plin na 75-ici
- pukovnik
- Garaža: ALFA ROMEO 164 3.0 QVADRIFOLIO VERDE
- Lokacija: pozarevac
Post
plin na 75-ici
imam ugradjen plin na 75-ici 2.0 ts, ali imam problem kada iskljucim grejanje isparivac pobeli i nece da radi auto na plin,moze li mi neko reci gde je greska i ako neko ima ugradjen plin moze li mi reci gde su povezana creva za rashladnu tecnost i ako moze slika jos bolje,jer ovi majstori sto ugradjuju plin nisu mi bas sigurni,ako moze neko neka mi javi da bih ja bio siguran da su dobro uradili ,hvala unapred
- Tihomirce
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo
156 1.9JTD - Lokacija: Arandjelovac
- Lokacija: Arandjelovac
Post
Re: plin na 75-ici
Pa po tome kako kažeš
možda je vazano na red isparivač i grejanje ,
pa kad ugasiš grejanje (zatvoriš slavinu) stane protok i kroz isparivač , pa zaledi .
Napravi neku sliku kako je kod tebe urađeno lakše đe se dođi do rešenja

pa kad ugasiš grejanje (zatvoriš slavinu) stane protok i kroz isparivač , pa zaledi .
Napravi neku sliku kako je kod tebe urađeno lakše đe se dođi do rešenja

- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: plin na 75-ici
neko ti je vezao REDNO isparivac sa sistemom za grejanje, treba paralelno...
samo je to u pitanju.
klasicna pocetnicka greska kod "majstora" za ugradnju plina... vidjeno previse mnogo puta, nazalost.
ovako treba:
za grejanje ti idu dovodno i odvodno crevo. OBA se seku, stavljaju se "T" racve i ta dva creva idu u isparivac. tako ce tecnost nezavisno da prolazi kroz isparivac.
*tebi je raseceno samo jedno crevo, isparivac ugradjen redno, i kad iskljucis grejanje, ventil zatvori protok vode i isparivac zaledi.
samo je to u pitanju.
klasicna pocetnicka greska kod "majstora" za ugradnju plina... vidjeno previse mnogo puta, nazalost.
ovako treba:
za grejanje ti idu dovodno i odvodno crevo. OBA se seku, stavljaju se "T" racve i ta dva creva idu u isparivac. tako ce tecnost nezavisno da prolazi kroz isparivac.
*tebi je raseceno samo jedno crevo, isparivac ugradjen redno, i kad iskljucis grejanje, ventil zatvori protok vode i isparivac zaledi.
- ljube-kugla
- Contact:
- Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v - Lokacija: Batajnica
- Lokacija: batajnica
Post
Re: plin na 75-ici
bas kao sto je Deki rekao
onda ce ti sve raditi normalno
onda ce ti sve raditi normalno
ko na nas krene iz mesta je naje&o
- pukovnik
- Garaža: ALFA ROMEO 164 3.0 QVADRIFOLIO VERDE
- Lokacija: pozarevac
Post
Re: plin na 75-ici
veliko hvalaljube-kugla napisao:bas kao sto je Deki rekao
onda ce ti sve raditi normalno
- pukovnik
- Garaža: ALFA ROMEO 164 3.0 QVADRIFOLIO VERDE
- Lokacija: pozarevac
Post
Re: plin na 75-ici
hvala punodekideki napisao:neko ti je vezao REDNO isparivac sa sistemom za grejanje, treba paralelno...
samo je to u pitanju.
klasicna pocetnicka greska kod "majstora" za ugradnju plina... vidjeno previse mnogo puta, nazalost.
ovako treba:
za grejanje ti idu dovodno i odvodno crevo. OBA se seku, stavljaju se "T" racve i ta dva creva idu u isparivac. tako ce tecnost nezavisno da prolazi kroz isparivac.
*tebi je raseceno samo jedno crevo, isparivac ugradjen redno, i kad iskljucis grejanje, ventil zatvori protok vode i isparivac zaledi.
- 982026
- Garaža: Hornet 919
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Zvezdara
Post
Re: plin na 75-ici
Pozdrav ljudi, sta mislite o ovome: kada motor radi TNG, i dok ne postigne radnu temperaturu, kao da trese motor-podrhtava-ima neravnomeran zvuk, a broj obrtaja normalno 1000-1100.Kada postugne radnu temperaturu sve normalno. Na benzinu normalan rad motora i dok je hladan i kada je zagrejan motor.Pozdrav!
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70 - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: plin na 75-ici
Potencijalno ima visak plina pa hladan motor ne uspeva da ga sagori skroz.
Prakticno,radi da ne kazem brunda,kao da ima prebogatu smesu?
Ako si imao prilike da probas,slicno se desava na karburatorskom motoru kad povuces sauh a motor je vec delimicno zagrejan.
Sta dalje?
Ako je filter vazduha stari vec,zamena i eventualno stelovanje rada na plin.Ako je OK filter onda samo stelovanje "gasa".Ako i posle toga opet bude (skoro) isto,moguc remont plinskog reduktora u najavi.
Kako ti se krece potrosnja plina?
Jel uvecana bitno nego ranije?
p.s.
Moje amatersko misljenje
.Prvenstveno vazi za vakumski uredjaj,bez LCSa
.
Prakticno,radi da ne kazem brunda,kao da ima prebogatu smesu?
Ako si imao prilike da probas,slicno se desava na karburatorskom motoru kad povuces sauh a motor je vec delimicno zagrejan.
Sta dalje?
Ako je filter vazduha stari vec,zamena i eventualno stelovanje rada na plin.Ako je OK filter onda samo stelovanje "gasa".Ako i posle toga opet bude (skoro) isto,moguc remont plinskog reduktora u najavi.
Kako ti se krece potrosnja plina?
Jel uvecana bitno nego ranije?
p.s.
Moje amatersko misljenje


- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: plin na 75-ici
isparivac vezan na neko crevo kroz koje ne prolazi voda dok ne otvori termostat. klasika. slican sindrom kao i prvi post.
proveri temperaturu isparivaca dok se to desava. ako je hladan, ne prolazi voda dovoljno kroz njega... mnogi ne znaju da isparivac ledi na -30C u rekordnom roku ako nema protoka (bar hladne, svejedno) vode kroz njega. ako ima vazdusni cep, ma sve je vezano za to.
proveri temperaturu isparivaca dok se to desava. ako je hladan, ne prolazi voda dovoljno kroz njega... mnogi ne znaju da isparivac ledi na -30C u rekordnom roku ako nema protoka (bar hladne, svejedno) vode kroz njega. ako ima vazdusni cep, ma sve je vezano za to.
- 982026
- Garaža: Hornet 919
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Zvezdara
Post
Re: plin na 75-ici
Druze filter vazduha nov,nastelovan plinski uredjaj (na zalost u pitanju je onaj najobicniji).Sto se potrosnje tice 12l/100km u gradskoj voznji.To je po mojim saznanjima normalno.Videcemo, hvala ti.Flavio napisao:Potencijalno ima visak plina pa hladan motor ne uspeva da ga sagori skroz.
Prakticno,radi da ne kazem brunda,kao da ima prebogatu smesu?
Ako si imao prilike da probas,slicno se desava na karburatorskom motoru kad povuces sauh a motor je vec delimicno zagrejan.
Sta dalje?
Ako je filter vazduha stari vec,zamena i eventualno stelovanje rada na plin.Ako je OK filter onda samo stelovanje "gasa".Ako i posle toga opet bude (skoro) isto,moguc remont plinskog reduktora u najavi.
Kako ti se krece potrosnja plina?
Jel uvecana bitno nego ranije?
p.s.
Moje amatersko misljenje.Prvenstveno vazi za vakumski uredjaj,bez LCSa
.
- 982026
- Garaža: Hornet 919
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Zvezdara
Post
Re: plin na 75-ici
Obzirom da o tim stvarima nemam dve blage veze, kada radi na plinu, ventilator pali tek na nekih 95 stepeni, dok na benzinu najnormalnije-90stepeni.Da li to ima veze sa tim???dekideki napisao:isparivac vezan na neko crevo kroz koje ne prolazi voda dok ne otvori termostat. klasika. slican sindrom kao i prvi post.
proveri temperaturu isparivaca dok se to desava. ako je hladan, ne prolazi voda dovoljno kroz njega... mnogi ne znaju da isparivac ledi na -30C u rekordnom roku ako nema protoka (bar hladne, svejedno) vode kroz njega. ako ima vazdusni cep, ma sve je vezano za to.

