Step motori klimatizacije 164

Trkačice modernog doba u civilnom odelu...
Korisnikov avatar
srdjan_pop
Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 351
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 2:51 pm

Step motori klimatizacije 164

Pon Avg 31, 2009 5:05 pm

Ne mogu da verujem ali nisam nasao konkretno nista... Uglavnom imam koliko mogu da primetim vrlo rasprostranjen problem sa step motorcicima klimatizacije na svojoj 164.

Koliko sam shvatio veoma je cesta pojava da se plasticni zupcanici u reduktoru kotorcica izlome i zaglave i on jadan onda neprekidno pokusava pomeri od cega nastaje zvuk kao otkucaji sata kod mene bar :). Naravno veci problem od toga je sto auto samo moze da greje jer je klapna koju pogoni motorce tako ostala. U sustini i bolje je tako jer intervencija i onako mora da ceka do proleca... :D

E, sad. Prilaz tim motorcicima (bosch!) je zaj* uzasno. Gledao sam neki Australijski (!?) sajt. Momci prave metalne, mesingane zupcanicice koji su u svakom slucaju bolji od originalnih plasticnih... Stavis nov originalni komplet motorcic i on opet - rikne za neko vreme... Ovako je kao vecan. Da bi im se uopste prislo ili mora cela tabla napolje ili da se proburazi prolaz iz kasete.

Ima li neko slucajno da je to elegantno resio? I prilaz (skidanje table NE dolazi u obzir) i delove?

Da, odradio sam dijagnostiku klime (ima neki autotest kad se ispritiskaju dugmici) i prijavljuje neispravan senzor temperature na mesacu... verovatno posledica zaglavljene klapne... ocekuje -10 a ono pici +60 :grin:
Korisnikov avatar
alfamen
Contact:
Garaža: ALFA 166 TS
ALFA 166 2.4 JTD
LANCIA LIBRA 1.9
Lokacija: Novi Beograd
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 1602
Pridružio se: Sre Jan 21, 2009 11:46 am

Re: Step motori klimatizacije 164

Uto Sep 01, 2009 7:07 am

I ja na 166 imam isti problem i p**dim od toga,lagano! :mad: :mad:
Daj molim te taj sajt od tih momaka sa tim metalnim zupcanicima pa da sa zadovoljstvom razvalim tablu i to djubre promenim!
Korisnikov avatar
srdjan_pop
Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 351
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 2:51 pm

Re: Step motori klimatizacije 164

Uto Sep 01, 2009 3:58 pm

No, no razvaljivati tablu... posle bude bolno po usi :). Ja sam se vec pomirio da kad budem to resavao (na prolece, sreca pa je zaglavljen na grejanju tako da me vadi na zimu) necu imati vise lepo pogled u kaseti, posto mora malo da se secka da ne bi vaio celu tablu. :)

Ne znam kako je na 166, ovi momci rade za 164: www.alfapro.com.

Mada nikako mi se ne svidja da za par zupcanicica traze 170$... Ja sam vec polako poceo da se raspitujem (usko mi je i onako vezano za posao) ko bi to kod nas mogao da napravi... Ko zna, ako se nadje neki nadaren glodac i par zainteresovanih sve je moguce....

Mada ne bi me cudilo da je isto i na 166, posto licno znam jednog Stila (znaci daleko noviji auto) koji boluje od iste bolesti, samo kod njega mali cikica ispod table ima jos veci cekic od mog :).

Koju ti gresku prijavljije dijagnostika? Kod mene bulazni da je neispravan senzor "izmiksovanog vazduha"...

Ccccc.... ako vec nisu smislili nista novo mogli su bar da unaprede u Bosch-u to...
Korisnikov avatar
DushanSD
Garaža: Alfa Romeo 156 SW GQ 1.9 JTDm 150hp 2005
Lokacija: 026
Lokacija: SD
Postovi: 2277
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Step motori klimatizacije 164

Uto Sep 01, 2009 7:10 pm

A zasto da seces kasetu? Pa zar nije lakse odvojiti jedan vikend, razbucati to, srediti, taman komplet izribash plastike i sve, usisash od prashine ispod. Mislim kapiram da je *ebada rasturati to ali to je jednom pa nikad vishe...
FANTAZ'JA
Korisnikov avatar
srdjan_pop
Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 351
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 2:51 pm

Re: Step motori klimatizacije 164

Sre Sep 02, 2009 12:12 am

Rezbarija se vrsi unutar kasete tako da nije vidljivo, a i lako se posle zalepi (video bi se samo sam spoj U kaseti), a iz raznih iskustava znam da kad jednom rasturis enterijer - nikad vise auto. Uvek nesto mora da cvrci, skripuce... Onda taman popravis jedno pa krene drugo i tako u krug.

