147JTD 1.9 bez katalizatora?

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

147JTD 1.9 bez katalizatora?

Pon Mar 24, 2008 12:41 pm

Da li je neko skidao katalizator (što nije ekološki) da bi mu turbina na JTD motorima radila lakše i efikasnije (što je korisno)? Kakav je zvuk ako se skine katalizator sa JTD dizela?
Pozdrav. Dušan
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4465
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Pon Mar 24, 2008 12:53 pm

1. ako radi ne diraj
2. ako imas problema, zameni sa prikladnim protocnim loncem
*u toj operaciji ne ostavljaj kat majstoru, unutra je sace od platine moze da se proda.

dobitak .eto tako. (ako zamenis kat koji radi 100% ok) ne ocekuj previse bez dopunskih podesavanja...

P.S. a sta ces da radis kad uvedu striktno merenje izduvnih gasova? :)
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Ma radi ali...

Pon Mar 24, 2008 1:38 pm

Svi kažu da je posle oko 100000km katalizator praktično neupotrebljiv (zapušen) i da ne obavlja svoju funkciju, pa može da se kaže i da ne radi, što bi moglo da se vidi i na testu izduvnih gasova (TIG)...
Ako već ne radi, rešenje je (skupo) da se stavi novi katalizator ili da se stavi samo odgovarajuća cev (može kod dizela, jer je buka manja) ili neki maloprigušni lonac...
Ako nam i progledaju kroz prste na tehničkom (TIG), šta ćemo da radimo kada idemo preko granice u zemlje gde se vozila pregledaju ogledalom sa donje strane (ako se sumnja da je skinut katalizator)? Zato je maloprigušni lonac OK rešenje... Ovaj lonac praktično je potpuno prohodan (šro će biti dobro za performanse turbine), a izgleda kao katalizator.
Šta misle ostali?
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Mar 24, 2008 2:16 pm

Jedan od znakova dotrajalog katalizatora je grejanje istog vise nego ostale komponente izduva, pa je najbolje da stavis mali protocni lonac, bas kako si i predlozio. Zvuk ce se promeniti sigurno, konkretno kod mene je postao otvoreniji, vise frekvencije su sada izrazenije sto mi se nije svidelo, ali navikao sam se ubrzo jer je u pitanju nijansa. Poboljsanje performansi je u skladu sa tim koliko mozes biti subjektivan pa je i direktno proporcionalno tome, ali kako je to na TS motoru, verujem da ce se na turbo motoru to stvarno osetiti.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Mar 24, 2008 5:33 pm

Mislim da se katalizator kod Alfe 147 ne moze tek tako skinuti,a da ne bude problema,to se moglo kod euro 2 motora,euro 3 je vec druga prica...Postoje sonde,ne secam se tacno da li ispred ili iza katalizatora,od protokomera mislim,ako se odstrani katalizator,to moze da izazove pogresna ocitavanja i poremecaj u radu motora...
Davno sam o tome citao,ne secam se bas najbolje,neko tehnicki bolje potkovan neka to objasni...
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Može da bude problem, ali ne preveliki...

Pon Mar 24, 2008 6:03 pm

Dakle, na nekim (novijim) izduvnim sistemima postoje dva katalizatora (jedan odmah na izlazu iz motora i jedan negde na srednjem delu izduvnog sistema) i dve lambda sonde: jedna ispred i jedna iza dtugog katalizatora... Prednja sonda služi za regulisanje odnosa vazduh/gorivo (kao i kod sistema sa samo jednom sondom), a zadnja sonda služi za kontrolu ispravnosti drugog katalizatora. Ako se skine ovaj katalizator obe sonde daju (skoro) isti signal, što za posledicu ima paljenje odgovarajuće lampice greške na boardcomputeru. Kome to ne smeta može da vozi sa upaljenom lampicom, a kome to smeta može da ugradi odgovarajuće elektronsko kolo koje el. simulira izvađeni katalizator, pa lampica ne svetli...
Kada sam zagledao moju 147JTD (odozdo, u kanalu) nisam video dve sonde kod drugog katalizatora, pa je po svemu sudeći moja 147JTD iz 2001. EURO3 vozilo sa sondom kod prvog katalizatora... Majstor za auspuhe (Bata, Petrovaradin) mi je sugerisao da izvadim bar drugi katalizator (a za prvi videćemo) jer to pomaže performansama, a ne pravi neku veću buku (u pitanju je JTD motor). Dakle: da li je neko skidao taj drugi (ili srednji) katalizator sa JTD i kakva su iskustva?
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Lord_o21
Garaža: Alfa 156SW, Fiat Punto, Ducati 916, Aprilia Leonardo, Piaggio NRG :D
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 18
Pridružio se: Čet Nov 27, 2008 7:11 am