- pukovnik
- Garaža: ALFA ROMEO 164 3.0 QVADRIFOLIO VERDE
- Lokacija: pozarevac
Post
Re: plin na 75-ici
pokusaj da nastelujes plinski uredjaj ,moze biti i los kvalitet plina,meni se nekada to desava ali ne stalno moze biti da je plin u pitanju982026 napisao:Druze filter vazduha nov,nastelovan plinski uredjaj (na zalost u pitanju je onaj najobicniji).Sto se potrosnje tice 12l/100km u gradskoj voznji.To je po mojim saznanjima normalno.Videcemo, hvala ti.Flavio napisao:Potencijalno ima visak plina pa hladan motor ne uspeva da ga sagori skroz.
Prakticno,radi da ne kazem brunda,kao da ima prebogatu smesu?
Ako si imao prilike da probas,slicno se desava na karburatorskom motoru kad povuces sauh a motor je vec delimicno zagrejan.
Sta dalje?
Ako je filter vazduha stari vec,zamena i eventualno stelovanje rada na plin.Ako je OK filter onda samo stelovanje "gasa".Ako i posle toga opet bude (skoro) isto,moguc remont plinskog reduktora u najavi.
Kako ti se krece potrosnja plina?
Jel uvecana bitno nego ranije?
p.s.
Moje amatersko misljenje.Prvenstveno vazi za vakumski uredjaj,bez LCSa
.
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: plin na 75-ici
isparivac dodatno hladi rashladnu tecnost, koja u njegovom slucaju sluzi da - zagreje tecni naftni gas (TNG) kako bi postao ono sto i jeste - gas.
isparivac je centralni uredjaj na gasnom sistemu. vezan je sa dva creva na sistem za vodu, sa jednom cevi za rezervoar za tecni gas, i sa jednim crevom koje prenosi gas u gasovitoj fazi - na usis motora.
proveri odakle idu creva za vodu ka isparivacu.
isparivac je centralni uredjaj na gasnom sistemu. vezan je sa dva creva na sistem za vodu, sa jednom cevi za rezervoar za tecni gas, i sa jednim crevom koje prenosi gas u gasovitoj fazi - na usis motora.
proveri odakle idu creva za vodu ka isparivacu.
- B@ne J
- Garaža: Alfa Romeo 159 SW 1.9 jtdm16v
- Lokacija: Serbia
Post
Re: plin na 75-ici
ajde ovde da pitam...pre ugradnje TNG auto mi je uvek bio zakovan na 90C bez obzira kakav stil voznje je u pitanju,posle ugradnje,u gradu i u guzvi dolazi cak i do 98C i tad se pali druga brzina ventilatora,sto ne pamtim da se ikad dogadjalo,sta moze da bude razlog ovome? 

