Resio sam da ofarbam moju julku u metalik crvenu pa me zanima cime se priprema limarija za metalik farbu? U prevodu,kojom smirglom smirglam prvu farbu i koliko?
Posle brusenja neke rdje,kojim gitom gitovati i kojom smirglom posle oblikovati isti?
Kojom smirglom se smirgla spric git?
Mada ako nekog ne mrzi ne bi bilo lose da napise ceo postupak pripreme za farbanje u metalik boju...
uh pa o ovome ima mnoooogo da se prica i tesko da sve moze da se kaze ovim putem mogu grubo da ti nabacam neke podatke, npr. za metalik boju mora extra dobra priprema jer metalik ne trpi nikakve sitne riseve i sl. znaci mora da se smirgla do najfinijih granulacija smirgle dok ti m*da i ruke ne otpadnu
kad nesto obrusis ili ako je deo korodirao obavezno ga predji anti-rostom(imas ih raznih nije bitan toliko proizvodjac ) predjes i 2 puta ako treba dok lepo ne izbeli lim, pa onda udaris neku temeljnu boju(ja obicno zvezdinu kupujem mada neki koriste i neke strane ) pa tek onda kitujes(ja to radim body uni soft-om(velika kutija od 2 kg crvene boje) imas i mipin kit i razne druge, kad nesto varis pa lepo obrusis i udaris temeljnu prva ruka ide alu kit takodje imas body-jev a mozes i specijalni kit za varove(ne znam tacnu oznaku i proizvodjaca ali on je mnogo grub i tezak zaobradu pa vecina koristi body alu) jer su oni jaki i ne pucaju, pa onda druga ruka ides obican uni soft kit ili neki drugi koji kupis, smirgle za grubu obradu koristi od 80-240 recimo pa kad dovedes kitovanje do nekog priblizno dobrog i konacnog stanja onda mozes i sitnije smirgle, kad udaris spric kit(naravno pre toga si sve omatirao vodenom granulacija od 360 pa na vise do nekih 800) njega smirglas prvo suvom smirglom recimo 360 pa onda ides vodenom sve sitnijom i sitnijom do neke 1000 kao zavrsna pre farbanja, spric kit mozes takodje body, ja koristim body 307, on je svetlo sive boje, njega koristis dok si jos u fazi nesigurnosti da li si nesto lepo okitovao i osmirglao, ali za konacno pre farbanja obavezno tonirani crveni zbog crvene boje koja lose pokriva belu ili sivu podlogu, taj tonirani se kupuje u farbarama na meru i oni ti ga istoniraju kako misle da treba za tu odredjenu nijansu crvene(za tamno crvene nijanse boje moze i tamno sivi spric kit) pa onda opet pre farbanja ides vodenim smirglama sve do 1000, zatim operes auto i ostavis da se susi, kad je suv i kad ga uteras u garazu ili komoru gde ces vec farbati predjes ga antisil-om, odmascivacem i ako jos postoji neko vreme pre farbanja takozvanom medenom krpom tj lepljiva krpa nalik vlaznim maramicama da pokupi eventualne cestice prasine i sl. i onda pices bazu pa lak
ovo sam sve grubo nabacao i na brzaka i verovatno ispustio neke stvari ali u sustini to je to mada svako ima neke svoje nacine rada i materijale koje koristi
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Za takve povrsine koristi Body 950. Imas ga u crnoj i beloj boji... Po meni je bolja crna. Inace, na nitro bazi je, sto znaci da se brzo susi, a sto je jos bitnije, ne puca na duzi period. Takodje bih ti rekao, da te povrsine odozdo koje budes vario, prvo predjes bodijem 999, pa onda preko 950. Znaci, preko vara prvo 999, pa onda 950. Tamo gde nije vareno, ides odmah sa 950. Naravno svuda se prvo podrazumeva(nakon sto sve lepo ostruzes i ocistis) prvo anti korozivno sredstvo, pa osnovna boja, pa onda kao sto sam ti rekao 950 ili gde treba i 999 pre 950. Ovo vazi za povrsine koje su odozdo, kao sto si pitao, tj. povrsine koje se ne vide i ne kituju...
bas tako, inace ima i drugih sredstava za zastitu sem body-ja, neki hvala od domacih fam kortil, kazu da je extra, moj drugar kad je restaurirao bubu radio sa njim, body 950 imas i u boci za pistolj i u klasicnoj pa cetkom nanosis, ako mozes negde da pozajmis ili kupis pistolj za zastitu to je bolje, iace imas i drugih pistoljskih zastita, mipa, car system, itd. bitno je da su skoro sve fleksibilne i da se ugibaju sa limom pa tako da nece lako pucati usled udara kamenja o patos i sl.
