Stranica 1 od 2
Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Ned Avg 02, 2009 2:51 pm
od alfaholic
Dakle po hiljaditi put i posle gomilu razlicitih misljenja - moze li se mesati 20k i Racing?!
Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Ned Avg 02, 2009 2:58 pm
od Nikola_
Naravno da moze
Zar je potrebno opet o tome da se prica?
Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Ned Avg 02, 2009 5:17 pm
od Blade
Pa 20k je polu sintetika (synthetic based) a racing je sintetika, 20k je malo kvalitetnije od golda koji je isto (synthetic based) polu sintetika
Gold i 20k mogu da se mesaju ali opet ne na duge staze ipak je bolje da se sipa jedna vrsta
Ja ne bi mesao 20k i racing jedino za neku hicu i kracu relaciju do zamene ......
Inace koje je ulje u vecini to jest koje je u motoru ? A i nije preterano veca razlika u ceni Race je malko skuplje

Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Pon Avg 03, 2009 5:44 pm
od Nikola_
Koji je razlog za nemesanje ulja?
Ako moze fabrika to da uradi prilikom standardnog procesa proiyvodnje ulja, zasto to sam ne bi mogao?
Majstorski mitovi idu dotle da cak savetuju "ispiranje" motora kada menjas vrstu ulja

Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Pon Avg 03, 2009 6:03 pm
od Blade
Pa nije bas da moras da ispiras motor ali i nije toliko lose da se skroz ocisti ne kosta 100e

kada menjas ulje sa sintetike na obicno ili obrnuto ipak ostane samo u neznatnim kolicinama do 100 - 200g
Pa ne mesanje raznih ulja je zbog raznih aditiva koji su jos uvek prisutni u uljima, mada te aditive treba da zabrane da se stavljaju u ulja zbog stetnih dejstava tih aditiva koliko se secam (ako vec nisu jer se govorilo o tome) e sad polu sintetiku mineralno i sintetiku zasto ne mesati
Ja sam isto cuo da ne sme, razlozi mi nisu poznati e sad nadam se da neko ko ima dodira sa tom granom industrije moze nam reci vise o tome

Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Pon Avg 03, 2009 6:34 pm
od dekideki
A koji je razlog, s druge strane, za mesanje ulja?
*bre, propisano ulje u motor, redovna zamena filtera a ne svaki drugi put ili jos redje, provera nivoa pre polaska na put, redovno vozenje kroz koje skapirate koliko vam motor trosi ulja pa ponesete isto na put da dolivate... i cemu dalja rasprava?
s trece strane, ako je motor pohabaniji i radi cesce u velikom opeterecenju, i ako su takva iskustva vecine korisnika, promeniti na redovnom servisu i filter i celo ulje i - tada sipati ulje koje odgovara novonastalim potrebama.
ako je frka mozete i galax unia 15W-40 da dolijete, nece nista da mu fali da stignete do odredista

Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Pon Avg 03, 2009 10:15 pm
od Nikola_
http://www.cbc.rs/forum/viewtopic.php?p=609634#p609634
Da trazim dalje ili smo prestali da verujemo "majstorskim" pricama?
Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Pon Avg 03, 2009 10:38 pm
od dekideki
dao si link u kome se daje odgovor na pitanje o dosipanju 100ml mineralnog ulja iste gradacije a druge firme.

to nikad nije dovodjeno u pitanje, ovde...
ulje je krv motora.
na njemu ne treba stedeti, niti sa njim ekperimentisati... nije vredno rasprave, uopste.
Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Uto Avg 04, 2009 1:43 am
od Blade
Podrzavam dekija
Stvarno zasto zar je nemoguce naci isto ulje koje je sipano a moja preporuka menjati filter svaki put kosta do 500din a znaci

Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Uto Avg 04, 2009 7:51 pm
od Nikola_
hm... pitanje se odnosilo na mesanje ulja ne na kolicinu mesanja istog. Stoga odgovor da se radi o kolicini od 100ml nema smisla. Kako god, ko bi rekao da je proslo 5 godina, do sada smo svi trebali nauciti, bilo je vremena. Ko tada nije bio tu, nije greda da se vrati pa da procita neke kvalitetne teme iz proslosti:
http://www.cbc.rs/forum/viewtopic.php?f ... 0&start=50
Obratiti paznju na to da neki proizvodjaci i prave polusintetiku tako sto pomesaju sintetisku i mineralno. Da su i jedno i drugo u bazi mineralna ulja. Da je mozda mineralno i bolje u nekim uslovima koriscenja. Da se motorna ulja mogu mesati bez ikakvog ogranicenja i da cete mesanjem naravno dobiti ulje koje ima performanse srazmerne kolicini pomesanih ulja u njemu. Naravno da mesanjem ulja ne mozete nikako nastetiti motoru, u smislu da mu ta smesa ulja ima neka negativna dejstva na motor koje je mesanjem nastalo. I da nikako ne moze imati losije performanse od najslabijeg ulja od kojeg ste smesu napravili. Naprotiv.
Ko zeli jos da se informise, moja preporuka je da procita celu tu temu.
Dakle, odgovor na pitanje s pocetka teme.
Bez ikakvih stetnih dejstava na motor mogu se pomesati 20K i Racing u kolicini u kojoj zelite. Da li ce ovakva smesa imati bolje karakteristike od 20K? Naravno da hoce. Da li ce imati losije karakteristike od Racing-a? Takodje naravno da hoce.
Rado cu nastaviti diskuciju na temu, na nivou tehnicko/tehnoloskih cinjenica, u protivnom mislim da je dovoljno.
Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Sub Avg 08, 2009 3:20 pm
od marin krk
nebi se bas slozio da se ulja mogu mjesat.
za kratkotrajnu upotrebu da ali da je isto , mislim na polusintetiku sa polus. sintetiku sa sintetikom.
razlicita ulje se ne podnose, mogu se pocet pjenit i onda dolazi do havarije motora. na hr alfistima je jedan pomjesao 10w-40 sa 15w-40. motor je 2.0 ts i prosvirao nakon kratkog vremena.
u firmi di radim strogo se pazi na kamione koji tip ulja je unutra jer su bili stavili sta se prvo uzelo i ode motor. na oba ide full sintetik 5w-30 ali sa razlicitim specifikacijama, i ne ide zajedno. kamioni iveco stralis 450 euro 5.
to vam je kao i vino pomjesaj crno i bijelo pa pij. kako ces se osjecat drugi dan
Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Sub Avg 08, 2009 4:43 pm
od floyd030
ja sam skoro u mojoj alfi 33 menjao ulje i sipao sam naravno seleniu 20k,na svako menjanje ulja menjas i filter,ako je potrebno dolevanje dolevas isto ulje koje je u motoru i nema da lupas glavu

i da razmisljas dal se ulje koje si dosipao podnosi sa onim koje imas u motoru. 20k kosta 790din. litar od 2l kante su jeftinije....

Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Uto Avg 11, 2009 11:12 pm
od dekideki
Stepen ulja motora - hladna klima SAE 10W/30 Semi-Synth.
Stepen ulja motora - umerena klima SAE 10W/40 Semi-Synth. (
20K)
Stepen ulja motora - vrela klima SAE 20W/50 Semi-Synth.
Klasifikacija ulja motora API/ACEA SH/A2-96
Stepen ulja motora - alternativno - umerena klima SAE 10W/60 Synth. (
Racing)
Klasifikacija ulja motora - alternativno - umerena klima API/ACEA SH/A3-96
Motor sa filterom litri 4,4
*iz pdf servisnog uputstva za 155 1.6 16V. mozda nekome pomogne.

Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Sre Avg 12, 2009 7:47 am
od dusanGT
Da li bi ulje 10W60 (Selenia Racing) u odnosu na 5W-40 (Selenia WR) doprinelo tišem i mirnijem radu JTD motora, koji je u Alfi iz 2001. godine?
Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Sre Avg 12, 2009 7:11 pm
od marin krk
dusan147 napisao:Da li bi ulje 10W60 (Selenia Racing) u odnosu na 5W-40 (Selenia WR) doprinelo tišem i mirnijem radu JTD motora, koji je u Alfi iz 2001. godine?
u taj motor stavi seleniu turbo diesel 10 w-40
to je prva ugradnja i nemas problema. moja 147 jtd ima 160 000 km i stim da je na 75 000 km cipana na cirka 130 ks i moment 360 nm
nikad nista
mjenjam svakih 10 000 i samo ga ljeti potrosi max 2 dcl, zbog vrucina i stajanja u koloni.
a zvuk motora neces smanjit promjenom ulja
koje ulje je bilo prije unutra

Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Sre Avg 12, 2009 9:35 pm
od darkonny
Zar WR nije bolje ulje za JTD od turbo diesel-a...Uskoro mi stize Alfa pa moram raditi servis,mislio sam sipati WR,to sam sipao i u prethodne jtd motore...
Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Sre Avg 12, 2009 9:44 pm
od marin krk
darkonny napisao:Zar WR nije bolje ulje za JTD od turbo diesel-a...Uskoro mi stize Alfa pa moram raditi servis,mislio sam sipati WR,to sam sipao i u prethodne jtd motore...
treba vidit tocnu specifikaciju ulja, nestavljaju za svako trziste isto.
ako ti se pokazalo dobrim, sipaj i dalje.
vidi koje je ulje unutra, ako mozes doznat.
najgore je mjenjat ulja, jer se motor nauci na jedno, a kad mjenjas uvijek ostane malo starog u motoru.
rodak mi ima meh radsionu pa sam vidio sve i svasta i to u svezi ulja.
na jednom audiu 2.5 v6 tdi, osle turbine a nije napravio 100 000 km.
razlog; na svakoj izmjeni stavio drugo ulje, cak i razlicitih proizvodaca.
kad se to sve fino izmjesalo, dobio je jack pot. bit svega je da ulje koje propise fabrika, treba stavit. jer znaju zasto su ga i propisali.
Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Sre Avg 12, 2009 9:50 pm
od darkonny
Alfa dolazi iz Italije,2001 AR147...Neznam videcu,ma ja mislim da su ta dva ulja vrlo blizu i da nema neke velike razlike koje si odabrao,nemozes pogresiti....bitno je da je Selenia a da li je WR ili TD nije toliko...
Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Sre Avg 12, 2009 11:02 pm
od dekideki
marin krk napisao:na jednom audiu 2.5 v6 tdi, osle turbine a nije napravio 100 000 km.
ko je prvi ovde rekao da je taj motor krsh?
eh... ulje... sta reci? macka u dzaku kad kupujes, dve kante iste a unutra i na oko i pod prstima drugacije ulje...
lepo podignes haubu i sta pise na nalepnici odozdo - sunes. ako hoces malo da budes kreativan, najnovija autodata u komp, pa vidi sta je preporuka...
sad kad sam i ja malo bunario, dodje mi da sipam sledece prolece
Racing... a na jesen
Selenia 20K Alfa Romeo (kao i do sad), da gura preko zime...

Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Čet Avg 13, 2009 6:58 am
od dusanGT
Sada je u motoru Selenia WR (Wide Range, 5W-40, synthetic) koje se i preporučuje za JTD i JTDm motore... Međutim za starije JTD motore sa većom kilometražom ne navode ništa... Selenia TD (Turbo Diesel, 10W-40, synthetic) je nešto "gušće" od 5W-40 na istoj temperaturi, pa je možda i bolje rešenje od WR za starije JTD motore na visokim temperaturama ulja u motoru... To je dilema - koje ulje za starije motore sa većom kilometražom - ono koje je dato u specifikaciji ili neko "gušće"?
Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Čet Avg 13, 2009 8:40 am
od marin krk
razlika ti je i u euro normama
jtd su euro 3
a jtdm euro 4
zato se i stavlja 5w-40 jtdm
ako je zimi cesto palis i vozis na kratke relacije stavi 5w- 40, mada i ne treba.
Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Čet Avg 13, 2009 10:48 am
od alfaskorpion
dusan147 napisao:Sada je u motoru Selenia WR (Wide Range, 5W-40, synthetic) koje se i preporučuje za JTD i JTDm motore... Međutim za starije JTD motore sa većom kilometražom ne navode ništa... Selenia TD (Turbo Diesel, 10W-40, synthetic) je nešto "gušće" od 5W-40 na istoj temperaturi, pa je možda i bolje rešenje od WR za starije JTD motore na visokim temperaturama ulja u motoru... To je dilema - koje ulje za starije motore sa većom kilometražom - ono koje je dato u specifikaciji ili neko "gušće"?
Normalno je da u starije i vise pohabane motore sipate ulje koje ce na radnoj temperaturi biti gusce od propisanog za nov motor. Ako je auto presao dosta normalno je da su se i zazori u motoru povecali , retko ulje ce samo ubrzti njegov kraj .
Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Čet Avg 13, 2009 3:27 pm
od dusanGT
Ima smisla to što kažu marin krk i alfaskorpion... S obzirom da sam pre dve nedelje uzeo Selenia WR (po savetu majstora koji zna kilometražu moje Alfe) mogu li da dospem nekakav aditiv koji bi promenio viskozitet WR s obzirom da je leto i da je Alfa (iz 2001) prešla oko 145kkm?
Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Čet Avg 13, 2009 5:17 pm
od marin krk
dusan147 napisao:Ima smisla to što kažu marin krk i alfaskorpion... S obzirom da sam pre dve nedelje uzeo Selenia WR (po savetu majstora koji zna kilometražu moje Alfe) mogu li da dospem nekakav aditiv koji bi promenio viskozitet WR s obzirom da je leto i da je Alfa (iz 2001) prešla oko 145kkm?
ne stavljaj nista, vozi tako, nista joj nece bit.
prati do sljedece zamjene dali je sta potrosila ulja.
adetive ja ne stavljam, jer sam skoro ubio motor na tipu 2.0 16v
posto tipo ima instrument pritiska ulja, nakon dolijevanja je pao pritisak dok je hladan. prljavstina u karteru + adetiv zacepilo skoro uljnu pumpu. skinuli dole pumpu i ocistili. stavio drugo ulje malo provozio i opet zamjenio ulje. poslije nema problema. i to adetiv od STP-a
Re: Ulje - Jednom i za sva vremena...
Poslato: Čet Avg 13, 2009 5:19 pm
od dusanGT
Uh... Ima mišljenja po kojima ulje sa većim viskozitetom pogoduje motorima sa većom kilometražom jer omogućava mirniji rad motora (manje diesel "čekićanja"). Koliko je to tačno?
Zato sam i pokrenuo pitanje "10W-40 umesto 5W40"...
Ljudima se dešavalo da sa "ređim" uljem za menjač naprave sebi problem, pa se pitam kakvo je "podmazivanje" mojeg JTD ovim 5W-40 i može li to da napravi problem motoru?