plin na 75-ici

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
pukovnik
Garaža: ALFA ROMEO 164 3.0 QVADRIFOLIO VERDE
Lokacija: pozarevac
Postovi: 114
Pridružio se: Pon Jan 26, 2009 2:15 pm

plin na 75-ici

Uto Apr 21, 2009 12:07 pm

imam ugradjen plin na 75-ici 2.0 ts, ali imam problem kada iskljucim grejanje isparivac pobeli i nece da radi auto na plin,moze li mi neko reci gde je greska i ako neko ima ugradjen plin moze li mi reci gde su povezana creva za rashladnu tecnost i ako moze slika jos bolje,jer ovi majstori sto ugradjuju plin nisu mi bas sigurni,ako moze neko neka mi javi da bih ja bio siguran da su dobro uradili ,hvala unapred
Korisnikov avatar
Tihomirce
Contact:
Garaža: Alfa Romeo
156 1.9JTD
Lokacija: Arandjelovac
Lokacija: Arandjelovac
Postovi: 4379
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:24 pm

Re: plin na 75-ici

Uto Apr 21, 2009 4:31 pm

Pa po tome kako kažeš :scratch: možda je vazano na red isparivač i grejanje ,
pa kad ugasiš grejanje (zatvoriš slavinu) stane protok i kroz isparivač , pa zaledi .
Napravi neku sliku kako je kod tebe urađeno lakše đe se dođi do rešenja :thumbsup:
Slika
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4465
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: plin na 75-ici

Uto Apr 21, 2009 5:28 pm

neko ti je vezao REDNO isparivac sa sistemom za grejanje, treba paralelno...

samo je to u pitanju.

klasicna pocetnicka greska kod "majstora" za ugradnju plina... vidjeno previse mnogo puta, nazalost.

ovako treba:
za grejanje ti idu dovodno i odvodno crevo. OBA se seku, stavljaju se "T" racve i ta dva creva idu u isparivac. tako ce tecnost nezavisno da prolazi kroz isparivac.

*tebi je raseceno samo jedno crevo, isparivac ugradjen redno, i kad iskljucis grejanje, ventil zatvori protok vode i isparivac zaledi.
Korisnikov avatar
ljube-kugla
Contact:
Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v
Lokacija: Batajnica
Lokacija: batajnica
Postovi: 3401
Pridružio se: Uto Nov 18, 2008 8:10 pm

Re: plin na 75-ici

Čet Apr 23, 2009 10:36 pm

bas kao sto je Deki rekao

onda ce ti sve raditi normalno
ko na nas krene iz mesta je naje&o
pukovnik
Garaža: ALFA ROMEO 164 3.0 QVADRIFOLIO VERDE
Lokacija: pozarevac
Postovi: 114
Pridružio se: Pon Jan 26, 2009 2:15 pm

Re: plin na 75-ici

Pet Apr 24, 2009 11:31 am

ljube-kugla napisao:bas kao sto je Deki rekao

onda ce ti sve raditi normalno
veliko hvala
pukovnik
Garaža: ALFA ROMEO 164 3.0 QVADRIFOLIO VERDE
Lokacija: pozarevac
Postovi: 114
Pridružio se: Pon Jan 26, 2009 2:15 pm

Re: plin na 75-ici

Pet Apr 24, 2009 11:32 am

dekideki napisao:neko ti je vezao REDNO isparivac sa sistemom za grejanje, treba paralelno...

samo je to u pitanju.

klasicna pocetnicka greska kod "majstora" za ugradnju plina... vidjeno previse mnogo puta, nazalost.

ovako treba:
za grejanje ti idu dovodno i odvodno crevo. OBA se seku, stavljaju se "T" racve i ta dva creva idu u isparivac. tako ce tecnost nezavisno da prolazi kroz isparivac.

