
MILANO DRIFT-zamalo jedan manje
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
MILANO DRIFT-zamalo jedan manje
U subotu nedje oko 10h,upalio Alfu,reko malo da se provozam po naselju da ubijem dosadu.Vozio se ja tako dok se voznja nije pretvorila u jurnjavu-znate vec kako to biva sa Alfama,i da skratim pricu ulazim u jednu blazu krivinu nadesno 3-om oko 130km/h,savladjujem je bez problema,posle toga slijedi kraci pravac i malo ostrija krivina nalijevo.(Napomenucu da je u pitanju naselje,ograde nabijene uz samu ulicu,nema trotoara-ulica nije sira od 4-4,5m.)Saltam drugu koceci u isto vrijeme,na sami ulazak u tu lijevu krivinu,uspijevam da smanjim na nekih 80km/h,i cim sam izasao iz krivine jos uvijek drzeci kocnicu,zanosi me zadnji kraj,skoro da me prestize i okrece me licem prema nekoj kuci,direktno u zid.Pustam kocnicu,dajem gas,i kontriram,auto se gica,i okrece me na desno prema nekoj betonskoj ogradi.Okrecem volan ulijevo,vec sam nosem na metar od te betonske ograde i vec vidim da udaram u nju.Stiskam snazno kocnicu,kako bih sprijecio auto da ide prema ogradi i sto manje ga ostetio.Auto kliza uz samu ogradu,naginje se,i posle nekoliko metara zaustavlja uz skripu guma.Motor se ugasio,vidim dim kako mi kulja ispod haube,a siguran sam da nisam udario.Iz ovog dvorista izlijecu neki ljudi da vide jesam li dobro.Ne cekam ih,vec saltam rikverc,prva i ponovo gas.Osjecam da mi auto trokira,usporavam,dok je dim ispod haube sve gusci.Parkiram se u dvoriste,auto gledam-neostecen,otvaram haubu i vidim da mi je crijevo od vode koje vodi od motora do hladnjaka rasjeceno u duzini od nekih 15-ak cm.Kad sam detaljnije pregledao auto vidim da osim tragova zida na desnom cosku prednjeg branika nista nije osteceno.Ovaj put sam se izvukao za dlaku-ali bukvalno.Posle toga sam sjeo pored auta,i nesto razmisljam sta ce mi ovo,ne daj Boze da mi je nesto naislo u susret,ili da sam necije dijete pokupio.Ovom prilikom apelujem na sve vas da uvijek razmislite o posledicama,prije nego odlucite da se .provozate.. Okacicu sliku branika,cim budem u mogucnosti,a sebi sam obecao da cu od sad voziti brzo samo po pravini-barem narednih par dana
Imam nekoliko pitanja vezanih za mehaniku,koja cu postaviti gdje im je mjesto jer ipak smatram da do takvog zanosenja nije moglo doci samo zbog neprilagodjene brzine u krivini.POZZ BRACO

"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
-
Go
- Drug Član
Post
e moj schumacheru, pa nije poenta da sad stisnes gas samo na pravcu, to moze i moja baba, vec da se polako uvozavas po zavojima! zamalo da platis skolu i iz tvoje price mi se cini da ti se ovako nesto prvi put dogadja pa si zato odlucio da budes malo rezervisaniji za dalje! to sto kazes 130 u krivini uopste nije sala ako ne poznajes svoj auto, podlogu, i sve okolnosti na koje ne mozes da utices na putu i pored! vrlo se lako izgubi kontrola ako nemas ispunjene uslove gore, pa jos i ako nemas dovoljno snage za 'cupanje', nastane haos...
znaci samo trening!
znaci samo trening!