i jos jedna stvar je vosak(takodje imas bodijev), njega stavljas u "dzepove" vrata i zadnjih polu stranica i uopste na nepristupacnim mestima i dzepovima gde je moguce duze zadrzavanje vlage tj vode, prava stvar je ako bi mogao i sajtne da napunis njime, ako ih menjas onda moze lako a ako ne malo je zeznuto ali ipak izvodljivo
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Sajtne ipak misli mda necu menjati jer su na prvi pogled ok,ali ipak cu ih nekako napuniti voskom.... Nego sta znaci napuniti? Bukvalno da napunim sajtnu voskom?
I sta su to dzepovi?
Kojom farbom da farbam delove trapa,viljuske,de dion i sl. a da boja ne otpadne za dva meseca?
A posle konacnog spric gita (kako se uopste pravilno zove,kit ili git?) u koliko sloja da nanesem farbu i koliko se jedan sloj susi?
pa ne bukvalno da napunis sajtne samo se tako kaze , postoji jedna "spravica" tj alatka koja se stavi na dugacko crevo pistolja, zatim crevo gurnes kroz neku rupu(moze i vestacki da je otvoris pa je posle zavari, negde iznutra je otvori) na sveleru i dok pistolj prska ona se rotira i na vise rupuca na njoj prska vosak i tako dok vuces crevo napolje onda razbacuje vosak svuda po sveleru, nadam se da sam bio jasan
ali to je malo komplikovanija stvar, ja to nema ali zajmicu kad mi bude trebalo, druga stvar je da smisli nekako kako da siprskas sveler voskom iz nutra, mozes isto neko duze crevo pa na pistolj i koliko isprska bice bolje i tako nego bez voska
dzepovima ja zovem onaj donji deo vrata iznutra kad skines tapacir, gde postoje rupe da izlazi voda i taj deo inace najvise trule kod vrata isto tako i za zadnja vrata a kod auta sa dvoja vrata dzepovi su one "rupe" iza zadnjih tapacira koje fakticki idu dole do svelera, pozeljno je izmazati voskom i cela vrata sa unutranje strane tj iza tapacira jer se tu sliva voda od stakla ali to i ne moras bitno je dno vrata, takodje gde god imas na skoljci tako neke dzepove(u gepeku, oko motora itd.) ti ih puni voskom ili zastitom.
sto se tice kit ili git sve jedno je svako zove kako je naviko
farba kojom mozes da farbas delova trapa moze obicna uljana a anjbolje crni durlin, jaka i otporna boja naravno prvo temeljna pa durlin
kad farbas na kraju auto, udaris bazu, obicno 1-2 sloja, zavisi od pokrivne moci boje, kad baza bude suva na dodir(bicno posle 10-15ak min. ali to zavisi i od temperature prostora u kom farbas) onda ide lak i to u 2 sloja, pauza izmedju slojeva nije striktna, zavisi od farbara do farbaa, obicno se saceka koji minut dok povuce pa picis dalje
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
ne bih se slozio, nije body nikako los, jedino njihove boje mi se ne svidjaju ali kitovi, zastite i sl. sranja su dobra, ne samo iz mog iskustva vec i iz iskustva mnogih majstora sa kojima sam pricao i saradjivao, naravno da ima boljih od bodija ali i dosta skupljih a po kvalitetu nisu bas toliko bolji opet kazem ja sam ispricao onako kako ja radim i sa cime radim iako nisam limar niti lakirer vec to radim iz hobija i uglavnom za svoje potrebe ali sam dosta u tome zbog drugara i poznanika koji su profesionalci, i opet svako ima svoje misljenje i svoje metode, tako i kad odem kod 2 razlicita majstora a koji su mi ortaci svako hvali ono sa cime radi i sta prodaje, logicno
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Tako je OMP. Mada coveku, ovde niko nije ni predlagao Body-jeve boje, vec zastite i kit... Inace, kao sto si rekao Body-ijeve zastite jesu ok i samo bih dodao(takodje iz iskustva mnogih majstora, jer i ja to radim iz hobija, pa uglavnom prenosim iskustva prijatelja majstora, ali i svoja skromnija iskustva), da jedino treba izbeci Body 930(on hoce da puca), inace, sve ostalo od proizvoda je ok...
Koliko je spric git otporan na kisu,sneg,sunce i sl.? Glavno pitanje je da li auto u pauzi izmedju gita i farbanja mora da stoji u garazi ili moze napolju,ako moze koliko sme?