Sheta_Junior napisao: Tata izadje iz kola,pogleda pored puta jarak,katakombe, ali vidi da ce da prodje.Digne BX-a na najvisi stepen i polako ga spusti pored puta, prodje kroz jarak,digne ga na put,spusti citrica i nastavi put, a svi ljudi iz kolone aplaudiraju!
- 982026
- Garaža: Hornet 919
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Zvezdara
Post
Re: plin na 75-ici
Apsolutno ista situacija!!!!!!!B@ne J napisao:ajde ovde da pitam...pre ugradnje TNG auto mi je uvek bio zakovan na 90C bez obzira kakav stil voznje je u pitanju,posle ugradnje,u gradu i u guzvi dolazi cak i do 98C i tad se pali druga brzina ventilatora,sto ne pamtim da se ikad dogadjalo,sta moze da bude razlog ovome?
- 982026
- Garaža: Hornet 919
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Zvezdara
Post
Re: plin na 75-ici
pokusaj da nastelujes plinski uredjaj ,moze biti i los kvalitet plina,meni se nekada to desava ali ne stalno moze biti da je plin u pitanju[/quote]
Nastelovan je i uvek sipam na istom mestu, do pre desetak dana je auto radio odlicno, ali ...
Nastelovan je i uvek sipam na istom mestu, do pre desetak dana je auto radio odlicno, ali ...
- 982026
- Garaža: Hornet 919
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Zvezdara
Post
Re: plin na 75-ici
Hvala dekideki, proveravam sutra za ta dva creva i javljam.dekideki napisao:isparivac dodatno hladi rashladnu tecnost, koja u njegovom slucaju sluzi da - zagreje tecni naftni gas (TNG) kako bi postao ono sto i jeste - gas.
isparivac je centralni uredjaj na gasnom sistemu. vezan je sa dva creva na sistem za vodu, sa jednom cevi za rezervoar za tecni gas, i sa jednim crevom koje prenosi gas u gasovitoj fazi - na usis motora.
proveri odakle idu creva za vodu ka isparivacu.
- pukovnik
- Garaža: ALFA ROMEO 164 3.0 QVADRIFOLIO VERDE
- Lokacija: pozarevac
Post
Re: plin na 75-ici
a jesi li proveravao filter plina982026 napisao:Hvala dekideki, proveravam sutra za ta dva creva i javljam.dekideki napisao:isparivac dodatno hladi rashladnu tecnost, koja u njegovom slucaju sluzi da - zagreje tecni naftni gas (TNG) kako bi postao ono sto i jeste - gas.
isparivac je centralni uredjaj na gasnom sistemu. vezan je sa dva creva na sistem za vodu, sa jednom cevi za rezervoar za tecni gas, i sa jednim crevom koje prenosi gas u gasovitoj fazi - na usis motora.
proveri odakle idu creva za vodu ka isparivacu.
- 982026
- Garaža: Hornet 919
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Zvezdara
Post
Takodje me buni, sto kada je u radnoj temperaturi,i iskljucim motor i nakon minut-dva ponovo startujem dolazi do male detonacije-pomeri se onaj gumeni prsten sto stoji pored protokomera.Naravno ovo se desava,retko, ali eto desi se.
Re: plin na 75-ici
E, majstore tu smo, filter je ciscen pre 2-3 meseca i majstor rece da je ok i da moze da tera.Razmisljao sam i ja o tome.Videcu sa ovim crevima sto kaze deki pa da nesto pocne da se radi.pukovnik napisao:a jesi li proveravao filter plina982026 napisao:Hvala dekideki, proveravam sutra za ta dva creva i javljam.dekideki napisao:isparivac dodatno hladi rashladnu tecnost, koja u njegovom slucaju sluzi da - zagreje tecni naftni gas (TNG) kako bi postao ono sto i jeste - gas.
isparivac je centralni uredjaj na gasnom sistemu. vezan je sa dva creva na sistem za vodu, sa jednom cevi za rezervoar za tecni gas, i sa jednim crevom koje prenosi gas u gasovitoj fazi - na usis motora.
proveri odakle idu creva za vodu ka isparivacu.
Takodje me buni, sto kada je u radnoj temperaturi,i iskljucim motor i nakon minut-dva ponovo startujem dolazi do male detonacije-pomeri se onaj gumeni prsten sto stoji pored protokomera.Naravno ovo se desava,retko, ali eto desi se.
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70 - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: plin na 75-ici
Neznam sta bi jos mogao biti prob
... u vezi temperature.Tacno je da tng ima malo visu temperaturu sagorevanja od benzina,ali,koliko znam,to obicno nije problem da sistem odrzi temp motora u granicama normale.
@Bane,da li se i kod tebe vent. pali na razlicitim temperaturama kao kod @982026 ili se samo digla temperatura ukljucenja,nezavisno od goriva?
Ipak mislim da kod obojice nije prob nezagrejan/pogresno vezan isparivac.
@pukovnik,nelogicno mi je da los filter tecne faze izaziva ovakvo ponasanje
...

@Bane,da li se i kod tebe vent. pali na razlicitim temperaturama kao kod @982026 ili se samo digla temperatura ukljucenja,nezavisno od goriva?
Ipak mislim da kod obojice nije prob nezagrejan/pogresno vezan isparivac.
@pukovnik,nelogicno mi je da los filter tecne faze izaziva ovakvo ponasanje

- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70 - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: plin na 75-ici
Mozda i gresim,ali,po meni,vec imas 2 stavke koje mogu znaciti da se isparivac najavljuje za remont
.
Kao sto rekoh,brundanje hladnog motora i ove detonacije,koje si sad pomenuo.
Pucanje moze biti i posledica problema oko VN struje ali u ovom slucaju imam ustisak da nije.
Btw,zamena membrana i ciscenje isparivaca nije skupa akcija
.