- brzi_pas
- Garaža: GTV V6TB, 159jtd, 75 V6 24v,75 6V...
- Lokacija: Podgorica CG
- Lokacija: Podgorica
Post
X2
Znaci trening (hiljade i hlijade sklekova i trbusnjaka - Kristijan
) desavalo se i meni, i to ne jednom, inace naravno da moze da .baci. zadnji dio, samo ga treba kontrolisat, ne mora da znaci da ti nesto nije u redu sa istim...
Milos napisao:e moj schumacheru, pa nije poenta da sad stisnes gas samo na pravcu, to moze i moja baba, vec da se polako uvozavas po zavojima! zamalo da platis skolu i iz tvoje price mi se cini da ti se ovako nesto prvi put dogadja pa si zato odlucio da budes malo rezervisaniji za dalje! to sto kazes 130 u krivini uopste nije sala ako ne poznajes svoj auto, podlogu, i sve okolnosti na koje ne mozes da utices na putu i pored! vrlo se lako izgubi kontrola ako nemas ispunjene uslove gore, pa jos i ako nemas dovoljno snage za 'cupanje', nastane haos...
znaci samo trening!
X2
Znaci trening (hiljade i hlijade sklekova i trbusnjaka - Kristijan


- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
jbg, nezgodne su te situacije u otvorenom saobracaju pa ih treba izbegavati pre svega zbog drugih ucesnika u saobracaju, ti si super prosao ali sto rece Milos moras prvo upoznati granice i svog auta kao i podlogu pa onda po gasu ali opet oprezno jer nisi sam na putu, zato sam ja jedno vreme, do pre 4 godine, imao ovu spravu za izivljavanje i uzivanje
http://www.validus.co.yu/download/fica.wmv
pa kad se 1-2 puta nedeljno izivim ovako,van saobracaja i ljudi onda sam na putu i gradu sa serijskim autom miran ko bubica
nije neka bog zna kakva masina ali za ove potrebe ko stvorena
moj veliki karting
samo sto toga vise nema, a sto li sam ga prodao ni sam ne znam


http://www.validus.co.yu/download/fica.wmv
pa kad se 1-2 puta nedeljno izivim ovako,van saobracaja i ljudi onda sam na putu i gradu sa serijskim autom miran ko bubica



samo sto toga vise nema, a sto li sam ga prodao ni sam ne znam

Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Cijenim misljenje svih vas,zato sam i odlucio da ovaj dogadjaj .podijelim. upravo sa vama.Sto se tice ove situacije-nije prvi put da mi se desi ovako nesto.Naravno da uvijek kad vozim uzimam u obzir stanje podloge,i ostalih faktora koji uticu na ponasanje auta.Istu tu krivinu sam otprilike preko 60-70 puta prolazio sa MRTVIM golfom 2 1.6D,kao i mrtvom Suzom 1.3,bilo je naravno blagih zanosenja,ali nikad ovoliko.Inace ta famozna krivina se nalazi 100-tinak m od moje kuce tako da kroz nju .redovno. prolazim i Alfom.Malo mi je glupo da pricam ali-vecina prosjecnih vozaca bi bila svjesna sta se dogodilo tek kad bi se zakucala u zid.Ako uzmemo u obzir sirinu ulice,i brzinu pri kojoj se zanosenje dogodilo,dolazimo do zakljucka da bi bilo veoma tesko da neko u tako kratkom vremenskom periodu stisne gas,smota puni desni,pusti gas,smota puni lijevi,i stisne kocnicu.Ovdje se opet moram vratiti na .prosjecnog. vozaca koji:pod A-ne bi znao sta da radi (pod uslovom da shvati sta mu se dogodilo),pod B-pustio volan,i cekao udar umjesto da spasava 1,5t gvozdja.Daleko od toga da sam se uplasio,jer sigurno ne bih posle nepune 4 sek. po zaustavljanju,nastavio da vozim,kao da se nista nije dogodilo.Odlicno poznajem svoje,kao i mogucnosti auta,inace se ne bih uputio bez kocnica za KG na skup sa zenom i djetetom od 4 mjeseca,i tamo vozio onu .trku.,i postavio solidan rezultat.Sto se treninga tice,A.Senna je svojevremeno rekao:Talenat je samo 10%,sve ostalo je trening.Napomenucu da je isti vazio za najtalentovanijeg vozaca u F1.Vozaci F1 svakodnevno treniraju u razlicitim uslovima,i redovno prave preko 100 krugova na jednoj istoj stazi,pa isto tako redovno obiljezavaju zastitne ograde istih.Poenta je u tome da covjek mora neprestano da uci,ne samo kad je automobilizam u pitanju.Brzi P. poznaje par mojih drugova kod kojih moze da se raspita o mojoj utreniranosti,ali nije to cilj cijele ove price.Jedan od razloga zbog kojih sam juce ispricao dogadjaj je i zelja da sa vama zajedno pronadjem razlog takvog ponasanja auta i otklonim problem,jer sam primijetio da u zadnjih mjesec dana auto ima tendenciju ka zanosenju zadnjeg kraja prilikom kocenja i skretanja istovremeno,sto ranije nije bio slucaj.(evo knjigu napisah) 