Uto Mar 25, 2008 7:25 pm

Otkud vamna dieselu lambda?? posle turbine nema nista vise, samo cevke, lonci, poklopci i katalizatori... Skini oba, ako ti bude glasan stavi lonac...
Sticks and stones may break my bones, but whips and chains excite me. So tie me up and throw me down and tell me that you like me.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Neki imaju, a neki nemaju...

Uto Mar 25, 2008 11:40 pm

Izgleda da je neki prigušni lonac dobro rešenje za buku...
Dole navedeni link sadrži dokument iz 2006. godine između ostalog i o ZFAS-U1 lambda senzoru za različita vozila (pa i turbodizele)...

http://www.ngk.de/NGK_ANNOUNCES_LATEST_ ... 578.0.html

Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Lord_o21
Garaža: Alfa 156SW, Fiat Punto, Ducati 916, Aprilia Leonardo, Piaggio NRG :D
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 18
Pridružio se: Čet Nov 27, 2008 7:11 am

Sre Mar 26, 2008 7:12 am

Jel znas na kom fabrickom vozilu ima lambda?
Sticks and stones may break my bones, but whips and chains excite me. So tie me up and throw me down and tell me that you like me.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Sre Mar 26, 2008 10:09 am

U tekstu (iz 2006. godine) o .ZFAS-U1. lambda sondi na NGK sajtu kažu sledeće:

....Another NGK application in the Volkswagen range is the wide-range ZFAS-U1 Lambda sensor, which is fitted to the 125kW 2-litre turbodiesel engine that powers a number of VW Group models including the Golf, Jetta, Touran and Passat, plus the Audi A3 and A4, and the Skoda Octavia....

....The ZFAS-U1 is installed between the turbocharger and the particulate filter.....

....The ZFAS-U1 sensor has also been chosen by Opel for fitting to the 1.3-litre turbodiesel engine offered in the New Corsa following a successful first installation in some diesel versions of the Opel Astra....

Tragajući na forumima o efektima vađenja katalizatora (što je i tema) naišao sam na ovaj tekst, pa mi se učinilo da lambda ide i u dizel...

Pored toga, na sledećem linku se govori i o common rail motorima i lambda senzorima...
http://www.lambdapower.co.uk/TechNotes/Tech-14.asp

Ako je došlo do zabune i konfuzije, izvinjavam se na dezinformaciji i zahvaljujem se Lord_o21 na primedbi... Ono što me je pre svega zanimalo su efekti skidanja katalizatora (buka, performanse...), kao priprema za chip-tuning (baš kod Lord_o21). Mišljenja su i na stranim forumima podeljena, pa sam hteo da se detaljnije konsultujem sa članovima ovog foruma koji su skinuli katalizator sa JTD mašine (da li je zvuk oštriji ili dublji, da li ima više dima, šta je sa turbolag fenomenom?)

Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Lord_o21
Garaža: Alfa 156SW, Fiat Punto, Ducati 916, Aprilia Leonardo, Piaggio NRG :D
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 18
Pridružio se: Čet Nov 27, 2008 7:11 am

Sre Mar 26, 2008 12:46 pm

Zvuk, se promeni, postane neznaqtno bucniji. Dimi mozda prvih 100-tinak km, spool-lap znatno bolji, ranije pocinju empeleri na turbini da se okrecu, ranije pocinje da pravi efektivni pritisak = turbo rupa je znatno manja i narocito se oseca pri kretanju iz 0.



p.s. Nisam znao za 2.0 TDi, ali svakim trenutkom se nauci nesto... I treba tako.
Sticks and stones may break my bones, but whips and chains excite me. So tie me up and throw me down and tell me that you like me.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

E ovo me je zanimalo...