*tebi je raseceno samo jedno crevo, isparivac ugradjen redno, i kad iskljucis grejanje, ventil zatvori protok vode i isparivac zaledi.
hvala puno
Korisnikov avatar
982026
Garaža: Hornet 919
Lokacija: Beograd
Lokacija: Zvezdara
Postovi: 690
Pridružio se: Pet Jan 16, 2009 4:34 pm

Re: plin na 75-ici

Uto Jun 02, 2009 7:07 pm

Pozdrav ljudi, sta mislite o ovome: kada motor radi TNG, i dok ne postigne radnu temperaturu, kao da trese motor-podrhtava-ima neravnomeran zvuk, a broj obrtaja normalno 1000-1100.Kada postugne radnu temperaturu sve normalno. Na benzinu normalan rad motora i dok je hladan i kada je zagrejan motor.Pozdrav!
Korisnikov avatar
Flavio
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70
Lokacija: Srbistan
Lokacija: Požarevac
Postovi: 7784
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:03 pm

Re: plin na 75-ici

Uto Jun 02, 2009 11:47 pm

Potencijalno ima visak plina pa hladan motor ne uspeva da ga sagori skroz.
Prakticno,radi da ne kazem brunda,kao da ima prebogatu smesu?
Ako si imao prilike da probas,slicno se desava na karburatorskom motoru kad povuces sauh a motor je vec delimicno zagrejan.
Sta dalje?
Ako je filter vazduha stari vec,zamena i eventualno stelovanje rada na plin.Ako je OK filter onda samo stelovanje "gasa".Ako i posle toga opet bude (skoro) isto,moguc remont plinskog reduktora u najavi.
Kako ti se krece potrosnja plina?
Jel uvecana bitno nego ranije?

p.s.
Moje amatersko misljenje ;).Prvenstveno vazi za vakumski uredjaj,bez LCSa ;).
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4465
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: plin na 75-ici

Sre Jun 03, 2009 5:31 pm

isparivac vezan na neko crevo kroz koje ne prolazi voda dok ne otvori termostat. klasika. slican sindrom kao i prvi post.

proveri temperaturu isparivaca dok se to desava. ako je hladan, ne prolazi voda dovoljno kroz njega... mnogi ne znaju da isparivac ledi na -30C u rekordnom roku ako nema protoka (bar hladne, svejedno) vode kroz njega. ako ima vazdusni cep, ma sve je vezano za to.
Korisnikov avatar
982026
Garaža: Hornet 919
Lokacija: Beograd
Lokacija: Zvezdara
Postovi: 690
Pridružio se: Pet Jan 16, 2009 4:34 pm

Re: plin na 75-ici

Sre Jun 03, 2009 8:11 pm

Flavio napisao:Potencijalno ima visak plina pa hladan motor ne uspeva da ga sagori skroz.
Prakticno,radi da ne kazem brunda,kao da ima prebogatu smesu?
Ako si imao prilike da probas,slicno se desava na karburatorskom motoru kad povuces sauh a motor je vec delimicno zagrejan.
Sta dalje?
Ako je filter vazduha stari vec,zamena i eventualno stelovanje rada na plin.Ako je OK filter onda samo stelovanje "gasa".Ako i posle toga opet bude (skoro) isto,moguc remont plinskog reduktora u najavi.
Kako ti se krece potrosnja plina?
Jel uvecana bitno nego ranije?

p.s.
Moje amatersko misljenje ;).Prvenstveno vazi za vakumski uredjaj,bez LCSa ;).
Druze filter vazduha nov,nastelovan plinski uredjaj (na zalost u pitanju je onaj najobicniji).Sto se potrosnje tice 12l/100km u gradskoj voznji.To je po mojim saznanjima normalno.Videcemo, hvala ti.
Korisnikov avatar
982026
Garaža: Hornet 919
Lokacija: Beograd
Lokacija: Zvezdara
Postovi: 690
Pridružio se: Pet Jan 16, 2009 4:34 pm

Re: plin na 75-ici

Sre Jun 03, 2009 8:14 pm

dekideki napisao:isparivac vezan na neko crevo kroz koje ne prolazi voda dok ne otvori termostat. klasika. slican sindrom kao i prvi post.

proveri temperaturu isparivaca dok se to desava. ako je hladan, ne prolazi voda dovoljno kroz njega... mnogi ne znaju da isparivac ledi na -30C u rekordnom roku ako nema protoka (bar hladne, svejedno) vode kroz njega. ako ima vazdusni cep, ma sve je vezano za to.
Obzirom da o tim stvarima nemam dve blage veze, kada radi na plinu, ventilator pali tek na nekih 95 stepeni, dok na benzinu najnormalnije-90stepeni.Da li to ima veze sa tim??? :wave:
pukovnik
Garaža: ALFA ROMEO 164 3.0 QVADRIFOLIO VERDE
Lokacija: pozarevac
Postovi: 114
Pridružio se: Pon Jan 26, 2009 2:15 pm

