Dakle, kada se ravnjaju glave motora skida se neki sloj materijala i glava postaje .tanja. i smanjuje se kompresioni prostor, ali odnos kompresije raste a i kompresija motora. Posto je 33 boxer konstrukcije, leva i desna strana motora bi trebale biti .iste.. Ali ako je jedna glava .obrijana za 0.10mm a druga 0.20 da li ce to stvoriti neke probleme?
Neko ce reci 0.10 ili 0.20 .to nije nista. ok. Ali zasto sam onda uspeo da nadjem u Beogradu dihtung za taj motor koji je fabricki +0.20mm, u pitanju je PAYEN AA5550 gde i u katalogu stoji da je deblji od standarnog. Znaci fabrika je napravila dihtung koji je deblji za tih .zanemarivih. 0.2mm. Zasto?
Neke informacije koje ce mozda trebati nekom koga interesuje da objasni ovu dilemu:
zapremina motora 1712 cm3
zapremina jednog cilindra 428cm3
zapremina kompresionog prostora jednog cilindra 47.5cm3 ! ovo je fabricki podatak, i nije mi jasno kako je onda stepen kompresije, isto po fabrici 1:10
precnik klipa 8.7cm hod klipa 7.2cm
Eto, interesuje me zasto postoji 5! vrsta debljine dihtunga i za benzinske motore a ne samo za dizele, kada se koji stavlja?
alfa 33 1.7 atomska i molekularna veza
- Gruja
- Garaža: Alfa Romeo 75 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Tih 428 je u stvari .efektivna. zapremina, ona kroz koju se krece klip, tj. toliko vazduha moze da 'povuce'...
428 ti nije ukupna zapremina cilindra, ukupna zapremina je 428+47.5...zapremina jednog cilindra 428cm3
zapremina kompresionog prostora jednog cilindra 47.5cm3 ! ovo je fabricki podatak, i nije mi jasno kako je onda stepen kompresije, isto po fabrici 1:10
precnik klipa 8.7cm hod klipa 7.2cm
Tih 428 je u stvari .efektivna. zapremina, ona kroz koju se krece klip, tj. toliko vazduha moze da 'povuce'...
-
Go
- Drug Član
Post
428+47.5=475.5
475.5:47.5=10:1
za ukupnu kubikazu motora se ne razuna kompresioni prostor....
ne znam sto to iznenadjuje da postoji vise debljina zaptivaca? i pogotovu sto ih je fabrika deklarisala? pa za 2.5 v6 po fabrici postoji 10 specijala za radilicu, pa ti vidi koliko je to razicitih setova lezajeva
verovao ili ne...
475.5:47.5=10:1
za ukupnu kubikazu motora se ne razuna kompresioni prostor....
ne znam sto to iznenadjuje da postoji vise debljina zaptivaca? i pogotovu sto ih je fabrika deklarisala? pa za 2.5 v6 po fabrici postoji 10 specijala za radilicu, pa ti vidi koliko je to razicitih setova lezajeva

-
Go
- Drug Član
Post
...kad radis u drzavnoj firmi pa vremena koliko 'oces 
malo sam racunao i sracunao sledece...
zpremina motora 1712cm3
zapremina jednog CILINDRA a cilindar je... hmm...
cilindricnog oblika V=BxH
gde je B povrsina klipa a H visina cilindra
428cm3 znaci zapremina samo cilindra
pa onda ide zapremina kompresionog prostora koji moze da se posmatra kao geometrisko telo zvano KUPA znam da nije ali priblizno, da deci bude jasnije...
V=1/3xBxH
fabricki podatak za 33 1.7ie 16v iznosi 47.5cm3
odatle iz predhodne formule moze se izracunati visina, odnosno dubina kompresionog prostora
a to je 2.4cm ili 23.9710183 mm
kada ravnjamo glavu obicno je stanje za 0.1 mm
kada se to ubaci u konfuktor
dobije se da:
za 0.1mm tanju glavu zapremina kompresionog prostora se smanjila na 47.3 cm3 a stepen kompresije kao geometrijska velicina se promenio za totalno zanemarljiv broj, sa 1:10 na 1:10.001
kada se glava .stanji. za 0.3mm stepen kompresije je 1:9.99
tako da 0.1 ili 0.3 skoro da ne igraju ulogu u promeni kompresije motora, ako gresim voleo bi da me ispravite.
sledeca stvar je: ako sa parcetom stakla zatvorimo kompresioni prostor dok je glava skinuta i sa zasrafljenom svecicom tako da ostane milimetar izmedju stakla i glave pri vrhu (inace sfrha stakla je da glumi klip koji je u gornjoj mrtvoj tacki) tada sa spricom i iglom napunimo kompresioni prostor sa naftom do vrha i mereno u -ml- tolika je realna zapremina.
teoretski bi trebala da bude 47.5ml ali ako odstupa i 5ml po racunici to mu dodje kao odraz na stepen kompresije oko 1:11 ili 1:9 u zavisnosti da li ima manje ili vise sto preracunato u BARe dodje u granici izmedju 12 i 15 sto je razlika od 3 BARa sto je po fabrici u granicama tolerancije.
mene zanima zasto u prodavnici ima 5 razlicitih vrsta dihtunga glave ili zaptivaca, kako god, ako to nema bas neki veliki uticaj na kompresiju ???
mozda sam preterao ?
a treba li nekom da mu slikam krstenje ili svadbu 

malo sam racunao i sracunao sledece...
zpremina motora 1712cm3
zapremina jednog CILINDRA a cilindar je... hmm...

gde je B povrsina klipa a H visina cilindra
428cm3 znaci zapremina samo cilindra
pa onda ide zapremina kompresionog prostora koji moze da se posmatra kao geometrisko telo zvano KUPA znam da nije ali priblizno, da deci bude jasnije...
V=1/3xBxH
fabricki podatak za 33 1.7ie 16v iznosi 47.5cm3
odatle iz predhodne formule moze se izracunati visina, odnosno dubina kompresionog prostora
a to je 2.4cm ili 23.9710183 mm
kada ravnjamo glavu obicno je stanje za 0.1 mm
kada se to ubaci u konfuktor
dobije se da:
za 0.1mm tanju glavu zapremina kompresionog prostora se smanjila na 47.3 cm3 a stepen kompresije kao geometrijska velicina se promenio za totalno zanemarljiv broj, sa 1:10 na 1:10.001
kada se glava .stanji. za 0.3mm stepen kompresije je 1:9.99
tako da 0.1 ili 0.3 skoro da ne igraju ulogu u promeni kompresije motora, ako gresim voleo bi da me ispravite.
sledeca stvar je: ako sa parcetom stakla zatvorimo kompresioni prostor dok je glava skinuta i sa zasrafljenom svecicom tako da ostane milimetar izmedju stakla i glave pri vrhu (inace sfrha stakla je da glumi klip koji je u gornjoj mrtvoj tacki) tada sa spricom i iglom napunimo kompresioni prostor sa naftom do vrha i mereno u -ml- tolika je realna zapremina.
teoretski bi trebala da bude 47.5ml ali ako odstupa i 5ml po racunici to mu dodje kao odraz na stepen kompresije oko 1:11 ili 1:9 u zavisnosti da li ima manje ili vise sto preracunato u BARe dodje u granici izmedju 12 i 15 sto je razlika od 3 BARa sto je po fabrici u granicama tolerancije.
mene zanima zasto u prodavnici ima 5 razlicitih vrsta dihtunga glave ili zaptivaca, kako god, ako to nema bas neki veliki uticaj na kompresiju ???
mozda sam preterao ?