Sre Mar 26, 2008 1:18 pm

E pa ovo me je zanimalo... Hvala na preciznom odgovoru Lord_o21. Iz ovog zaključujem da će sve da bude bolje osim neznatno povećane buke (nadam se basovima, a ne srednjim/visokim tonovima), što se može kompenzovati dodatim loncem... Kao što vidiš spremam se za tuning, pa sam danas na dijagnostici (kod Srđana) proverio protokomer, EGR elektroventil, kompresiju i delimično dizne...).
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
milosh024
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Subotica
Postovi: 776
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 12:27 am

Čet Mar 27, 2008 12:37 pm

@Dusan147
Drago mi je sto si odlucio da javno podelis sa nama sta sve spremas da uradis pre nego sto usledi chip tuning, i ja sam za tim zahvatom samo jos uvek imam prece stvari da resim (finansijski)....napisi molim te ako nije problem kojiko je kostala ta dijagnostika kod Srdjana, jer kad krenem u NS po novu mapu verovatno bi uradio i ja dijagnostiku, cisto radi provere......hvala unapred!
P.S takodje bi voleo da napises komentare odnosno iskustvo kad skines katalizator, mislim ono sto se tice zvuka i ostalo....

ako smem da primetim mozda ne bi bilo lose da otvorimo jednu temu koja bi se odnosila na chipovanje JTD motora uopste, bilo je vec dosta pitanja na tu temu, a koliko vidim interesovanje se siri pa ce ih biti jos....i onda tamo da se napravi neki sled aktivnosti pre i ponasanje posle odradjenog zahvata.......ovo je samo predlog, ja bi ga zapoceo ali bojim se da mi nedostaje znanja za takvu stvar :oops: ......
Alfa Romeo Sportwagon 2.0 JTDM
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Chip-tuning: raditi ili ne raditi?

Čet Mar 27, 2008 4:26 pm

Mislim da svaki korisnik svakog resursa (auto, računar...) može da se zadovolji standardnim, tj. .fabričkim. performansama, ali i da bude napredni korisnik (tuning/styling, oveclocking)...
ÄŚitajući mišljenja članova ovog i drugih foruma stekao sam utisak da, kada je chip-tuning u pitanju, postoje dve kategorije:
a) zadovoljni korisnici (uradili chip-tuning na svom vozilu) i
b) skeptici (upoznati sa tuđim lošim iskustvima).
Ili ja ne čitam forume dovoljno (pa nisam informisan) ili su nezadovoljni (tj. oni sa lošim iskustvima) veoma retki, ali... još se nije javio neko ko nije zadovoljan efektima chip-tuninga na sopstvenom vozilu. To je dosta indikativno.

Majstori su u principu protiv novotarija (pa i chip-tuninga), jer su uglavnom navikli da pristojno zarađuju rešavajući standardne probleme, pa bi njihovo mišljenje trebalo saslušati uz rezervu. A postoje i entuzijasti. Od entuzijasta (članova ovog Foruma) očekujem informacije o sopstvenim iskustvima jer je to dragocena pomoć, na čemu sam im veoma zahvalan.

O skidanju katalizatora na turbo mašinama sam uglavnom pročitao pozitivna mišljenja, sem jednog (na stranom forumu) koji tvrdi gotovo sve suprotno od velike većine entuzijasta i naprednih korisnika koji su skinuli katalizator. Njegova tvrdnja da se na turbo mašinama poveća turbolag posle skidanja katalizatora je baš nelogična. Atmo motori su druga priča... Tu je ponekad potreban izvesni veći .backpressure., koji se smanji skidanjem katalizatora, što kvari performanse. Kod Bate Sportauspuffa ću da skinem samo srednji katalizator i da stavim lonac koji imitira katalizator (i zbog buke i zbog eventualne kontrole u drugim državama)...

Mislim da bi pre chip-tuninga trebalo vozilo dovesti u stanje maksimalne moguće ispravnosti (kočnice, transmisija, vešanje, dovod goriva i vazduha, hlađenje, senzori, itd), što zahteva vreme, strpljenje, poznavanje materije na nivou naprednog amatera i izvesna finansijska ulaganja. Rezultat je vozilo sa boljim performansama, a uz razumna ulaganja (dobar money/value odnos).
Inače dijagnostika kod Srđana me je izašla 600din. Zamolio sam ga da proverimo protokomer i EGR ventil, a usput smo proverili još neke parametre i zamenili sijalicu lampe za reg. tablicu.
Mislim da je ideja o, na primer, FAQ podsekciji za tuning JTD (u okviru Alfa sekcije foruma) odlična i pozdravljam je.
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Mar 27, 2008 9:54 pm

Ljudi, i ja sam ZA!
Sekcija .JTD Upgrade. bi legla opušteno...
Nikako da sredim sve što je potrebno pa da i meni CS dobije dodatnu dozu adrenalina.
A onda kad se provali i ta stvar oko katalizatora-primeniću je oma.
Pa idemo dalje...
Korisnikov avatar
Lord_o21
Garaža: Alfa 156SW, Fiat Punto, Ducati 916, Aprilia Leonardo, Piaggio NRG :D
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 18
Pridružio se: Čet Nov 27, 2008 7:11 am

Pet Mar 28, 2008 2:17 am

I ja se slazem i bice mi drago da mogu da pomognem.
Sticks and stones may break my bones, but whips and chains excite me. So tie me up and throw me down and tell me that you like me.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Mar 31, 2008 8:56 am

Ajde baš javi kako će se auto ponašati bez katalizatora.

