Farbanje - poliranje ogrebotina

Ulepsavanje i odrzavanje prepoznatljivog imidza; Alfa Romeo
Korisnikov avatar
Duke Nukem
Garaža: 159 2.4jtdm 2006 elegance
Lokacija: BG
Lokacija: Zemun
Postovi: 397
Pridružio se: Sub Feb 20, 2010 9:49 am

Farbanje - poliranje ogrebotina

Ned Mar 21, 2010 3:53 pm

Pozdrav,

Juce me je neka cisterna izgrebala duzinom cele desne strane, od tocka do tocka... Video sam ogrebotine 20 minuta nakon sto je cisterna otilsla pa nisam stigao da reagujem... jbg

Jel imate neku preporuku, kod koga da idem da mi prefarba te delove, a pretpostavljam da bi posle moralo poliranje... Postavicu sliku veceras...

Nije nita strasno, ali je jako ruzno, cela strana je u isprekidanim crnim straftama :D
Slika
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Ned Mar 21, 2010 6:17 pm

ako je ostecen samo lak a nije baza(boja) vrlo verovatno da ce samo poliranje resiti stvar tj da ce poliranjem tragovi nestati, ali opet treba videti u kojoj meri je i lak ostecen, ako je kamion ostavio samo trag u vidu svoje boje i sl. a nije ostetio ni lak onda jos bolje, poliranje sigurno resava stvar, e a najgora solucija je ako je baza ostecena kao i samo lak onda mora farbanje tj zafarbavanje i poliranje tog dela auta jer nema drugog resenja
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
byMaX
Contact:
Garaža: Alfa Romeo Giulia QV 510bhp AT8 2018
Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm3 Sport 2011
Volvo S80 2006
Mini Cooper D 2016
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1330
Pridružio se: Pon Jan 05, 2009 9:31 pm

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Pon Mar 22, 2010 11:39 am

Imam ja sjajnog čoveka za to. I Markoni ga poznaje, ne bi trebalo mnogo da košta...
Turismo Internacionale
Korisnikov avatar
Bogdan
Garaža: Alfa Romeo 147 2.0 TS FL
Lokacija: Beograd
Postovi: 13
Pridružio se: Uto Dec 02, 2008 3:12 pm

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Pon Apr 12, 2010 1:37 pm

Ostavi neki broj, posto i meni treba farbar. Imam par ostecenja od kamencica.
Korisnikov avatar
byMaX
Contact:
Garaža: Alfa Romeo Giulia QV 510bhp AT8 2018
Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm3 Sport 2011
Volvo S80 2006
Mini Cooper D 2016
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1330
Pridružio se: Pon Jan 05, 2009 9:31 pm

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Pon Apr 12, 2010 2:26 pm

0641601756, Hektorovićeva 27
Turismo Internacionale
Korisnikov avatar
dejan555
Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm
Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Postovi: 1428
Pridružio se: Pet Jun 12, 2009 8:26 pm

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Pon Apr 12, 2010 6:27 pm

Pa jel imaš neki primer - pošto je farbanje po komadu?
AR
ARCS
Drug Član
Drug Član

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Sub Apr 17, 2010 1:56 pm

Polirao sam prosle nedelje jednog Pola.
Evo i par slika da vidite efekat. Auto je bio pun nekih belih tragova (najvise je bilo na haubi i zadnjem levom krilu to sam i slikao)

Zadnje krilo
Pre:
Slika
Posle:
Slika

Hauba
Pre:
Slika
Slika
Posle:
Slika
Slika

Evo jos nesto sto sam radio
Pre:
Slika
Posle poliranja:
Slika
Slika
Hauba je bila kao krilo
Korisnikov avatar
cuno
Garaža: AUDI S4 B7 Avant
Lokacija: Pancevo
Lokacija: Pančevo
Postovi: 261
Pridružio se: Sre Jul 01, 2009 11:41 am

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Sub Apr 17, 2010 2:12 pm

A da li je moguće ispolirati ogrebotine na šoferci nastale usled loših brisača?
U levom gornjem uglu su mi se pojavile neke ogrebotine pa kada radi brisač na tom mestu gde prelazi preko tih ogrebotina tandrče malo pa bih to da sredim ako je moguće polirati šoferku.

