim sintetickim preparatima koji ne poliraju tako sto skidaju lak vec nanose novi sloj (ne mislim na vosak)
Rucne paste su jedino dobre za uklanjanje tragova sundjera nastale pri pranju i slicno i privremeno vracanje sjaja i to delimicno.