Da li negde ima nesto poput kataloga gde detaljno pise sta koji model 75-ice ima? Hocu da kazem npr. 1.6 carb, klima, metalik farba, podizaci, tralala...2.0 ts servo, podizaci, LSD,tutuRututu...nadam se da sam fino objasnio sta me zanima...znaci koji su se sve proizvodili modeli 75-ice i sta su sve imali na sebi...
to nije kao danas... imao si onda dodatnu opremu koju si mogao da dobijes na svakom modelu... tipa klime i elektropodizaca, sibera i serva, abs-a, itd...
a jedina konstrukcijska razlika je bila u torzijama, kvacilu i LSD-u kod jacih modela... jer su i bili tezi...
kasnije su dosli Amerika modeli koji su dodali one branike, sedista i jos poneko sranje, i Limited Edition modeli jos kasnije koji su imali recaro sedista i plocicu na tabli sa brojem...
za americko trziste alfe su bile drugacije i motorima i opremom ali to nije bitno jer ih i ne mozes naci ovde...
a i za svako trziste je standardna oprema bila drugacija naravno... katalizatori su dosli kasnije itd... ali ok... takodje zbog cene i gasova turbo model se prodavao na veoma malom broju trzista...
E vidis nisam mogao da se setim te reci "paket opreme", pa sam pokusao opisno da objasnim. Za gamu motora znam (osim ako nema nekih iznenadjenja), ali me vise interesuju paketi opreme, a i koji motori idu uz njih, zato sam pitao za katalog ili nesto slicno. Ne znam da li je to slucajnost, ali npr. nisam do sada video da neki jaci motor od 1.6 ima klimu (cisto dajem primer), a dok recimo retko koja ispod 2.0 TS ima servo volan (video sam samo 1 koja u ima i 1.6 i.e. i 91 je godiste). Zato me zanimaju paketi opreme + motori, cisto da steknem uvid sta se fabricki radilo.
to onda vidis koja sta ima pa sve spakujes u jednu
moja 1.6 karburatorka je bila sa 185-70-13 gumama,klasicni branici,male prednje diskove,sa zadnjim prozorima na kurblu sto su vecina modela imala,ne znam dal je neka imala fabricki ali je sva instalacija provucena pa sam ugradio,bez antene na struju,repnog spojlera pa sam ugradio,bez maglajki pa sam ugradio,bez sibera,bez kuke,bez plina pa sam ugradio,bez klime,bez prskalica na farovima,pa sam ih ugradio,bez serva pa sam ugradio,bez LSD-a pa sam ugradio
Realno posle 20+ godina tesko je naci 75-icu na kojoj je sve kako je iz fabrike izaslo...
sve su tada dolazile sa celom instalacijom.. svaka ima sve sto treba za full opremu samo nije prikaceno...
tako da je svako kako je dolazio do opreme kacio i raskacivao... ja sam samo jednom video 75-icu sa full opremom... ali sve... ali je bila preveliki raspad i lik je cenio brutalno...
postoji cak i digitalna klima ali to kod nas nisam video nikad...
vecina stvari ti i ne treba... zadnji podizaci su nemoguci za naci.. skoro kao i prednji... i totalni su krs... spori, kvarljivi itd... servo pumpe su krsh i veoma retko rade kako treba 100%... shiberi cure fabricki... klimu nisam nikada probao tako da ne mogu da komentarisem... ma...