Pozdrav ! :wave:
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4656
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Sub Apr 17, 2010 3:20 pm

Trebalo bi u glas-servisu da to rade,imam i ja tih problema.Vidjecu ljetos da to odradim.
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
dejan555
Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm
Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Postovi: 1428
Pridružio se: Pet Jun 12, 2009 8:26 pm

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Sub Apr 17, 2010 4:56 pm

Po meni posle nekoliko pranja efekat poliranja nestaje.
Auto se polira samo kad nekome treba uvaliti (prodati) krš.

Ko hoće da se sija neka odnese da se prešprica spolja ceo i nema problema.
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Sub Apr 17, 2010 5:08 pm

Ne nestaje, pogotovo ako se posle poliranja auto izvoskira. Ja sam ispolirao auto prošle nedelje za 30e i razlika je neverovatna. Prvo sam mislio da nema šanse da se onako izbledela i propala farba povrati ali sam se prevario.
Korisnikov avatar
dejan555
Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm
Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Postovi: 1428
Pridružio se: Pet Jun 12, 2009 8:26 pm

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Sub Apr 17, 2010 5:32 pm

30e SA VOSKIRANJEM??? ... ne može biti ni u NS ;)

Od tada (prošle nedelje) si ga sigurno prao 10 i puškirao 20 puta
i još uvek izgleda kao kad je izašo od "majstora" ???

Detaljno puškiranje pogotovo otkriva pokušaje pokrivanja dubljih ogrebotina.
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Sub Apr 17, 2010 6:06 pm

Bez voskiranja, a može biti u NS-u ako znaš kod koga da odeš ;)
Nisi video u kakvom je stanju bila farba na mom autu tako da....
Pre 4 godine sam uradio isti postupak, za iste pare, na vrlo sličnoj(prebledeloj) boji i trajalo je 4 meseca.
http://picasaweb.google.com/oldtajmeri. ... 9391306770
Korisnikov avatar
dejan555
Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm
Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Postovi: 1428
Pridružio se: Pet Jun 12, 2009 8:26 pm

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Sub Apr 17, 2010 6:37 pm

Mislio sam na novije automobile sa pocinkovanom limarijom
gde osim estetike nema potrebe raditi nikakve veće limarske zahvate
(osim ako komšinica ne zna da otvori vrata na 1. zub
ili se neki taxista "prisloni" :doh: )
Ovde ako i prefarbaš nisi bezbedan od klobuka i od ponovne korozije.
Zato je logičnije raditi detaljno limariju sa svim zaštitama itd. a poliranje po potrebi.

Ako poliram svaka 4 meseca i vozim auto još 3 godine to onda
već izađe preko 300e a rizikujem da na kraju posle toliko poliranja
ostanem totalno bez farbe pa da za prodaju moram da ga farbam :grin:
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Sub Apr 17, 2010 6:44 pm

Ko polira kola na 4 meseca? Ja sam ga ispolirao zbog UIA skupa, kao prelazno rešenje do kompletnog sredjivanja.
Inače, 150e koliko neki traže za poliranje ne bi dao ni u snu.
Korisnikov avatar
HEHAD
Postovi: 78
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 7:10 pm

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Ned Apr 18, 2010 7:22 pm

Postoje odredjene hemikalije koje simuliraju "10 pranja i 20 puškiranja". U 3M-u je to neka "plava voda"(tako je zovu), a SIA ima proizvod koji se zove Siashine Magic. Koštaju desetak evra i skidaju sve sa laka(što nije lak :grin: ), tako da odmah vidite kako će vam izgledati auto kasnije...
Korisnikov avatar
dejan555
Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm
Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Postovi: 1428
Pridružio se: Pet Jun 12, 2009 8:26 pm

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Ned Apr 18, 2010 10:02 pm

Dobro da se javio neko ko se razume da ne odemo u predugačku
raspravu bez zaključka kao na onom drugom forumu :grin:

Ne razumem u kojim se slučajevima koristi ta hemikalija?

