poshto me interesuje da li je moguce u 2.0 t.s. motor ugraditi turbinu...tj. ako jeste koje su modifikacije potrebne da bi se to izvrshilooo hvala u napred....
pa dobro polako..ja bash mislim da za turbinu i nije bash malo sa obzirom da se one bolje krecu oko 1200e...+ interkuler, drugi izduv...itdd....majstora i ruke nisam rachunao u tu cenuu....
da li si siguran da imas majstora kome bi poverio taj posao? elektricara kome bi poverio prevezivanje celog automobila? i imas li dovoljno slobodnog vremena da ostanes bez auta par meseci?
ima 3 nacina da to uradis... 2 onako i 1 kako treba... delovi u srbiji su skoro nemoguci za nabavku... sve sto vidis na netu ti je 50% odmah skuplje + transport zbog nase carine i onda uradi matematiku...
ukratko:
izduvna grana + downpipe
Blow off ventil
aktuator boost kontrole
gomila alu cevi + silikonskih spojeva
turbina
drugi ecu ili nedaj boze piggy back na taj
veci injectori
par senzora
intercooler
tona vremena da se sve uklopi i napravi po meri...
verovatno sam zaboravio par "sitnica" ali nikada ne znas dok ne krenes...
autodelta prodaje kit za oko 5k funti... sa kompresorom...
ne znam sta zelis da dobijes ali i ovako ne bi mogao da teras preko 0.3-0.5 bara max... sto mu dodje ... 20-50ks...
mnogo muke za malo dobitka... ako zelis da opravdas turbo konverziju i te sve pare ulozene... onda pricamo o 100-150ks i $$$$$$ cupanju motora i sve i svacemu...
da ti ne razlazem sve na komponente i cene ali da kupis sve polovno i da radis sam u svojoj garazi, varenje, obradu... sve... ne bi te ispalo ispod 2000e da uradis kako treba...
Kako napraviti više snage
cetiri mogucnosti sa jednom zajednickom osobinom
Kada se govori o nacinima povecanja snage motora, zajednièki cilj je, svakako, sagoreti što više smese goriva i vazduha u jedinici vremena. Postoje, prakticno, cetiri fundamentalno razlicita nacina da se to ostvari.
1. Napraviti efikasan motor tako da se što je moguce više vazduha i goriva unosi u njega kroz smanjenje restrikcija usisnih i izduvnih grana, umanjujuci masu koja se rotira unutar motora, povecavajuci energiju koju emituje svecica i finog štelovanja tajminga rada motora. Ovo su ciljevi svih „performans“ delova koji povecavaju snagu motora – filteri vazduha, programatori paljenja, izduvni sistemi itd. Ove modifikacije su veoma popularne zato što dodaju snagu, izgledaju dobro i zvuce dobro. Takodje one se mogu raditi nezavisno što je dobro za budžet. Problem ovakvih modifikacija je što donose male dobitke, a cesto su ti dobitci u snazi beznacajni i ne mogu se osetiti. Današnji moderni motori su po odlasku iz fabrike prilicno dobro podešeni i nisu opremljeni previše restriktivnim usisnim ili izduvnim granama koje bi umaljile potrošnju goriva. Drugim recima, ako tražite umerene dobitke snage, potrebno je ici dublje od ovakvih modifikacija koje za cilj imaju samo blago povecanje efikasnosti motora.
2. Motoru se može povecati snaga tako što cete ga ubrzati tj. motor ce se okretati na vecem broju obrtaja. Ova tehnika je efikasna kada se insistira na zadržavanju male mase i kompaktnosti motora, a istorvremeno se traži veca snaga. Naravno svi trkacki automobili imaju motore koji postižu visoke brojeve obrtaja. Jedina mana ovog pristupa je da ako želite da omogucite motoru da se okrece na jako visokom broju obrtaja potrebni su jako kvalitetni (i skupi) delovi koji ce moæi da izdrže rad u takvim uslovima. Povecani broj obrtaja znacajno povecava trošenje materijala što umanjuje pouzdanost motora i smanjuje mu rok trajanja. Vecina normalnih automobila ima crveno polje izmedju 6000-7000 obrtaja baš iz tog razloga da se poveæa rok trajanja motora. Okretanje motora brže nego što je predvidjeno je rizik za motor.
3. Još jedan nacin za povecanje snage motora je veoma ocigledan. Korišcenje veceg motora. Veci motori mogu da sagore više vazduha i goriva i samim tim generišu više snage. Naravno, da je to tako jednostavno svi bi pod haubama imali V12 motore. Povecanje motora se lako može izvesti razbušivanjem (povecanjem precnika) cilindara i stavljanjem vecih klipova, ili povecanjem hoda klipa, ali takva povecanja motora su veoma ogranicena obzirom da konstrukcija motora ne dozvoljava preveliko povecanje tih parametara. Da bi se motor znacajno povecao potrebno je imati fizicki veci motor sa više cilindara, ali on donosi vece dimenzije, vecu težinu i manje efikasnost potrošnje goriva.