ja sam pozadi ubacio el. podizace od giuliette prednje,levi na desno a desni na levo,idu malo sporije ali rade,od-do,skroz se otvaraju,ali se javlja jedan od problema a to bi mogao resiti jednim dodatnim kablom,da pojacam struju u kabini,jer kad se ugreje pada napon oko 11v,imam radar detektor sa voltmetrom pa kad je hladno pokazuje 12.5 a kad se ugreje kabina padne,sa potrosacima ide i oko 10v,tako da i prednji sporo rade
servo pumpa od 164,33,fiat croma,sa malo dorade
menjac je rasulo,deluje da je pouzdan ali nije,jedino sto je dosta tih ali se javi na saltanju i sa novim sinhronima,stalno razmisljam sta bi tu moglo da se resi i verovatno cu nesto smuckati da ne ide preko ovog rasecenog prstena sinhrona nego klasican konusni kao na vecini auta,koji su idealno precizni i tihi na saltanju,samo moram da vidim od cega bi moglo da se prepravi
stari fiati su imali isti sistem menjaca i svaki je krljao u prve tri,a kod novih generacija je okrugao koji nailazi na konus i 100% zaustavi menjac i daleko brze nego ovaj presalta
1. Servo volan
2. Podizaci napred, nazad
3. Klima
4. Siber
5. Antena na struju
6. Maglenke
7. Prskalice na farovima
8. Elektricni retrovizori
9. Radio i Zvucnici
10.Beli paket zmigavaca (postao standard od serije 2)
12. Crveni paket zmigavaca
13. Limited Edition unutrasnjost (ovo je tehnicki samo oprema, ali je izbacen kao model)
14. Veloce Body Kit u Britaniji uz 3.0 V6
15...
E sad... od stvari koje sam obrisao sa tvoje liste:
ABS samo na 2.5 i 3.0 modelima
LSD samo na TS, 1.8T, 3.0 modelima
Prskalice na farovima TS, 1.8t. 2.5 i 3.0
Servo isto od 1.8t na gore modelima...
Samo za americko trziste su isle sa Cruise Controlom, ABS-om, Servom i klimom kao standardom... i onim amerika branicima sa harmonikama... pa su posle te branike ubacili i na evropske modele i nazvali ih Amerika...
Takodje postoje razlike izmedju serija 1 i 2... serija 1 je imala narandzaste komande i tablu i zmigavce a serija 2 je imala belu tablu, komande a zmigavci su mogli biti i zuti i beli i crveni... tek posle 1992 poslednje serije i LE su sve imale bele zmigavce fabricki...
i specijalni paketi opreme na nekim trzistima... kao 1.8ie Indy, V6 Veloce, LE, Amerika oprema...
TS je takodje dolazio sa izborom fabrickih 14" alu felni kao moja sto je imala u nemackoj i svajcarskoj a onih rupicastih u italiji i ostalim trzistima... britanci su imali 15" veloce felne u opciji na 3.0 v6
to bi bilo to valjda... mada to su italijani... sastavljalo se tu svasta u nedostatku odgovarajucih delova
Nisam siguran... ali se moze razlikovati od trzista... uglavnom nemaju TS-ovi... uvek se moze spakovati... ali s'obzirom koliko problema imaju ljudi sa tim ABS-om... nije vredno toga
a klima... ne znam... nisam video kod dore... Ovo je digitalna:
A jel uz digitalnu klimu dobijes i paklu cigara na polici (vidim da stoji pa reko da pitam)?
Salim se malo, mozda bi ugradnja (ubudzuvanje) ABS-a (i drugih komponenti koje se nisu bas pokazale) sa nekog drugog modela alfe ili cega god bilo dobro resenje...
hehe... primetio sam odavno jednu odlicnu stvar...
vozaci starih modela bilo kog sportskog automobila, bar oni koji to rade jer zele a ne jer moraju, su svi "muskarcine"... zamisljen stereotip: karirana kosulja, dlakave grudi, sekira preko ramena, jedino sto zele u kolima je volan, sediste i pedala gasa...
uz maximalno pljuvanje po automatskim menjacima, abs-u, asr, acs... itd sranjima i svemu sto je "izmisljeno za zene" jer "pravi muskarci" to ne koriste... oni znaju da voze
klasika...
mislim i ja se uvrstavam u tu kategoriju ali mi je i dalje svaki put smesno kada cujem takav komentar i onda vidim nekog sminkera u novim kolima sa vishe elektronike negu o space shuttle-u kako se busa u drustvu kako zna da vozi a 80% njegove voznje rade kompjuteri ali sta ces...
inace klima jeste super stvar... za svakodnevni auto...ali ovako.. nedam 7ks na to djubre pre cu da smrdim i znojim ali imam 7ks
Pa dobro, necemo da preterujemo sa opisima... Ali ono, kapiram da covek pravi "daily car".
Btw, izbacujem servo - smorilo me "markiranje teritorije" sto rece ljube, samo da uzmem kraci kais i eto 5-8KS za 700 din hehehehe nikad jeftiniji tuning atmosferca!