A nazalost, izgleda da nije "jednom i nikad vise" stvar :cry: .
Korisnikov avatar
Vuk 166
Garaža: A6 C7 3.0 TDI '13
166 FL 2.0 TS '05
166 V6 TB '00
Ex 166 3.0 Sportronic '98
Lokacija: NI
Lokacija: 18000
Postovi: 1392
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:20 pm

Re: Step motori klimatizacije 164

Sre Sep 02, 2009 12:15 am

Imam drugacije iskustvu sa rasturanjem enterijera,dva puta sam rasturao kompletan kokpit na 146-ici TS i nista nikada nije cvrcalo niti bilo sta slicno...
Tu samo treba dosta strpljenja,paznje,dobrog alata i sve se moze vratiti kao da nije ni rasturano.... ;)
sasami
Postovi: 583
Pridružio se: Pon Dec 22, 2008 9:36 am

Re: Step motori klimatizacije 164

Sre Sep 02, 2009 8:51 am

Srdjane imao sam identican problem kao i ti, crko jedan zupcanik na mehanizmu klapni odnosno oba zupcanika, jedan na mehanizmu klapni što deli vazduh toplo-hladno i drugi što usmerava vazduh gore-napred-dole.
Moram da ti kažem da je ceo postupak za mene bio trodnevna zajebancija od jutra do mraka.

Šta se rastura:
1. Prednja sedišta
2. Centralna konzola
3. Plastični usmerivači vazduha
4. lajsne na stubovima (izmedju vrata i krova) da bi mogla tabla da podje pozadi
5. Plastika kod otvora za vazduh što duva na šoferku (vadi se šrafcigerom, biti pažljiv hoće da pukne)
6. Rašrafi se tabla odozgo, sastrane i odozdo (treba specijalni šrafciger jer je malo mesta između stakla i table), odozdo nemožeš da pogodiš iz prve ali mogu da slikam i uputim te koji su šrafovi.
7. Instrument tabla, srednja plastika za vazduh.
8. Odšrafi se komp i pomeri u stranu kako bi mogao lakše da manevrišeš rukama (ja sam visok 189 i imam 100kg tako da je to za mene bilo obavezno)
9. Poželjno je da se skine i kadica između prednjuh sedišta
10. Polako se odvoji tabla i povuče unutra suvozačev deo 5-10cm
11. Poželjno je da se skinu i plastične cevi za ventilaciju koje idu za zadnju klupu na podu. Naravno pre toga se skinu tapaciri.
11. Između table i šofrke kod suvozača odozgo se izvade cevi za ventilaciju i sundjeri koji popunjavaju prostor da nemrdaju cevi. Obavezno koristiti plastične zažtitne naočare jer komadici sunđera padaju direktno na oči, potrebno je koristiti i dodatno svetlo, najbolje baterija ili mala sijalica za far preko akomulatora, pošto za veliku 220V nema mesta a i dosta se greje. Plastične cevi za ventilaciju skidaš odozdo a izvlačiš ih odozgo (asistent potreban).
12. Rašrafi se nosač motorčića i vrati ispravan.
13. Sklopiš sve obrnutim redosledom, usput obrišeš, usisaš i popraviš sve što ne polomljeno (ja sam zakrpio vratanca za CD-radio, zalepio super lepkom i sad odlično radi)

Imao sam problem kod tačke 11. prilikom vraćanja sunđera isti nije vraćen na pravo mesto i sada mi je ventilaciona cev previše napred i nemože desni plastični usmerivač vazduha dobro da nalegne nego je napet i nemože skroz da otvori klapnu tako da je protok vazduha odprilike prepolovnljen.