Re: plin na 75-ici

Sre Jun 03, 2009 8:16 pm

982026 napisao:
Flavio napisao:Potencijalno ima visak plina pa hladan motor ne uspeva da ga sagori skroz.
Prakticno,radi da ne kazem brunda,kao da ima prebogatu smesu?
Ako si imao prilike da probas,slicno se desava na karburatorskom motoru kad povuces sauh a motor je vec delimicno zagrejan.
Sta dalje?
Ako je filter vazduha stari vec,zamena i eventualno stelovanje rada na plin.Ako je OK filter onda samo stelovanje "gasa".Ako i posle toga opet bude (skoro) isto,moguc remont plinskog reduktora u najavi.
Kako ti se krece potrosnja plina?
Jel uvecana bitno nego ranije?

p.s.
Moje amatersko misljenje ;).Prvenstveno vazi za vakumski uredjaj,bez LCSa ;).
Druze filter vazduha nov,nastelovan plinski uredjaj (na zalost u pitanju je onaj najobicniji).Sto se potrosnje tice 12l/100km u gradskoj voznji.To je po mojim saznanjima normalno.Videcemo, hvala ti.
pokusaj da nastelujes plinski uredjaj ,moze biti i los kvalitet plina,meni se nekada to desava ali ne stalno moze biti da je plin u pitanju
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4465
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: plin na 75-ici

Sre Jun 03, 2009 8:23 pm

isparivac dodatno hladi rashladnu tecnost, koja u njegovom slucaju sluzi da - zagreje tecni naftni gas (TNG) kako bi postao ono sto i jeste - gas.

isparivac je centralni uredjaj na gasnom sistemu. vezan je sa dva creva na sistem za vodu, sa jednom cevi za rezervoar za tecni gas, i sa jednim crevom koje prenosi gas u gasovitoj fazi - na usis motora.

proveri odakle idu creva za vodu ka isparivacu.
B@ne J
Garaža: Alfa Romeo 159 SW 1.9 jtdm16v
Lokacija: Serbia
Postovi: 326
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 10:20 pm

Re: plin na 75-ici

Sre Jun 03, 2009 8:39 pm

ajde ovde da pitam...pre ugradnje TNG auto mi je uvek bio zakovan na 90C bez obzira kakav stil voznje je u pitanju,posle ugradnje,u gradu i u guzvi dolazi cak i do 98C i tad se pali druga brzina ventilatora,sto ne pamtim da se ikad dogadjalo,sta moze da bude razlog ovome? :scratch:
Sheta_Junior napisao: Tata izadje iz kola,pogleda pored puta jarak,katakombe, ali vidi da ce da prodje.Digne BX-a na najvisi stepen i polako ga spusti pored puta, prodje kroz jarak,digne ga na put,spusti citrica i nastavi put, a svi ljudi iz kolone aplaudiraju!
Korisnikov avatar
982026
Garaža: Hornet 919
Lokacija: Beograd
Lokacija: Zvezdara
Postovi: 690
Pridružio se: Pet Jan 16, 2009 4:34 pm

Re: plin na 75-ici

Sre Jun 03, 2009 8:43 pm

B@ne J napisao:ajde ovde da pitam...pre ugradnje TNG auto mi je uvek bio zakovan na 90C bez obzira kakav stil voznje je u pitanju,posle ugradnje,u gradu i u guzvi dolazi cak i do 98C i tad se pali druga brzina ventilatora,sto ne pamtim da se ikad dogadjalo,sta moze da bude razlog ovome? :scratch:
Apsolutno ista situacija!!!!!!!
Korisnikov avatar
982026
Garaža: Hornet 919
Lokacija: Beograd
Lokacija: Zvezdara
Postovi: 690
Pridružio se: Pet Jan 16, 2009 4:34 pm

Re: plin na 75-ici

Sre Jun 03, 2009 8:44 pm

pokusaj da nastelujes plinski uredjaj ,moze biti i los kvalitet plina,meni se nekada to desava ali ne stalno moze biti da je plin u pitanju[/quote]

Nastelovan je i uvek sipam na istom mestu, do pre desetak dana je auto radio odlicno, ali ...
Korisnikov avatar
982026
Garaža: Hornet 919
Lokacija: Beograd
Lokacija: Zvezdara
Postovi: 690
Pridružio se: Pet Jan 16, 2009 4:34 pm

