4-5 takvih projekata koja sam video po netu se drze 2 osnovna principa... boost i zadrzavanje kompresije...
dakle iz proste matematike ispada da je spustanje kompresije losa ideja jer se gubi vishe nego sto se dobija, tj. polje delovanja motora i unapredjenja postaje jos uze... sto nikome ne treba... osim mozda na drag-u...
TS kao motor sada ima 4000-5800 polje maximalnog iskoriscenja Nm-KS. 5800 i nije neka cifra ali sa tim imamo da radimo... dakle poenta je dobiti maximalan ucinak kompresora/chargera na 5800...
Turbina se lako racuna u tom slucaju... ali ostaje problem sa Nm... turbo nece povecati torque motora, samo ce dodati jos snage na vishim obrtajima... idealan turbo za ovaj motor ce puniti oko 3200-3500 rpm-a... sto je ok... sa 0.3 boostom to je dosta snage ako stavimo malo deblji dihtung glave i bolje srafove i to bi trebalo da drzi... jedini problem ostaje sto je ta rupa prevelika... dakle auto ce biti cigla do 3500-4000 obrtaja... sto i nije neka frka na dugackim stazama i otvorenom putu ali za svakodnevnu upotrebu je bezveze...
Supercharger je po meni mnogo bolja opcija... ako moze bezbolno da se upakuje pod haubu... Idealno neki americki jer se moze naci na tone na ebayu i nisu preskupi... zahteva malo vishe prepravki ali racunica je jasna... ako se remenica dobro proracuna sa pravim odnosom da daje max iskoriscenje na 6200 rpm-a... gde je i limiter na ts-u onda je to veoma dobra kombinacija jer bi po racunici koju cu napisati potanko kasnije i za turbo i za kompresor dobili torque vec od 1900-2000 rpma koji bi drzao do 5800-6000... jedina negativna strana ovoga je sto supercharger jede konje da bi ih napravio... tj. treba mu snaga da bi krenuo uopste... tako da bi neki standalone ecu morao da padne pod obavezno... jer ler gas i kretanje sa tim bi bilo zajebano bez toga...
sto se shoping liste tice u oba slucaja idu intercooler, custom usis, gomila cevi i standalone ecu je pod obavezno skoro... a razlika je sto turbo ide sa izduvne grane i zahteva izradu nove + auspuh i resavanje prostora i temperature a supercharger izrada novog tocka radilice i remenice i resavanje kacenja same sprave na motor... a da ne viri iz haube, sto bi mozda bilo i najbolje resenje

blow off je obavezan naravno, gomila sitnih stvarcica koje ne mozes ni da sagledas dok ne krenes u tako nesto, itd...
dakle ne pricamo o jeftinom resenju nikako... i turbo je fleksibilniji sto se povecanja snage tice... supercharger je to sto je... njemu povecati boost znaci pravljenje novih remenica i tockova... tako da to nije toliko lako...
meni se torque od 2000-6000 kontinualnog boosta vishe dopada... ali je turbo mnogo lakse naci i napraviti...