Poslednja izmena od Vuk 166 u Sub Okt 17, 2009 11:19 am, izmenjeno 1 put ukupno.
kad auto predjes spirc gitom, naravno kvalitetnijim(a to su svi dvokomponentni, ako hoces body to je 307, 305 i ostali ima ih vise, mada imas i Mipa i druge proizvodjace, bitno je da dvokomponentni i da nosi oznaku 4+1, 5+1 ili 4:1 itd.) moze da stoji koliko hoces i ne smetaju mu vremenski uslovi ali ako ga ne pokrijes spric gitom nije pozeljno da stoj na kisi i u vlaznim uslovima jer obican metal kit hoce da "upija" vlagu pa to nije dobro, po meni najbolja varijanta, posle gitovanja a pre finalnog spric gita je da se auto odradi "tecnim metalom" tako ga zovu, to je kao neka vrsta spric gita takodje dvokomponentnog ali je jak i gust, radi se sa pistoljem sa vecim diznama, 2-2,5 i moze sa nabaciti u sloju i do 1,5-2mm, sluzi da pokrije sve blage talase i sitne neravnine i sl. sto obican spric kit ne moze, mnogi majstori ga nabace u vise slojeva kad ih mrzi da vise puta gituju neke sitne i blage neravnine tipa grad, dublje riseve riseve i sl. odlicna stvar, nisam jos radio sa njim ali planiram moj auto, a video neke radove sa njim, drugar odradio jednu haubu koja je ispravljana pa nije lepo ogitovana ili je nege "usahnuo" git od stajanja i super je ispalo, takodje "tecni metal" ne dozvoljava staroj boji i gitu ispod da puca, ljuska se i izbija sto bi uradila na obicnom spric kitu ako nije sve lepo pripremljeno, ne znam tacnu oznaku tog tecnog metala, javljam kad saznam(mislim da se isto zove filer kao i ostali a pravi ga i body) raspitaj se, njega kad naneses nemas frke, samo je bitno lepo ga osmirglati posle(za to treba imati ruku i iskustvo, jer lako mozes da ga "ukopas" smirglanjem pa moras lepo i ravnomerno da ga trljas ravnjacama i onda se uradi finalni spric kit pred farbanje i to onda bude super
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Da dodam; spric git, cement git kao i osnovna boja su hidrofilni, odnosno upijaju vodu. To znači da nebi smeo da auto pokisne (mislim na duže vreme) ako nema završnu boju.
Sve te antikorozivne podloge, zaštite itd štite lim, odnosno postaju anoda prilikom oksidacije (umesto lima oksidira boja), a završna boja štiti lim od spoljnjih uticaja.
Naj osnovnija stvar je ubiti postojeću koroziju. Nemoj šteteti lim, brusne ploče, šmirgle i naravo antirost.
ako uradis sa dvokomponentnim spric kitom nema frke od vlage, moj ortak je auto limar i lakirer, on branik i krilo na svom autu vozi vec nekoliko meseci u spric kitu i nema frke, ali naravno ako se ima uslova da se izbegne kisa i sl. bolje je
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Onda idem sa tim dvokomponentnim,morace malo da saceka dok skupim kintu za farbu....
Imam neka nova pitanja....
Skidao sam danas levo krilo da vidim kakvo je stanje ispod i prijatno sam se iznenadio,imace samo da se osmirgla rdja tu i tamo i zastiti,ima samo jedna mala kockica koju cu morati da zamenim ali stvarno je mnogo mala,tu je bio neki sraf nekada pa je istrulilo oko rupe... E sad kad osmriglam sve,predjem anti-rostom,premazem osnovnom farbom,da li to posle samo predjem istom zastitom kojom cu mazati pod ili postoji nesto drugo?
A sada jedan problem,nisam je jos vodio kod limara ali uskoro cu,problem je u tome sto su vozaceva vrata pomerena prema krilu tako da pri otvaranju/zatvaranu malo kace krilo,sta mislite u cemu bi mogao biti problem,jasno mi je da je auto nekada malo(ili malo vise)lupan ali nadam se da nece biti problem da se to sredi...?