Šta se koristi da bi se dobila otporost na pranja?
(puškiranja sam pomenuo jer ga puškiram svaka 2-3 dana
sad kad je sezona parenja ili izleganja ptica ... ili šta im je već)

Kako ono za prozore sa alkoholom deluje na farbu
pošto samo sa time mogu da skinem izmet ako me mrzi da ga perem?
Korisnikov avatar
Duke Nukem
Garaža: 159 2.4jtdm 2006 elegance
Lokacija: BG
Lokacija: Zemun
Postovi: 397
Pridružio se: Sub Feb 20, 2010 9:49 am

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Ned Apr 18, 2010 10:32 pm

laki91

Koje si sredstvo koristio za Pola?
Slika
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Uto Apr 20, 2010 1:45 pm

darko qv napisao:Trebalo bi u glas-servisu da to rade,imam i ja tih problema.Vidjecu ljetos da to odradim.
Nece to da rade.... Meni je komshija sluchajno shebao-izgrebao shoferku... Bio sam u Glass service-u i rekli su mi da se to ne radi, jer staklo na tom mestu onda daje neka chudna prelamanja, odnosno kao da dobije dioptriju... 'bem li ga...
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
AR
ARCS
Drug Član
Drug Član

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Sub Apr 24, 2010 3:58 pm

@Duke Nukem

Fareclu.

Kad smo kod poliranja automobila, juce sam prvi put probao da poliram farove i nije mi lose ispalo

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Sub Maj 08, 2010 7:00 am

Sasha napisao:...a može biti u NS-u ako znaš kod koga da odeš ;)
Kod koga?
Alfa je stil... ostalo je status...
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Sub Maj 08, 2010 2:48 pm

Iz pravca naselja udješ u Vršačku, prva raskrscnica levo(desno je restoran Niš) pa prva ulica desno. Na početku ulice je limar/farbar i tu pitaš za poliranje :wave:
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Ned Maj 09, 2010 4:23 pm

OK, hvala... :wave:
Alfa je stil... ostalo je status...
Spacemaster
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 147 Selespeed 2.0 - 150KS (2006 god.)
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 446
Pridružio se: Sre Nov 10, 2010 10:12 am

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Sre Nov 10, 2010 11:09 am

dejan555 napisao:Po meni posle nekoliko pranja efekat poliranja nestaje.
Auto se polira samo kad nekome treba uvaliti (prodati) krš.

Ko hoće da se sija neka odnese da se prešprica spolja ceo i nema problema.
Šta si mislio pod ovim prešprica?
Korisnikov avatar
necromancer
Garaža: Alfa romeo 156 2.0
Lokacija: Beograd
Postovi: 93
Pridružio se: Ned Feb 01, 2009 8:00 am

Re: Farbanje - poliranje ogrebotina

Čet Nov 25, 2010 2:26 am

Poliranje moze da bude dugotrajno, to jest mora da bude ako radite sa proverenim preparatima i kako je to propisano, pod poliranjem ne mislim na one preparate sto se mackaju krpicom i kao ispolirao sam auto. Ljudi misle da se poliranje radi samo sa pastom.