4. Poslednji nacin za povecanje snage je unošenje vece kolicine smese goriva i vazduha pre njenog sagorevanja, a rezultat snaga koja je adekvatna klasicnom motoru sa vecom zapreminom. Problem sa ovom tehnikom je da nije dovoljno reci da motor treba da usisa više smese, pritisak je uslovljen atmosferskim pritiskom od 1 bar na 0m nadmosrske visine. Kako se visina povecava vazduh postaje sve redji i time motor ima sve manje snage. Tu na scenu stupaju turbo kompresori ili turbo punjaci. Kompresor, kao što mu ime kaže, kompresuje vazduh i gorivo u komoru cilindra pod pritiskom vecim od atmosferskog i time prakticno dobija efekat povecanja snage kao da je motor vece zapremine nego što jeste. Drugo mali motor zadržava sve svoje osobine – lagan, kompaktan, efikasno troši gorivo, a opet uz pomoc kompresora daje vecu snagu. Dodatno se može kontrolisati kada kompresor radi tako da, ukoliko ne pritiskate pedalu gasa do poda, motor radi sa svojim normalnim performansama i što je još važnije troši jako malo goriva.
Realno postoji daleko više od gore navedenih cetiri nacina povecanja snage, ali ovi nacini su najkonvencionalniji. Možete, na primer, koristiti kaloricnije gorivo što je ideja vodilja sistema koji koriste Nitro Oksid – poznatiji kao NOS ili drugih Top Fuel sistema.
E ovo sam pronasao
Tehnika - Električni kompresor je realnost
Britanska kompanija Controlled Power Technologies (CPT), još 2000. godine, kao prva u svetu, razvila je električno pogonjen kompresor za motore male zapremine. Od tog trenutka, neprestano radi na njegovom razvoju i približavanju serijskoj proizvodnji...
Sistem je označen kao VTES (Variable Torque Enhancement System), i u principu funkcioniše isto kao i klasični kompresor, samo što za pogon ne koristi remen sa radilice, već se pogoni električnim putem. To je velika prednost: kompresor "ne krade" snagu motoru, a za rad kompresora i njegove obrtaje biće zadužena kompjuterska jedinica, pa sistem ne zavisi od broja obrtaja motora. Upravo zbog toga, električni kompresor može funkcionisati i na malom motoru.
Već je testiranjem dokazano da VTES sistem može funkcionisati kako na benzinskim, tako i na dizel motorima, kao i na motorima koji su već opremljeni turbopunjačem. Sistem je izuzetno kompaktan i u motorskom prostoru ne zauzima toliko mesta koliko je potrebno za klasični kompresor.
Tehnika - Električni kompresor je realnost
Inženjeri su već isprobali ovaj koncept na dizel motoru, i zaključili da će ovo rešenje radikalno poboljšati odziv motora na gas, smanjiti potrošnju goriva i redukovati emisiju CO2 i štetnih čestica. Za razliku od turbokompresora, broj obrtaja električnog kompresora iznosiće oko 70.000 o/min. Za vreme testiranja benzinskog četvorocilindričnog motora zapremine 1,2 litra, inženjeri su uspeli da produkuju snagu koja ODGOVARA SNAZI atmosferskog 2.0 motora. U poređenju sa atmosferskim motorom zapremine 1,2 litra, ubrzanje od 70 do 100 km/h, u šestom stepenu prenosa, smanjeno je za velikih 40 %.
Tehnika - Električni kompresor je realnost
Sistem koristi specijalno projektovan električni motor, koji radi na naponu od 12V, omogućava dodatnu kompresiju vazduha bez troškova energije samog motora i time povećava snagu motora u režimu niskih i srednjih obrtaja.
znam ljudi da je malo kada se svemu tome pricha...i znam da ovde delovi nepostoje da se moraju naruchiti..iz inostranstvaaaa....i gledao sam na sajtu autodelta shopu....vrshe isporuke iz londona...i postoji taj kompresorski kit koji kao shto ste rekli koshta 5k funtii...sa sve injektorima..interkulerom i ostalim aluminijuskim i silikonskim zajebancijama, blow off ventilom, komplet izduvna grana sa sve down pipom +drugi i mapiran ecu, bust ....i da snagu sa 150 ks dize na 230 ks...i zanima me koliki obrtni moment povecava taj kit..?????..majstora imam koji se ceo zivot alfama bavi....samo treba dosta vremene i keshaa....da li josh neshto mozete da me posavetujete ako nije frka....hvala unapredd.... ....