"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
U solidnom stanju i amortizeri i viljuske,bio sam par dana prije toga kod majstora.Bas sam postavio pitanje u A.S.S.CORSE,vezano za gume i kocnice,pa ce mo vidjet sta ce bit.
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Post
Gume ili kocnice ... ne znam kakava je kociona instalacija kod 75-tice ... da li daje ravnomernu kocionu slu na oba tocka, uz to ga i optereti [stavi ga na valjke ?], kako su reseni korektori kocenja itd. ?
Nego svaka ti cast na umecu da se izvuces iz takve situacije, ali nadam se da neces zaboraviti na ono narovoucenije koje si sam napisao, iako su drugi rekli samo cepaj.
Da ne zavlacim, nemojte se tako zaje*avati po naseljenim mestima, gde su kuce i ljudi tik pored puta. Iz milion razloga.
Meni je opet otisla uljna pumpa [nadam se samo ona], ostane bez ulja u krivini kad je na ivici, jeste smesan motor i auto u odnosu na ono sto vi vozite, ali opet nikad tamo gde mogu drugog...
Poznanik mi je na banjici jer je uleteo prvom komsiji u kucu, a pre toga prosao kroz ogradu od cigle, srecom samo je on nastradao. Ceo zivot zivi tu i i hiljadu puta je prosao tu ulicu, ali ...
Nego svaka ti cast na umecu da se izvuces iz takve situacije, ali nadam se da neces zaboraviti na ono narovoucenije koje si sam napisao, iako su drugi rekli samo cepaj.
Da ne zavlacim, nemojte se tako zaje*avati po naseljenim mestima, gde su kuce i ljudi tik pored puta. Iz milion razloga.
Meni je opet otisla uljna pumpa [nadam se samo ona], ostane bez ulja u krivini kad je na ivici, jeste smesan motor i auto u odnosu na ono sto vi vozite, ali opet nikad tamo gde mogu drugog...
Poznanik mi je na banjici jer je uleteo prvom komsiji u kucu, a pre toga prosao kroz ogradu od cigle, srecom samo je on nastradao. Ceo zivot zivi tu i i hiljadu puta je prosao tu ulicu, ali ...
- sasa km
- Garaža: AR 155 1.7 TS 8V /94
- Lokacija: Kosovska Mitrovica
- Lokacija: Kosovska Mitrovica
Post
sta da se kaze
mladost-ludost
fala bogu sto je proslo bez posledica ALI -ALI sta ako......
imao sam jedno okretanje po ledu a puna kola, zena deca krenuli na put po kijametu
pored straha zene i dece i iskrivljene felne sada i kad vidim mokar kolovoz usporim i pitam se sta je iza krivine
materijalna steta ce da se NAPLATI a ne daj boze zrtve KAKO ce da se zivi sa time da sutra pogledas u oci roditeljima, rodjacima, prijateljima gde izvini ili koliko para - nema efekta
ne odobravam jurnjave kroz naseljena mesta gde je nepredvidljivost 100% kucici macici deca i ljudi
mladost-ludost
fala bogu sto je proslo bez posledica ALI -ALI sta ako......
imao sam jedno okretanje po ledu a puna kola, zena deca krenuli na put po kijametu
pored straha zene i dece i iskrivljene felne sada i kad vidim mokar kolovoz usporim i pitam se sta je iza krivine
materijalna steta ce da se NAPLATI a ne daj boze zrtve KAKO ce da se zivi sa time da sutra pogledas u oci roditeljima, rodjacima, prijateljima gde izvini ili koliko para - nema efekta
ne odobravam jurnjave kroz naseljena mesta gde je nepredvidljivost 100% kucici macici deca i ljudi
-
Go
- Drug Član
Post
kocnica se ne drzi u krivini.
A mozda si nekako ipak uspeo sa sve kocenjem da se ne okrenes ali da ti je zablokirala jedna... Meni su tako na pravcu nakon jakog kocenja jednostavno zablokirala klesta i okrenula me za 180 stepeni. Zamenom zadnjih diskova i plocica je resen problem.
Dakle obavezno prestani sa kocenjem u krivini, kocis pre, a od pola samo gas kako bi te izvukao. I proveri diskove i plocice, ima li rdje negde?!
Re: MILANO DRIFT-zamalo jedan manje
Tu si se zahebaoSCHUMACHER napisao:Saltam drugu koceci u isto vrijeme,na sami ulazak u tu lijevu krivinu,uspijevam da smanjim na nekih 80km/h,i cim sam izasao iz krivine jos uvijek drzeci kocnicu,zanosi me zadnji kraj,skoro da me prestize i okrece me licem prema nekoj kuci,direktno u zid.

A mozda si nekako ipak uspeo sa sve kocenjem da se ne okrenes ali da ti je zablokirala jedna... Meni su tako na pravcu nakon jakog kocenja jednostavno zablokirala klesta i okrenula me za 180 stepeni. Zamenom zadnjih diskova i plocica je resen problem.
Dakle obavezno prestani sa kocenjem u krivini, kocis pre, a od pola samo gas kako bi te izvukao. I proveri diskove i plocice, ima li rdje negde?!
- vojaalfa
- Drug Član
- Garaža: 156 1.8TS SW
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bgd-Zarkovo
Post
Sve je to uredu, poznavanje puta, masine, uslova ali kad se pretera onda je gotovo. Cesto prolazim kolima kroz Kosutnjak kad idem ujutru na posao pa skoro svaki drugi put vidim tragove kocenja kako zavrsavaju van asfalta, oderana drveca, i prevrnute limuzine koje nisu stigli da odslepaju u toku noci: a neverujem da ti soferi tuda voze prvi put. Doduse i meni se to isto crevo raspalo kad sam po treci put isao u sup po pasose i taman nadjem mesto da parkiram kad setim se da nemogu da dignem pasos bez starog da vratim i onda pop..dim i gas prva do kraja- druga-puf! magla - dimna zavesa. Ugasim auto i lagano parkiram pored.
Bilans: iscurelo tri litre tecnosti a crevo u froncle (to da vam nepricam kako sam nasao drugo crevo).
Bilans: iscurelo tri litre tecnosti a crevo u froncle (to da vam nepricam kako sam nasao drugo crevo).
-
Go
- Drug Član
Post
Kod mene u kraju kazu .Stra' lojze cuva.SCHUMACHER napisao:Cijenim misljenje svih vas,zato sam i odlucio da ovaj dogadjaj .podijelim. upravo sa vama.Sto se tice ove situacije-nije prvi put da mi se desi ovako nesto.Naravno da uvijek kad vozim uzimam u obzir stanje podloge,i ostalih faktora koji uticu na ponasanje auta.Istu tu krivinu sam otprilike preko 60-70 puta prolazio sa MRTVIM golfom 2 1.6D,kao i mrtvom Suzom 1.3,bilo je naravno blagih zanosenja,ali nikad ovoliko.Inace ta famozna krivina se nalazi 100-tinak m od moje kuce tako da kroz nju .redovno. prolazim i Alfom.Malo mi je glupo da pricam ali-vecina prosjecnih vozaca bi bila svjesna sta se dogodilo tek kad bi se zakucala u zid.Ako uzmemo u obzir sirinu ulice,i brzinu pri kojoj se zanosenje dogodilo,dolazimo do zakljucka da bi bilo veoma tesko da neko u tako kratkom vremenskom periodu stisne gas,smota puni desni,pusti gas,smota puni lijevi,i stisne kocnicu.Ovdje se opet moram vratiti na .prosjecnog. vozaca koji:pod A-ne bi znao sta da radi (pod uslovom da shvati sta mu se dogodilo),pod B-pustio volan,i cekao udar umjesto da spasava 1,5t gvozdja.Daleko od toga da sam se uplasio,jer sigurno ne bih posle nepune 4 sek. po zaustavljanju,nastavio da vozim,kao da se nista nije dogodilo.Odlicno poznajem svoje,kao i mogucnosti auta,inace se ne bih uputio bez kocnica za KG na skup sa zenom i djetetom od 4 mjeseca,i tamo vozio onu .trku.,i postavio solidan rezultat.Sto se treninga tice,A.Senna je svojevremeno rekao:Talenat je samo 10%,sve ostalo je trening.Napomenucu da je isti vazio za najtalentovanijeg vozaca u F1.Vozaci F1 svakodnevno treniraju u razlicitim uslovima,i redovno prave preko 100 krugova na jednoj istoj stazi,pa isto tako redovno obiljezavaju zastitne ograde istih.Poenta je u tome da covjek mora neprestano da uci,ne samo kad je automobilizam u pitanju.Brzi P. poznaje par mojih drugova kod kojih moze da se raspita o mojoj utreniranosti,ali nije to cilj cijele ove price.Jedan od razloga zbog kojih sam juce ispricao dogadjaj je i zelja da sa vama zajedno pronadjem razlog takvog ponasanja auta i otklonim problem,jer sam primijetio da u zadnjih mjesec dana auto ima tendenciju ka zanosenju zadnjeg kraja prilikom kocenja i skretanja istovremeno,sto ranije nije bio slucaj.(evo knjigu napisah)

- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Kumo jako mi je zao tvog prijatelja,i sve koji nastradaju samo zato sto su se nasli na pogresno mjesto u pogresno vrijeme.Greska vecine nas je u tome sto o posledica budemo svjesni kad je vec prekasno.Srecom samnom nije bio slucaj.Sami BOG mi je dao prisebnost da iskontrolisem situaciju,i prodjem sto je bolje moguce.MAZDA:A.Senna mora da je bio iz tvog kraja
svojevremeno je rekao:Odredjena doza straha cuva zivot vozaca.Sto se kocenja kroz krivinu tice bilo je veoma blago,i mislim da ne bi u mnogome uticalo da nije bilo tehnickih problema.Mada staro pravilo je da se pred krivinu koci,a na izlaz iz nje daje gas.

"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
- Player
- Garaža: Gtv V6 TB
- Lokacija: Novi Sad
Post
Upravo kao shto ti je Shonsy rekao, nije kriva mehanika nego kochnica u krivini.
To se nikako ne radi, nego kochish maximalno jako pre krivine.
Ako vec vidish da si ushao prebrzo na sec ispravi volan i TEK kad auto prebaci tezhishte u centar onda opet max kochnica
pa pushtash i motash volan u pravcu krivine i to ne naglo.
Vezhbom se nadje vremena za sve to u jednoj krivini, tj vezhbom ni nema potrebe za tim... jer se brzina procenjuje pre krivine.
Meni kad se isto desilo sa 156-icom odsekao sam se. Dve promene pravca+kochnica i ode dupe.
E onda sam otishao na Misheluk (nazovi staza iznad Novog Sada) i vezhbao upravo to, da namerno gubim kontrolu.
Obichno sam to radio oko 100-130 kmh, jednom sam probao sa 170 i nikad vishe.
Mislim uspelo mi je sve savrsheno, drift od nekih 50tak metara, ali mi je trebao posle bensedin da dodjem sebi
To se nikako ne radi, nego kochish maximalno jako pre krivine.
Ako vec vidish da si ushao prebrzo na sec ispravi volan i TEK kad auto prebaci tezhishte u centar onda opet max kochnica
pa pushtash i motash volan u pravcu krivine i to ne naglo.
Vezhbom se nadje vremena za sve to u jednoj krivini, tj vezhbom ni nema potrebe za tim... jer se brzina procenjuje pre krivine.
Meni kad se isto desilo sa 156-icom odsekao sam se. Dve promene pravca+kochnica i ode dupe.
E onda sam otishao na Misheluk (nazovi staza iznad Novog Sada) i vezhbao upravo to, da namerno gubim kontrolu.
Obichno sam to radio oko 100-130 kmh, jednom sam probao sa 170 i nikad vishe.
Mislim uspelo mi je sve savrsheno, drift od nekih 50tak metara, ali mi je trebao posle bensedin da dodjem sebi

Objects in the mirror appear
TO BE LOSING !!!
TO BE LOSING !!!
-
Go
- Drug Član
Post
Ako se pretera pre krivine onda ne pomazhe nishta, uglavnom se sve zavrshi u jarku, u najboljem sluchaju... 
LM, stoji dosta toga shto pishete o kontroli i ispravnoj tehnici brzog prolaska kroz krivinu, osim dve stvari.
Prva je da gas u krivini pomazhe odnosno daje bolje shanse za bezbedno izvlachenje iz krivine delimichno kod awd (zavisno od vrste awd/4wd pogona i odnosa rasporedjivanja momenta po osovinama), ali narochito pomazhe kod rwd automobila, jer se patosiranjem pedale gasa povecavaju shanse za odrzhavanje trakcije zadnjih tochkova chime se zadnji deo drzhi .pod kontrolom., odnosno povecavaju se shanse da auto ostane na zheljenoj putanji.
Kod fwd automobila patosiranje gasa u krivini vas nece odrzhati na putu nego bash suprotno - proshiricete radijus krivine i izazvacete klizanje preko nosa, shto je kontra efekat od zheljenog, da ostanete na putu. Za odrzhanje putanje u ovakvim situacijama kod fwd treba malo .bataliti. gas, povratiti trakciju pogonskih tochkova, i blagim potezom upravljachem vratiti auto ka unutrashnjosti krivine. Fwd se kontrolishe u krivini volanom, ne gasom.
Druga stvar je shto su o ovome o chemu prichate josh odavno razmishljali proizvodjachi automobila, narochito sportski iliti performance orjentisani brendovi, tako da vec neko vreme ugradjuju bezbednosne sisteme chiji je posao da upravo u ovakvim situacijama maksimalno iskontrolishu auto i odrzhe ga NA, a ne PORED puta
Naravno, sve dok je to moguce u okvirima odredjenim zakonima fizike. Radi se naravno o sistemima elektronske distribucije kochione sile (EBD - electronic brake distribution) i kontroli distribucije i raspodele kochione sile po tochkovima u krivini (CBC - cornering brake control). Naravno da su oba integrisana i rade u sprezi sa ABS-om i elektronskom kontrolom stabilnosti, odnosno dinamichkom kontrolom stabilnosti vozila. Cilj im je isti kao i kontroli stabilnosti - samo shto .rade. sa kontra-efektom
I shto je najbolje - zaista rade izvanredan posao jer sam se vec uverio par puta na lichnom iskustvu. Na primer sledeca situacija: tochkovi na razlichitim podlogama (levi na suvom asfaltu, ka .pregibu. kolovozne trake tj. sredini puta a desni tochkovi u vodi (kishnici) koja se skupila na putu koji je ulegnut blizu ivica), kochenje do maksimuma, auto se nije nijednom zaneo, izgubio pravac ili bilo shta slichno. Razlog je shto je sistem .prepoznao. (preko ABS senzora na tochkovima) razliku u otporima kotrljanja tochkova i shodno tome rasporedio razlichitu silu kochenja na leve i desne tochkove, tako da je auto ostao na istom pravcu i nije se zaneo ni za 1% a kocheno je maksimalno sa 120-130 km/h. Mozhda ni sa .standardnim. kochionim sistemom ne bi bilo tragichnih posledica, ali bi trebalo dosta rada upravljachem i mirni nervi da se auto odrzhi na pravcu i pod kontrolom. Sad zamislite ovu situaciju u zimskim uslovima, odnosno da je ona voda sa desne strane bila led
Isto u krivini, kochenje do daske sa ovakvim sistemom ne znachi da ce se auto ponashati kao automobili od pre 15 godina, iz prostog razloga shto ce sistem .razumeti. da je auto u krivini (shto zbog senzora u tochkovima, shto zbog zhiroskopa - gde ga ima) tako da i nece preneti svu silu na tochkove podjednakim intenzitetom. U ovom sluchaju elektronika .ochitava. otpore kotrljanja, ugaono ubrzanje i stepen rotacije oko uspravne ose, brzinu i josh svashta neshta i na osnovu toga .inteligentno. rasporedjuje i dozira kochionu silu na svakom tochku pojedinachno. CBC sistem u ovim situacijama vishe kochione sile distribuira na zadnje tochkove sve do dostizanja .temena. krivine, a sa .ispravljanjem. krivine distribucija kochione sile se izjednachava po osovinama. Sem toga, CBC prenosi mnogo vishe kochione sile na tochkove sa unutrashnje strane krivine, a ovim spoljashnjim tochkovima manje jer se na taj nachin auto daleko efikasnije odrzhava na idealnoj stazi. Praktichno, dejstvom ovih sistema se auto u kritichnim situacijama sa naglim kochenjem odrzhava na (polu)kruzhnoj putanji i tako se .kontrira. centrifugalnoj sili koja tezhi da auto izbaci iz krivine. Ovo su naravno dinamichki sistemi i procesi koje elektronika kontrolishe i koriguje desetinama ili stotinama puta u sekundi, na osnovu vec pomenutih ulaznih podataka. Vashe je da u .ne daj Bozhe. situaciji samo pritisnete kochnicu do daske i pomolite se
LM, ja o5 razvezao
DakleM, samo htedoh to da kazhem, u mnoge moderne automobile poodavno ugradjuju ove i ovakve sisteme. Kao shto rekoh, ja sam na lichnom primeru sa sadashnjim auto uverio kako ovi sistemi zaista pomazhu. Ove skracenice koje sam naveo koristi BMW, Alfa ima svoje, neko treci svoje itd itd Ne znam tachno za 156 ali je velika verovatnoca da je isto kao i kod 147 koji ima EBD standardno a CBC opciono, dok 159 ima i EBD i CBC u standardnoj opremi a trend ce se i proshiriti u buducnosti na celu gamu. Za Breru i da ne pricham, chak je i .mali. MiTo dobio i EBD i CBC u standardnoj opremi, shto dovoljno govori o njihovom pozitivnom doprinostu u ukupnom bezbednosnom aspektu automobila. Poput elektronske kontrole stabilnosti, ovi sistemi ce praktichno postati deo standardne opreme vrlo brzo...
Znachi, kochenje u krivini - sa ovim sistemom nema potrebe manevrisati ili experimetisati, pedala do daske pa shta bude. Elektronika ce odraditi maksimum obzirom na brzinu, put, stanje kolovoza, gume... Bolje od toga necete moci bilo kakvim manevrima, cimanjima volana i sl. U svakom sluchaju bezbedan prolazak kroz krivinu se ne planira kad se nadjete usred iste, jer ponekad ni elektronika nece pomoci. Najbolji nachin da bezbedno prodjete kroz krivinu je da o tome mislite na vreme.
Sorry na upadu

LM, stoji dosta toga shto pishete o kontroli i ispravnoj tehnici brzog prolaska kroz krivinu, osim dve stvari.
Prva je da gas u krivini pomazhe odnosno daje bolje shanse za bezbedno izvlachenje iz krivine delimichno kod awd (zavisno od vrste awd/4wd pogona i odnosa rasporedjivanja momenta po osovinama), ali narochito pomazhe kod rwd automobila, jer se patosiranjem pedale gasa povecavaju shanse za odrzhavanje trakcije zadnjih tochkova chime se zadnji deo drzhi .pod kontrolom., odnosno povecavaju se shanse da auto ostane na zheljenoj putanji.
Kod fwd automobila patosiranje gasa u krivini vas nece odrzhati na putu nego bash suprotno - proshiricete radijus krivine i izazvacete klizanje preko nosa, shto je kontra efekat od zheljenog, da ostanete na putu. Za odrzhanje putanje u ovakvim situacijama kod fwd treba malo .bataliti. gas, povratiti trakciju pogonskih tochkova, i blagim potezom upravljachem vratiti auto ka unutrashnjosti krivine. Fwd se kontrolishe u krivini volanom, ne gasom.
Druga stvar je shto su o ovome o chemu prichate josh odavno razmishljali proizvodjachi automobila, narochito sportski iliti performance orjentisani brendovi, tako da vec neko vreme ugradjuju bezbednosne sisteme chiji je posao da upravo u ovakvim situacijama maksimalno iskontrolishu auto i odrzhe ga NA, a ne PORED puta


I shto je najbolje - zaista rade izvanredan posao jer sam se vec uverio par puta na lichnom iskustvu. Na primer sledeca situacija: tochkovi na razlichitim podlogama (levi na suvom asfaltu, ka .pregibu. kolovozne trake tj. sredini puta a desni tochkovi u vodi (kishnici) koja se skupila na putu koji je ulegnut blizu ivica), kochenje do maksimuma, auto se nije nijednom zaneo, izgubio pravac ili bilo shta slichno. Razlog je shto je sistem .prepoznao. (preko ABS senzora na tochkovima) razliku u otporima kotrljanja tochkova i shodno tome rasporedio razlichitu silu kochenja na leve i desne tochkove, tako da je auto ostao na istom pravcu i nije se zaneo ni za 1% a kocheno je maksimalno sa 120-130 km/h. Mozhda ni sa .standardnim. kochionim sistemom ne bi bilo tragichnih posledica, ali bi trebalo dosta rada upravljachem i mirni nervi da se auto odrzhi na pravcu i pod kontrolom. Sad zamislite ovu situaciju u zimskim uslovima, odnosno da je ona voda sa desne strane bila led

Isto u krivini, kochenje do daske sa ovakvim sistemom ne znachi da ce se auto ponashati kao automobili od pre 15 godina, iz prostog razloga shto ce sistem .razumeti. da je auto u krivini (shto zbog senzora u tochkovima, shto zbog zhiroskopa - gde ga ima) tako da i nece preneti svu silu na tochkove podjednakim intenzitetom. U ovom sluchaju elektronika .ochitava. otpore kotrljanja, ugaono ubrzanje i stepen rotacije oko uspravne ose, brzinu i josh svashta neshta i na osnovu toga .inteligentno. rasporedjuje i dozira kochionu silu na svakom tochku pojedinachno. CBC sistem u ovim situacijama vishe kochione sile distribuira na zadnje tochkove sve do dostizanja .temena. krivine, a sa .ispravljanjem. krivine distribucija kochione sile se izjednachava po osovinama. Sem toga, CBC prenosi mnogo vishe kochione sile na tochkove sa unutrashnje strane krivine, a ovim spoljashnjim tochkovima manje jer se na taj nachin auto daleko efikasnije odrzhava na idealnoj stazi. Praktichno, dejstvom ovih sistema se auto u kritichnim situacijama sa naglim kochenjem odrzhava na (polu)kruzhnoj putanji i tako se .kontrira. centrifugalnoj sili koja tezhi da auto izbaci iz krivine. Ovo su naravno dinamichki sistemi i procesi koje elektronika kontrolishe i koriguje desetinama ili stotinama puta u sekundi, na osnovu vec pomenutih ulaznih podataka. Vashe je da u .ne daj Bozhe. situaciji samo pritisnete kochnicu do daske i pomolite se

LM, ja o5 razvezao

DakleM, samo htedoh to da kazhem, u mnoge moderne automobile poodavno ugradjuju ove i ovakve sisteme. Kao shto rekoh, ja sam na lichnom primeru sa sadashnjim auto uverio kako ovi sistemi zaista pomazhu. Ove skracenice koje sam naveo koristi BMW, Alfa ima svoje, neko treci svoje itd itd Ne znam tachno za 156 ali je velika verovatnoca da je isto kao i kod 147 koji ima EBD standardno a CBC opciono, dok 159 ima i EBD i CBC u standardnoj opremi a trend ce se i proshiriti u buducnosti na celu gamu. Za Breru i da ne pricham, chak je i .mali. MiTo dobio i EBD i CBC u standardnoj opremi, shto dovoljno govori o njihovom pozitivnom doprinostu u ukupnom bezbednosnom aspektu automobila. Poput elektronske kontrole stabilnosti, ovi sistemi ce praktichno postati deo standardne opreme vrlo brzo...
Znachi, kochenje u krivini - sa ovim sistemom nema potrebe manevrisati ili experimetisati, pedala do daske pa shta bude. Elektronika ce odraditi maksimum obzirom na brzinu, put, stanje kolovoza, gume... Bolje od toga necete moci bilo kakvim manevrima, cimanjima volana i sl. U svakom sluchaju bezbedan prolazak kroz krivinu se ne planira kad se nadjete usred iste, jer ponekad ni elektronika nece pomoci. Najbolji nachin da bezbedno prodjete kroz krivinu je da o tome mislite na vreme.
Sorry na upadu

Povratak na “Alfa Romeo Klub Srbija i Alfisti / Dešavanja i okupljanja”