Najbolje je da koristiš fotoaparat i 15-20 jugurtskih čaša u kojima lepo raspoređuješ šrafove i pišeš šta je šta, ovo je veoma poželjno, da nekažem obavezno.

Ceo poso je veoma pipav traži vreme, strpljenje, dobru volju i dobre živce ako nisi spreman na tako nešto nemoj ni da počinješ poso.

Pokušao sam i ja da skinem kasetu ali osim oplate i brave kasete skinuo sam još i nekoliko metalnih osigurača i posle 3 sata zaključio da nemože da se skine a da se nepolomi tako da sam prešao na težu varijantu. Kada je sve sklopljeno i zategnuto ništa neškripi i ne skrcka tako da tu nećeš imati problema, sve je dobro uklopljeno i osim ovog malog peha sa sunđerom (koji mi iskreno i nesmeta) i što nisam tablu zašrafio na jedno mesto jer je limčić pobegao u stranu a nije bilo mesta ni bilo kog načina da ga vratim ali to je to nesmeta ima još 5 šrafa koji drže tablu odnapred, sve je prošlo u najboljem redu.

Meni su stradali žuti zupčanici u mehanizmu, idi do nekog strugara koji hoće da se prihvati takvog posla i napraviti takav mali zupčanik.

Iskreno da odeš kod majstora da ti to menja velika je muka ja to nebi nikom menjao bez tri dnevnice :D pomuči se sam a to za bušenje kasete neznam šta da ti kažem potrebno je da rupa bude baš velika da bi mogao da naciljaš holšrafe koji drže držač motorčića a i kako ćeš da ih odšrafiš kada ti smetaju cevi ventilacije a ima ih 3-4 kom a nemožeš da ih pomeriš kada tabla nije odvojena. Ja lično mislim da je to nemoguće izvesti kroz kasetu pošto znam celu situaciju.

poz i srećno
Korisnikov avatar
srdjan_pop
Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 351
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 2:51 pm

Re: Step motori klimatizacije 164

Sre Sep 02, 2009 4:45 pm

Sasami, kao covek sa master iskustvom na ovom polju (bez zajebancije), pogledaj sledece, pa kazi da li je izvodljivo... Tvrde da jeste:

http://www.alfapro.com/html/steppers_LHD1.html
sasami
Postovi: 583
Pridružio se: Pon Dec 22, 2008 9:36 am

Re: Step motori klimatizacije 164

Sre Sep 02, 2009 6:23 pm

Mozda i moze, nemogu lepo da ocenim sa slika, ako je tako bilo bi odlicno da moze, ako si vec reseio da seces seci pa sta bude u mom slucaju to jednostavno nije bila opcija.
:wave:
Korisnikov avatar
srdjan_pop
Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 351
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 2:51 pm

Re: Step motori klimatizacije 164

Čet Okt 01, 2009 7:10 pm

Maleni update.

Danas sam totalno drugim poslom (adapteri centralne rupe za felne za neki sasvim deseti auto) bio kod jednog metalostrugara. Kaze covek moze da mi (nam) napravi te mrtve zupcanicice bez problema, ALI kaze 1E po zubu!

Ono... jesu mali, ali cini mi se ima bas dosta (sitnih) zupcica, pa x4 komada... nekako mi ni ona Australijska cena od 170$ nije toliko svemirska. Dodjavola, a zajebancija manja od kutije sibica.

Videcu jos lagano, nacice se valjda neki umereniji masinac.
cobra0171
Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Lokacija: Banja Luka
Lokacija: Banja Luka
Postovi: 31
Pridružio se: Pon Mar 30, 2009 11:58 pm

Re: Step motori klimatizacije 164

Čet Nov 12, 2009 2:12 am

Ja sam imao isti problem sa zupcanicima na 164 i rijesio sam ih sjecenjem kroz kasetu. Sad se bas ne sjecam kako sam izvadio kompletan mehanizam, ali mislim da sam skidao i centralne usmjerivace vzduha jer nisam bio siguran koji step motor pravi problem. Uglavnom nisam mijenjao zupcanike nego sam malo zakrenuo postojece tako da mogu kompletan hod da naprave a da se ne zaustave na mjestu gdje su pohabani. To je bio malo sistem stapa i kanapa ali stvar radi vec 5 godina.

Povratak na “Alfa 145 | 146 | 155 | 164”