Kao sto rekoh,brundanje hladnog motora i ove detonacije,koje si sad pomenuo.
Pucanje moze biti i posledica problema oko VN struje ali u ovom slucaju imam ustisak da nije.
Btw,zamena membrana i ciscenje isparivaca nije skupa akcija

- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: plin na 75-ici
ne sme bre to. meni se ni na kecu ni na Alfama nijednom nije desila detonacija, a radio sam svasta sa motorom, cak i LCS pali hladan na gas direktno.
*inace, odgovor na jedno od predjasnjih pitanja u vezi temperature:
- na povisenu temperaturu utice vise faktora a najveci su:
1. siromasna smesha na gasu (previse vazduha, smesha mora biti sto pribliznija idealnoj). smesha - strogo zadat odnos gasa i vazduha. skoro normalna pojava kod prostih venturi uredjaja. bez uvrede, skoro svi zavrcu slavine na minimum zbog potrosnje, a retko ko reducira usis vazduha spram toga. tako se poremeti smesha.
2. veoma mali je uticaj povisenih izduvnih gasova (kada motor radi na gas), koji koliko toliko ipak uticu na temperaturu motora.
*inace, odgovor na jedno od predjasnjih pitanja u vezi temperature:
- na povisenu temperaturu utice vise faktora a najveci su:
1. siromasna smesha na gasu (previse vazduha, smesha mora biti sto pribliznija idealnoj). smesha - strogo zadat odnos gasa i vazduha. skoro normalna pojava kod prostih venturi uredjaja. bez uvrede, skoro svi zavrcu slavine na minimum zbog potrosnje, a retko ko reducira usis vazduha spram toga. tako se poremeti smesha.
2. veoma mali je uticaj povisenih izduvnih gasova (kada motor radi na gas), koji koliko toliko ipak uticu na temperaturu motora.
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70 - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: plin na 75-ici
Da dodam,mislim da ne drze potpuno ventilici koji regulisu protok plina kod rada na leru(mala klackalica se bese zove
).Zato imas prebogatu smesu,na hladnom leru i sporadicne detonacije jer gumica nezadihta skroz uvek,pa plin curne malo kad palis motor i eto buuuma.
@dekideki,ne treba redukcija usisa zbog shtrojenja slavine
.Smesha se usteluje na uvce,na malo srafce na isparivacu.
Sto se tice "pucanja" rekoh gore za MPI+Venturi.Btw,kaze Dora da treba biti extra talenat da izazoves detonaciju na Kecu
.

@dekideki,ne treba redukcija usisa zbog shtrojenja slavine

Sto se tice "pucanja" rekoh gore za MPI+Venturi.Btw,kaze Dora da treba biti extra talenat da izazoves detonaciju na Kecu

- 982026
- Garaža: Hornet 919
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Zvezdara
Post
Re: plin na 75-ici
OK.Posto znam za isparivac-gde stoji, kako izgleda i koja mu je funkcija, reci mi samo za te membrane-gde se to nalazi i cemu sluzi.Cisto da ako oteram auto, da ne ispadnem balvan i da nemam pojma.Inace planiram da oteram auto u onaj servis na zvezdari kod SRC "Olimp".PozzzFlavio napisao:Mozda i gresim,ali,po meni,vec imas 2 stavke koje mogu znaciti da se isparivac najavljuje za remont.
Kao sto rekoh,brundanje hladnog motora i ove detonacije,koje si sad pomenuo.
Pucanje moze biti i posledica problema oko VN struje ali u ovom slucaju imam ustisak da nije.
Btw,zamena membrana i ciscenje isparivaca nije skupa akcija.
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70 - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: plin na 75-ici
Neznam dovoljno dobro da bih lepo objasnio
.
Ipak,membrane su unutar isparivaca i regulisu rad istog preko sistema polugica.Posto su gumene,vremenom guma stari,otvrdnjava te sve teze funkcionise kako je predvidjeno.
Shema jednog od tipova isparivaca

Jedan od kompleta za reparaciju

E sad,posto mi se cini da sam te ubedio za remont
,mislim da se ipak konsultujes sa jos nekime,pre akcije
.Ipak sam ja samo amater
.
Razlicite marke isparivaca imaju i razlicite intervale za redovni remont.Opet,@Dora negde rece da je pametno preventivno remontovati posle svake druge zime.
Najzad,zavisno od opreme koju imas,treba razmotriti da li remont ili zamena celog reduktora ...

Ipak,membrane su unutar isparivaca i regulisu rad istog preko sistema polugica.Posto su gumene,vremenom guma stari,otvrdnjava te sve teze funkcionise kako je predvidjeno.
Shema jednog od tipova isparivaca

Jedan od kompleta za reparaciju

E sad,posto mi se cini da sam te ubedio za remont



Razlicite marke isparivaca imaju i razlicite intervale za redovni remont.Opet,@Dora negde rece da je pametno preventivno remontovati posle svake druge zime.
Najzad,zavisno od opreme koju imas,treba razmotriti da li remont ili zamena celog reduktora ...