Zdravo svima imam ar 33 1.7 IE 8v Bosh Montronic 3.1 sistem imam problem sa protokomerom Da li neko zna gde mogu da nadjem nov protokomer posto mi je isti crko i imam probleme sa mojom alfom..... Molim pomoc
A neko ga zove protokomer neko davac temperature vazduha sto je glavno meni ne radi i imam velike probleme sa njim ne mogu da nadjem drugi da li znas gde bi mogao
ne znam kako su majstori dosli do zakljucka da ne radi bas taj davac temperature usisanog vazduha?
ali ajde ako je stvarno crko mozes za prvo vreme da nabudzis bilo koji drugi, moze i onaj sto ti sluzi da kompjuteru kaze temperaturu motora ili instrument tabli isti su samo sto taj mongo brze odreaguje na promenu temperature ali kazem za vreme dok ne nadjes "original" moze da posluzi bilo koj.
ako nemas ni tako nesto, evo male majstorije... nadjes tabelu u kojoj pise odnos izmedju temperature i otpora BILO KOG davaca temperature na tvom autu i ako auto vozis recimo na posao i spoljna temperatura vazduha se krece oko 10c uzmes jedan otpornik vrednosti kao u tabeli koju imas gde hoces na netu i zalemis na mesto davaca pa kada se vracas sa posal ako je temperatura recimo 18c ti promenis otpornik i ima da radi skoro idealno.
za 10c treba ti otpor 3.5k
a za 18c 2.8k
a ako tako nastavis za leto ti je ok 1.6k
pa onda mozes i lep preklopnik da ugradis pa da ne moras da nosis lemilicu vec samo cak-cak-cak i vozis se bez ikakvih problema.
inace kad kupis deo mozes da ga ocistis sa SPREJ ZA KOCNICE to je mnogo dobro sredstvo odmascuje extra ja sam probao.
Hvala ti puno na savetima moracu da primenim dok ne nadjem originalni deo .Radio sam diagnostiku i pored njega mi je otisao i davac rashladne tecnosti njega sam zamenio ali ostao mi je jos samo ovaj nalazio sam identican davac temprature vazduha ali se nisu slagali ser. brojevi Neki majstori su mi rekli da postoji mogucnost da nece raditi ali probacu .Hvala jos jednom i pozdrav
Ma to ti ne pravi problem sigurno!Probaj ali cisto sumnjam posto ja imam identican auto i imao sam mnogo problema sa istim izmedju ostalog taj mi je na dijagnostici pokazivao da mi je temperatura -18 i kada sam ga zamenio nista se nije promenilo!Doduse ne znam kakvi su mu simptomi ?
na red sa tim senzorom za merenje temperature vazduha se kaci otpornik ali moralo bi da se izracuna i proba koja vrednost i onda motor misli da je vazduh ladniji i da ima vise kiseonika i salje malcice vise goriva i onda auto ima malo vise snage....
Evo ovako ima neravnomeran rad motora na ler gasu dize i spusta obrtaje po neki put u voznji primecujem blage trzaje motora do 1500 obrtaja preko ne mada preko ga retko kad i vozim jer ide kao blesav tesko pali i desava se da na benzinu uopste nece da radi neki put proradi radi normalno ali retko u zadnje vreme mi menja rezim rada motora i sto se vrteo do sada u rasponu od 1000 do 1500 sada se vrti od 2000 do 3000 hiljade sa istim gasom do duse bolji ima odziv gasa i bolje ubrzanje ali ne uvek desava se da mi u voznji promeni rezim rada vise puta ne znam stvarno vise sta da mu radim sa ovakvim problemima vozim ga vise od 100 000 km ali vise ne mogu voznja vise nije uzivanje kao nekad. poz ne znam kako je tebe mucio i kako si ti resio taj problem
Imam potpuno isti motor sa potpuno istim sistemom ubrizgavanja i taj davac temperature usisanog vazduha nema sanse da ti stvara takve probleme!
Da li tako blesavi i na plinu i na benzinu ili samo na benzinu da li ti radi motorcic ler gasa daj sliku motora pa da probamo da resimo problem!