Inače na TurboDiesel motorima koji imaju klasičan katalizator, on ima funkciju i da zadržava ispušne plinove.
Ako se makne katalizator, auto je bolji u startu, ali na većim okretajima ispušni plinovi odlaze pre brzo i dolazi do pada performansi, zato bi umjesto katalizatora trebalo staviti barem neki običan lonac.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

E, pa to je sad dilema...

Pon Mar 31, 2008 10:09 am

Postoje, kao što je već spomenuto, različita mišljenja o tome kako povećanje protočnosti izduvnog sistema deluje na performanse atmo i turbo benzinskih i dizel motora...
Meni je, kao amaterskom poznavaocu te materije, logično da kod nekih atmo motora skidanje katalizatora popravlja performanse, a kod nekih ne. Razlog je manja ili veća potreba za backpressure-om...
Kod turbo motora, skoro svi se slažu, dobije se na .odzivu. (lakše se ulazi u obrtaje, sa manje .teškom nogom. na papučici gasa se postiže bolji efekat nego pre vađenja katalizatora i sl.). Drugo je pitanje da li bolji .odziv. znači i povećanje snage i obrtnog momenta. Neki predlažu čak i isključivanje EGR sistema za dodatni napredak u performansama, što je naročito izraženo na malim obrtajima gde je turbina manje efikasna...
Ja bih svakako stavio neki lonac, samo da malo prigušim zvuk, ali ne zbog očuvanja backpressure-a...
Evo i nekih citata, sa srodnih webstranica:
....like many people, I was under the misconception that turbos do need some amount of backpressure to function properly. I have learned that this is not the case. So when it comes time to decide how large your exhaust pipe should be, I now say this: go as big as you want to. If 3. pipe fits and you've got the money, use it - it will provide the best performance....
kao i
.... the tone of the exhaust is slightly deeper and the noise of the turbo spooling is amplified, somewhat. Expect the typical diesel 'chug chug' to drown it out from the front, though....
Voleo bih da čujem i domaća iskustva...
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Mar 31, 2008 6:33 pm

Koliko ja znam isključivanjem EGR-a nećeš dobiti ništa bitno na performansama (odnosno vjerovatno to nećeš ni osjetiti), ali dobro ga je isključiti jer se manje čađi motor, ventili...

Moje iskustvo ti je ovakvo:
Imao sam prije Fiat Tipa 1.9 TD, i bio je skinut prvi lonac (na tom mjestu je kod Euro2 verzije katalizator). Auto je doslovno grebao asfalt, i imao je odličan start, ali u 5. brzini na visokim okretajima jednostavno nije imao snage i jedva je nabrao 3500rpm i 165Km/h (a trebao bi ici do 4000rpm i 180Km/h) :roll:
Korisnikov avatar
Lord_o21
Garaža: Alfa 156SW, Fiat Punto, Ducati 916, Aprilia Leonardo, Piaggio NRG :D
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 18
Pridružio se: Čet Nov 27, 2008 7:11 am

Pon Mar 31, 2008 8:00 pm

Mislim da to nije tacno... Razmisli logicno, zasto bi Turbo motoru bio potreban .backpresure. ??
Sticks and stones may break my bones, but whips and chains excite me. So tie me up and throw me down and tell me that you like me.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Apr 01, 2008 8:58 am

Lord_o21 napisao:Mislim da to nije tacno... Razmisli logicno, zasto bi Turbo motoru bio potreban .backpresure. ??
Ako govorimo o mom primjeru sa klasičnom turbinom:
- Na niskim okretajima je očito dobro da nema .backpressure. jer se trubina brže zavrti.
- Ali na visokim okretajima očito ispušni plinovi prebrzo odlaze pa turbina ne daje dovoljan pritisak i možda je zato potreban .backpressure....