Re: plin na 75-ici

Sre Jun 03, 2009 8:45 pm

dekideki napisao:isparivac dodatno hladi rashladnu tecnost, koja u njegovom slucaju sluzi da - zagreje tecni naftni gas (TNG) kako bi postao ono sto i jeste - gas.

isparivac je centralni uredjaj na gasnom sistemu. vezan je sa dva creva na sistem za vodu, sa jednom cevi za rezervoar za tecni gas, i sa jednim crevom koje prenosi gas u gasovitoj fazi - na usis motora.

proveri odakle idu creva za vodu ka isparivacu.
Hvala dekideki, proveravam sutra za ta dva creva i javljam. :thumbsup:
pukovnik
Garaža: ALFA ROMEO 164 3.0 QVADRIFOLIO VERDE
Lokacija: pozarevac
Postovi: 114
Pridružio se: Pon Jan 26, 2009 2:15 pm

Re: plin na 75-ici

Sre Jun 03, 2009 8:53 pm

982026 napisao:
dekideki napisao:isparivac dodatno hladi rashladnu tecnost, koja u njegovom slucaju sluzi da - zagreje tecni naftni gas (TNG) kako bi postao ono sto i jeste - gas.

isparivac je centralni uredjaj na gasnom sistemu. vezan je sa dva creva na sistem za vodu, sa jednom cevi za rezervoar za tecni gas, i sa jednim crevom koje prenosi gas u gasovitoj fazi - na usis motora.

proveri odakle idu creva za vodu ka isparivacu.
Hvala dekideki, proveravam sutra za ta dva creva i javljam. :thumbsup:
a jesi li proveravao filter plina
Korisnikov avatar
982026
Garaža: Hornet 919
Lokacija: Beograd
Lokacija: Zvezdara
Postovi: 690
Pridružio se: Pet Jan 16, 2009 4:34 pm

Re: plin na 75-ici

Sre Jun 03, 2009 9:00 pm

pukovnik napisao:
982026 napisao:
dekideki napisao:isparivac dodatno hladi rashladnu tecnost, koja u njegovom slucaju sluzi da - zagreje tecni naftni gas (TNG) kako bi postao ono sto i jeste - gas.

isparivac je centralni uredjaj na gasnom sistemu. vezan je sa dva creva na sistem za vodu, sa jednom cevi za rezervoar za tecni gas, i sa jednim crevom koje prenosi gas u gasovitoj fazi - na usis motora.

proveri odakle idu creva za vodu ka isparivacu.
Hvala dekideki, proveravam sutra za ta dva creva i javljam. :thumbsup:
a jesi li proveravao filter plina
E, majstore tu smo, filter je ciscen pre 2-3 meseca i majstor rece da je ok i da moze da tera.Razmisljao sam i ja o tome.Videcu sa ovim crevima sto kaze deki pa da nesto pocne da se radi.
Takodje me buni, sto kada je u radnoj temperaturi,i iskljucim motor i nakon minut-dva ponovo startujem dolazi do male detonacije-pomeri se onaj gumeni prsten sto stoji pored protokomera.Naravno ovo se desava,retko, ali eto desi se.
Korisnikov avatar
Flavio
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70
Lokacija: Srbistan
Lokacija: Požarevac
Postovi: 7784
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:03 pm

Re: plin na 75-ici

Sre Jun 03, 2009 9:04 pm

Neznam sta bi jos mogao biti prob :scratch: ... u vezi temperature.Tacno je da tng ima malo visu temperaturu sagorevanja od benzina,ali,koliko znam,to obicno nije problem da sistem odrzi temp motora u granicama normale.

@Bane,da li se i kod tebe vent. pali na razlicitim temperaturama kao kod @982026 ili se samo digla temperatura ukljucenja,nezavisno od goriva?
Ipak mislim da kod obojice nije prob nezagrejan/pogresno vezan isparivac.

