da li savetujete pre zamene ulja da se sipa sredstvo koje se sipa u ulje i ostavi
da radi motor par minuta i onda ispusti ulje, kazu da tako izadje dosta prljavstine
ima li ko iskustva sa tim??
Sredstvo za ciscenje (za ulje)
- Darko_NS
- Garaža: Skoda Superb 1.4
Lancia Lybra 1.8 - Lokacija: Novi Sad
- Darko_NS
- Garaža: Skoda Superb 1.4
Lancia Lybra 1.8 - Lokacija: Novi Sad
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Sredstvo za ciscenje (za ulje)
u principu kod dizel motora je i normalno da brzo zaprljaju ulje zbog vecih radnih pritisaka nego kod benzinca kao i veceg pritiska u karteru tzv "karter gas" ali prljavo ulje ne znaci i lose
kako sam cuo, mada ne mora da znaci jer svako ima svoje misljenje i metode, to ispiranje motora nije preporucljivo narocito kod dizela ali sa druge strane nije ni stetno ali ako se cesto menja ulje (u kratkom intervalu kilometraze) pa ne stigne dovoljno da se "zaprlja" tj da se naprave talozi onda ispiranje i moze da pomogne ali ako je u motoru bilo neko losije ulje i nije redovno menjano hoce da se stvori talog katrana i garezi u karteru(nekad mali nekad veliki) koji moze i uljnu pumpu da zacepi i tesko da neko od sredstava za ispiranje moze da ga skine, moze delimicno ali se nece ocistiti skroz a postoji mogucnost usled razgradjivanja katrana i zapecenih naslaga moze (neko vece parce necistoce koje se odvojilo od dela motora) da zapusi uljne kanale. Onda imamo vise stete nego koristi, znaci po mom misljenju nije pametno ovo raditi dok ne saznas kakava je situacija u karteru, ako je tamo sve ok i nema naslaga, u sta sumnjam, onda kod sledece zamene eventualno mozes koristiti engine flush
najbolje resenje je kad ne znas sta je sipano u motor, ili kad je menjano ulje i sl. da se pre novog ulja skine karter i rucno ociste naslage kojih sigurno ima a koje nekad znaju biti bas jake i da se spaklom skidaju(znam za slucaj kod benzinaca gde mi se to par puta desilo da sam jedva ocistio karter
) pa kad se to sve sredi onda sipas novo ulje i bice mnogo bolja situacija ali kao sto rekoh dizeli brze prljaju ulje i kod njih je to normalna pojava
u principu najbolje ispiranje motora je cesta i redovna zamena ulja, ali i kvalitetnog ulja, ne bilo kog
mozda neko ima druga misljenje i iskustva ali ja znam za ovo i znam da dosta mojih ortaka na boljim kolima ne ispira nikad motor pre zamene, vec redovno menjaju ulje i to je to


najbolje resenje je kad ne znas sta je sipano u motor, ili kad je menjano ulje i sl. da se pre novog ulja skine karter i rucno ociste naslage kojih sigurno ima a koje nekad znaju biti bas jake i da se spaklom skidaju(znam za slucaj kod benzinaca gde mi se to par puta desilo da sam jedva ocistio karter


u principu najbolje ispiranje motora je cesta i redovna zamena ulja, ali i kvalitetnog ulja, ne bilo kog

mozda neko ima druga misljenje i iskustva ali ja znam za ovo i znam da dosta mojih ortaka na boljim kolima ne ispira nikad motor pre zamene, vec redovno menjaju ulje i to je to

Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Sredstvo za ciscenje (za ulje)
potvrdjujem.
ja sam ranije ispirao ulje pre zamene novog, ali prica o mogucem odvaljivanju i zapusavanju je sasvim izvesna, tako da vise to ne radim. sad sam sipao seleniu racing 10W-60 ful sintetiku a pre nje je u motoru bila selenia 20K Alfa Romeo 10W-40 polusintetika.
1. pravi tretman za motor nije aditiv koji npr. ozivi motor, vec redovna zamena kvalitetnim uljem. prvopomenuti aditiv je dobar samo za one koji zele da npr. polumrtvi motor preprodaju. posle 5000-6000km sledi gorepomenuto shtemovanje ostataka tog aditiva ili reciklaza. treceg nema.
2. pravo pranje motora je rucno, iznutra.

ja sam ranije ispirao ulje pre zamene novog, ali prica o mogucem odvaljivanju i zapusavanju je sasvim izvesna, tako da vise to ne radim. sad sam sipao seleniu racing 10W-60 ful sintetiku a pre nje je u motoru bila selenia 20K Alfa Romeo 10W-40 polusintetika.
1. pravi tretman za motor nije aditiv koji npr. ozivi motor, vec redovna zamena kvalitetnim uljem. prvopomenuti aditiv je dobar samo za one koji zele da npr. polumrtvi motor preprodaju. posle 5000-6000km sledi gorepomenuto shtemovanje ostataka tog aditiva ili reciklaza. treceg nema.
2. pravo pranje motora je rucno, iznutra.