Tu postoji mnogo veci postupak koji kod nas vecina farbara ne postuje, jer inace svaki auto posle farbanja se polira (to mislim na one koji farbaju kako treba)
Jer posle nanosenja laka, lak retko kad bude besprekoran i ima odraz kao ogledalo, vec ima koru i neravan je, samim tim je potrebno poliranje.
Zapravo mnoga kola se u fabrici poliraju, pogotovo ona malo skuplja gde se zahteva da lak bude besprekoran i ima pun efekat ogledala, takodje i same fabrike jako cesto imaju greske na boji i to se uglavnom koriguje tako sto se polira taj deo.
Poliranje se radi tako sto se deo koji se polira, prvo smirgla sa vodenom smirglom.
Ako se izvlaci neka ogrebotina u laku poceti sa gradacijom 1500, pa preci na 2000 i zavrsiti sa 3000 koja ide na masinu, smirgla je okrugla (kao disk), gde sam radio mi smo to zvali trajzak koliko se secam. Svaka ogrebotina koja je u laku se moze ispolirati ali da bi se to postiglo mora da se skine sloj laka da bi se ta ogrebotina izgubila. Inace poliranje se uvek radi u zatvorenom prostoru, boja ne sme biti ugrejana od sunca ili nekog drugog izvora toplote jer postoji mogucnost da polirani deo ponovo matira.

Brend za smirglu preporucujem iskljucivo 3m, jer po meni iz iskustva nema joj ravne a probao sam sve zivo sto smo nasli, jer je 3m najskuplji i uvek smo isprobavali razne jeftinije smirgle da bi smanjili troskove i nisu joj ravne. Bitnost kvaliteta smirgle je u tome sto 3m skida taman koliko treba laka ni puno ni mnogo a pritom ne ostavlja naknadne riseve koje treba naknadno da se izvlace, ostavlja perfektno matiranu povrsinu.Pri smirglanju voditi racuna da se ne probije lak, da se ne skine sav sloj laka jer onda to mora da se farba.


Tek posle smirglanja i matiranja se pocinje sa poliranjem, dakle da bi ste dobili dugotrajno sjajnu povrsinu morate polirati masinski (ismirglanu povrsinu je gotovo nemoguce ispolirati rucno).
Za finalni izgled poliranog dela koji ce biti sjajan, imati ravnu povrsinu i odraz kao u ogledalu bez riseva, su jako bitni sama masina kojom se radi, sundjeri i paste.

Postoje paste za mokro i suvo poliranje, po meni su bolje za suvo pogotovo za boje baza-lak a za akril neko vise voli vodenu pastu.
Po meni iz iskustva najbolji proizvodjaci su 3m za suvo i fracela za mokro (koja je inace pod ogrankom 3m) ljudi ce misliti da reklamiram brend ali stvarno su se pokazale kao najbolje svima nama tamo gde sam radio.
Poliranje se ne moze odraditi samo sa jednom pastom da to bude kako treba, prvo ide grublja varijanta koja grubo vraca sjaj, sa grubim sundjerom, pa posle ide finija pasta koja dodatno usijava povrsinu i uklanja tragove nastale od grublje paste, sa finijim sundjerom, i na kraju ide mleko koje daje zavrsni efekat sjaja i uklanja sve tragove od sundjera na laku, sa jos finijim sundjerom ili necim drugim. Postoje mnogo granulacija pasta, kao i namena. Od same granulacije paste zavisi koliko je gruba to jest fina, i zasta je namenjena, jer sama pasta pri poliranju skida sloj laka sa povrsine. Crna boja je veoma zeznuta za poliranje, na njoj se tesko vraca sjaj i uklanjaju svi tragovi poliranja.
Posle celog ovakvog postupka imacete dugotrajan sjaj koji ce trajati kao i na fabrickoj boji, isto sto je bitno ne polira se svaki lak na isti nacin, i ne mogu se lakovi losijeg kvaliteta dovesti do takvog savrsenstva u sjaju.

Tako da nemojte se preterano zamarati sa nekim rucnim pastama ili nekim sintetickim preparatima koji ne poliraju tako sto skidaju lak vec nanose novi sloj (ne mislim na vosak)
Rucne paste su jedino dobre za uklanjanje tragova sundjera nastale pri pranju i slicno i privremeno vracanje sjaja i to delimicno.

Povratak na “Alfa Stile”