@pukovnik,nelogicno mi je da los filter tecne faze izaziva ovakvo ponasanje :scratch: ...
Korisnikov avatar
Flavio
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70
Lokacija: Srbistan
Lokacija: Požarevac
Postovi: 7784
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:03 pm

Re: plin na 75-ici

Sre Jun 03, 2009 9:09 pm

Mozda i gresim,ali,po meni,vec imas 2 stavke koje mogu znaciti da se isparivac najavljuje za remont ;).
Kao sto rekoh,brundanje hladnog motora i ove detonacije,koje si sad pomenuo.
Pucanje moze biti i posledica problema oko VN struje ali u ovom slucaju imam ustisak da nije.
Btw,zamena membrana i ciscenje isparivaca nije skupa akcija ;).
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4465
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: plin na 75-ici

Sre Jun 03, 2009 9:10 pm

ne sme bre to. meni se ni na kecu ni na Alfama nijednom nije desila detonacija, a radio sam svasta sa motorom, cak i LCS pali hladan na gas direktno.

*inace, odgovor na jedno od predjasnjih pitanja u vezi temperature:
- na povisenu temperaturu utice vise faktora a najveci su:
1. siromasna smesha na gasu (previse vazduha, smesha mora biti sto pribliznija idealnoj). smesha - strogo zadat odnos gasa i vazduha. skoro normalna pojava kod prostih venturi uredjaja. bez uvrede, skoro svi zavrcu slavine na minimum zbog potrosnje, a retko ko reducira usis vazduha spram toga. tako se poremeti smesha.
2. veoma mali je uticaj povisenih izduvnih gasova (kada motor radi na gas), koji koliko toliko ipak uticu na temperaturu motora.
Korisnikov avatar
Flavio
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70
Lokacija: Srbistan
Lokacija: Požarevac
Postovi: 7784
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:03 pm

Re: plin na 75-ici

Sre Jun 03, 2009 9:18 pm

Da dodam,mislim da ne drze potpuno ventilici koji regulisu protok plina kod rada na leru(mala klackalica se bese zove :blush: ).Zato imas prebogatu smesu,na hladnom leru i sporadicne detonacije jer gumica nezadihta skroz uvek,pa plin curne malo kad palis motor i eto buuuma.

@dekideki,ne treba redukcija usisa zbog shtrojenja slavine ;) .Smesha se usteluje na uvce,na malo srafce na isparivacu.
Sto se tice "pucanja" rekoh gore za MPI+Venturi.Btw,kaze Dora da treba biti extra talenat da izazoves detonaciju na Kecu :lol: .
Korisnikov avatar
982026
Garaža: Hornet 919
Lokacija: Beograd
Lokacija: Zvezdara
Postovi: 690
Pridružio se: Pet Jan 16, 2009 4:34 pm

Re: plin na 75-ici

Sre Jun 03, 2009 9:31 pm

Flavio napisao:Mozda i gresim,ali,po meni,vec imas 2 stavke koje mogu znaciti da se isparivac najavljuje za remont ;).
Kao sto rekoh,brundanje hladnog motora i ove detonacije,koje si sad pomenuo.
Pucanje moze biti i posledica problema oko VN struje ali u ovom slucaju imam ustisak da nije.
Btw,zamena membrana i ciscenje isparivaca nije skupa akcija ;).
OK.Posto znam za isparivac-gde stoji, kako izgleda i koja mu je funkcija, reci mi samo za te membrane-gde se to nalazi i cemu sluzi.Cisto da ako oteram auto, da ne ispadnem balvan i da nemam pojma.Inace planiram da oteram auto u onaj servis na zvezdari kod SRC "Olimp".Pozzz
Korisnikov avatar
Flavio
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70
Lokacija: Srbistan
Lokacija: Požarevac
Postovi: 7784
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:03 pm

Re: plin na 75-ici

Sre Jun 03, 2009 10:13 pm

Neznam dovoljno dobro da bih lepo objasnio :blush: .

Ipak,membrane su unutar isparivaca i regulisu rad istog preko sistema polugica.Posto su gumene,vremenom guma stari,otvrdnjava te sve teze funkcionise kako je predvidjeno.

Shema jednog od tipova isparivaca

Slika

Jedan od kompleta za reparaciju

Slika

E sad,posto mi se cini da sam te ubedio za remont :blush: ,mislim da se ipak konsultujes sa jos nekime,pre akcije ;) .Ipak sam ja samo amater :blush: .
Razlicite marke isparivaca imaju i razlicite intervale za redovni remont.Opet,@Dora negde rece da je pametno preventivno remontovati posle svake druge zime.
Najzad,zavisno od opreme koju imas,treba razmotriti da li remont ili zamena celog reduktora ...

Povratak na “Area Servizio”