Stranica 1 od 1

ECU pitanje - aftermarket?

Poslato: Sre Avg 05, 2009 6:46 pm
od srdjan_pop
Moram da postavim jedno pitanje iz ciste radoznalosti, a i covekoljublja :) .

Kako nije striktno vezano za Alfu, razumecu svaku odluku admin-a da je obrise/premesti, mada verujem da bi mozda nedaj Boze jos nekom koristilo...

Kolegi/prijatelju vec duze vreme stoji Fiat Marea 1.8, inace sasvim solidan auto jerbo mu je odapeo komp. motora i to je cisto fizicki ostecen koji nigde ne moze da nadje (nije Bosch vec Hitachi).

Po obrazovanju sam elektronicar pa me malo i sramota :blush: sto ne mogu da ga posavetujem bar.

Postoji li aftermarket ECU? Negde sam gledao da postoji kao kompletan sistem i da je programbilan itd. ali ovde nije slucaj za to posto covek ima sve senzore/davace ispravne na autu fabricki. Naravno pozeljno je da je sto ekonomski prihvatljiviji odgovor :).

Twin Spark driver :arflag

Re: ECU pitanje - aftermarket?

Poslato: Sre Avg 05, 2009 7:23 pm
od Blade
Pa ovako neces se bas obradovati sa cenom od davace moze da se koriste dosta postojecih ali opet treba proveriti ali oni i nisu preterano skupi skuplji su kablovi i da se to napakuje sam uredjaj isto skup jeste ali ne papreno naravno orginal je skuplji nov tako da i ovo je mozda povoljnije od novog orginala ;)
a sto neproba da naruci od preko :scratch:
Evo ovako Rale Gumetina imas kod njega vems a sto se tice cena
Gumetina napisao:O cenama:

osnovna ploca sistema staje oko 250e bez ijednog izlaznog stepena na sebi, i da bi se npr pokrenuo jedan 4-cilindricni motor potrebno je kupiti jos oko 30e fetova i igbt-ova za teranje grejaca sonde, injektora i bobina...

Gotov uredjaj sa dosta opcija na sebi staje oko 450e-500e zavisno od odabira map senzora i drugih dodataka.
Uz sam ecu neophodno je uzeti i set konektora koji idu na stranu ozicenja motora, i / ili uzeti kompletno gotovo ozicenje koje staje oko 180e bez relea pumpe goriva i ventilatora hladnjaka. cena je skuplja za 6 i 8 cilindara zbog nesto vise zice i par konektora...

U slucaju kada se uzima gotov ecu i ozicenje, vreme instalacije je skraceno na minimum, i po mom iskustvu traje od 1-2 dana.

Pustanje u pogon je drugi par opanaka, ali uz neko iskustvo o samoj senzorici i pravilnom setovanje osnovnih parametara, ne predstavlja velik problem....

Mapiranje, hmmm, bolna tacka. U Srbiji kao sto znate ne postoji ni jedan koceni dinamometar, te je jedina opcija u domacoj reziji da se auto mapira na ulici a to svi znamo sta znaci (bure goriva i rizik od kazni i brze voznje) i/ili par setova kocnica....
Problem je utoliko gori sto je motor jaci !

Cenu za instalaciju i podesavanje jos nisam napravio, ali cu uskoro i time da se pozabavim

Sad pitajte sta god vam padne na pamet...
Inace ima i onih modela samo udzekas oko 850e a ovo kada se sabere oko 1000e sa senzorima
Gumetina napisao:Pa kaze ukratko treb skoro 1000e da se cela stvar kompletira, premda, ako je na motoru bio bosch, vecina senzora se koristi, pa su troskovi manji...