A da iskljucis sondu pa da onda probas!Imas lepo dva dzeka iscupas ih samo i onda probas!Imao sam gotovo identicne probleme bio sam kod hiljadu majstora dok mi naravno moj nije iskljucio nju i tako smo pronasli problem
Imam podjednako iste probleme kako na benzinu tako i na plinu problemi su se javili pre ugradnje plinskog uredjaja takodje sam i iskljucivao lambda sondu nije pomagalo jednako isto je radio takodje sam proveravao leptir gasa( to sam prvo uradio) radi cistio sve normalno kada motor ne radi dobro kilometar sat prekida sa radom na trenutke dok traju problemi a u zadnje vreme od kad sam zamenio kablove za svecice i svecice zbog plinskog uredjaja ne radi uopste po neki put radi dok ga veglam (kablovi su silikonski a svecice ngk) ne znam sta bi moglo da bude A sto se tice slike motora ne mogu da je postavim jer mi je auto na popravci ( izgoreo dihtung glave motora ) ali izbacicu za neki dan
Ajd ti bolje pogledaj sta se desava kad pocne da brljavi meni se jednom desilo da se razdvojio kabal koji napaja tablu i onda je brljavio samo tako satovi polude a motor turira ko blesav jedva sam prokljuvio sta se desava :-)
Evo ovako to brljavljenje kilometar sata je prestalo sada u opste ne radi vise ali motor i dalje ima neravnomeran rad i nikako ne dolazi do normalizacije kao nekad proveravao sam sve kontakte svi dobro stoje
recimo dok je radio dobro auto desavalo mi se kada pregori neka sijalica migavca ili fara kilometar sat je na trenutak prekidao rad pa sam zakljucio iz toga da su ga tako napravili da upozorava kada postoji neka neispravnost na samom vozilu sada trenutno imam neki problem problem na motoru .Radio sam mu dijagnotiku pre nekih godinu i nesto dana kada mi je otisao ddavac temperature rashladne tecnosti i vazduha tako mi je rekao tom prilikom zamenjen mi je davac rashladne tecnosti ali ne i vazduha nije imao
Ja sam nasao sada neki davac italijanske proizvodnje nije bosch ali ne znam da li da ga uzimam da probam.... probao sam sa polovnim davacima bez uspeha......
Izleda da je moj slucaj jedinstven
Ja sam mucio muke sa tim gasom koji ide gore dole od 600 do 2000 obrtaja i blagim cimanjem u toku voznje oko 2000 obrtaja...
i...
pa nesto sam resio ali to jos nije idealno.
Dakle:
Prvo moras poznavati osnovne principe funkcionisanja ubrizgavanja goriva i samu filozofiju tog kompjutera koji sve to kontrolise.
Za kompjuter su neke stvari "svetinja" i on ne zna za drugacije, kao na primer pritisak benzina koji se na leru krece u dozvoljenim granicama, kada se to poremeti, odnosno kada rikne regulator pritiska benzina nastaju problemi jer kompjuter nije programiran da radi kada je pritisak benzina 4 bara ili 2. Pored te "zakucane" vrednosti postoji i "zakucana" vrednost protoka vazduha pored glavnog ili glavnih leptira gasa kada se pusti gas, a kolicina vazduha koja je potrebna za rad na ler-u kontrolise "ler-motorcic".
E sad kada se "zatvorenost" tih klapni ili klapne poremeti posle 20 godina eksplatacije postoji nacin kako da se dotera na propisane vrednosti sto po fabrici nije na uvo nego pomocu instrumenta. Ja sam pokusao sa mnogim metodama to da izvedem i nije mi poslo za rukom, bila je u igri i U-cev i usisivac ali, nista. Onda sam probao "ofrlje" pa vozim jedan dan na posao pa onda malo dotegnem pa ponovo i sta sam zakljucio:
Kada su klapne zatvorene, kompjuter pomocu ler-motora dozira vazduh i motor radi na ler-u ALI! kada su te iste klapne ili ti klapna razdesene, kompjuter to ne zna i pokusava da na OVO JE MAJSTORSKI DEO dakle pokusava da na osnovu informacije dobijene od protokomera koliko je litara, a posle na osnovu jednacine i informacije kolika je temperatura vazduha, izracuna koliko je to kilograma vazduha uslo u motor, da bi na osnovu idealnog odnosa od 17.4kg vazduha : 1kg benzina (eto zasto racuna u kilogramima a ne u litrima i eto zasto i sta radi taj senzor temperature) uh...
dakle, uslo je 12kg vazduha to govori protokomer a komp kaze evo ti 0.9 kg benzina obrtaji su 1500 posto vaduh ne moze vise da zatvori jer je ler-motor skroz zatvoren a vazduh prolazi kroz rastelovane leptire odnosno leptir on gasi dizne ulazi manje benzina padaju obrtaji lambda govori da ima manje benzina nego vazduha (ako ne radi lambda komp to sam zakljuci na osnovu poredjenja sa protokomerom i senzorom polozaja gasa) i...
probaj da odvijes sraf koji je granicnik na leptiru gasa ALI! obavezno zabelezi kako je bilo i probaj pa posle zasrafi mozda pomogne ako ti je sve ostalo u redu.
Nisi odmogao hvala ti napokon sam ustanovio zasto sam imao neravnomeran rad motora zato sto mi je napukla hidro glava nakon zamene iste prestao je sa neravnomernim radom ali ostao je jos jedan mali problem koji mislim da i dalje stvara taj davac tesko pali na hladnom vremenu i pri voznji desava se da izgubi snagu tj. da ostaje bez benzina . Dolazi do zagusenja motora Kada je vruc motor pali super bez ikakvih problema .
Sta je hidro glava
Proveri davac temperature koji je pored sipkice za ulje inace on govori compu koja je temperatura motora zna on da ode i pravi problem koji si opisao inace tako kompjuter misli da je motor ugrejan i da manje benzina motoru kada je hladan a zato nemas problem kada je ugrejan