Sutra skidam desno krilo,nadam se da me nece neki uzas sacekati ispod....
sto se tice krila, iz nutra, posle antirosta, temeljna(ako hoces kvaliteno opet ides na dvokomponentnu temelju boju, postoji neka zorkina za koju sam cuo da je extra, zove se feropoks, ne znam puno o tome sem da sam cuo od nekih ljudi koji su radili restauracije da je super, a opet ima body i sl., obicno nose naziv Etch primer) onda radis klasicnu zastitu tj onu kojom budes radio i ceo autu i sa krilima si zavrsio sto se tih zastita tice predlazem pistoljske varijante, kod mene obicno koriste car system-ovu, crvene limenke, dobra je i nije skupa a fleksibilna je sto je jako bitno tj na puca vec se ugiba zajedno sa limom usled udara kamencica i sl. ostecenja, mada sam cuo da je dobra i Fam-ov famkortil, moj drugar radio restauraciju bube sa njom ali tih zastita bar ima dosta na trzistu, neces puno da pogresis koju god da kupis
sto se tice problema sa vratima i krilom, ako malo grebe nije strasno podesavanjem vrata ili krila ce se to srediti treba videti sta je pomereno ali moze da se useluje sigurno makar nekim slicovanjem rupa i sl. ce se naci prstor za korekciju
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Garaža: Ex Alfa Romeo 147 1.6TS 120ks+chip Ex Alfa Romeo Sprint QV 1.7 8v Ex Škoda Octavia A5 FL 1.4TSI Ex Fiat Punto Sporting 1.2 16v Ex Alfa Romeo GT 1.9jtd 16v Alfa Romeo Giulietta Sprint 1.4 tb 2020 Škoda Kodiaq Peugeot speedfight 3
Da se malo nadovežem na tu osnovno boju, Zorka šabac proizvodi program Maestral za zaštitu čamaca.Što reče OMP hvale je ljudi što rade restaruacuje kad je dobra za čamac koji je stalno u vodi za auto je ekstra.Evo i linka http://www.zorkacolor.com/CO_index.asp?lang=1 .Gledao sam u merkuru cena je 1023 rsd.
Pregledano i drugo krilo,ovaj put sam skidao levo tj. vozacevo a prosli put desno...
Stvari stoje ovako,imace da se zameni deo "ruba" gde se kaci krilo,taj trulex je dugacak nekih 10cm...
Vidi se gde je vareno kada je auto havarisan ali cini mise da stub nije diran,tako da i dalje ne shvatam zasto su vrata pomerena... Ostaje mi da uporedim kako su namontirane "sarke" na pomerenim i dobrim vratima,ako i tada ne uocim nista cudno,cika limar ce se pozabaviti tim problemom...
E sad,skinuo sam plasticne pragove i pregledao sajtne,leva je cela ok a desna je na jednom mestu trula,da li zbog toga mora da se menja cela sajtna ili moze samo taj truli deo,trulo je po mojoj proceni malo vise od 5cm...
I da,morace i da se zameni deo poda u gepeku,bas je trulo...
Situacija i nije uopste losa s obzirom na godine....
nema potrebe da menjas celu sajtnu ako je zdrava a trulo samo parce, samo zavaris tu gde je lose i to je to ali dobro pregledaj celu sajtnu da se ispod nekog gita npr. ne krije rupa, mozda je neko gitom popunjavao rupe , sto je na zalost cest slucaj brze popravke tj krpljenja, svacega sam se nagledao , proveri kuckanjem cekicem lagano svuda po sajtni da nece nesto da se okruni ili ispuc a onda srafcigerom ako primetis sta sumnjivo malo procackaj
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Imam jos par pitanja,nisu toliko vezana za auto ali bice kasnije...
Danas prvi put radim sa antirostom ,krenuo sam da malo prisredim ves masinu (taman da provezbam pre Alfe),i sada tu ima par stvari koje mi nisu jasne...ovako,osmirglao sam glavni sloj rdje tako da je skoro sve bilo cisto,ostala je samo rdja u nekim porama,premazao sam ih antirostom nekoliko puta i ocistio je dosta pora a onde gde nije mogao da skine rdju ista je pocrnela. Nju sam istrugao celicnom cetkom i ponovo premazao anti rostom,i dalje postoji po neka pora koju ne mogu da ocistim cetkom a antirost ne pomaze,da li tako moze da se premaze osnovnom bojom ili bas sve mora biti cisto?
I da,na metalu posle antirosta ostaje neki lepljiv sloj(gde je nagrizao rdju taj sloj je beo),kako skinuti taj sloj i da li uopste treba da se skida?
Malo sam drugacije zamisljao ovaj rad sa anitrostom...mada nije ni ovo lose...
najbolje celicna cetka na busilici za ciscenje rdje a gde ne moze ja to grebem nekim šilom ili šrafcigerom, jer se mozda rdja "zgrudva" pa bude deblji sloj sto cetka slabo cisti, da teba da pobeli i to moze da se ocisti krpom, ja uvek pre osnovne boje sve prebrisem krpom pa onda
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji