Lezajevi!

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Lezajevi!

Čet Sep 18, 2008 10:13 pm

Pre par dana resim da menjam oba prednja lezaja i odem do Auto Stila, kad tamo imaju SKF za 2500 i Breda za 1500. Po rici prodavca shvatim da je Breda sasvim prihvatljivo resenje i uzmem dva komada.
Malo sam trazio ko ce to da mi uradi, ali na kraju sa drugarom se dogovorim da to danas odradimo u njegovoj radionici dok je slobodan i sve je proslo lepo, na presi smo izvukli stare, lepo ubacili nove, rukavci su dobri, nista nije uslo nakrivo i slicno, dakle sve mi dovrsimo do kraja, namontiramo tockove i ja uhvatim tocak i cimnem ga, kad klik-klak, kako jedan, pa tako i drugi...
Skinemo opet tockove, zategnemo centralni sraf jos krvnickije da nema kud vise, pa opet ovaj jedan isto, a drugi malo manje...
Nista, lepo sve namontiram i odem da centriram trap, jer dosta mi je bilo svega, jeste da je sve islo lepo, ali opet ceo dan smo se oko toga zezali, provuci kabl za ABS, pa ovo, pa ono...

Dakle, mene interesuje sta je problem, ja sam prvo mislio da su lezajevi, ali kako bre dva pa da budu losa, a sa druge strane Breda nije neki Kinez, ipak je Italija majku mu... Opet, ovaj drugar je veoma iskusan, covek se bavi mehanikom preko petnaest godina, ma sta tu i ima da se ne zna, skini, vrati, dotegni...
Sumnjam na te centralne srafove, da moraju jos da se stezu, ali nije mi jasno zasto tako, prosli se nisu culi da klackaju osim sto su brujali...
Korisnikov avatar
ljube-kugla
Contact:
Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v
Lokacija: Batajnica
Lokacija: batajnica
Postovi: 3401
Pridružio se: Uto Nov 18, 2008 8:10 pm

Čet Sep 18, 2008 10:50 pm

to su verovatno kineski italijani,i ja sam imao isti problem ali ne sa bredom nego neki opet treci proizvodjaci ostavio sam takve,bar se ne cuju i ne rongljaju u voznji a na 75-ici zameniti zadnje na licu mesta,naravno posle 18. godina

sve na sraf i na i na udarajuci radaciger,pa cekic pa brener pa udri i izadje,pametniji popustio
ko na nas krene iz mesta je naje&o
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Sep 18, 2008 10:59 pm

Pa cekaj sta sad, da ostavim ovako i guram dok i ovi ne prosviraju?!

Sa druge strane kako znati da li su ovakvi, ili nisu?! Kad sam ih uzeo bili su upakovani, ispravni, sve ok, kako sam mogao da znam?!
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Sep 18, 2008 11:07 pm

Majstor mi zamenio lezaj, a vec sutra sam primetio luft , pa sam dotezao sam.
Zatezanjem centralnog srafa sam uspeo da smrvim lezaj, pa mi u voznji (posle samo 2 dana) skoro otpao tocak, matica srafa izletela i upropastila sraf, pa sam morao da menjam celu glavcinu i naravno drugi lezaj.
Ja bi se raspitao gde ima original lezaj, nema veze dal je SKF, breda, ruville.
Ja sam dobre SKF lezajeve pazario u .Euroautu. BG firma, cini mi se po cenama da barataju originalima.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Sep 19, 2008 9:47 am

Pazi, sta znaci originalni?! Pa ovo je originalni, po kataloskom broju, po svemu, nije Kina, pise lepo Made In Italy, nista nije budzeno, sve po PS-u...
ako mislis pod originalni prva ugradnja, to bi onda trebao da bude SKF, mada na ovima koje sam skinuo pise Made In Germany i samo S, ko ce ga znati...
Ne znam kako si uspeo da ga smrvis...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Sep 19, 2008 10:08 am

Osetim luft (u vidu lupkanja), pritegnem, vozim, opet luft, opet pritegnem, i onda otpade sve.

Majstor mi je reko da sam previse stego cent.sraf, + neoriginal lager = ispadanje tocka.

Polovna glavcina, nov lager u Euroautu SKF i no problemo.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Sep 19, 2008 11:47 am

Majstor mi je reko da sam previse stego cent.sraf, + neoriginal lager = ispadanje tocka
@Bojan TI
Ja bih na ovo obratio paznju,jel si ih uporedio medjusobno,taj stari i ovaj novi,jel ste sigurni da ste to sve lepo namestili kako treba? Mislim da su lageri koje si kupio originalni 100% ali da nesto drugo nije uradjeno kako treba...
Nigy
Garaža: .
Lokacija: ...
Postovi: 2436
Pridružio se: Sre Nov 19, 2008 4:33 am

Pet Sep 19, 2008 11:49 am

U auto stilu su mi prosle nedelje prodali polovnu i izbrusenu kardansku gumu koja se i deformisala od stajanja... :mad:
Toliko o pouzdanosti delova kupljenih kod njih...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Sep 19, 2008 1:12 pm

Uporedio sam ih onako na oko, nisam uzeo kljunasto merilo i merio svaku dimenziju, ali je gotovo savrseno prosla montaza, usao u glvacinu i opet onaj deo sto drzi disk usao u njega takodje savrseno, nakon toga oba osiguraca na rukavcu su legla takodje savrseno.
Ne znam bas da li to tako treba, ali oba lezaja su imala poveci luft dok is mantas po rukama, a opet kako i ne bi jer se unutrasnji deo sastoji iz dva dela, a isto je tako i na onom originalnom koji smo skinuli...
Da me ne mrzi da se opet 'ebavam i da mi se bacaju pare, skinuo bih ova dva, odeo u Auto Stil, uzeo dva nova SKF i opet sve iz pocetka, da vidim sta je problem, ali to je klasicno planinarenje...

E pa stvarno, ne mozes da se sakrijes od ovakvih glooposti, jos ja znam kakve su sve konplikacije moguce i lepo isplaniram sve, ne uzmem budjave delove, budem sa majstorom dok radi, dobar majstor, ali eto... Sledeci put klinasto merilo i u prodavnicu, ako ce to ista da pomogne...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Sep 20, 2008 12:26 pm

Postoji i drugi sablon za zamenu dela na autu...



Deo je odradio svoje, znaci presao je odredjenu kilometrazu ili ga je vreme .pojelo.. Konkretan slucaj, lezaj tocka.

Tacno se zna koja firma na svetu pravi naj-naj... recimo fotoaparati :) nikon, mobilni telefoni nokia, merni instrumenti fluke, lezajeve SKF.

Na internetu nadjes .generalnog. uvoznika za tu firmu, ili jos lakse udjes u prodavnicu i trazis bilo koj SKF kao da pogledas nesto i procitas sa deklarcije koja firma je uvoznik.

Odes na net nadjes adresu firme raspitas se gde im je maloprodaja, a pre toga nadjes na internetu po katalaskom broju koji tebi treba.

i sad ono dobar dan, dobar dan :) treba mi lezaj G6H12, a zasto, ma pravim nesto hm... 1200din ali ga nema. naravno.

porucis dodjes za 15 dana dok stigne i kupis.

ako ne verujes niti jednom majstoru, odes na forum cannonballforums i postavis pitanje KAKO DA... sigurno ces dobiti opsirno uputstvo. Sam sebi ces odraditi najkvalitetnije.

tako prodjes najjeftinije, bez nervoze, sekiracije i da jedan te isti posao radis 2 ili 3 puta.


ko zivi u beogradu onda bas nema prava na kukanje jer mu je ta radnja sigurno ispred nosa.



i NAJSKUPLJE JE KAD NEMA a ne kad puno kosta.
reli
Postovi: 17
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 9:35 am

Ned Sep 21, 2008 3:55 pm

[quote=.deki-ascona.]Osetim luft (u vidu lupkanja), pritegnem, vozim, opet luft, opet pritegnem, i onda otpade sve.

Majstor mi je reko da sam previse stego cent.sraf, + neoriginal lager = ispadanje tocka.

Kada si pritegao centralni sraf da li si ga osigurao.Pod osiguranjem mislim da li si ga lupio malo čekićem ili sekačem da idje u ono malo udubljenje koje ima na centralnom srafu. To mu je osigurač odnosno sprečava da ti se odvije u vožnji.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Ned Sep 21, 2008 4:16 pm

Osigurac je uvek bio na mestu i kako treba. Pa to je obicna rascepka koju i da hoces da stavis lose nece ti uspeti !
Kad je sve otpalo tacno se videlo da se onaj venac koji drzi kuglice raspao usled pretezanja. Kod namestanja novog lagera sam gledao majstora , zavrti ga rukom koliko moze i kljucem okrene samo malo. Prodrma tocak da proveri eventualni luft, stavi osigurac i to je to. Fora je da se ne pritisne lager iz sve snage.
U svemu treba imati meru. Ja je nisam imao pa zamalo glavu da izgubim.

I nikako lager od 500 din. Cim ne znas sta je dobro, kupi skupo.
Korisnikov avatar
Bug
Contact:
Garaža: AR 156 q4 1.9mJTD
Lokacija: SUbotica
Lokacija: SUbotica
Postovi: 844
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:41 pm

Pon Sep 22, 2008 11:05 am

deki-ascona napisao:Osetim luft (u vidu lupkanja), pritegnem, vozim, opet luft, opet pritegnem, i onda otpade sve.

Majstor mi je reko da sam previse stego cent.sraf, + neoriginal lager = ispadanje tocka.

Polovna glavcina, nov lager u Euroautu SKF i no problemo.
moj matori isto tako prosao ...zamenili zadnjii lezaj ,i isao neko vreme i otpustio se sraf(zato sto se pojeo onaj osigurac na matici) malo i bilo lufta...i cale stegao i isto ...blokirao lezaj tocak otpao 300km od kuce...kad razmislim sta je sve moglo biti dobro je i prosao....al zato sad nema vise zezanja sa lezajevim :D pamet u glavu :D
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Sep 22, 2008 11:13 am

Fora je sto sam stao kad je pocelo da lupa, i dok sam dizao auto na dizalicu, tocak mi pao na noge, toliko je labav bio ! Nista ga nije drzalo, onaj navoj unutar matice na centr.srafu se pojeo potpuno . A lager se samo prosuo po betonu. Koliko srece sam imao sto nisam stigao do autoputa...
Korisnikov avatar
Bug
Contact:
Garaža: AR 156 q4 1.9mJTD
Lokacija: SUbotica
Lokacija: SUbotica
Postovi: 844
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:41 pm

Pon Sep 22, 2008 11:44 am

ti si bolje proso kod nas bila sitvaciju da je u putu otpao tocak a cent. sraf sto kazes(rukavac) se istopio i zavrnuo za 180c .tako da sam morao novi da uzimam ...a lezaj se slepio sa ostalim metalom...

Povratak na “Area Servizio”