E sad kakva bi situacija bila na 147 1.9JTD 115ks (koja ima turbinu sa varijabilnom geometrijom), trebalo bi provjeriti i vidjeti što se događa.
Jer moguće da to ovisi o konstrukciji turbine i cjelog ispušnog sistema...
Korisnikov avatar
Lord_o21
Garaža: Alfa 156SW, Fiat Punto, Ducati 916, Aprilia Leonardo, Piaggio NRG :D
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 18
Pridružio se: Čet Nov 27, 2008 7:11 am

Uto Apr 01, 2008 3:30 pm

Nije ti dobar prime za tvoje vozilo...
Sticks and stones may break my bones, but whips and chains excite me. So tie me up and throw me down and tell me that you like me.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

A da li je ovo logika?

Uto Apr 01, 2008 4:33 pm

Da li je ovo logika funkcionisanja izduvnog sistema sa aspekta postojanja turbine:

a) brzina i pritisak izduvnih gasova utiču na broj obrtaja turbine, tj. pritisak koji turbina stvara na ulazu vazduha u motor?
b) samo veliki pritisak, a mala brzina izduvnih gasova (slučaj kada je izduvni sistem zagušen, tj. slabo prohodan ili sa .zapušenim. katalizatorom) neće moći da poveća broj obrtaja turbine?
c) samo velika brzina, a mali pritisak (slučaj male količine izduvnih gasova kod motora male zapremine) neće moći da poveća broj obrtaja turbine?
d) kombinacija i velike brzine i velikog (ili dovoljnog) pritiska izduvnih gasova moći će da poveća broj obrtaja turbine?
e) ako brzine nema bez prohodnosti, a pritiska bez količine, nekako mi je logično da prohodan sistem (velika brzina+ dovoljan pritisak ) doprinosi povećanju broja obrtaja turbine?
f) na velikom broju obrtaja (kod dizela je to oko 4000o/min) brzina izduvnih gasova je velika, a pritisak je dovoljan, pa pozitivni efekti skidanja katalizatora nisu toliko izraženi kao na malom broju obrtaja?
g) vozaču se čini (sugestija je đavolska stvar) da je došlo do pada performansi na velikom broju obrtaja, jer je sada na malom broju obrtaja bolje nego pre (sa katalizatorom), a na velikom broju obrtaja skoro isto, tj. samo nešto malo bolje nego pre?

Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Konačno ode katalaizator sa JTD

Pon Apr 07, 2008 6:05 pm

Posle toliko (moje) priče o tome .da li je bolje skidati ili ostaviti katalizator, kakav je zvuk bez katalizatora. itd. došlo je i do praktične realizacije.
Danas sam kod Bate SportAuspuff u Petrovaradinu umesto katalizatora (malo zapušen jer je prešao oko 145kkm) stavio protočni lonac (ulaz i izlaz su cev prečnika 60mm, a unutra je perforirana cev obmotana mineralnom vunom u loncu dimenzija i oblika kao katalizator, oko 30€). Zvuk je isti kao i sa katalizatorom, a nisam primetio neku razliku u performansama... Zanimljivo je da je Bata probao motor i sa presečenom cevi izduvnog sistema, neposredno posle skidanja katalizatora (a pre stavljanja zamenjujućeg lonca)... Na oko 2500-3000o/min se turbina tako lepo čuje, ali ipak zvuk nije za ulicu (bar ne svaki dan).
Posle ovoga dobijam ideju da Bata napravi i protočni zadnji lonac za ovu Alfu 147JTD. Postojeći (originalni) zadnji lonac ima malo ružnjikav završetak u obliku cevi-patrljka (kao da su ga pravila deca na .tehničkom obrazovanju.). Zbog dimenzija i oblika originalnog zadnjeg lonca lepša i bolja izlazna cev ne može da se zavari, pa da onda menjam ceo lonac?
Dalje, Bata ima ideju da se cev izduva iz turbine proširi na neku max. moguću meru, ali da se o detaljima raspitam na nadležnom mestu i kod dobro obaveštenih izvora... Evo, raspitujem se!
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Lord_o21
Garaža: Alfa 156SW, Fiat Punto, Ducati 916, Aprilia Leonardo, Piaggio NRG :D
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 18
Pridružio se: Čet Nov 27, 2008 7:11 am

Uto Apr 08, 2008 6:47 am

GT1749V

Garrett

a downpipe je...
Sticks and stones may break my bones, but whips and chains excite me. So tie me up and throw me down and tell me that you like me.

Povratak na “Area Servizio”